Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Lillestrøm Dogs4All


MegaMarie

Recommended Posts

  • Svar 359
  • Created
  • Siste svar

Det er ikke det at jeg tror man bare kan gå inn en gang, på et start nr.

Jeg går uansett ikke mer en en gang, uansett hvor mye jag må bære. Hunden skal heller ikke gå selv på dette tidspunktet og jeg har ingen til å passe sakene mine om jeg hadde gått flere omganger. Før eller siden må jeg skaffe meg en form for hjul, men det har jeg ikke nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til Iner: Skaff en barnevogn (fås gratis på Finn.no, eller koster kanskje noen hundrelapper), fjerne "sengedelen", sett på buret til hunden - vips kan du ha med det massevis av stæsj uten å bære noe som helst!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til helgen! :) Begynner å kjenne nervene nå! Jeg har jo kun stilt Lundii sammen med/mot andre etnahunder EN gang. :P Og nå er det 10 påmeldt, jeg håper hun oppfører seg! :hmm:

Det kommer nok til å gå strålende! :D Jeg gleder meg til å møte deg og Lundii igjen! :) Ikke lenge igjen nå! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til helgen! :D Begynner å kjenne nervene nå! Jeg har jo kun stilt Lundii sammen med/mot andre etnahunder EN gang. :P Og nå er det 10 påmeldt, jeg håper hun oppfører seg! :)

Det blir moro! Teit at Etna og basenji går samtdig- ellers skulle jeg heiet på deg :)

Åguri, nå begynner nervene å komme kjenner jeg! :hmm: Men gleder meg også veldig ;) Og kan jeg virkelig komme inn på søndagen med startnr fra lørdagen? Det er jo helt genialt i såfall!

You can indeed!

Opprigging har startet. Mannen er der allerede. Jeg drar nedover i morgen. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok til å gå strålende! ;) Jeg gleder meg til å møte deg og Lundii igjen! :hmm: Ikke lenge igjen nå! :P

Jeg håper det! Og ja, blir morro å treffes igjen! :)

Det blir moro! Teit at Etna og basenji går samtdig- ellers skulle jeg heiet på deg :)

Opprigging har startet. Mannen er der allerede. Jeg drar nedover i morgen. Gleder meg!

Ja, det er kjempeteit! Jeg hadde nemlig tenkt å heie på deg også!

Forresten, ang raseparaden(kanskje LITT seint nå men), hvem har med den å gjøre? Har du peil på om etnahund er representert? Er jo synd om den ikke blir det. :P

Gleder meg til å være med og rigge i morra, liker sånt arbeid, jeg! :P Reiser nedover til Lillestrøm i kveld en gang. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, ang raseparaden(kanskje LITT seint nå men), hvem har med den å gjøre? Har du peil på om etnahund er representert? Er jo synd om den ikke blir det. :D

Gleder meg til å være med og rigge i morra, liker sånt arbeid, jeg! :) Reiser nedover til Lillestrøm i kveld en gang. :)

Det er vel raseklubbene som har meldt sin interesse til Monica i NKK. Vet ikke om det er for sent nå? Du kan jo ringe NKK og spørre? Etnahunden bør jo bli representert, ja :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har et nummer til søndagen, kan man komme inn på det på lørdagen? Og man kan bare få det tilsendt ja, man trenger ikke ha med tilhørende hund?

Ja, det kan du, og nei- du trenger ikke å ha med tilhørende hund. Men nummeret kan kun brukes en gang pr. dag. Får du det tilsendt kan ikke hundens påmelder benytte det den dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marie: Billett skal kjøpes i dag, men alt skal være klart hvertfall :) Sender deg telefonnr til Knut som kommer med han :)

Anette: Du skulle gjerne ha overnattet her, men jeg vet ikke om huseieren skal være her i helgen ( :hmm: ), og da går det dårlig.. Åh, jeg vil bo i min nye leilighet NÅ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marie: Billett skal kjøpes i dag, men alt skal være klart hvertfall :) Sender deg telefonnr til Knut som kommer med han :D

Anette: Du skulle gjerne ha overnattet her, men jeg vet ikke om huseieren skal være her i helgen ( :hmm: ), og da går det dårlig.. Åh, jeg vil bo i min nye leilighet NÅ!

