Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonenmesterskapet i lydighet!


Benedicte

Recommended Posts

  • Svar 630
  • Created
  • Siste svar

Selv om det er uoffisielt, så skal det være som en offisiell konkurranse, så verken bånd under fellesdekk eller gjerde rundt ringen er lov :) Meeen vi skal diskutere om det kanskje kan bli en rekruttklasse hvor alt skjer i bånd for de som ikke tør å ha løs hund!

Syntes absolutt det bør være en rekruttklasse, der man rett og slett kan gjør "som man vil" bruke av bånd er greit, godbit greit, både under og mellom øvelser. Rett og slett for å inkludere flere, det vil også la flere soniser prøve seg på LP, som ikke hadde turt/giddet hvis ikke. Om dette skal være i tillegg eller sammenslått med en evt. bronsemerkeprøve får dere velge, men jeg tror sammenslått kan være det greieste egentlig.

Syns folk tar dette litt for seriøst jeg, det er jo bare for gøy, og for å få konkurransetrening? Er ikke noe poeng i å få nerver og grue seg alt nå da vel, det er jo fire måneder til :D
Helt enig, jeg trodde ærlig talt at dette var mer ment for kos og trening, hvis ikke kan jeg jo bare gå ut å starte et uoffisielt stevne hvor som helst.

Poenget mitt er at jeg syntes vi bør inkludere så mange som mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller er jeg også med på at vi burde kunne ha bronsjemerket. Og hvis vi har ordnet med dommer, så kan vel denne gi ut bronsjemerket, det er jo et uoffisielt merke som ikke krever noe via NKK.

Bronsemerket er uoffisielt ja, men kan kun utdeles av NKK eller klubber tilhørende NKK. Så det kan ikke bli delt ut her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det er uoffisielt, så skal det være som en offisiell konkurranse, så verken bånd under fellesdekk eller gjerde rundt ringen er lov :) Meeen vi skal diskutere om det kanskje kan bli en rekruttklasse hvor alt skjer i bånd for de som ikke tør å ha løs hund!

Er det faktisk ikke lov med inngjerding rundt ringen i lp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare litt input siden jeg kjenner området godt.

Retriverklubbens område (med et lite klubbhus) ligger i starten av sørkedalen, en gåtur fra Bogstadcamping. (15-20 min. vil jeg tippe?) Bogstad camping har masse hytter til utleie året rundt. Det er ikke retriverklubben som eier området- de eier kun det lille huset såvidt meg bekjent. Området er et av få friområder i Oslo, der det er lov til å ha løs hund året rundt. Det er dog ikke inngjerdet, men grenser til en MEGET bratt bakke i bak-kant, og en litt mindre trafikkert vei på andre siden. Jeg tror det bør være mulig å benyttte seg av området uten spesielle kostnader, men det kan jo være lurt å ringe retriverklubben for å forsikre seg om at det ikke kræsjer med andre arrangementer. På andre siden av veien er det stooore jorder (grenser til Bogstadvannet og Bogstad golfbane) og turterreng ALL MASS i alle retninger. Flott sted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa det kan vi :D

Yei!

Vi har foreløpig kommet frem til 24-25 september helgen! :)

Jeg og labbis er på saken med skjema og sider nå :D

Men den helgen er det utstilling i Bergen, tenk! Syns dere skal ta hensyn til oss vestlendinger også! :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare litt input siden jeg kjenner området godt.

Retriverklubbens område (med et lite klubbhus) ligger i starten av sørkedalen, en gåtur fra Bogstadcamping. (15-20 min. vil jeg tippe?) Bogstad camping har masse hytter til utleie året rundt. Det er ikke retriverklubben som eier området- de eier kun det lille huset såvidt meg bekjent. Området er et av få friområder i Oslo, der det er lov til å ha løs hund året rundt. Det er dog ikke inngjerdet, men grenser til en MEGET bratt bakke i bak-kant, og en litt mindre trafikkert vei på andre siden. Jeg tror det bør være mulig å benyttte seg av området uten spesielle kostnader, men det kan jo være lurt å ringe retriverklubben for å forsikre seg om at det ikke kræsjer med andre arrangementer. På andre siden av veien er det stooore jorder (grenser til Bogstadvannet og Bogstad golfbane) og turterreng ALL MASS i alle retninger. Flott sted!

Tipper retrieverklubbens område isåfall er ved siden av dette friområdet? Friområdet er jo åpent til fritt bruk for alle. Isåfall lurt å snakke med friluftsetaten om vi skal okkuppere det en hel helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man ønsker at det skal være offisielt kunne det jo godt an å gå i dialog med en NKK- samarbeidende klubb som kan være knytepunkt ovenfor NKK? Med "sonen" som reel arrangør?

Hva med å lage egen "sonen-klubb" tilknyttet NKK? Slikt tar jo tid, men begynte å pusle med tanken. Det er jo flust av kompetente mennesker her!

Edit: Hva med å ha et lite uoffisielt valpeshow også??? Da kan jeg stille :P Edit: Nei, glem det. Ikke hvis "vanlige" regler gjelder. Fjorårs-kullet vil i slutten av september være 9,5 mnd, mens det planlagte kullet vil være 3,5 mnd. SÅ da er det ikke så farlig alikevel.... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper retrieverklubbens område isåfall er ved siden av dette friområdet? Friområdet er jo åpent til fritt bruk for alle. Isåfall lurt å snakke med friluftsetaten om vi skal okkuppere det en hel helg.

Mnei, jeg tror det er slik at retriverklubben benytter seg av fri-området? Området er ikke veeldig stort. Prøvde å se om jeg fant noen bilder av det, men fant ikke noen dugandes. Området blir ikke mye brukt av det jeg har sett iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom vi skal gjennomføre dette, og stevnet legges til en søndag, må vi ikke bare avtale lån av område med områdeansvarlig. Vi må også søke om fritak fra søndagsfred hos politiet. I tillegg må vi melde dyreansamling til Mattilsynet, og skaffe tlfnr til vakthavende veterinær samt legevakt. Disse tingene er uproblematiske å gjøre, så lenge vi får bestemt et sted. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åeee, det var jo ikke den helgen vi bestemte oss for på chatten. :hmm:

hva bestemte dere dere for?

når jeg og labbis og jenaette og diverse pratet kom vi frem til 24-25 september pga mellom ustillinger her på østlandet og ikke MH for kelpieklanen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva bestemte dere dere for?

når jeg og labbis og jenaette og diverse pratet kom vi frem til 24-25 september pga mellom ustillinger her på østlandet og ikke MH for kelpieklanen :P

Vi ble enige om første helga i september, for da er det ingen terminfestede arrangementer her i landet iallefall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble enige om første helga i september, for da er det ingen terminfestede arrangementer her i landet iallefall. :)

Joooo, 3-4.september er det A-spor (og kanskje flere klasser) i Kongsberg.

Men jeg har ikke vært med på å bestemme noen dato altså, var bare Labbis som ikke husket når MH gikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva bestemte dere dere for?

når jeg og labbis og jenaette og diverse pratet kom vi frem til 24-25 september pga mellom ustillinger her på østlandet og ikke MH for kelpieklanen :P

Trodde ikke MH burde tas før nærmere 2 år jeg? Det er i år vi snakker om, right? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...