Gå til innhold
Hundesonen.no

AD Ringlets Forest "Eine"


Poter
 Share

Recommended Posts

Ååå det var snilt! Kan han instruere kurs i å IKKE trekke kanskje :D hehe!

Han og ikke eieren som har lært ham det?! :icon_confused: Haha, nei, dette kan jeg nesten ikke ta på min kappe, for det med å gå pent i bånd var nesten medfødt hos ham. Må være noe med den retrieverfoten, altså. Det lå helt naturlig i ham og har vært lett å forsterke. Sånn har det ikke vært på aussiene våre! Likevel skal det sies at da han var på sitt mest fjortisaktige fikk han pent gå i grime en del ganger. Like greit å ha dem der i orden og system enn at de skal få tulle i bånd.

Og ja, supersnilt! :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 728
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk dessverre dårlige nyheter hos veterinæren i dag. Kreften har spredt seg til lymfekjertlene og det er ikke noe mer å gjøre. Veterinæren og jeg er enige om at så lenge han har så god allmentils

Eine har kreft ? Sist vi var hos veterinæren sjekket hun analkjertlene hans fordi de har vært noe betente i høst og da oppdaget hun en kul rett innenfor. De tok vevsprøve av kulen som viste at det er

På lørdag måtte jeg ta farvel med min elskede venn? Takk for alt, Eine❤️    

Posted Images

Har kjøpt kjetting sånn at Eine får øvd seg i å ha trekk i sela. Han er jo så lydig at hver gang det strammer, så stopper han opp. Mens nå får han se at det er lov og at det er bra. Første gang gikk han ved siden av meg, i dag gikk han mest foran meg og var så flink. Gøy!!

post-873-0-54445300-1361028783_thumb.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde med meg speilrefleksen ut her om dagen, rakk ikke sola, så bildene er litt mørke, men det er i det minste noe annet enn iPhonebilder ;)

botanisk7_zpsb6a4fb5e.jpg

Innsnurpede rognebær

botanisk6_zpsff20551b.jpg

Får litt "Tre nøtter til Askepott"-følelse av disse

botanisk5_zps4126e4e7.jpg

Hoppsann og heisann

botanisk4_zps19710080.jpg

Godbitsøk i nysny

botanisk3_zps07de94a7.jpg

Et lite melisdryss over snuten

botanisk2_zpsea1efbdc.jpg

Fange snyball er jo så GØY!

botanisk1_zps9c29a3c6.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg Aymee og Delta med meg ut på en impulstur som egentlig skulle være kort, men så endte det med at vi fikk oss en fin tur i skogen som gjorde skikkelig godt for sjela :)

Bildene er tatt med iPhone og linktet direkte fra facbook, håper dere ser dem.

65513_10151490800057559_1899764972_n.jpg

Eine prøver ut sitt nye dekken fra Hurrta. Bortsett fra at knappen under halen løsnet lett, satt det godt på og jeg synes han virket fornøyd med å ha det på. Er jo egentlig et hviledekken, men kan fint bruke det under bevegelse også.

164407_10151490800202559_1533774489_n.jp

Fineste Delta

67371_10151490800752559_1229491518_n.jpg

Dette bildet er veldig beskrivende for disse to ;) Delta vil susse Eine i fjeset, eller kanskje rettere sagt finne seg et øre eller ei leppe å henge fast i ;) De har virkelig funnet tonen og går kjempegodt sammen. De blir så glade for å se hverandre og er så søte sammen. Nå har de også begynt å leke en hel del sammen, de labber til hverandre og "tannfekter", noe ingen av dem gjør med noen andre, så det er jo litt interessant.

