Gå til innhold
Hundesonen.no

AD Ringlets Forest "Eine"


Poter
 Share

Recommended Posts

  • Svar 728
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk dessverre dårlige nyheter hos veterinæren i dag. Kreften har spredt seg til lymfekjertlene og det er ikke noe mer å gjøre. Veterinæren og jeg er enige om at så lenge han har så god allmentils

Eine har kreft ? Sist vi var hos veterinæren sjekket hun analkjertlene hans fordi de har vært noe betente i høst og da oppdaget hun en kul rett innenfor. De tok vevsprøve av kulen som viste at det er

På lørdag måtte jeg ta farvel med min elskede venn? Takk for alt, Eine❤️    

Posted Images

  • 2 weeks later...

Hadde speilrefleksen med ut på tur i dag og oi, så vanskelig det er med svart hund og hvit bakgrunn! Fint med photoshop ;)

DSC_0007.jpg

Eine har fått nytt bilbur. Fengselet som har laget. Så nå har han godt med plass :)

DSC_0016.jpg

Mange bilder ble seende ut som dette...

DSC_0037.jpg

Labrador med sukker på :heart:

DSC_0039.jpg

Ganske fin stil, hva?

DSC_0042.jpg

Han ser jo aldri særlig tam ut når han kommer løpende som dette :lol:

DSC_0050.jpg

Nei, ikke så veldig tam, nei ;)

DSC_0045.jpg

Han leter samvittighetsfullt etter snyballen

DSC_0053.jpg

Så går vi videre med halen rett til værs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: For et fantastisk uttrykk! Og utrolig fine bilder av en kjempefin labrador!

Takk :D Hyggelig å høre!

ÅHERREMINJEGELSKEREINEJEG :wub: Kan jeg få han :icon_redface: ?

Aaaw, så søt du er, blir varm i hundeeierhjertet :wub: Du får komme på besøk og kose litt med ham ;)

Dere har jo så koselige kommentarer, jenter :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :D Hyggelig å høre!

Aaaw, så søt du er, blir varm i hundeeierhjertet :wub: Du får komme på besøk og kose litt med ham ;)

Dere har jo så koselige kommentarer, jenter :ahappy:

Tror nesten jeg må det en gang. Er nok Eines største fan, hihi :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott han er! :heart: Det er noe helt annet enn de blubbene av labradorene vi har her :P Jeg har alltid like kroppsbygningen til jaktvarianten, ikke den tykke, kortbente varianten med rotweiler hode. Har du fått noen kommentarer på at han ser annerledes ut?

Ja, jeg har fått mange kommentarer på at han ser annerledes ut, veldig mange! Får som oftes reaksjoner når vi er på hundeting eller at noen stopper oss på gaten og lurer på hva det er slags sak det her. Veldig mange tror han er en blanding mellom pointer og labrador eller at han er en "slags pointer". Raseentusiaster, altså de som foretrekker de showavlede labradorene, prøver å skjule sin misnøye og si at "han er jo en fin hund, da", underforstått, ikke en fin labrador ;) Men så er det de som synes det er bra å se en labrador som ikke er så tykk, de blir glade når de ser at det finnes utgaver som kan være slanke. Også er det de som har sett andre jaktlabradorer og blir overrasket over at han her er fin, de har visst sett en del "stygge" utgaver. Så ja, det er mange kommentarer og spørsmål. Mange har jo aldri sett en jaktlabrador før, så de er nysgjerrige og vil vite hvordan de er og sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott han er! :heart: Det er noe helt annet enn de blubbene av labradorene vi har her :P Jeg har alltid like kroppsbygningen til jaktvarianten, ikke den tykke, kortbente varianten med rotweiler hode. Har du fått noen kommentarer på at han ser annerledes ut?

Ønsker IKKE å lage dette til en diskusjon i Eine sin tråd, og jeg har ingen ting i mot jakt-labradoren. Men det *er* faktum at Labradoren per historie, rasestandard og det som måtte være: skal være kraftig. Kraftig er ikke synonymt med "blubbete". At du uttaler "rottweilerhode" på en rase som SKAL ha et kraftig hode virker på meg litt merkverdig; det blir som å si at doberman'en har greyhoundhode. I don't get it?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin gutt! Er han fortsatt like trivelig? Kjenner du noen av tispene fra Ringlets?

