Gå til innhold
Hundesonen.no

AD Ringlets Forest "Eine"


Poter
 Share

Recommended Posts

  • Svar 728
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk dessverre dårlige nyheter hos veterinæren i dag. Kreften har spredt seg til lymfekjertlene og det er ikke noe mer å gjøre. Veterinæren og jeg er enige om at så lenge han har så god allmentils

Eine har kreft ? Sist vi var hos veterinæren sjekket hun analkjertlene hans fordi de har vært noe betente i høst og da oppdaget hun en kul rett innenfor. De tok vevsprøve av kulen som viste at det er

På lørdag måtte jeg ta farvel med min elskede venn? Takk for alt, Eine❤️    

Posted Images

Han er fin han der :heart:

Ja, og nå kan du få deg onkelen hans! Eller en liten nevø eller niese til våren! ;)

Eine har vært noe merkelig de siste to ukene. Har pepet mye innendørs og vært fjern og annerledes. Har mistet den gode kontakten med ham som jeg har hatt, har følt at vi har levd i to forskjellige verdener. Ute på tur har han bare vært opptatt av tisseflekker og det har vært draing for å få ham med. Han har strittet i mot, så jeg har virkelig måtte ta i og til slutt faktisk hente fram strengestemmen. Jeg har til og med blitt irritert på ham i hverdagen, noe som aldri har skjedd før. Har kjent at jeg har trengt en pause fra hele fyren. Han har bare vært så rar!

I dag har det snudd. Nå er han sitt vanlige sjarmerende jeg igjen og pipingen har sluttet. Ung som han er, regner jeg med det er løpetid i nabolaget. Han spiser noe dårligere også, alle klassiske tegn på løpetid. Hanhunder!

Han har jo blitt noe forstyrret av tisper før, så han er ganske typisk labradorhanhund på det området. Håper det er over for denne gang og at han får det bedre med seg selv fremover. Om ikke er jeg egentlig ikke særlig skeptisk til å prøve kjemisk kastrering. Det skal ikke være sånn at det går ut over deres ve og vel i hverdagen. Men han er ung, så han lever litt på den.

Det kan jo å være mulig at han skjerpet seg fordi jeg truet med å bytte ham ut med onkelen hans :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og nå kan du få deg onkelen hans! Eller en liten nevø eller niese til våren! ;)

Jeg følger litt med på fremtidige nevøer ja, må innrømme det. Har egentlig fastnet for annen rase, men alt er ikke spikret enda ;) er mye hvis om atter kanskje :P haha. vinglepetter vetdu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger litt med på fremtidige nevøer ja, må innrømme det. Har egentlig fastnet for annen rase, men alt er ikke spikret enda ;) er mye hvis om atter kanskje :P haha. vinglepetter vetdu.

Det fine med å være i prosess med og finne ut hvilken rase man vil ha, er at man kan ombestemme seg noen ganger :) Vinglet mellom flere raser jeg også før jeg bestemte meg for jaktlabrador. Det er jo så mange fine raser der ute! Lykke til :) Hadde jo selvsagt vært gøy om det kom enda en Ringlets på sonen!

Han er skikkelig flott :D Får håpe han vokser fra seg sånn tullete gutte-greier.

Ja, håper han gjør det! Det er så merkelig når den ellers så fine og søte hunden plutselig blir en hormonklump. Hjelp, hvem har sjålet hunden min, liksom. Han har ikke hatt særlig til faser og rariteter opp igjennom, er generelt en veldig stabil hund, så ble rent uvant nå når han "datt ut" en periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eine kom for noen få minutter siden og la seg inntil meg i sofaen. Han bruker ikke å gjøre det. Skal han ha kos står han i sofaen og går gjerne rundt samtidig. Han bruker ikke å legge seg ned frivillig og bli liggende der mer enn noen sekunder. Er han syk? Tør ikke puste i fare for at han flytter seg :lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå har jeg kjemisk kastrert Eine. Synes faktisk jeg merker forskjell bare etter noen få dager, jeg vet ikke om det er mulig, men både mannen og jeg ser det. Eine virker å ha mindre innvendig press, han er blitt roligere og slapper mer av. Han piper ikke like mye og ute er han ikke like interessert i lukteflekker som han var. Han virker generelt å ha det bedre med seg selv og det er veldig godt å se! Så får vi bare se hvordan det utvikler seg fremover. Kryss gjerne fingrene :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh...jeg er forelsket jeg!

Aaaawww, så koselig å høre :ahappy:

Krysse fingran! Fine fine Eine <3 Selv om han e litt "turbo", så gir han så godt inntrykk at man får løst på en allikavel <3 Han ha ett hjerte av gull, akkurat som labradoran ska ha!

