Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonenmesterskapet i lydighet!


Benedicte

Recommended Posts

  • Svar 630
  • Created
  • Siste svar

Tøfflus er smart hun :ahappy:

Syntes det tok deg litt vel lang tid å skjønne det...

Og dere som mener dere ikke er klare: hvisomatte jeg stiller med demo om hvordan det IKKE skal gjøres med lukisene mine får søren meg dere som vet hva det dreier seg om stille opp altså. Hallo da, jeg gidder ikke være alene om drite-seg-ut 1. premien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men apropos inngjerdet så har terrierklubben brukt ishockeybanen på Sofiemyr idrettsanlegg til rallykurs, det er helt genialt å bruke til bane.

Det hadde jo vært lurt da, slipper man hunder som hvisomderatte kanskje ikke stoles på :whistle::P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok rundt september teker jeg! :)

Og flott at dere kommer med forslag til hvor det kan være! Men det burde være greit for folk uten bil å komme seg dit, evt kan vi kjøre og hente folk på nærmeste busstopp (innen da har jo jeg lappen liksom! :P ). Venter som sagt på svar fra Ekeberg camping, men dere må bare høre med andre steder også! Greit å spørre om lov ettersom vi blir så mange.

Ellers er det bare å komme med forslag til ulike priser! Lykkeligste hund, lykkeligste eier osv...

Jeg foreslår også en startavgift på rundt 50kr? Da får vi kjøpt inn premier til alle og skikkelig fine premier til vinnerne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok rundt september teker jeg! :)

Og flott at dere kommer med forslag til hvor det kan være! Men det burde være greit for folk uten bil å komme seg dit, evt kan vi kjøre og hente folk på nærmeste busstopp (innen da har jo jeg lappen liksom! :P ). Venter som sagt på svar fra Ekeberg camping, men dere må bare høre med andre steder også! Greit å spørre om lov ettersom vi blir så mange.

Ellers er det bare å komme med forslag til ulike priser! Lykkeligste hund, lykkeligste eier osv...

Jeg foreslår også en startavgift på rundt 50kr? Da får vi kjøpt inn premier til alle og skikkelig fine premier til vinnerne :)

Det går buss som stopper rett ved Sofiemyr idrettsanlegg fra sentrum. Helt kurant, også for å være der relativt tidlig på helgedag. Jeg gikk to kurs der oppe før vi fikk bil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok rundt september teker jeg! :)

Og flott at dere kommer med forslag til hvor det kan være! Men det burde være greit for folk uten bil å komme seg dit, evt kan vi kjøre og hente folk på nærmeste busstopp (innen da har jo jeg lappen liksom! :P ). Venter som sagt på svar fra Ekeberg camping, men dere må bare høre med andre steder også! Greit å spørre om lov ettersom vi blir så mange.

Ellers er det bare å komme med forslag til ulike priser! Lykkeligste hund, lykkeligste eier osv...

Jeg foreslår også en startavgift på rundt 50kr? Da får vi kjøpt inn premier til alle og skikkelig fine premier til vinnerne :)

Ivrigste apportør, mest publikumsvennlig, mest sjarmerende f.eks :ahappy: Startavgift på 50,- må jo være helt greit tenker jeg :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sjangs i havet om jeg tør stille mot noen på forumet her. Tror jeg er den desidert dårligste av de som i det hele tatt trener lydighet...

Ingen som vil bue deg ut eller noe, snarere tvert imot! :) Ingenting å være redd for rundt soniser :D

Jeg vil stille som tilskuer siden jeg ikke har hund :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at så mange er positive! :D Alt av premier er vel bra? Hunderelatert eller ikke, sålenge det er gratis :lol: Så får vi heller kjøpe inn noe skikkelig for startsavgift-pengene. Jeg kan skaffe en del gjennom dyrebutikken hvertfall :)

Når vi hadde Sonentreff fikk Soppen og Nowiclee tak i noen fine rosetter. Kanskje vi kan hente noen tips fra de? :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Og så klart du skal stille, med Moccis! Værsåsnill!

Du kan jo stille med henne du, som fikk henne til å gå spor :lol:

Vi stiller vi, til tross for at jeg synes det er MYE verre å konkurrere foran folk jeg kjenner/vet hvem jeg er :icon_redface:

Slutt å tøyse. Det var bare soniser da du "ikke" skulle stille med Orry og vi vet alle hvordan det gikk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kunne det ikke blitt et sonentreff ut av det? Om vi får til å låne omr. på en campingplass, så kunne det vært mulig og overnattet, og hatt grilling og kos utover kvelden i tillegg? Eller vil folket kun ha lp-stevne?

Bare en idè, men kanskje noen er villig til å reise litt lenger for noe sånt :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labbis: vil du at jeg skal lage et google docs med påmeldinger? :)

Men kunne det ikke blitt et sonentreff ut av det? Om vi får til å låne omr. på en campingplass, så kunne det vært mulig og overnattet, og hatt grilling og kos utover kvelden i tillegg? Eller vil folket kun ha lp-stevne?

