Gå til innhold
Hundesonen.no

AD Ringlets Forest "Eine"


Poter
 Share

Recommended Posts

DSC_0030.jpg

Den spede begynnelse på fri ved fot og jeg må si at den har blitt en av våre beste øvelser :ahappy:

ValhallmMailinogLira05.jpg

Dette er rett etter vi fikk ham. Han ser jo ut som en minigris her, eller hva? :teehe:

ValhallmMailinogLira04.jpg

Heldigvis har han sluttet å plukke opp gjenstander på denne måten ;)

ValhallmMailinogLira02.jpg

Teknikken har blitt litt bedre, men denne her får jo en del sjarmpoeng, da!

ValhallmMailinogLira03.jpg

Rundering2juni10.jpg

Her er han unghund på runderingstrening

ramfjorden1.jpg

Han var ganske vill og gal i unghundstiden. Godt han er blitt voksen!

ramfjorden5.jpg

På tur med mallen Milley

ramfjorden13.jpg

ramfjorden12.jpg

I sitt rette element :wub:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 728
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk dessverre dårlige nyheter hos veterinæren i dag. Kreften har spredt seg til lymfekjertlene og det er ikke noe mer å gjøre. Veterinæren og jeg er enige om at så lenge han har så god allmentils

Eine har kreft ? Sist vi var hos veterinæren sjekket hun analkjertlene hans fordi de har vært noe betente i høst og da oppdaget hun en kul rett innenfor. De tok vevsprøve av kulen som viste at det er

På lørdag måtte jeg ta farvel med min elskede venn? Takk for alt, Eine❤️    

Posted Images

Han er SÅ fin :D Likte godt det siste bildet hvor han står blant stråene i vannkanten, akkurat der Labradorer hører til :)

Red: bytta om veikanten til VANNkanten, skjønner ikke hvor jeg fikk vei fra :P

Endret av Bie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Noen bilder fra jakttrening for noen uker siden:

DSC_0099_zpscac0c70d.jpg

Han har et så sindig gemytt, denne fyren ;)

DSC_0102_zpse933c7c5.jpg

DSC_0113_zpsb1088842.jpg

Her høver han på å hoppe over grøft med dummy i munnen

DSC_0121_zps5dbf0744.jpg

DSC_0107_zpsc013b38d.jpg

DSC_0078_zps5a591318.jpg

DSC_0077_zps3ef5c18e.jpg

DSC_0116_zps03a05dfa.jpg

Han fikk mer dreisen på det etterhvert, det å hoppe og å ha noe i munnen samtidig

Og ja, jeg ser vannmerket har hoppet og sprettet litt av seg selv. Oppdaget for sent at det var en kant i fotoprogrammet...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

For en vakker kar. Og jeg kjenner det stikker litt i labradorforelskelsen min :wub: selv om jeg er superfornøyd med tuppa mi.

Takk :D Synes jo selv han er veldig flott :icon_redface: Jeg vurderte jaktgolden da jeg vurderte rase sist, så er litt svake for dem også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ValhallmMailinogLira05.jpg

Dette er rett etter vi fikk ham. Han ser jo ut som en minigris her, eller hva? :teehe:

ValhallmMailinogLira04.jpg

Heldigvis har han sluttet å plukke opp gjenstander på denne måten ;)

ValhallmMailinogLira02.jpg

Teknikken har blitt litt bedre, men denne her får jo en del sjarmpoeng, da!

*klippet*

ramfjorden12.jpg

I sitt rette element :wub:

Åååh, jeg blir helt myk i labradorhjertet mitt! :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, jeg blir helt myk i labradorhjertet mitt! :wub:

Så koselig sagt :ahappy:

I helga har vi vært på besøkshundkurs i regi av Antrozoologisenteret og det var så bra og lærerrikt! Jeg har virkelig fått nye tanker for hundeholdet og livet generelt. Jeg som startet hundelivet mitt innenfor det frivillige (NRH) synes det er godt å komme tilbake til det etter flere år med konkurransefokus. Det å ha hund til nytte og glede for andre også ligger mitt hjerte nært.

Kurset går over 38 timer fordelt på et halvt år. Vi har denne helgesamlingen også er det ei til til høsten hvor hundene da blir å gå igjennom en mentalbeskrivelse og ut fra den får anbefalt eller ikke anbefalt for besøkshundarbeid.

Jeg synes dette virker som et veldig meningsfylt og godt arbeid. Gleder meg til videre trening og håper at Eine kan egne seg.