Ja, jeg synes det :) Han er blitt litt mer voksen og er en hyggelig og trivelig kar. Han vil fortsatt ri på tisper, det er det eneste jeg har å utsette på ham. Jeg kjenner ikke så veldig godt til de andre Ringletshundene, det blir bare via nett. Jeg traff tispene (og hannene) de har boende hjemme hos seg da vi var og hentet Eine og de likte jeg veldig godt. Jeg hadde fint tatt dem med meg hjem, alle som en. Spesielt mora til Eine er trivelig, skikkelig herlig dame :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker IKKE å lage dette til en diskusjon i Eine sin tråd, og jeg har ingen ting i mot jakt-labradoren. Men det *er* faktum at Labradoren per historie, rasestandard og det som måtte være: skal være kraftig. Kraftig er ikke synonymt med "blubbete". At du uttaler "rottweilerhode" på en rase som SKAL ha et kraftig hode virker på meg litt merkverdig; det blir som å si at doberman'en har greyhoundhode. I don't get it?

Det er bare min personlige smak :) De hundene jeg kjenner kan jo faktisk godt være overvektige sant, for det er jo faktisk endel som er det. Jeg vet at vanlig labradorer skal være kraftig, men mange blir i største laget, særlig når de bikker 40 kg, og de skal vel ikke ha et for massivt hode. Det at jaktvarianter skiller seg ut og er mer slank bygd gjør at jeg liker dem hakket bedre, men det er jo fordi jeg selv liker mer slanke type hunder. Jeg har sett noen fine eksemplarer av vanlig type også, men flesteparten jeg har sett har vært litt for tykke.

Sorry OT, Poter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååå såååå utrolig søøøøt da :)

Og med sukker på ble han jo bare bedårende :ahappy:

Her kommer en liten film på ham tatt i går da vi bedrev litt latmannslufting på en fredags ettermiddag. Eller man kan kanskje også kalle det intervalltrening eller styrketrening :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Legger ut noen av bildene av ham her også ;)

DSC_0097.jpg

Eine prøver seg på tungapporten. Den var tung, syntes han! Antakelig mest tung mentalt, han burde ha styrke til det med sine 30 kg, men er man ung, så er man ung :)

DSC_0127.jpg

Vi koser oss sammen på trening og jeg må vel egentlig si meg ganske så fornøyd med fri ved foten :ahappy:

DSC_0135.jpg

Dette bildet synes jeg var litt morsomt :D

DSC_0145.jpg

Han nyter vårsola som endelig har begynt å varme her i Tromsø

DSC_0147.jpg

:wub:

DSC_0153.jpg

Løpe etter ballen!

DSC_0157.jpg

Stumphale? :lol:

Bildene er tatt (med mitt kamera) av Mailin Jerijervi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Her i Tromsø begynner det endelig å bli vår, på denne tiden av året er det man skjønner for et langstrakt land det er vi har, for snakk om forskjeller på klima i disse vårmånedene. Jeg ser det er flere som har grønne plener, vi har hvit, men sny. I helga er det ekstra "trivelig" med snyvær i tilegg. Hurra... MEN, det er områder hvor det begynner å bli barmark, så vi har fått trent litt feltsøk og gått litt spor. Herlig når terrenget tiner frem igjen og vi kan drive med litt skikkelig hundetrening :D

20120510-212935.jpg

I år håper jeg vi får vært mer i skogen enn vi var i fjor, så nå er jeg utålmodig på at all snyen skal forsvinne slik at det blir mer terreng å ta av. I dag fikk Eine prøve sitt første asfaltspor. Det ble vaaanskelig! Jeg fikk ikke lagt det opp som planlagt og måtte improvisere litt, så da ble starten rett på asfalt og det er litt for vanskelig første gang. Skulle helst hatt enklere terreng i starten slik at han fikk festet seg i sporet før asfalten kom. Jaja, prøve mere, bare :)

bilde-1.jpg?w=640&h=480

Her er i starten av sporet. Her ser dere for et hyggelig vær vi har i tillegg og ca hvilken snymengde som er igjen.

20120511-190137.jpg

Eine er som retrievere flest glad i å bære ting, så av og til får han bære pengeboka mi inn fra bilen. Da går halen i ett og han lager fornøyde gryntelyder, søtingen ;) Han er også veldig fornøyd når han får trene feltsøk. Det er stas, det! Tydelig at han er laget for slikt arbeid, han kan søke, løpe og komme inn igjen med gjenstand, men avleveringen er det så som så med...

bilde-2.jpg?w=640&h=480

Ellers prøver jeg å få trent på den der hersens fellesdekken, men det er jo så utrooolig kjedelig! Så det blir det heller lite av, desverre. Men nå er det nesten bare den som mangler for at vi skal få debutert, så det er bare å pelle seg til å trene. Fellesdekk i klasse 1 kjennes dessuten ut som en risikosport, nesten så jeg ikke har nerver til det :P Men man må jo bare trene på det man ikke er god på, så løsner det nok til slutt. Her på bildet ser det ut som Eine ligger og chanter "Aom", evt. sovner han av kjedsomhet!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...