Takk, så koselig å høre! Jeg synes fortsatt han virker å ha god effekt, det har ikke skjedd noe verken den ene eller andre veien. Nå er jeg spent på hvordan han vil oppføre seg i møte med tisper.

eine27okt.jpg

Har trent litt triks nå i kveld. Eine kan jo ingen triks, han er bare en sånn kjedelig lp -og brukshund som kan slike øvelser, så det må jeg gjøre noe med! Merkelig nok har han ikke lest seg til et stort reportoar av triks, så jeg må visst pent lære ham dem ;)

I dag var det fokus på ryggstyrkende øvelser som sitte bamse og rygging. Med ryggingen er målet at han skal kunne rygge opp langs en vegg. Han er jo noe stivere i kroppen enn hva aussiene var, så er spent på hvordan han vil ta den utfordringen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Hurra for fri! :D

Ja :D Nå håper jeg bare hoftene også er bra, så blir det helt utmerket.

Han har forresten landet fint etter kastreringen. Er blitt roligere og mye mer kosete. Nå kommer han opp i sofaen og vil ligge inntil og er skikkelig søt. Det var nok godt for ham å slippe det løpetidsstyret.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så veeeldig kjekk han gjør seg rundt og under det bordet med Delta, da :lol: .

Haha, ja, han vet å skru på "sjarmøren" sammen med søte tisper ;) Flørterører og flørtehale så det holder. Blir spennende å se hvordan han blir å være med henne og andre tisper nå som han er kastrert. Han oppførte seg veldig pent sammen med Lira, så det virker lovende. Ikke for det, han har brukt å være ganske grei med henne.

Man må jo kjekke seg for søte Border-tisper må du vite. ;)

Virket ikke helt som hun falt for sjarmen?

Fikk HD resultatene hans i dag og han var fri (A) der også :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja, han vet å skru på "sjarmøren" sammen med søte tisper ;) Flørterører og flørtehale så det holder. Blir spennende å se hvordan han blir å være med henne og andre tisper nå som han er kastrert. Han oppførte seg veldig pent sammen med Lira, så det virker lovende. Ikke for det, han har brukt å være ganske grei med henne.

Virket ikke helt som hun falt for sjarmen?

Fikk HD resultatene hans i dag og han var fri (A) der også :D

Pfft, hun leiter forstatt etter han når vi går forbi - men man må jo spille kostbar, må vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med A i alle hjørner! :D Og så bra at kastreringen ser ut til å ha gitt ønsket effekt!

Takk, det er veldig kjekt at det er i orden, ja :D Så langt ser det ut for at jeg har en frisk hund, både i kropp og sinn, det er godt etter å ha hatt noe ymse før *bank i bordet og kryss i taket og salt over skuldra*

I forhold til kastreringen er jeg bare så fornøyd med at han har blitt så mye mer kosete! Jeg har savnet å ha en hund som vil ligge inntill i sofaen, synes det er en viktig grunnferdighet, og nå ser det ut for at jeg har fått det. Tidligere idag var han nesten litt innpåsliten der han skulle ligge nærmest mulig, helst oppå og med snuten rett foran fjeset mitt *ler*

Pfft, hun leiter forstatt etter han når vi går forbi - men man må jo spille kostbar, må vite.

Hihi, koselig hun leiter når dere går forbi. De blir nok glade for å se hverandre i morgen, tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

530778_10151442124097559_221540047_n.jpg

Jeg er for tiden skrekkelig forkjølet, så det blir lite action på Eine. Stor var derfor gleden når Mailin kunne ha ham med seg på skitur på torsdag. På bildet over går han i tospann med alaska huskyen Melu (Melu til venstre, Eine til høyre).

Eine har jo hatt litt vanskelig for det der med ski og trekk. Han er jo en veloppdratt hund, må vite, og da trekker man ikke i båndet. Ikke med sele på heller, nemlig. Sele er forresten eeeekkkelt. Enda. Når man nesten er 3 år gammel. Men det hadde blitt fart på hoppladoren! Sånn innimellom i værtfall ;) Han fikk ikke til å trekke i pass eller trav, men måtte hive seg opp i gallopp før han greide å legge seg i sela og da brente han seg jo ut på de første 3 km ;) Han fikk springe en del løs også, han er jo ikke i like god form som atletene til Mailin, men jeg tror han fikk noen positive opplevelser, så jeg må bare bli frisk og få tatt ham med ut på ski selv.

Han trenger nok å lære seg å trekke i sakte fart, så jeg tenker han skal få trekke kjetting eller noe. Så får han lært at det er ok å ha trekk i sela og at han faktisk kan legge seg i den.

Tilbake til sofaen her... til haugen med filmer som Aymee var så snill å komme innom med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...