10172579_10152843592579937_3843720369295

Fotograf: Elin Olsson

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig sagt :ahappy:

I helga har vi vært på besøkshundkurs i regi av Antrozoologisenteret og det var så bra og lærerrikt! Jeg har virkelig fått nye tanker for hundeholdet og livet generelt. Jeg som startet hundelivet mitt innenfor det frivillige (NRH) synes det er godt å komme tilbake til det etter flere år med konkurransefokus. Det å ha hund til nytte og glede for andre også ligger mitt hjerte nært.

Kurset går over 38 timer fordelt på et halvt år. Vi har denne helgesamlingen også er det ei til til høsten hvor hundene da blir å gå igjennom en mentalbeskrivelse og ut fra den får anbefalt eller ikke anbefalt for besøkshundarbeid.

Jeg synes dette virker som et veldig meningsfylt og godt arbeid. Gleder meg til videre trening og håper at Eine kan egne seg.

10172579_10152843592579937_3843720369295

Fotograf: Elin Olsson

Åå, så koselig :) blir spennende fremover dette da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eine må være en av de fineste labradorene jeg har sett :wub: skal jeg ha en labb vil jeg ha en Eine :sleep:

Nå ble jeg glad :D

Åå, så koselig :) blir spennende fremover dette da!

Ja, dette er kjempekoselig og jeg gleder meg masse til fortsettelsen! Føler jeg har kommet hjem. Fikk så sansen for at vi skal fokusere på den indre følelsen hos hunden (og oss selv, og pasienten) og ikke bare på perfekt øvelse og rett atferd. Hunden skal være trygg og glad og synes at det å besøke mennesker er stas. De skal jo tåle en hel del miljøpåvirkning og litt uvøren behandling, så den grunnleggende tryggheten tenker jeg blir veldig viktig.

Det var forresten mange fantastiske historier om innvirkningen besøkshunder har på dem de besøker. Veldig rørende og hjertevarmende å høre på.

I helga fikk Eine øve på å gå opp i senga til en fremmed person. Første gang syntes han det var ganske ubehagelig, han gjespa, slikka seg og peste og så ikke helt vitsen med å være oppi der sammen med noen. Mens andre gang skjønte han at det vanket godis og godsnakking, så da var det riktig så stas. Så pass til stas at jeg måtte holde ham i halsbåndet og virkelig finne min egen ro for å "smitte" over på ham. Han ville gjerne tilby avstandskommandering der i senga -tenk å gjøre det med benskjøre Olga på 90! :whistle::lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gråte bare av tanken på hvilken glede en hund kan gi på et gamlehjem, sykehus og liknende :cry: Det må være vanvittig givende!

Ja, det var mange veldig rørende historier :heart: Å kunne få bidra på en slik måte må være helt fantastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

10357807_10152395223587559_6643408667008

Nettopp vært på sykkeltur. Det er enda ikke blitt bart i skogen her, så det er foreløpig rolige turer på asfalt. Vi er nok begge veldig klar for barmark! Pønsker litt på hvordan jeg skal legge opp den fysiske treningen hans fremover. Nå som fokuset er på jakt og ikke lp -og brukskonkurranser, blir det litt andre "krav" til hvordan form han bør være i. Tror jeg i allefall, jeg har jo aldri hatt jakthund før. Ser for meg at grunnkondisjonen hans bør være høy og variert, samt at han bør få en del intervalltrening. Har dere noen tanker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer noen bilder tatt med speilrefleksen i dag!

DSC_0104_zps23a66419.jpg

På vei for å trene jakt

DSC_0106_zpsed8bd1ec.jpg

Han ser jo ikke tam ut!

DSC_0107_zps4a9aa2a3.jpg

De fleste av slektningene hans har dette uttrykket når de er på "jobb" *ler*

DSC_0109_zpsca62ba22.jpg

Levere dummyen

DSC_0110copy_zps66f0f37c.jpg

Full fart ut!

DSC_0111copy_zpsefb18da8.jpg

Fortsatt ikke helt tam

DSC_0114_zps931f8559.jpg

Her ser han litt mer normal ut ;)

*dele opp*

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSC_0115copy_zpsbd457ca9.jpg

DSC_0116_zpsdb1ca323.jpg

DSC_0119_zpsbb69bb44.jpg

Trente på ut-kommandoen i dag

DSC_0120copy_zps6774dc0b.jpg

DSC_0127_zps015a03be.jpg

Venter mens jeg er og henter noe spennende

DSC_0128_zpsc9601faa.jpg

Ei rype! Første gang han apporterer vilt, så det var nytt

DSC_0129_zps4b67699d.jpg

Men det var jo bare å ta den som alt annet :ahappy:

DSC_0130_zps7528619f.jpg

Og full fart inn med den!

DSC_0135copy_zps1330d983.jpg

Avlevering gikk greit selv om han nok helst ville ha den selv og nappe ut alle fjærne

*dele opp*

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...