Gå til innhold
Hundesonen.no

AD Ringlets Forest "Eine"


Poter
 Share

Recommended Posts

  • Svar 728
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk dessverre dårlige nyheter hos veterinæren i dag. Kreften har spredt seg til lymfekjertlene og det er ikke noe mer å gjøre. Veterinæren og jeg er enige om at så lenge han har så god allmentils

Eine har kreft ? Sist vi var hos veterinæren sjekket hun analkjertlene hans fordi de har vært noe betente i høst og da oppdaget hun en kul rett innenfor. De tok vevsprøve av kulen som viste at det er

På lørdag måtte jeg ta farvel med min elskede venn? Takk for alt, Eine❤️    

Posted Images

Så fin han var! :lol:

:aww:

Kjempe flott herremann!

Tilfredsstiller han dine ønsker for valp og rasen? :lol:

Ja, han gjør det :lol: Da vi var hos oppdretter ble jeg veldig positivt overrasket over for en herlig gjeng med hunder det var. De har flere voksne fra 4 mnd til 10 år (vel, hun på 10 er en curly) og jeg likte alle sammen veldig godt. De var det jeg hadde håpet på og litt til :hmm:

Nå er jo Eine bare 5 mnd, så jeg kan jo bare uttale meg for det jeg har sett til nå -og det liker jeg. Det eneste negative er at han har lett for å lage lyd i hverdagen, han syter og klager en del. Fram til 4 mnd alder var det ekstremt, nesten hele tiden. Nå har det roet seg og han er stort sett stille. Heldigvis er han stille under arbeid! Ja, også liker han ikke å få halsbånd over hodet, men hvis det er alt, skal jeg virkelig ikke klage!

Trygg, fin og passe sosial fyr :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:aww: og for noen sylskarpe pirayatenner! Er glad for at Eine sine er på vei ut og at han er over bite-på-alt-fasen. Da han ble 4 mnd ble alt så meget enklere :lol:

Hehe.. Sylskarpe er ordet. Nå tror jeg at enten må vi ha vært veldig godt forberedt på det verste ang valp ellers så har ikke Fanta vært av de verste. Hun har bitt endel - men har aldri hatt lyst til å kaste henne ut :lol: *Sukk* Fanta er 5 mnd og har fremdeles igjen et par tenner som skal ut - og de klør! Skal bli deilig når det gir seg..:hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Hvordan står det til med Eine ? :baby:

Takk som spør :cool: Det står bra til med ham! Han er nå blitt en stor, 7 mnd unghundsslamp som for tiden har falt litt tilbake til valpestadiet med rampestreker og skravling. Han er ei pratekjerring uten like. Han og hans søsken piper, sukker og stønner når de finner det for godt. Fram til han var 4 mnd var det nesten konstant i våken tilstand. Så plutselig gav det seg, men de siste to ukene har det økt igjen. Heldigvis er han stille under arbeid.

Hans eier (hvem jeg? Nei, jeg har ikke noe ansvar :whistle: ) har funnet ut at han er alt for uoppdragen og at noe må gjøres med den saken. Hverdagslydighet har vi ikke hørt om :cheer:

Han og katten leker en hel del i lag. Akkurat nå når jeg skriver dette driver de og leker på gulvet foran meg. Katten vår har aldri lekt med de andre hundene våre, så det er morsomt å se hvor godt han liker Eine. De kan ligge sammen på gulvet også. Før lå ikke Max på gulvet overhode. Søtinger!

Ellers har vi nettopp startet opp på videregående kurs i lydighet. Kanskje det blir orden på villbajasen etter hvert :ermm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder, ja... sukk, det er dårlig med det her for tiden. Mørketid gir utfordrende fotolys! Men kanskje jeg har noen innendørsblider som kan brukes, skal sjekke... Mørketiden er forresten offisielt over nå; soldagen var nå på fredag :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Eine er nå 8 mnd og blitt en riktig så herlig fyr. Liker, liker, liker :rolleyes2:

DSC_0030.jpg

Fotolyset har begynt å komme seg, så når blir det nok dreis på bilder fremover

DSC_0038.jpg

Han eeelsker å spøle frem i full fart

DSC_0039.jpg

Fange snyball

DSC_0045.jpg

Ake litt

DSC_0051.jpg

Kaste mer snyball?

DSC_0053.jpg

Jess!

DSC_0080.jpg

Fineste :lol:

DSC_0084.jpg

Også løper vi videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Nå er Eine blitt 10 måneder, her kommer noen bilder fra den siste tiden:

Utg1.jpg

Vi jobber litt med utgangsstillingen for å få den beinere. Overkroppen hans er ok, synes jeg, men rumpa stikker litt for langt ut. Bananutgangsstilling...

Utg4.jpg

Han er jo så lang, så det er ikke rart vi begge har problemer med å holde orden på bakparten hans :lol:

197043_10150177387845609_750450608_8847282_1060962_n.jpg

Vi hadde en liten periode med vår her i Tromsø. Barmark på utvalgte steder og vi fikk til og med gått litt spor. Her har Mr Eine problemer med å få med seg hodet i farten ;) Mailin Jerijervi er fotograf.

LoneandEine1.jpg

:wub: Fotograf Mailin Jerijervi

LoneandEine2.jpg

Ser da ikke så galt ut dette? Fotograf Mailin Jerijervi

tur6.jpg

Nå har det blitt vinter igjen. Vi har MASSE snø, helt typisk på denne årstiden :getlost:

tur4.jpg

Det var den snøgalskapen ;)

tur5.jpg

tur9.jpg

Det er flere bilder i bloggen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Dagene går. Litt for mye ramp fremdeles, elsker å bite og hoppe høyt. Har vært på et kurs som ble ferdig for et par uker siden, og begynner på et nytt kurs på mandag.
    • Her går det i vom og hundemat, rett og slett fordi oppdretter begynte med det. Latte er nå 4 mnd. Synes det både er lettvint og greit, virker som hunden trives med maten, og det blir mindre avføring enn med tørrfôr. Har ikke regnet på om det lønner seg da. Vi har kjøpt 9 kgs esker med puppy easy pack.
    • Lurer på om dette er løsningen? Rett og slett at jeg gjør det selv  - Nå fikk jeg noe å tenke på. Takk for tips 👍😊
    • Jeg klipper min selv. Har kjøpt en billig klippemaskin på Biltema som fungerer helt supert, med flere ulike innstillinger for pelslengde. Klipper henne 3 mm på kroppen og 6mm på hale og ører. Når hun skal klippes tar jeg frem en slikkematte med leverpostei som hun koser seg med mens jeg klipper. Gjør dette ca. 5 minutter om dagen, så det tar en stund før hun er helt nedklippet, men hun slipper det stresset hos frisøren i hvert fall, og hun rekker ikke å bli lei ettersom det er såpass korte økter.
    • Sommeren nærmer seg (håper jeg), og jeg har begynt å tenke på om jeg skal klippe ned hunden i år også (som tidligere somre), eller ikke: Han blir så fin med kort lettstelt pels, Han takler varmen så mye bedre, han tørker fortere etter han har badet osv. Men; Han liker absolutt ikke denne timen det tar å klippe han ned. Hundefrisøren sier han er grei, oppfører seg bra. Men pistrer og piper. Og jeg må dra han inn "med makt". Og da blir jeg litt sånn; "Er det verd det? Skal han få slippe klippingen?" Skal / Skal ikke 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...