Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonenmesterskapet i lydighet!


Benedicte

Recommended Posts

Det står "påmelding" i menyen :)
Fant det selv :) men takk!

Kom på en sak: Jeg antar at alle soniser tilsammen har uante mengder valpegrinder fra biltema. Går det an å sette disse sammen sånn at de gjerder inn LP-ringen? Da er det nemlig håp om at frøken trollbolle ikke stikker av for å leke med Tíbrá, X'en, Ella eller Marvin... :whistle:

Har 8 stk, og en venninne med flere, og det er bare meg, så ja! tror vi har uante mengder med de!

Eller er jeg også med på at vi burde kunne ha bronsjemerket. Og hvis vi har ordnet med dommer, så kan vel denne gi ut bronsjemerket, det er jo et uoffisielt merke som ikke krever noe via NKK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 630
  • Created
  • Siste svar

Dere kan jo høre med retrieverklubben avd. Oslo. De har klubbhuset sitt i Sørkedalen, og en finfin gressplen (ved vannet, vel å merke. Amigo tok seg en svømmetur da vi tok bronsemerket, han ...) over veien ved klubbhuset vi trente LP på, og de arrangerte også konkurranser der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres kjempe morsomt ut - men dere - midt i jakta da :blink: Tror dere er riv ruskende gærne jeg .... :blink::icon_confused::blink:

Om det ikke total kræsjer skal jeg og Amigo være med :D

Så langt har ikke jeg tenkt engang, men i verste fall får man backe ut :P Tror dette blir bra uansett, med godt oppmøte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å tøyse. Det var bare soniser da du "ikke" skulle stille med Orry og vi vet alle hvordan det gikk :D

Fjas, sludder og pølsevev. Anette stilte ikke i gokk, hun stilte midt i en sonisgjeng og res var da ikke sååååå verst var det Anette? :)

Joda, sant nok, men... :lol: Den gangen stilte jeg med null forventninger med en veldig utrent hund som jeg egentlig trodde at hadde glemt alt. Han skulle bare ha det moro med meg for en gangs skyld, og jeg regnet jo med å havne laaangt ned på resultatlisten. Orry glimter til når man forventer det minst, han, med et stort glis og "jeg kan alt"-attitude :wub:

Jeg synes dog det er mye bedre å gå foran totalt fremmede, selv om jeg egentlig ser selv at det er en ganske tåpelig tankegang :aww:

--

Men angående dette med påmelding; den er ikke bindende? Helgen er ledig så vidt jeg vet, og jeg kan gjerne melde på begge, men det er greit å kunne backe ut om det skulle være nødvendig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, sant nok, men... :lol: Den gangen stilte jeg med null forventninger med en veldig utrent hund som jeg egentlig trodde at hadde glemt alt. Han skulle bare ha det moro med meg for en gangs skyld, og jeg regnet jo med å havne laaangt ned på resultatlisten. Orry glimter til når man forventer det minst, han, med et stort glis og "jeg kan alt"-attitude :wub:

Jeg synes dog det er mye bedre å gå foran totalt fremmede, selv om jeg egentlig ser selv at det er en ganske tåpelig tankegang :aww:

--

Men angående dette med påmelding; den er ikke bindende? Helgen er ledig så vidt jeg vet, og jeg kan gjerne melde på begge, men det er greit å kunne backe ut om det skulle være nødvendig :)

Siden det er betaling på oppmøte er det vel ikke bindende. Eller vel, altså jeg skyter deg ikke om du melder på og finner du ikke kan. men prøv å si ifra i tide? Så vi slipper å møte opp og bare meg o labbis er der og vi har ordnet masse greier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, uhm, atte, kan det være lov, sånn siden det er veldig uoffisielt og sånn at man kan stille med en hund som kanskje må ligge i fellesdekk i bånd? :whistle: Eller blir det for teit? :innocent:

Kan jo selvsagt hoppe over øvelsen, men det hadde vært gøy å få prøvd oss på det også, hvis vi er klare til da. For jeg må nemlig trene opp nervene mine også, uten å stå i fare for å ødelegge for andre og sånn :icon_redface: Vi vil uansett satse på å vinne "Sonens Dimling"-prisen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, uhm, atte, kan det være lov, sånn siden det er veldig uoffisielt og sånn at man kan stille med en hund som kanskje må ligge i fellesdekk i bånd? :whistle: Eller blir det for teit? :innocent:

Han stikker/reiser seg/whatever uavhengig om han har bånd på seg eller ei vell? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han stikker/reiser seg/whatever uavhengig om han har bånd på seg eller ei vell? :P