Jeg kan bo i Østfold på en 2 seter, men tenkte å høre om noen soniser hadde plass gitt :) Kan neeesten kjøre hjem for østfold er ca som vestfold ;)

Du får hyle, jeg tror jeg bare tar med meg sovepose og pute og tar det som det kommer om jeg ikke får noen fast plan :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott :) Så får vi satse på at han slår til i år igjen! :hmm:

Ja! :D Håper og håper at han blir beste hannhund, men det hadde vært sååå gøy om han ble BIR og BIG i år også :) Blir man BIR med en stående fuglehund, så er det ikke alltid den tøffeste konkurransen i BIG liksom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På søndag går jeg i sort kjørt og turkist/grønn dressjakke med halvarmer.. Fullt lov å si hei sålenge jeg ikke ser oppkavet ut :D

Vil det si ETTER at du har stilt hund..? :hmm: Når skal du i ringen? :)

Yodel: Skal høre med Monica og Anders(var det det han het, tro?) i morgen, og så får man se. ;) Yodelmannen din fikser ting, vettu! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marie: Billett skal kjøpes i dag, men alt skal være klart hvertfall :) Sender deg telefonnr til Knut som kommer med han ;)

Leverer Knut? Kanskje jeg får ønske han lykke til (Selv om han ikke gjør noe utenom å eie hunden! haha). Hvordan er det med Storm(?), han har vel han enda? Hører aldri noe om han, bare Sting.

Ja! :P Håper og håper at han blir beste hannhund, men det hadde vært sååå gøy om han ble BIR og BIG i år også :hmm: Blir man BIR med en stående fuglehund, så er det ikke alltid den tøffeste konkurransen i BIG liksom :)

Jeg heier på Sting! :P Skal nok få med meg Heidi til å se vorstehhund! Lykke til begge to :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leverer Knut? Kanskje jeg får ønske han lykke til (Selv om han ikke gjør noe utenom å eie hunden! haha). Hvordan er det med Storm(?), han har vel han enda? Hører aldri noe om han, bare Sting.

Haha, han tenker bare på jakt, så jeg får ta meg av utstillingsbiten :) Han har også Storm ja, men han er verken noe utmerket utstillingshund eller jakthund, så han er bare turhund :hmm:

Jeg heier på Sting! :D Skal nok få med meg Heidi til å se vorstehhund! Lykke til begge to :)

Bra! Vi trenger noen til å heie ;) Han slår nok ikke Lucilla, men man skal aldri si aldri! Han slo jo Lucilla der i fjor :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, mammaen til Lio ble BIG for den dommeren som skal dømme for en stund siden, så vi håper på CERT :)

Gøy, da sees vi der i hvert fall!

Jeg skal begynne å stusse på hunder straks - heldigvis er det ikke mye å ta nå, de ble jo utstillingsklippet for et par uker siden :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, han tenker bare på jakt, så jeg får ta meg av utstillingsbiten :) Han har også Storm ja, men han er verken noe utmerket utstillingshund eller jakthund, så han er bare turhund :hmm:

Bra! Vi trenger noen til å heie :D Han slår nok ikke Lucilla, men man skal aldri si aldri! Han slo jo Lucilla der i fjor ;)

Ja, pappa er jo heller ikke noe i ringen! Han har derimot vært i ringen med Brøyt to ganger nå i år. Han mener Brøyt vil se mye høyere ut med meg, enn med han^ Det er jo riktig, men han er jo innenfor stander akkurat. Dessuten er det hysterisk morsomt å se han løpe i ringen! (Har et kjempe "bra" utstillingsbilde av Vita der Knut har stilt henne ut hvis du vil se! haha).

Okei. Føler han blir glemt i alt "styret" med Sting.

Håper han slår henne! Hun har vunnet nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Labtispe (noe partisk her). Ønsker du ikke heftigheten til jaktlinjer har man jo dual, eller også linjer av standard som ikke er blant de tyngste. Finnes absolutt standard labs som er flotte med funksjonelle kropper (og hjelper jo når de holdes slanke og spreke).    Lagt til: Ellers gjelder de samme linjene golden også, med mindre pelsstell enn på springer.
    • Hei sonen!  År 5 uten hund. Nå er jeg lei. Har vært innom de fleste rasene (altså vurdert) og har over gjennomsnittet (nerde) kunnskap om raser, men allikevel sliter jeg litt med å lande. Kanskje dere kan hjelpe?  Springer eller Sheltie. Meeennnnn. Springer: redd pelsstell men skjønner at man kan klippe den I sportsklipp uten å barbere eller ødelegge pels.  Sheltie: hater bjeffing, ser på fb gruppene at 9/10 sliter med unødvendig bjeffing og at de ikke egner seg I ymse sport grunnet lyd...   Hva skal jeg med hund?  Familie hund som jeg kan trene med og dra på kurs/seminar med. Lære mer hands on, har masse bok kunnskap men mangler litt hundespråk forståelse og hvordan løse problemer. Går turer i fjell og skog. Er mye ute og diller med barna.  Jeg har stor familie, 2 små barn, 1 stort. Mye barn innom på besøk.  Kom gjerne med andre forslag, men har vært igjennom alle rasene og slått de fra meg av forskjellige årsaker. Hjertet mitt vil en ny bruksschæfer tispe men hjerna sier nei  
    • Jeg er tispemennenske, og trives mye bedre med tisper enn hannhunder.  Men jeg oppfatter ofte hannhunder som mer kosete, og lojale.  De er ofte "dummere" enn tispene synes jeg.. Skal ha tispe denne gangen også. 
    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...