Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Lillestrøm Dogs4All

MegaMarie

Recommended Posts

• Svar 359
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Jeg har funnet ut at jeg skal la eksamen være eksamen og dra på Dogs4All. :P Jeg MÅ jo, når det er bare ti minutter med toget, liksom. Men jeg klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal dra en eller begge dager... 150 kroner for å komme inn er drøyt, syns jeg, og når jeg ganger med to og plusser på togbilletter, blir det plutselig nokså kostbart. Kanskje noen har et startnummer til overs? :P

oi,hadde ikke tenkt over inngang jeg... :P

Må folk som jobber på stand også betale? :P

Skrevet

oi,hadde ikke tenkt over inngang jeg... :P

Må folk som jobber på stand også betale? :P

Nei. Men snakk med standansvarlig og prøv å få tak i inngangsbevis på forhånd. Da går det litt lettere å komme inn. (I fjor måtte jeg krangle meg inn fordi jeg var den av oss som skulle stå på stand som kom først, men det gikk jo greit.)

Skrevet

Herregud er det så dyrt??? Da må jeg tenke litt alvorlig over saken her, kanskje jeg bare skal dra på søndagen... hmmm eller overnatte i oslo, da sparer jeg mye på tog iallefall.

Skrevet

Jeg har funnet ut at jeg skal la eksamen være eksamen og dra på Dogs4All. :P Jeg MÅ jo, når det er bare ti minutter med toget, liksom. Men jeg klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal dra en eller begge dager... 150 kroner for å komme inn er drøyt, syns jeg, og når jeg ganger med to og plusser på togbilletter, blir det plutselig nokså kostbart. Kanskje noen har et startnummer til overs? :P

Du kan jo høre med noen om de har et startnummer til overs ene dagen? :P Mange som melder på flere hunder og kun bruker et startnummer til inngang.

Skrevet

Ja... :P Klasse 1 er på lørdagen og starter kl. 9. Jeg har ikke fårr noe startnr enda. Jeg er ekstra nervøs fordi vi ikke har noen erfaring med å gå i hall, men vi skal nå gå og så får vi bare se hvordan det går :P Blir jo en opplevelse ihvertfall!

Spennende, og masse lykke til :P Kanskje jeg får tittet innom, klassen til Chico begynner ikke før 12.

Ang. kjennetegn, jeg blir om mulig enda mer ugjenkjennelig enn deg Lola Pagola, jeg har jo med feil hund :P Og har enda ikke bestemt meg for om jeg lar Tinka bli med eller ikke.. (på lørdagen altså).

Vi burde virkelig fått oss t-skjorter/gensere/jakker/bukser eller lignende med noe Hundesonen greier på :P :P

Skrevet

Jeg kommer og kidnapper Caius! Mohaha

Ja synes vi skulle hatt kjennetegn, jeg kommer uten hund tror jeg, så blir jo helt ugjenkjennelig :P

Du skal derimot drasse på en forvirret høylydt bergenser med en mops og en salukivalp! :P

Skrevet

Jeg, KjerstiS og MarieR kan kjennes igjen ved at vi går med en tollervalp, en basset fauve, en engelsk bulldog og en knøtteliten chihuahualignende hund :P

Skrevet

Spennende, og masse lykke til :P Kanskje jeg får tittet innom, klassen til Chico begynner ikke før 12.

Ang. kjennetegn, jeg blir om mulig enda mer ugjenkjennelig enn deg Lola Pagola, jeg har jo med feil hund :P Og har enda ikke bestemt meg for om jeg lar Tinka bli med eller ikke.. (på lørdagen altså).

Vi burde virkelig fått oss t-skjorter/gensere/jakker/bukser eller lignende med noe Hundesonen greier på :P :P

Siri:

Du må ta med Tinka på Søndag da så jeg kan kosemose med henne også :P

Trur ikke det er så mange her inne som vil kjenne igen meg da jeg kun har treft på Marianne/Java,Anette/Amiga og Siri/Tinka :P

Skrevet

Jeg, KjerstiS og MarieR kan kjennes igjen ved at vi går med en tollervalp, en basset fauve, en engelsk bulldog og en knøtteliten chihuahualignende hund :P

Åh, åh, åh, åh! Jeg vet om en engelsk bulldog som skal overfalleeeeees! :P

Skrevet

Ble ikke til at noen av våre stiller, selv om jeg vet at dommeren liker typen hoffe vi har :P sånn er det når store utstillinger arrangeres litt for langt unna og sambo jobber sent dagen før :P

33 påmeldte i lydighet klasse 1... Så mange har jeg aldri konkurrert mot før altså... :P Men fordelen er at da blir man lettere en i mengden bare :P Skummelt og spennende! :P

