Gå til innhold
Hundesonen.no

HD og AD bilder


PsychoLynx
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ja! Det ble fritt, HD: B! 

HD A  Da venter jeg bare på AD resultatet.

A på begge sider Tesh er dermed fri foran og bak :D :D

Posted Images

  • 1 month later...
1 time siden, Tuvane skrev:

Ser greie ut de, tipper fritt :)

Takk for svar!  Ser du har hatt mange riktige svar tidligere også, satser på at du har det nå også :) Dyrlegen syntes også det så bra ut, men presiserte at de var veldig strenge på NKK..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sunlily skrev:

Jeg vet resultatet på hoftene, men venter ennå på albuene. Hva tenker dere? (Veterinæren og jeg tror ikke det ser så lyst ut for særlig den ene albuen.)

Synes hoftene så helt fine ut, og albuer jeg som vanlig ikke i stand til å se noe på, bortsett fra at disse så hvitere ut enn mange andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SandyEyeCandy skrev:

Synes hoftene så helt fine ut, og albuer jeg som vanlig ikke i stand til å se noe på, bortsett fra at disse så hvitere ut enn mange andre?

Hoftene ble A :)
Veterinæren gjorde meg obs på spesielt den ene albuen - om du ser på den øvre delen av kulen i forhold til bildet nederst, så ser det ut til at det rett og slett mangler litt bein. I tillegg syntes hun det så litt "slintrete" tror jeg var ordet hun brukte på den andre albuen rundt selve skåla. Det igjen gjorde hun meg oppmerksom på at hun ikke visste hva de så etter hos NKK fordi ofte kunne hun mene at bildene ikke så bra ut på albuene, men så endte de opp som frie, og motsatt.  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sunlily skrev:

Jeg vet resultatet på hoftene, men venter ennå på albuene. Hva tenker dere? (Veterinæren og jeg tror ikke det ser så lyst ut for særlig den ene albuen.) 
12986375_10153923346530399_755271885_o_z

12962487_10153923346595399_1923536931_o_

12991958_10153923346615399_991264770_o_z

Hoftene ser frie ut, enig med vet at det kanskje er noe grums i albuene, men jeg er så dårlig til å tolke albuer at jeg ikke kan si noe mer enn det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nora ble rerøntget på albuene i går for å se an ståa etter å ha blitt røntget med sterk grad på begge albuer for 2 år siden. Jeg ville se hvordan de hadde utviklet seg, og de så desverre ganske ille ut :( Har blitt en del værre og veterinæren var oppriktig overrasket over at hun aldri har haltet eller vist noen form for ubehag i albuene. Vi setter ikke i gang noe tiltak før hun evnt begynner å vise tegn til smerte, men jeg blir jo veldig bekymret for hvordan de ser ut om 2 nye år :hmm:

Sånn ser altså to E-albuer ut på en straks 3 år gammel hund:

20160426_101205.jpg

20160426_101242.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Monab88 skrev:

Nora ble rerøntget på albuene i går for å se an ståa etter å ha blitt røntget med sterk grad på begge albuer for 2 år siden. Jeg ville se hvordan de hadde utviklet seg, og de så desverre ganske ille ut :( Har blitt en del værre og veterinæren var oppriktig overrasket over at hun aldri har haltet eller vist noen form for ubehag i albuene. Vi setter ikke i gang noe tiltak før hun evnt begynner å vise tegn til smerte, men jeg blir jo veldig bekymret for hvordan de ser ut om 2 nye år :hmm:

Nå har jeg ikke peiling på hvordan albuebilder "skal" være, men det er jo egentlig både utrolig og bra at hun IKKE har vist tegn til smerte så langt i hvert fall :console:. Håper hun holder seg frisk og rask lenge lenge lenge :console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Monab88 skrev:

Nora ble rerøntget på albuene i går for å se an ståa etter å ha blitt røntget med sterk grad på begge albuer for 2 år siden. Jeg ville se hvordan de hadde utviklet seg, og de så desverre ganske ille ut :( Har blitt en del værre og veterinæren var oppriktig overrasket over at hun aldri har haltet eller vist noen form for ubehag i albuene. Vi setter ikke i gang noe tiltak før hun evnt begynner å vise tegn til smerte, men jeg blir jo veldig bekymret for hvordan de ser ut om 2 nye år :hmm:

Sånn ser altså to E-albuer ut på en straks 3 år gammel hund:

 

Om det er noen trøst, så albuen til dogoen min langt værre ut alt ved to års alder. Hun fungerte helt fint, behøvde smertestillende kun et par ganger i løpet av livet, og ble avlivet av helt annen årsak, 9 år gml.

Lykke til videre :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...