Gå til innhold
Hundesonen.no

X'en har fått valper


SFX

Recommended Posts

  • Svar 800
  • Created
  • Siste svar

Å, så godt at alt gikk bra! Har snikfulgt tråden med masse spenning, og gleder meg masse masse til å se bilder av de små... når du får et ledig øyeblikk og krefter tilovers :whistle::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle gratulasjoner og lykkeønskninger, dere er jo så søte, og det blir så lett å strutte av stolthet når dere er her!

Hmm, hvor mye hvitt har han med krage? Søsteren til Avalon var ganske overtegnet som valp, men det vokste faktisk vekk etterhvert. Min erfaring er at hvitt på kroppen krymper, og på hodet over stoppen, mens det som er på snuta krymper mye mindre.

Nyfødt hadde hun en ganske markert strek bak skulderen, og hvitt på øret

Hvalpekuld2146lite.jpg

8 uker gammel var streken nesten borte, øret var fortsatt litt hvitt

36759_137753596250768_100000483840167_331318_7047988_n.jpg

34614_137754812917313_100000483840167_331324_5329323_n.jpg

Den dag idag er hun helt korrekt tegnet både på kropp og hode

163774_192436887449105_100000483840167_703593_5375949_n.jpg

Jeg håper som sagt at det blir redusert til en nakkeflekk, men jeg skal legge ut bilder etterpå, både av ham og de andre, så kan vi sammenligne litt :ahappy:

Gi de kallenavn. Det har jeg gjort. Koselig å snakke med de liksom. Jeg har jo gått ut i fra stamtavlenavn som regel - men Tjukken stakkar har bare hett Tjukken hele sitt liv - på stamtavla heter han Donatello he he he he

Da blir det kallenavn, det føles så upersonlig å snakke om han der eller den der eller den ene gutten og jenta.

Jeg trodde først at bildene var av de nyfødte berner valpene, og jeg sunes de så fryktelig rare ut til og være bernervalper.. helt til jeg leste teksten... :icon_redface:

:lol:

Jeg har vel ikke sagt noe om fødselsvekt enda. I og med at X'en var diger og de var få, fryktet jeg at de skulle være enorme og blokkere for en normal fødsel. Men da vi kom hjem i natt og fikk veid dem, avslørte de helt normale vekter. Det så jeg for så vidt da de kom ut også, men greit å få det bekreftet med tall.

Tispa er størst og først, og veide 550 gram da vi kom hjem i natt. Vi foretok ny veiing klokka 1700, 13 timer senere, bare for å sjekke, og da hadde hun økt til 580 gram.

Hannhund 1 veide 500 gram i natt, og i ettermiddag veide han 530 gram.

Hannhund 2 virker så mye mindre, men han veide 480 gram i natt og 490 gram i ettermiddag. Han har litt lett for å bli overkjørt i matfatet av sine storesøsken, så jeg har begynt å legge han til puppen først, la han få litt alenetid så han får spist, og gi litt spesialforpleining i og med at han økte minst. Han er overhode ikke svak, men søstra veier jo nesten 100 gram mer, og bulldozer han unna for å få krempuppen. Så da får en forskjellsbehandle litt.

Jeg tror jeg har funnet valpekassenavn til de tre, jeg skal bare bla litt i et par bøker for å dobbeltsjekke om det er noe jeg liker enda bedre, men jeg tror jeg har tre fine symbolske navn på plass.

Også skal jeg få redigert litt bilder til dere - særlig Soppen kan glede seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med 3 flotte valper! :wub:

Har lest tråden i smug ganske lenge, og ble kjempeglad på dine vegne når det endelig stod at valpene har kommet til verden! :D

Og bilder gleder man seg selvrfølgelig til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WHAT?! Særlig Soppen kan glede seg???? HVORFOR?! FORT DEG DA, KVINNE! Ser de ut som katter?! Har de solbriller på?! Er en av de en sjøhest?! Drage?! FORTELL!!

Og nå ble JEG skikkelig nysgjerrig her altså *ler*. Født med solbriller hadde jo vært ultrakult :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WHAT?! Særlig Soppen kan glede seg???? HVORFOR?! FORT DEG DA, KVINNE!

Ser de ut som katter?! Har de solbriller på?! Er en av de en sjøhest?! Drage?! FORTELL!!

om du kan glede deg? Jeg tolket i de baner at kanksje ene kallenavnet kan være "soppen" eller noe *ler*

men jeg vet jo ikke - var bare en feeling jeg fikk :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WHAT?! Særlig Soppen kan glede seg???? HVORFOR?! FORT DEG DA, KVINNE!

Ser de ut som katter?! Har de solbriller på?! Er en av de en sjøhest?! Drage?! FORTELL!

dag1_02.jpg

dag1_01.jpg

De har jo fått seg sin helt egen Peggy!

Vi presenterer Burgdorf:

dag1_Burgdorf_A.jpg

Han er en gutt med verdens minste nakkeflekk. Han har fått det valpekassenavnet av den enkle grunn at den sveitsiske byen Burgdorf er der rasen var mest utbredt da den skulle reddes og etableres som rasen, samt at det er der den sveitsiske raseklubben ble stiftet OG det var der hundreårsjubileet ble feiret i 2007 samme helga som X'en ble født.

Vi presenterer Ersti:

dag1_Ersti_A.jpg

Hun er ei tispe med hakket større nakkeflekk enn broren - begge disse vil forsvinne. Hun er usymmetrisk tegnet i ansiktet, og ei dundre på over hundre, og hun er en bulldozer når hun koser. Eller kan komme til å bli det :lol:

Navnet er en femininisering av det tyske ordet Erste - som betyr Første. Hun er den som lå først i fødselskanalen, den som ble plukket ut først, og den første valpen i mitt oppdrett. Hva annet kan hun hete mens hun er her?

Vi presenterer Ringgi:

dag1_Ringgi_A.jpg

Han er den minste gutten, men det som gjør ham så synlig og flashy er selvfølgelig den halve halskragen - og det er slik han fikk navnet sitt. Det var vanlig å gi den sveitsiske tricolore gårdshunden kallenavn etter tegningene sine - de med store bliss het Bläsi, noen het Vieraugler etter de falske øynene, noen het Bäri hvis de var veldig mørke og bamsete i hodet, også videre. Ringgi ble gitt som navn til de med halskrager. Så da synes jeg det passet bra på en spesiell gutt som dette.

Flere bilder kan sees her og mer om deres inntog til verden kan leses om her.

Mamma'n har det bra, om enn litt forvirret:

dag1_06.jpg

Ersti og Burgdorf smaker melk for første gang mens mamma'n ligger på operasjonsbordet:

dag1_15.jpg

Det samme gjør Ringgi:

dag1_16.jpg

Alle tre sammen:

dag1_04.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelige bilder, jeg blir helt rørt! Og så er jeg mektig imponert over deg, som kom deg gjennom dette! Jeg ble helt på gråten når jeg så x'n på bordet på hjemmesiden din!!

Gleder meg til å følge med, og få møte de når jeg er i oslo igjen i august!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi presenterer Burgdorf:

:lol: :lol: :lol: Og du VET at han bare kommer til å heter BURGER'N??? :lol:

De ser jo allerede nå søte ut, de der - i motsetning til de fleste valper som bare ser ut som noen uformelige klumper med diger kjeft :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...