Gå til innhold
Hundesonen.no

X'en har fått valper


SFX

Recommended Posts

St Hans er torsdag er det ikke? Er det dag 63 ? Har du liksom en sånn 'de kommer kasnkje på tirsdag, eller kanskje på lørdag' følelse? (Bare at dette var eksempeldager?)

Lykke til i innspurten! :D

Tja, St. Hans for meg er liksom hele den helga, i hvert fall var det det da jeg skrev emnetopic'en :lol:

Jeg har ingen magefølelse på når fødselen blir. Etter boka kunne hun født om fredag, og kan føde til og med neste tirsdag.

Årsaken:

Tisper går vanligvis 58-64 dager drektige. I dag er 60 dager siden første parring. 64 dager etter siste parring er til søndag.

Men så må en jo ikke henge seg utelukkende opp i parringen - det viktige er befruktningsøyeblikket. Befruktningen kan skje samme dag som parring, eller opp til fire dager senere, om jeg leste riktig. Og 64 dager etter fire dager etter siste parring er torsdag 30. juni. Problemet er at vi ikke kjenner befruktningstidspunktet. Men det forklarer for eksempel de som tar hastekeisersnitt på tisper som de mener har gått et par dager over termin uten at valpene er født enda - ting har ikke stoppet opp, ting har faktisk ikke startet opp enda.

Jeg har en sterk følelse av at det var fredagsparringen som var den med best klaff, derfor har jeg kjørt fredagsoppdateringer (første parring var onsdag). Jeg ser for meg fødsel i siste halvdel av denne uka, noe mer enn det har jeg ingen "følelse" av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 800
  • Created
  • Siste svar

Tusen takk, folkens! Hun er rolig og temperaturen er stabil i det "sikre" området, så jeg er i hvert fall ikke stresset. Jeg er såpass rolig at jeg skal flytte valpekassa og få malt listene langs den siste veggen i dag, faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hug: til både mor og jordmor!

Nå skal jeg bare sitte her og trippe og vente på at det kommer oppdateringer om at minibernere har ankommet verden! :ahappy: Gleder meg til å se plysjpølsene til X'en, unner dere en fredelig og vakker fødsel hvor alt går på skinner, en 2-3 bonusvalper og en riktig fin valpesommer :wub::hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, nå må du snart hinte til X'en og si at det er på tide. :rolleyes2:

Vil se en hel bunke med Berner-bebis bilder.

... og jeg måtte bare

*snipe*

Hvilket kull er de fra?

Mens vi venter på veer, kan jeg jo spamme litt med valpebilder av de vordende foreldre, så kan dere jo bare merge de og få et inntrykk av hvor bedårende avkommene må bli :aww:

X6uker01.jpg

X'en seks uker gammel.

X9uker02.jpg

X'en ni uker gammel.

X9uker01.jpg

X'en ni uker gammel.

X'en nettopp kommet hjem til oss.

bosse8v.jpg

Bosse 8 uker gammel.

bosse8vd.jpg

Bosse 8 uker gammel.

bosse9v.jpg

Bosse 9 uker gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gått inn på denne tråden omtrent hver dag for oppdatteringer. Kjempe spennende å se hvordan dette går, og hvor mange små det blir :D Ikke minst gleder jeg meg til bilder av de nydelige bebisene!

Lykke til til dere begge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lyser SÅ X'en av den videoen du la ut! :lol: :lol: Herligste!

Jupp, hun er veldig X'en på den filmen! Det er rart hvor mye en ser igjen på valpebilder, hvor mye "seg selv" hun har vært opp gjennom og trolig er framover. Om du skjønte hva jeg mente. Altså, det er jo noen hunder som endrer seg mye gjennom oppveksten, men jeg synes jeg kjenner henne igjen i alle oppvekstbildene. Hun er veldig typete, på et vis.

Nå har jeg gått inn på denne tråden omtrent hver dag for oppdatteringer. Kjempe spennende å se hvordan dette går, og hvor mange små det blir :D Ikke minst gleder jeg meg til bilder av de nydelige bebisene!

Lykke til til dere begge!

Tusen takk, så koselig sagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av oss er inne så snart jeg ser det er nye innlegg, men venter stort sett i det stille :D Husker vi fulgte en fødsel pr web kamera. Det var da berner sennen, det også? Hvem var det, igjen? Det var jo en veldig god idè, da. Alle får vært med og tispa slipper å bli forstyrret ... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, ikke nysgjerrig på om det skjer noe i det heletatt :D.

De bildene av X-en - og viddåien - er virkelig veldig X'en altså *ler*. Herlig... og det blikket hennes - det bare lyser litt uskyldig faenskap lang vei *ler*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av oss er inne så snart jeg ser det er nye innlegg, men venter stort sett i det stille :D Husker vi fulgte en fødsel pr web kamera. Det var da berner sennen, det også? Hvem var det, igjen? Det var jo en veldig god idè, da. Alle får vært med og tispa slipper å bli forstyrret ... :whistle:

Hmm... Berner på webcam? Det må jo i så fall ha vært Fredrik til Monab88, det er vel det eneste andre bernerkullet som har vært her? Eventuelt et av de andre til oppdretteren, men da har det jo ikke vært Monas egen Bella som har vært mor.

Jeg har webcam et sted, men jeg tviler på at jeg prioriterer å finne det blant en dullion esker, altså :aww:

Neida, ikke nysgjerrig på om det skjer noe i det heletatt :D.

De bildene av X-en - og viddåien - er virkelig veldig X'en altså *ler*. Herlig... og det blikket hennes - det bare lyser litt uskyldig faenskap lang vei *ler*.

Tenker du på boller, eller?

Hadde det blitt én valp, og jeg ville ha norsk navn, måtte det vel bli Latrudas Fandenivoldsk, ja... :wub: X'en er en morsom sak, hun, selv om jeg har vært mindre glad i henne i perioder :icon_redface::innocent::wub:

Men hvordan skal jeg vite hvilken av de ørten banankassene jeg har brødformen i, da??? :icon_confused:

Og nei, jeg skal ikke bake, men nyfødte valper passer ille godt oppi slike former når de skal veies.

Og om noen kan fortelle meg i hvilken butikk jeg kan få kjøpt SLØV saks, del gjerne med dere!

*pre-birth stressed out panick-attack*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Jeg lurte på om jeg måtte finne hasj til den saksa jeg har for å få den sløv nok, her :lol:

Vittig :D

Jeg husker ikke hvem vi fulgte, men vi var jo flere som fulgte mer eller mindre hele fødselen. Noen andre husker det, kanskje? Noen? :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hvis man kjenner de rette folka, vel? :lol:

X'EN! FØD! Vi ødelegger tråden din snart!

Pøh, vi rekker sikkert å både dyrke og røyke den hasjen før bikkja føder ... Eller, jeg mener, saksa rekker å røyke den, da ... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...