Gå til innhold
Hundesonen.no

X'en har fått valper


SFX

Recommended Posts

  • Svar 800
  • Created
  • Siste svar

Har benket meg foran PC'en jeg nå. Funnet fram brus og popkorn! :whistle:

X'en! :cheer: X'en! :cheer: X'en! :cheer:

Kjeder du deg nå? :lol:

Jeg tror at lille Snupsi begynner å gjøre seg klar inni der nå. Søsteren, lille Knupsi er ganske klar hun også. Lillebror har god tid ennå, og lille Overraskelse kommer ikke på ganske lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

First of all- alldeles nydelig valperom! Secondly: Wææh! Du skremte meg med det siste innlegget ditt :lol:

Oppblokking kan være langtekkelig. Særlig når man venter slik som du. I natt eller i morgentimene tenker jeg du kan sukke henryktover valpelyder herlige rosa poter og og og :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødsler tar den tiden det tar det, det blir ikke sterkere eller flere veer av at dere roper om det her på hundesonen :P

Lykke til, Emma og X'en, pass på å få hvile og sove når dere kan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blink: Kill joy!

Yeah, I know. Jeg er himla glad det ikke var en gjeng som manet "press nå! press nå!" når jeg fødte, for da hadde jeg blitt morder :P Tipper det hadde vært et lekkert syn jeg, ei høygravid fjolle i sykehusskjorte, med øks i hånda, løpende rundt mens vann og gugge fossa for å kverke masete folk :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morro at så mange er kjempe spente på dette! Jeg kan ikke huske at noen annen valpetråd har hatt så mange spente følgere. Nesten som at hele sonen venter på at sin valp skal bli født :lol: Jeg trodde St.Hans var i morgen, så jeg tar det med ro enda :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk som jeg fryktet - det ble keisersnitt. Vannet gikk rundt 20:00 i kveld, men veene kom aldri i gang. Dermed måtte vi dessverre legge X'en under kniven - det er aldri en optimal start for en tispemor og et kull å komme til verden på den måten.

Fødselsdato blir 24. juni, klokka var cirka 00:30 da de ble løftet ut til denne verdenen.

Kort oppsummert så hadde røntgen rett - det var tre valper. Den første og den tredje valpen var særdeles slappe da de kom ut, og den tredje var full av grønn gugge. Men vi fikk liv i alle tre, takk og lov! De virker særdeles vitale og livsfriske nå, spiser melk som om de fikk betalt for det, banner og åler rundt når puppen glipper, og sover godt når magen er mett - akkurat som det skal være.

X'en flommer over av melk, så jeg ser for meg at dette blir De Tre Små Griser, som ikke trenger tilleggsfôring før nærmere levering :lol:

Det er en tispe og to hannhunder. Ingen synlige defekter, ingen haleknekker, doble sporer på bakbeina på to av dem, på den tredje har jeg rett og slett glemt å sjekke. Han skal få sove i fred nå. To av dem er perfekt tegnet (selv om jeg skulle malt litt annerledes på tispa om jeg fikk bestemme, men det går på preferanser og ikke rasestandarden), mens den ene gutten har en halv halskrage og litt høye sokker framme. Muligens at den kragen vil gro igjen på det smaleste og ende som en stor nakkeflekk. De to andre har pittesmå nakkeflekker i dag, som deres mor hadde, men de vil forsvinne før levering.

Ja, tegninger er en issue på berner, og tross alt lettest å bedømme først. :ahappy:

Jeg har grått mye, og hatt følelsene utenpå meg i hele dag, så tusen takk til Toril som har tenkt klart og vært en stor støtte i dag! Det er emosjonelt for en førstegangsfødende oppdretter også. En blir redd for å miste tispa, redd for at en skal ha gjort feil underveis, redd for å miste valpene, redd for hvordan tispa tåler narkosen, redd for komplikasjoner, redd for ansvaret en har tatt på seg. Og når en ikke har sovet skikkelig siden natt til mandag, er en jo så robust og hardhudet også :innocent::icon_redface:

Det kommer mer detaljer på hjemmesiden snart, og bilder kommer etter hvert. Akkurat nå er jeg helt kokt i hodet, og skal kjempe mot søvnbehovet for å passe litt på i natt. Så mer velformulerte setninger kommer på et bedre tidspunkt.

Tusen takk for alle koselige kommentarer og oppmuntringer/oppfordringer underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh drama! Så godt at det gikk bra med både mor og valper! Håper du får hvilt deg litt nå. Gratulerer så mye og her renner det før12 (grusomt emosjonel før 12) tårer av lykke for deg og dine 3 små og X'n og deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! At de fikk en litt kronglete start og tok en snarvei ut av morra blir fort glemt tipper jeg. Jeg er glad det går bra med X'en og at hun får summet seg nå de få ukene før det virkelig blir krevende å være mamma.

Jeg gleder meg til høre mer om de, og om hvordan de utvikler seg. Måtte lykken stå dem alle bi! :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Gratulerer med valper :)

Jeg hadde samme runden med mitt første kull, litt stress kan man si og man blir jo litt satt ut av sånt. Men det går som regel bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er for øvrig ingen som gjettet riktig antall valper og kjønnsfordeling, så den sjokoladen spiser jeg selv.

:lol::lol: Den er deg vel unt! Gratulerer med småttisene - håper alt går bra med mor og barn, ikke slit deg ut, ta vare på deg selv om de 4-beinte - og kos deg når du har fått senka skuldrene og pusta ut :). Gleder meg til å se småttisene etterhvert :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...