Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonenmesterskapet i lydighet!


Benedicte

Recommended Posts

  • Svar 630
  • Created
  • Siste svar

Jeg har ingen erfaring med LP whatsoever, så merker det er litt skummelt å skulle melde seg på :P Tror vi må prøve ut de ulike øvelsene og se hvor godt vi ligger an og hvor mye arbeid som må legges i det først. Det er sikkert mange erfarne som stiller opp.. Men hadde vært utrolig kult å stille opp med en Tibetansk spaniel og kanskje få det til da! Å ha noe å jobbe frem mot.. Jeg må tenke litt på det :ahappy: Når er påmeldingsfristen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Den helga tror jeg faktisk at jeg er i Oslo-området! Hvis jeg er det er det ikke umulig at jeg blir med, men må se om det blir den helga jeg skal nedover før jeg melder på noe da :) Bra forslag er det ihvertfall.

Edit: Øh hvorfor skal dere vite farge på hunden ved påmelding :lol: Har det noe å si? Hihi ikke at det er en hemmelighet akkurat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Therese: det skal stå i katalogen, og det blir da enklere å se hvilken hund som er hvem! Om noen f.eks ikke vet hvordan en border collie sier ut, så kan de se etter hunden som er svart og hvit liksom :P Eller om jeg stiller med en svart labrador og en annen med gul, så kan man enkelt se i katalogen at det er "labbis" som har den svarte og "gudhildM" som har den gule, f.eks. Er slik på vanlige LP-stevner også :)

Dere som er usikker på hvilken klasse dere skal gå i; dere kan melde på i en klasse og skrive i kommentarfeltet at det er med forbehold :) Påmeldingsfrist? Tja, en uke før stevnet kan vi si :) Vi er så strenge på det egentlig, men noe orden må det jo være for vimsehodet mitt :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Therese: det skal stå i katalogen, og det blir da enklere å se hvilken hund som er hvem! Om noen f.eks ikke vet hvordan en border collie sier ut, så kan de se etter hunden som er svart og hvit liksom :P Eller om jeg stiller med en svart labrador og en annen med gul, så kan man enkelt se i katalogen at det er "labbis" som har den svarte og "gudhildM" som har den gule, f.eks. Er slik på vanlige LP-stevner også :)

Dere som er usikker på hvilken klasse dere skal gå i; dere kan melde på i en klasse og skrive i kommentarfeltet at det er med forbehold :) Påmeldingsfrist? Tja, en uke før stevnet kan vi si :) Vi er så strenge på det egentlig, men noe orden må det jo være for vimsehodet mitt :whistle:

Ikke la dere lure!! de trenger å vite det så de skal vite hvilke de skal hundenappe! *flire*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan man ikke ha bronsemerket da? Og siden det er uoffesiellt er det noe aldersgrense på hundene som skal gå bronsemerket da?

Mulig det bare er meg som ønsker meg en slik klasse :lol:

Meldte bare Amiga i klasse 1 jeg, selvom jeg har 0 tro vi er klare innen da :P

Bronsemerket hadde vært mer håp for ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er en fin tanke! Allikevel syns jeg det bør være nært nok for de som ikke vil overnatte, men bare ta en dagstur for å delta på stevnet. Så det burde ligge maks 1-2 timer unna Oslo. Utfordringen blir å finne et sted vi får lov til å være med såpass mange mennesker. Om ikke noen eier området, så må vi søke om lov minst 1 måned i forveien eller noe slikt.

Jeg er såkalt "offentlig kontakt" for Japanspesialen 2011, og begynner å få litt dreisen på hvor og hvem man skals øke om ulike ting hos. Si ifra hvis jeg skal ta litt ansvar her også. :)

[...](primitiv rase vettu, som forresten burde ha egen pris; beste urhund!)

Ooo, pick mine, pick mine! :lol:

Slutt å tull'a, jeg har saluki liksom. Hvem tror du blir buet ut og hvem tror du stikker av (ikke for å bråke, men STIKKE av liksom :lol: ).

Eh, jeg trur det kunne blitt en interessant mølje med mine friske frøkner som lurer dine lekre lukiser med på pøk, for å si det sånn.

Kom på en sak: Jeg antar at alle soniser tilsammen har uante mengder valpegrinder fra biltema. Går det an å sette disse sammen sånn at de gjerder inn LP-ringen? Da er det nemlig håp om at frøken trollbolle ikke stikker av for å leke med Tíbrá, X'en, Ella eller Marvin... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og bronsemerket om du vil :) Jeg fikk hvertfall mitt bronsemerke med Cita slik? Men det er 6 år siden da :P

Åja, jeg har ikke hørt noe om det jeg. Da jeg fikk poeng på alle øvelsene fikk jeg bare spørsmål om jeg hadde sølvmerket fra før av, jeg fikk ikke tilbud om noe annet :P Så jeg har sølvmerket og ikke bronsemerket :whistle:

Jeg syns forresten det hadde vært gøy med en "bronsemerke-klasse" eller rekruttklasse også :ahappy: Blir jo endel lettere enn klasse 1, så da får man jo prøvd seg litt hvis man ikke er klar for klasse 1. Men det blir kanskje litt mye jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fråga :whistle: ehm går det an å så få lov å hoppa över en övning om man inte har kommit så långt att hunden kan den?

Edit: kanske det skulle vara bra att ta en avstämmning på hur många det blir som i såfall startar för första gången?Med tanke på Marianne&Java sitt förslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
    • Hvis du skal bruke folk som "hjelp", så pass på at de holder avstand og ikke tar kontakt med hunden først. Jeg ville oppholdt meg i områder med en del folk (ikke tette mengder) hvor det er mulig å regulere avstanden, og belønne ro og kontakt. Det valpen først og fremst trenger å erfare er at han ikke trenger å forholde seg til folk om han ikke vil. Hvis du skal trene sammen med folk, still dere på avstand og hold en samtale. Belønn all interesse hunden viser for den andre personen, hos deg selv, slik at han må søke ut igjen mot dem for å få belønning. Om han faktisk viser interesse for å gå bort til dem, la ham gjøre det, og la de kaste godbiter til ham (ikke bøye seg over ham!). Du kan hjelpe ham å hilse på folk du vil han skal møte (besøk, familie, venner osv.) med target-trening evt., så fokuset er på targeten og ikke på dem. Vær tydelig når han ikke trenger å forholde seg til folk og belønn kontakt med deg. Det skal ikke være opp til ham å måtte ta valget.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...