Har noen filmer fra turen også som jeg skal legge inn etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud han er så fantastisk flott! :heart:

Takk, varmer hjertet å høre sånt om hunden sin :ahappy: Han er flott utenpå og inni, synes jeg :wub:

Fiiineste tullingene våre! Delta ligger utslått på gulvet nå, det tar på å flørte med kjekke gutter hele dagen. :wub:

Ja, de er bra herlige de der to :D Eine har sovet som en stein til nå, nå mener han at det er tid for mat. Han mener egentlig det er tid for mat med en gang man kommer inn fra tur! Det mener katta også, så jeg skylder på at Max har hatt dårlig innflytelse på ham ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Nå er det på tide med noen nye bilder!

lp18mai-1_zps0808fb63.jpg

Snyen har smeltet og da tiner treningslysten frem :)

lp18mai-2_zps276e2261.jpg

Eine har fått nytt halsbånd, er det ikke fiiint?

lp18mai-3_zps43536e4d.jpg

Avstanden... hepp, rett i ryggen!

lp18mai-4_zpsf9cb348c.jpg

Jackpotbelønning med en av favorittlekene

lp18mai-5_zps75b580e6.jpg

Omnomnom, miiiin!

lp18mai-6_zps4efc9a4f.jpg

Fineste fyren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

I dag er Eine 3 år gammel! Hipp hurra for verdens beste hopplador! Tenk at han er 3 år allerede. Det har gått så fort! Han har modnes mye i løpet av vinteren og oppfører seg nå som en voksen labrador. Ikke like impulsiv og gal som før og det er i grunnen godt. Godt å ha en hund som har landet :)

Dagen ble feiret med en lang tur i skogen som innehold pinnelek, bading og godis. Det er lykke, det, sier Eine :D

Hadde speilrefleksen med, så det ble noen bilder av finingen:

DSC_0078_zps568e3ab8.jpg

DSC_0085_zps5bf96147.jpg

DSC_0096_zps8aadaec5.jpg

DSC_0101_zpsd3aa69a1.jpg

DSC_0083_zpsbfb309a0.jpg

Må bare vise at kommunen har hengt opp hundesøppelbokser *tommel opp* Også skal byen holdes "rein" og ikke "ren" :lol:

DSC_0105_zps09ba588a.jpg

DSC_0113_zps150914e0.jpg

DSC_0118_zpsc2b78138.jpg[/

URL]Han er ikke så hjulbeint som han ser ut her :P

DSC_0121_zpsc00e3856.jpg

Må redde plastikken!

DSC_0124_zps70f8284c.jpg

Må drepe plastikken!

DSC_0127_zps82ac2836.jpg

Må bade litt mere!

DSC_0129_zps4b757429.jpg

DSC_0126_zps3df81633.jpg

Wiiii, plastikken!

DSC_0117_zps20342ebc.jpg

Synd han akkurat stakk snuten ut av bildet

DSC_0132_zpsa4e41566.jpg

DSC_0130_zps052333ce.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, fineste Eine! :D

Takk! Jeg er bare så fornøyd med ham. Han er virkelig fineste, på alle måter. På tur er han så søt, han kommer ofte innom meg og går hverdagsfot, tusler der rolig og bedagelig, ser litt på meg, får en liten godis, tusler videre og er bare så fornøyd og glad :wub:

GRATULERER Eine !

Eine hilser og sier takk :D Håper jeg får ha ham frisk og rask i massevis av år fremover :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har så smått begynt å snuse på retrieverjakt. Har bestilt noen bøker, dummier og fløyte. Gleder meg til å sette meg inn i en helt ny hundesport! Håper å finne noen her i området som trener jakt sånn at vi kan få noen å trene sammen med, men aller mest få veiledning. Oppdretter bor flere hundre mil unna, men vil gjerne hjelpe via mail og telefon, så jeg har i allefall noen jeg kan spørre, men det er jo noe eget å trene sammen med noen.

Gleder meg til å utvikle de naturlige egenskapene som ligger hos Eine og se ham bruke dem.

I kveld har vi vært ute og trent vannapportering. Tror jeg :P Potermannen tok bilder med iPhonen, her kommer de:

vann1_zps2358a468.jpg

Det er visst viktig å ta skikkelig sats!

vann2_zps026911ce.jpg

Jobbet litt med at han skulle avlevere før han ristet seg. Det resulterte i at han ristet seg kliss oppi meg, så jeg ble våt, ja :P

vann5_zps280ba189.jpg

:lol:

vann3_zps1ac465bc.jpg

Helt perfekt å bade nå som det er så varmt her!

