Gå til innhold
Hundesonen.no

AD Ringlets Forest "Eine"


Poter
 Share

Recommended Posts

  • Svar 728
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk dessverre dårlige nyheter hos veterinæren i dag. Kreften har spredt seg til lymfekjertlene og det er ikke noe mer å gjøre. Veterinæren og jeg er enige om at så lenge han har så god allmentils

Eine har kreft ? Sist vi var hos veterinæren sjekket hun analkjertlene hans fordi de har vært noe betente i høst og da oppdaget hun en kul rett innenfor. De tok vevsprøve av kulen som viste at det er

På lørdag måtte jeg ta farvel med min elskede venn? Takk for alt, Eine❤️    

Posted Images

Gratulerer med dagen :)

Lest gjennom hele tråden, så mange flotte bilder!

Takk! Så koselig at du har lest igjennom hele tråden :ahappy:

Hipp hurra for Eine! :ahappy:

Eine hilser takk :D

Så et bilde av de to gode vennene, tatt nå nettopp:

maxogeine_zps08f8c758.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vi fortsetter å trene jakt, denne gang i vann.

DSC_0160_zps4c8ec1b7.jpg

Koselig arbeid dette her :ahappy:

DSC_0163_zps6839b910.jpg

Fine fyren som er blitt fire år

DSC_0191_zpsc982ed37.jpg

Usikker på om han skal svømme ut på Ut-kommandoen når han ikke ser noe der ute

DSC_0192_zps491a2615.jpg

"Jo, ok, da"!

DSC_0194_zps41ab2c26.jpg

Og vips havna det en tennisball foran ham :)

DSC_0186_zps1f0c76f0.jpg

DSC_0190_zps4c06d557.jpg

DSC_0189_zps6385469d.jpg

*dele opp*

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøye badebilder :ahappy: Hvordan lærer du han å svømme ut uten påvirkning egentlig? Virker kult å kunne gjøre for trimmens skyld for hunden, og ikke alltid måtte kaste noe.

Takk :ahappy:

Akk, hvordan jeg har lært inn fremadsendinga? Jeg vet ikke helt om jeg har lært ham den enda :P Vi plaaaages! Men jeg gjør tre ting som jeg forhåpentligvis kommer i mål med:

- Sender ham ut til target

- Shaper ham ut (kaster belønning frem over hodet hans)

- Lar ham se at dummyen legges eller kastes ut og sender ham ut på den (hjernevasking). Dette fjerner jeg gradvis.

Dette har jeg gjort først på land. Det funka faktisk ganske bra i vann, han tok det med en gang, så det var jo lovende å se. Er ikke store avstandene jeg får ham ut på enda. Han skal jo kunne løpe ut opp til 100 m, mens nå står vi fast på en 10-20 m. Om han ikke har funnet noe eller fått noe til da, begynner han å løpe sikk-sakk. I vannet var han faktisk litt mer fremadrettet, men det er jo ganske tungvindt å svømme sikk-sakk :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk Eine en gjennomgang og massasje av en autorisert hundemassør (hurra for at vi har fått det her i byen!). Sist gang greide han ikke å ta i mot massasjen og var helt sprellemann, men denne gang greide han å roe seg ned og det så ut som han kunne nyte behandlingen.

Han er litt stiv i nakkeområdet og bak foran lårene, men ellers i tipp topp stand. Det skulle visst kunne ordne seg med en massasjeøkt til, så kan han dretter få forebyggende behandlinger med jevne mellomrom, men sjeldnere. Jeg synes det er veldig greit å kunne forebygge og gjøre det jeg kan for at han skal holde seg skadefri.

I dag er han litt støl etter behandlingen. Jeg vet selv hvordan det er etter en runde med idrettsmassasje, er rimelig øm og støl etterpå, men så kommer det seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Her er noen forskjellige bilder fra facebook, håper de vises.

10530878_10152506361602559_8718545147353

Denne ballen fant han i skogen for noen uker siden. Jeg fikk ham til å legge den igjen i starten av løypa vår og ikke ta den med hjem. Naturligvis ble den borte, men i går fant han den igjen og lykken var stor! Her på bildet er han fornøyd med at han har fått sneket den opp i sofaen :D

10540871_10152500484067559_3576456578844

Her fra en løpetur sammen med far. Godt å kjøle seg ned litt underveis og han skulle nok gjerne svømt ut og hilst på endene.

10505555_10152201015131129_3684033522699

Blir jo så GLAD av å være sammen med han her! :ahappy:

10516823_10152474165232559_4497392192027

Eine er så enkel å ha med seg på tur og egentlig det meste. Her tidligere var han med oss på en liten hotellutflukt i havgapet og hadde sin første overnatting på hotell. Det tok han på strak labb og mente med største selvfølgelighet at senga og den myke puta var hans (så klart). Sole seg ute på brygga var koselig og å være med på utecafè var også fint. Han bare ER der uten noe styr. Så enkel å ha med og gjøre og er bare et hyggelig tilskudd til familien og livet :heart:

10446719_10152456103357559_4385985809387

Under fotball VM måtte han ha med seg denne ballen overalt.

Ellers har vi ferie for tiden, så det blir mest turer og kos. Han har ikke møtt andre hunder på evigheter, hans faste hundevenner har flyttet, så vi må prøve å finne nye til ham.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine Eine! :)

Blir glad for slike kommentarer :ahappy:

Fin altså :wub:

Likte veldig godt badebildene, vi har akkurat startet litt forsiktig med retrievertreningen og det er kjempemorsomt!

