Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonens vasketråd


Yodel
 Share

Recommended Posts

Tusen takk for svar ;)

Hvilke vaskemidler bør jeg bruke? Bare vann? Edikk?

Og hva er en mirakelsvamp? :P

Jeg er jo ikke fan av vaskemidler jeg da, så om du ikke MÅ ha såpelukt, så kan du like gjerne bruke bare vann, ev edikkvann (det renser vekk hundelukt feks).

http://www.boss-europe.no/rekvisita/div-tilbehor/max-mirakelsvamp-12stk.-pr.pakke Du får kjøpt lignende overalt, de er like gode alle sammen.

Jeg vasket forresten den hvite og røde badematta mi på kaldvask etter anvisning fra Tulip, og det gikk fint :) Jeg finner ikke vasketabletter for hvitt tøy på butikken her vi bor, så måtte bruke vanlige, men det gikk fint.

Flott! Men finnes det ikke i pulver eller flytende? Du bør def bruke vaskemiddel for for hvitt tøy på hvitt tøy sånn ellers også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se tulip! I Australia har de skjønt det. In case of emergency:

Da har jeg vasket halve kabinettet med zalo, eddik og vann på sprayflaske. Lot det virke 5-10 minutter før jeg gnei det inn med en litt grov klut. Funket veldig bra!

Reposter denne for lesere som ikke gidder å lese hele tråden

Posted Images

Jeg er jo ikke fan av vaskemidler jeg da, så om du ikke MÅ ha såpelukt, så kan du like gjerne bruke bare vann, ev edikkvann (det renser vekk hundelukt feks).

http://www.boss-euro...12stk.-pr.pakke Du får kjøpt lignende overalt, de er like gode alle sammen.

Aldri sett slike svamper før jeg :blink:

Er det noe ala som dette eller er jeg på bærtur no? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri sett slike svamper før jeg :blink:

Er det noe ala som dette eller er jeg på bærtur no? :P

Bærtur. Det der er en vanlig svamp med en grov side. Om du ikke finner de på Europris, Jula, Biltema el, så kan de bestilles på nett også. http://www.norengros.no/ har vel direkteutsalg her i byen, så da kan du kjøpe der feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bærtur. Det der er en vanlig svamp med en grov side. Om du ikke finner de på Europris, Jula, Biltema el, så kan de bestilles på nett også. http://www.norengros.no/ har vel direkteutsalg her i byen, så da kan du kjøpe der feks.

åja :lol: Er disse svampene virkelig så mirakuløs at de fjerner alt? :o Jeg ser virkelig for meg en helt ny verden åpne seg nå :aww: selv om jeg egentlig ikke har nor jeg burde fjerne hell sånn sett :whistle:

Men denne vanlig svampen da.. Vil den kunne muligens hjelpe meg? For slike har jeg faktisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åja :lol: Er disse svampene virkelig så mirakuløs at de fjerner alt? :o Jeg ser virkelig for meg en helt ny verden åpne seg nå :aww: selv om jeg egentlig ikke har nor jeg burde fjerne hell sånn sett :whistle:

Men denne vanlig svampen da.. Vil den kunne muligens hjelpe meg? For slike har jeg faktisk :)

Ja, de er så mirakuløse :lol:

Joda, du kan bruke den, men pass på den grove siden, den er beregnet til å skrubbe gryter med... Så den kan lage riper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de er så mirakuløse :lol:

Joda, du kan bruke den, men pass på den grove siden, den er beregnet til å skrubbe gryter med... Så den kan lage riper!

:o Da må jeg nesten kjøpe meg en slik pakke.. Helt fantastisk :P

hmm.. Får håpe den myke siden hjelper da..

Og du forresten: tips til hvordan jeg kan rense bilseter her hjemme uten slik spesiell maskin? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blink: hvordan skal jeg gjøre det? me t-skje takk :P Er forresten slik støvgreier i de også :lol:

Trenger jeg å fortelle at jeg trener i en ridehall :lol:

Lese litt i tråden kanskje? :P Støvsug det du kan få opp, bruk ev børste for å få det løsnet fra stoffet. Lukt og flekker blir borte om du dekker setene med bakepulver og lar det virke før du støvsuger det opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lese litt i tråden kanskje? :P Støvsug det du kan få opp, bruk ev børste for å få det løsnet fra stoffet. Lukt og flekker blir borte om du dekker setene med bakepulver og lar det virke før du støvsuger det opp.

Har lest litt nå; og sitter igjen med to spørsmål:

  1. Må jeg fukte setene før jeg strør bakepulver oppå?
  2. Hvor lenge skal det virke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest litt nå; og sitter igjen med to spørsmål:

  1. Må jeg fukte setene før jeg strør bakepulver oppå?
  2. Hvor lenge skal det virke?

Nei, du må ikke det. Det kan gi bedre effekt på farga flekker, men ellers er tørrt helt fin.