Bare en idè, men kanskje noen er villig til å reise litt lenger for noe sånt :icon_confused:

Jeg er med på den ideen :D

*Dobbelpost, mod. Miriam*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo stille med henne du, som fikk henne til å gå spor :lol:

Å, ikke nevn sånt! Jeg blir litt for fort fristet til å takke ja, men etter å ha trent en myndeblanding regner jeg med at perfeksjonisten i meg hadde trengt år og dag på et sånt prosjekt :lol: Men jeg synes fortsatt at du skal gjøre det :aww: Dere kan vinne sjarmis-prisen, for Mocca er jo bare :wub: .

Og jeg er enig med Anette jeg.. En ting er å stille ute i gokk, hvor ingen ser på, men midt blandt alle sonisene? :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kunne det ikke blitt et sonentreff ut av det? Om vi får til å låne omr. på en campingplass, så kunne det vært mulig og overnattet, og hatt grilling og kos utover kvelden i tillegg? Eller vil folket kun ha lp-stevne?

Bare en idè, men kanskje noen er villig til å reise litt lenger for noe sånt :icon_confused:

Jeg syns det er en fin tanke! Allikevel syns jeg det bør være nært nok for de som ikke vil overnatte, men bare ta en dagstur for å delta på stevnet. Så det burde ligge maks 1-2 timer unna Oslo.

Utfordringen blir å finne et sted vi får lov til å være med såpass mange mennesker. Om ikke noen eier området, så må vi søke om lov minst 1 måned i forveien eller noe slikt. Men kom gjerne med forslag til områder, også kan vi jo ta en temperaturmåling på om folk stemmer for camp/treff i samme slengen?

Labbis: vil du at jeg skal lage et google docs med påmeldinger? :)

Gjerne! Kom på chatten du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er en fin tanke! Allikevel syns jeg det bør være nært nok for de som ikke vil overnatte, men bare ta en dagstur for å delta på stevnet. Så det burde ligge maks 1-2 timer unna Oslo.

Utfordringen blir å finne et sted vi får lov til å være med såpass mange mennesker. Om ikke noen eier området, så må vi søke om lov minst 1 måned i forveien eller noe slikt. Men kom gjerne med forslag til områder, også kan vi jo ta en temperaturmåling på om folk stemmer for camp/treff i samme slengen?

Ja, det bør jo ligge relativt sentralt. Jeg er helt blank på hvor det skulle vært mulighet. Men bogstad og ekeberg camping er to muligheter?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, ikke nevn sånt! Jeg blir litt for fort fristet til å takke ja, men etter å ha trent en myndeblanding regner jeg med at perfeksjonisten i meg hadde trengt år og dag på et sånt prosjekt :lol: Men jeg synes fortsatt at du skal gjøre det :aww: Dere kan vinne sjarmis-prisen, for Mocca er jo bare :wub: .

Altså..Mocca er ingen myndeblanding så hva kan gå galt da(annet enn at dere stryker på alt)? Og ang sjarmisprisen tror jeg Mocca med deg som fører har bedre sjanser enn med meg som fører gitt :whistle:

Og jeg er enig med Anette jeg.. En ting er å stille ute i gokk, hvor ingen ser på, men midt blandt alle sonisene? :icon_redface:

Fjas, sludder og pølsevev. Anette stilte ikke i gokk, hun stilte midt i en sonisgjeng og res var da ikke sååååå verst var det Anette? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som vil bue deg ut eller noe, snarere tvert imot! :) Ingenting å være redd for rundt soniser :D

Jeg vil stille som tilskuer siden jeg ikke har hund :D

Skarru gjøre østlending av deg? Du kan få gå med min. :P

Jeg er ikke redd for å bli buet ut, men jeg gidder liksom ikke stille mot folk når min 5 år gamle hund ikke kan bli liggende stille, og er vagt troende til å stikke av for å bråke med andre - i motsetning til enkeltes ettåringer som snart går elite... :whistle: (jeg mistenker labbis litt for å arrangere dette bare for å brife med egne hunder :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså..Mocca er ingen myndeblanding så hva kan gå galt da(annet enn at dere stryker på alt)? Og ang sjarmisprisen tror jeg Mocca med deg som fører har bedre sjanser enn med meg som fører gitt :whistle:

Jeg må slutte å sammenlikne Moccis med en myndeblanding :whistle: Hun er jo ekte vare!

Og :lol: , nå må du ikke undervurdere deg selv!

Fjas, sludder og pølsevev. Anette stilte ikke i gokk, hun stilte midt i en sonisgjeng og res var da ikke sååååå verst var det Anette? :)

Men jeg er da ikke Anette.. Så jeg må i så fall ha superopbackning og mange klapp på ryggen både før og underveis. Vi får nå se hvordan vi ligger an når det nærmer seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke redd for å bli buet ut, men jeg gidder liksom ikke stille mot folk når min 5 år gamle hund ikke kan bli liggende stille, og er vagt troende til å stikke av for å bråke med andre - i motsetning til enkeltes ettåringer som snart går elite... :whistle: (jeg mistenker labbis litt for å arrangere dette bare for å brife med egne hunder :P )

What? :lol: (busted :icon_redface: )

Neida, fra spøk til alvor! Du kan jo stille med unggutten? Da har du jo en unnskyldning om han stikker, han er både RR (primitiv rase vettu, som forresten burde ha egen pris; beste urhund!) og han er ung!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...