Takk :ahappy: Artig at du også prøver retrieverjakt, og sant, ja, at det er morsomt? :D

I dag har vi vært ute på tur med to nye hunder, tok noen få bilder med iphonen:

bilde-1-4_zps2d5f9d61.jpg

Her sammen med whippeten Ozzy. Veldig morsomt å møte Ozzy fordi han er sønnen til Eines "barndomsvenninne". Han og hun hadde så himla god kjemi og var et skikkelig radarpar, helt til Eine ble hormonell og bare skulle ri på alle tisper. Etter det har de ikke møttes. Men jeg fikk virkelig sansen for henne og fikk da øynene opp for whippeter, så det var artig å se et av avkommene hennes. Flott fyr, det der pinnedyret! (@Alzenas, se en whippet!). Legg forresten merke til badenymfen i bakgrunnen ;)

bilde-2-4_zpsec783cae.jpg

Her er border collien Frøya og hun er like glad i å bade som Eine, så bare der fikk de jo kjemi :D De hadde minst like stor glede av gjørmehullet der de hoppet fra øy til øy og ble mer og mer gjørmete :lol:

bilde-3-3_zps317eab3a.jpg

Bade og spise gress samtidig, det kan nesten ikke bli bedre!

Og her er noen bilder tatt med speilrefleksen her om dagen:

finnvikdalen4_zps83fed176.jpg

Krysse en liten bekk

finnvikdalen3_zps4a10971f.jpg

En som løper glad og fornøyd i forveien

finnvikdalen1_zpsd32b8111.jpg

Nettopp ferdig med å rulle seg i lyngen

finnvikdalen2_zpsf08864ff.jpg

Utsikt mot Tromsøya og Tromsdalstinden

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir glad for slike kommentarer :ahappy:

Takk :ahappy: Artig at du også prøver retrieverjakt, og sant, ja, at det er morsomt? :D

I dag har vi vært ute på tur med to nye hunder, tok noen få bilder med iphonen:

bilde-1-4_zps2d5f9d61.jpg

Haha, jeg dauer av hun i bakgrunnen! Fantastisk blikk, er som den ene ungen som aldri skal opp av bassenget, ikke når de stenger engang :P

E er som vanlig fin. Håper jeg får til å hilse på engang :)

red: glemte å spørre hvilke sko du har, de så fine ut! Er jo samme terrenget her oppe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg dauer av hun i bakgrunnen! Fantastisk blikk, er som den ene ungen som aldri skal opp av bassenget, ikke når de stenger engang :P

E er som vanlig fin. Håper jeg får til å hilse på engang :)

red: glemte å spørre hvilke sko du har, de så fine ut! Er jo samme terrenget her oppe :P

Haha, ja, hun var litt sånn at hun absolutt ikke ville opp, det måtte litt overtaling til før hun ble med :D

Om du er i området en gang må du bare ta kontakt, så får du hilse på ham :ahappy:

Skoene, ja, de er supre! De heter Inov-8 X-Talon 160.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja, hun var litt sånn at hun absolutt ikke ville opp, det måtte litt overtaling til før hun ble med :D

Om du er i området en gang må du bare ta kontakt, så får du hilse på ham :ahappy:

Skoene, ja, de er supre! De heter Inov-8 X-Talon 160.

Jeg skal definitivt gjøre det ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens treningsøkt var i varmeste laget og vi plagdes noe himla med fremadsendinga. Har kjørt oss skikkelig fast der. Bilder ble det likevel:

DSC_0075_zps10d57d54.jpg

Først en paraglider. Den kom smygende så lydløst nedover fjellsiden. Her er det like før den skal lande. Legg forresten merke til hvor brun og naken skogen er i bakrunnen. Lauvmakken har spist opp nesten alt!

DSC_0077_zps86bc2f0b.jpg

Dagens utsikt!

DSC_0083_zps9800a059.jpg

DSC_0090_zpsc9d3b4c6.jpg

Etter hvert ble det varmt og tungt å holde dummyen skikkelig

DSC_0091_zpsaa49d3c9.jpg

Her har han fått seg et gjørmebad og er godt fornøyd ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Jeg har forresten glemt å legge ut bilder av ham fra jaktkurset vi var på. De ble tatt av Hundevis:

10353645_10152561530307559_1222735217106

Veldig praktisk å belønne med tubeost!

10509568_10152561530722559_3162017315311

Så sindig og balansert... ;)

10405644_10152561531327559_1513337603903

Sitter klar for dirigering samtidig som han geiper til instruktøren

10606108_10152561530357559_4476389909682

Det går unna!

59765_10152561531417559_5461290776081686

10521818_10152561531637559_2936031387205

1536695_10152561530847559_92813781403349

10441216_10152561530912559_9796570680031

10342012_10152561531152559_6967686699535

10550860_10152561531537559_7110112066704

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10635867_10152592270342559_5000261169407

Eine har lært seg å nyte det gode liv ;)

Tenkte forresten på noe her om dagen da jeg leste i en tråd her på sonen om hva som er neste drømmehund, at jeg har min drømmehund , jeg. Han er det jeg har drømt om og mere til og det er så godt. Kanskje særlig siden jeg har hatt syke hunder og hund med problematferd, så vet jeg virkelig å verdsette det å ha en normal og velfungerende hund. Som jeg har sagt flere ganger, Eine er et tilskudd til livet og han gir mer enn han tar.

Nå nærmer det seg forresten vår første jakt. Gledings :D

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...