Ikke godt å si, jeg har ikke sett flekkene dine :P Men en 10-15 min er vel greitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du må ikke det. Det kan gi bedre effekt på farga flekker, men ellers er tørrt helt fin.

Ikke godt å si, jeg har ikke sett flekkene dine :P Men en 10-15 min er vel greitt.

Tusen takk :D

Det kommer garantert ei panikkmelding inn her hvis det skulle gå skeis :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tissekant! :frantics: Jeg er en elendig husmor, og har en litt slurvete vaskehjelp ser jeg. Først nå noterte jeg meg at toalettet oppe har fått en gul ekkelt tisskant under den sitteringen. Hvordan i all verden skal jeg få fjernet den? Flekken altså, ikke sitteringen (dere er så himla pirkete så må jo presisere det :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Dette var jo en genial tråd;)) Det jeg lurer på er om det går an ¨å bruke eddik som rensemiddel på laminat gulv? Vi har pergo gulv, og det er blitt vasket med alt fra grønnsåpe osv. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å bli kvitt denne filmen som ligger på gulvet. Jeg bruker for det meste tørr mopp og støvsuger, men tidligere er det visst brukt alt mulig. Når man går over gulvet i sokklesten så føler man at man sitter fast, så ser man fot avtrykk på gulvet, både etter to og firbeinte.... så det er stier over alt kan man si... Syns dette er pyton. Har vært i kontakt med pergo, for å høre om det finnes noe rensemiddel for ¨fjerne filmen , men den gang ei. Så siden eddik er så genialt til mye, tenkte jeg at det kanskje kunne være med på å løse opp denne filmen, slik at gulvet kunne bli som normalt. Er sikkert hundre lag med såpe på gulvet... og vet at gulvet må vakes sikkert like mange ganger med vann, for så å tørke det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått tak i en slik pelslue( eller bjørnefitte som noen ekle mennesker ynder å kalle det) Den er brukt( er glemt igjen på jobb,og ingen eier meldt seg på to år) Jeg vil jo gjerne få renset den, el skal jo tross alt ha den på hodet.

Hvordan går jeg frem??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Jeg må vaske takene her jeg bor. Det er maling på påater, slitt maling og panel med maling takene er skikkelig skittene med merker etter fluer. Klarer ikke å stå med klut å vaske for da blir jeg svimmel. Forslag til hvilken såpe/edikk og redskap og måtrt jrg kan gjøre det på mottas med stor takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg må vaske takene her jeg bor. Det er maling på påater, slitt maling og panel med maling takene er skikkelig skittene med merker etter fluer. Klarer ikke å stå med klut å vaske for da blir jeg svimmel. Forslag til hvilken såpe/edikk og redskap og måtrt jrg kan gjøre det på mottas med stor takk.

Mal de i stedet, mindre jobb og blir penere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Ja hadde huset vært mitt så men jeg leier og har ikke lyst til å påkoste en hel del for å få det fint her

De fleste utleiere betaler for malingen om du gjør jobben gratis selv. Vi har bare trukket utgiftene til maling, utstyr, teip etc fra på husleie etter avtale med huseier, da vi leide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Desverre så gjør dem ikke det her. Fikk beskjed da jeg flyttet inn.

Ellers hadde jeg spurt om ¨å male opp det meste san etter hvert her.

I henhold til en standard leiekontrakt tror jeg faktisk ikke de egentlig kan nekte, men det er klart man gidder ikke bråke med det om man ikke planlegger å bo der i evigheter uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Nei jeg håper på fast jobb i 100% så flytter jeg og forhåpentligvis til noe eget. Grunn til at jeg fortsatt leier er jo at jeg ikke vet om jeg må flytte vekk for å få jobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Geo klarte å tisse på vegg-til-vegg-teppet (HATER slike tepper, skjønner ikke at noen kan tenke seg å ha det) i gangen i går. Jeg sugde opp det jeg fikk til med tørkepapir, før jeg la på bakepulver som fikk ligge ca. femten minutter før jeg støvsugde det opp. Det vil si, til jeg støvsugde opp det jeg fikk til. Det er helt luktfritt, så det er forsåvidt greit nok, men det er nå en lys flekk på det ellers mørkegrønne gulvteppet. Det ligger altså bakepulverrester i teppet, og jeg får ikke til å støvsuge opp mer enn jeg allerede har gjort (prøvde nå i dag også). Er det noe jeg kan gjøre for å få det til å se litt bedre ut?

Huseieren er temmelig sløv, så det er ikke sikkert han legger merke til det, men jeg syns det synes ganske godt, særlig når jeg åpner døra og det kommer masse dagslys inn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...