Nå må du "roe ned litt", klart at dere fikser biffen! :P Og kosemose ekstra med Günther og Java fra oss :P

Om noen trenger hjelp i en form så er jeg der begge dager, skal bare stå litt på standen til corgi klubben også tusle rundt med Amiga. Bare å huke tak i meg om du kjenner igjen oss :P

Jeg hadde kanskje kjent igjen Amiga :P Hadde nok snudd ryggen halvveis til og lokket på hunden for å sjekke at hun er den riktige Amiga :P

Skrevet

Du kan jo høre med noen om de har et startnummer til overs ene dagen? :P Mange som melder på flere hunder og kun bruker et startnummer til inngang.

Jaaa, det var det jeg spurte om i den siste setningen min, men ingen har ropt ut om ekstra startnumre enda... :P

Skrevet

Hihi! Takktakk! Det blir nok gøy uansett hvordan det går :P Vi koser oss i ringen vi!

Ble ikke til at noen av våre stiller, selv om jeg vet at dommeren liker typen hoffe vi har :P sånn er det når store utstillinger arrangeres litt for langt unna og sambo jobber sent dagen før :P

Nå må du "roe ned litt", klart at dere fikser biffen! :P Og kosemose ekstra med Günther og Java fra oss :P

Jeg hadde kanskje kjent igjen Amiga :P Hadde nok snudd ryggen halvveis til og lokket på hunden for å sjekke at hun er den riktige Amiga :P

Hihi! Jammen jammen! Det er jo alltid skummelt å skulle konkurrere da..! Men vi skal nå gjennomføre ihvertfall :P Synd dere ikke kommer altså... Du må jo hilse på Günther!

Skrevet

Jaaa, det var det jeg spurte om i den siste setningen min, men ingen har ropt ut om ekstra startnumre enda... :P

Jeg har et ekstra nummer på søndagen i hvert fall :P

Skrevet

Siri:

Du må ta med Tinka på Søndag da så jeg kan kosemose med henne også :P

Trur ikke det er så mange her inne som vil kjenne igen meg da jeg kun har treft på Marianne/Java,Anette/Amiga og Siri/Tinka :P

På søndagen skal hun nok få bli med, håper bare jeg ikke ender opp med å måtte skrive. Ved en feiltakelse har det blitt satt opp at jeg kan hele helgen, og jeg meldte ifra at jeg ikke hadde mulighet på Dogs4All, men har nå sagt at hvis det er krise på søndagen så skal jeg se hva jeg får til..

Skrevet

Godt man sparer togpengene jeg vanligvis brukte til hamar 2-3 dager når det var der, så skal ikke klage på inngangsbilletene. Luksus med en så stor utstilling i gangavstand :P

Jeg er ganske sikker jeg kommer begge dagene, men vet ikke om det blir til at jeg har med noen hund i år eller ikke.

Skrevet

Ser ut til at vi får kattepasser så da kommer vi begge to. Blir mest sannsynlig til at vi tar lørdagen i oslo, og kun drar inn på utstillingen på søndagen. Er ikke alle som syns det er like gøy å reise over fjellet for å kun sitte i en sal hele helgen :P

Skrevet

Men altså... Jeg har meldt på og betalt for 4 hunder på søndag, da er det vel mulig å bruke ett av disse numrene på lørdag? Synes da vitterlig jeg har betalt nok for å oppholde meg i hallen der i to dager liksom...

Skrevet

Men altså... Jeg har meldt på og betalt for 4 hunder på søndag, da er det vel mulig å bruke ett av disse numrene på lørdag? Synes da vitterlig jeg har betalt nok for å oppholde meg i hallen der i to dager liksom...

Om de skanner startnummeret så bør det i teorien gå an å bruke et startnummer ene dagen, og et av de andre tre på søndagen. Spørsmålet er vel bare da om startnumrene kun er gyldig aktuell dag..

Skrevet

Mannen sier at det kan du. Men et startnummer kan kun brukes en gang, men altså uavhengig av dag. Han prøver forresten å få tak i deg, han trenger skrivere :ahappy:

Skrevet

Mannen sier at det kan du. Men et startnummer kan kun brukes en gang, men altså uavhengig av dag. Han prøver forresten å få tak i deg, han trenger skrivere :hmm:

Ååå, er det han som ringer altså? :) Jeg er kronisk skeptisk til nummer jeg ikke kjenner til skjønner du (er ikke så mange som har nummeret mitt) :) Men det kan det jo hende jeg rekker! Er det lov å komme med preferanser da? :ahappy: Har lovet å groome hund på morgenen, men det bør jeg jo rekke først uansett.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...