Ja, selvfølgelig! Men hvis han har på line kan skaden ganske heftig reduseres, for da får han ikke gått bort til andre, og belønnet seg selv og ødelagt for andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvfølgelig! Men hvis han har på line kan skaden ganske heftig reduseres, for da får han ikke gått bort til andre, og belønnet seg selv og ødelagt for andre :)

Aha, slik sett :) Det går jo også og stå ved siden av han under fellesdekk også, og du tror dere ikke fikser det :) Om dere får lov da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, slik sett :) Det går jo også og stå ved siden av han under fellesdekk også, og du tror dere ikke fikser det :) Om dere får lov da :P

Ja, det hadde også vært mulig! Jeg har vært litt sånn vill og gal og meldt på småen, men jaggu om jeg veit om vi blir ordentlig klare til da... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er betaling på oppmøte er det vel ikke bindende. Eller vel, altså jeg skyter deg ikke om du melder på og finner du ikke kan. men prøv å si ifra i tide? Så vi slipper å møte opp og bare meg o labbis er der og vi har ordnet masse greier :)

Samma kan det være - jeg melder på begge, om noe kommer i veien i siste øyeblikk kan jeg betale de pengene uansett, det er jo ikke akkurat snakk om en formue :ahappy:

*tusle inn og melde på*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samma kan det være - jeg melder på begge, om noe kommer i veien i siste øyeblikk kan jeg betale de pengene uansett, det er jo ikke akkurat snakk om en formue :ahappy:

*tusle inn og melde på*

:banana:

17 hunder påmeldt :D

err. 18. Jeg fikser Ellie og Balrog som hver sin påmelding jeg. Skal jo lage katalog av dette skjemaet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det er uoffisielt, så skal det være som en offisiell konkurranse, så verken bånd under fellesdekk eller gjerde rundt ringen er lov :) Meeen vi skal diskutere om det kanskje kan bli en rekruttklasse hvor alt skjer i bånd for de som ikke tør å ha løs hund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det er uoffisielt, så skal det være som en offisiell konkurranse, så verken bånd under fellesdekk eller gjerde rundt ringen er lov :) Meeen vi skal diskutere om det kanskje kan bli en rekruttklasse hvor alt skjer i bånd for de som ikke tør å ha løs hund!

Rekruttklasse! :banana:

Vil ikke få sinte sonenmennesker på nakken etter at dimlingen har vært og delt ut kjærlighet på fellesdekk :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandra du kan godt hjelpe til med meg og labbis :P Vi så litt på bogstad camping tror jeg, et sted vi kan ha konkuransen og folk kan også ev overnatte ol.

Isåfall er det veldig nærme meg så jeg kan hjelpe til i for og etterkant! :)

err. 18. Jeg fikser Ellie og Balrog som hver sin påmelding jeg. Skal jo lage katalog av dette skjemaet :P

Åh eh ja :icon_redface::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at folk vil hjelpe til :) Dere skal ikke se bortifra at dere får noen oppgaver fremover da :D

Det vi trenger hjelp til nå er:

- skriver

- ringsekretær

- noen som kan ordne sponsorpremier. Skal prøve å få til noe gjennom jobben, men jo mer jo bedre!

- hvor skal vi få rosetter fra?

- sted. Jeg skal sende en mail til retrieverklubben å høre, og så sjekke om det er hytter til utleie på Bogstad og om det evt er tillatt med hund der (og om de er åpne sent i september)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekruttklasse! :banana:

Vil ikke få sinte sonenmennesker på nakken etter at dimlingen har vært og delt ut kjærlighet på fellesdekk :icon_redface:

Ikke engang sonenmennesker kan vel bli sinte av å få utdelt litt kjærlighet?

Syns folk tar dette litt for seriøst jeg, det er jo bare for gøy, og for å få konkurransetrening? Er ikke noe poeng i å få nerver og grue seg alt nå da vel, det er jo fire måneder til :D

Og jeg tror vi kommer, jeg bare veit ikke helt om jeg har lovet meg bort til noe den søndagen enda, og evt hva slags klasse vi stiller i.. Jeg håper kl.3, skal jeg være overdrevent optimist kanskje til og med elite *kremt* :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ann på hvor det blir. Blir det innenfor grei avstand melder jeg på den krøka bikkja mi til klasse 1, så får vi se åssen det går :P

Om jeg kommer fra Beeeergen, så kan du ta turen fra Vestfold :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe joa, men uten lapp, bil og money kommer en ikke langt :P:aww:

Å reise kollektivt er jo dyrt! :o

Garantert noen andre som skal forbi samme vei som du kan sitte på med :D Og er leeenge til september enda! 400kr for tog :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...