vann4_zps75b1ea16.jpg

I fjor på denne tiden snydde det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det en tur på hundeklubben for litt lydighetstrening. Det er alt for lenge siden vi har vært på fellestreninger, så planen i dag var å trene på forstyrrelser. Det var heldigvis godt oppmøte på klubben og det var flere tisper som hadde løpetid og noen av dem var midt i stå-dagene. Helt perfekt trening! Eine brydde seg vel heller katta om godlukter, så kastreringen har hatt ønsket effekt :)

lp4juni-3_zps756769e3.jpg

Måtte teste ut blur effekten i photoshop :P Har nettopp oppdaget den.

lp4juni-2_zps997fbe09.jpg

Eine elsker å stå mellom beina mine når han har leke, så står han der og tripper og slår nesten krøll på seg selv :D

lp4juni-1_zps8de514f0.jpg

Tok en enkeltdekk i dag, midt på banen mens alle de andre trente rundt. Tunga ble lang, for å si det sånn ;)

Finfin trening!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det en tur på hundeklubben for litt lydighetstrening. Det er alt for lenge siden vi har vært på fellestreninger, så planen i dag var å trene på forstyrrelser. Det var heldigvis godt oppmøte på klubben og det var flere tisper som hadde løpetid og noen av dem var midt i stå-dagene. Helt perfekt trening! Eine brydde seg vel heller katta om godlukter, så kastreringen har hatt ønsket effekt :)

lp4juni-2_zps997fbe09.jpg

Eine elsker å stå mellom beina mine når han har leke, så står han der og tripper og slår nesten krøll på seg selv :D

Flott å høre at kastreringa har funka! Inget er bedre!!

Og til bilde nr 2... Æ sir det bare... Labradorkrøllen e velkjent fenomen her og! Som æ - tildels ekkelt - bruke å si i ny og ne: hadde ho kunne så hadde ho krøppe inn i mæ! Om å gjøre å lage mest mulig lening, foter alle veier, snurring rundt, gnuing og pusting og presing med ettellerannet i kjeften og helst kløing på raua.... :D De er verdens beste happy-hunder! Ingen ting er som å bli møtt av det HVER morgen :D "Heia, en ny fantastisk dag e i gang, se korr fin leke æ haaaaar!!! :D "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott å høre at kastreringa har funka! Inget er bedre!

Og til bilde nr 2... Æ sir det bare... Labradorkrøllen e velkjent fenomen her og! Som æ - tildels ekkelt - bruke å si i ny og ne: hadde ho kunne så hadde ho krøppe inn i mæ! Om å gjøre å lage mest mulig lening, foter alle veier, snurring rundt, gnuing og pusting og presing med ettellerannet i kjeften og helst kløing på raua.... :D De er verdens beste happy-hunder! Ingen ting er som å bli møtt av det HVER morgen :D "Heia, en ny fantastisk dag e i gang, se korr fin leke æ haaaaar!! :D "

Haha, ja, er de ikke verdens beste lykkepiller? :D Ser for meg Luna møte deg i døra, det må jo være så koselig. Eine ligger å snorker når jeg står opp ;)

Fyy for en lekker labbe! Denna var noe annet enn de som dvasser rundt i nabolaget her ja :P Herlige hoppebilder i vannet, han ser jo bare superlykkelig ut :D

Åååå, takk :D Jeg tror han har et høyt nivå av lykke og det smitter over :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

1011323_10151733680507559_549904199_n.jpEine var med på fisketur i dag og fikk trene passivitet mens vi fisket, ellers hadde han nok hoppet etter sluken -apport er apport, eller hva?! Vel hjemme vanket det hode på Eine og hale på Max. De var fornøyde med skikkelig sushi. Nå ligger Eine i gangen og snorker høylydt ;)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har så smått begnt å trene jakt med Eine og synes det er veldig morsomt. Det er som å ta det beste fra bruksen og redninga :) Suller rundt alene foreløpig, men har meldt oss på et nybegynnerkurs i august. Jaktmiljøet her i Tromsø er nede, men forhåpentligvis tar det seg opp nå med kurset. Blir spennende!

I dag var han forresten med på utecafè. Han fikk så mye oppmerksomhet fra forbipasserende at han til slutt hoppet opp på benken sammen med meg med et lidende uttrykk. Han! Han som ellers er så sosial og aldri kan få nok oppmerksomhet. Begynner han å bli voksen? Det var tre cruiseskip i byen i dag, så det var masse mennesker ute.

972247_10151749320017559_137945866_n.jpgEine på fjelltur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...