Gå til innhold
Hundesonen.no

HD og AD bilder


PsychoLynx
 Share

Recommended Posts

1 time siden, maysofie skrev:

Jamenjamen, alle de som er avlest i dag jeg har tittet innom ble røntget flere dager senere enn de vi venter på. Bildene ble sendt inn samme ettermiddag. Blæææ, utålmodig! Bildene er iallefall lagt inn som mottatt i dag, så håper hun ligger øverst til neste avlesning.

Så de leser av HD mandag og onsdag, noen flere dager? 

Vet ikke hvilke dager det leser av, men da jeg var inne og røntget så sa de at hd ble lest av 2 dager i uken og aa 1 dag i uken, så mandag og onsdag stemmer sikkert. Det kan dog ta litt tid, hos meg trodde vet at jeg kom til å få resultatet "over helgen" men det tok vell 3 uker på hd 'en og enda en uke eller to på aa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ja! Det ble fritt, HD: B! 

HD A  Da venter jeg bare på AD resultatet.

A på begge sider Tesh er dermed fri foran og bak :D :D

Posted Images

Akkurat nå, Malamuten skrev:

Vet ikke hvilke dager det leser av, men da jeg var inne og røntget så sa de at hd ble lest av 2 dager i uken og aa 1 dag i uken, så mandag og onsdag stemmer sikkert. Det kan dog ta litt tid, hos meg trodde vet at jeg kom til å få resultatet "over helgen" men det tok vell 3 uker på hd 'en og enda en uke eller to på aa..

NKK sier jo inntil 10 virkedager for HD og 3 uker for AD. AD er jeg ikke så veldig spent på, men HD er nervepirrende. Tålmodigheten min tilsier at resultatet skulle vært ferdig den dagen rekvisisjon ble bestilt, kremt. HD-avlesning på mandag og onsdag, AD på tirsdag denne uken. Krysse fingrene for at avleserne ikke har tatt helg :pinch:

Tre hunder røntget på torsdag ble avlest i dag. Ringe å høre på fredag om de har kommet til konklusjon at de trenger nye bilder, tenker jeg. Så er det mulig å få fort gjort og bestilt time på fredag. Hva er vanlig hos veterinær ved rerøntgen, må man ut med hele summen igjen? Må ny rekvisisjon bestilles?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, maysofie skrev:

NKK sier jo inntil 10 virkedager for HD og 3 uker for AD. AD er jeg ikke så veldig spent på, men HD er nervepirrende. Tålmodigheten min tilsier at resultatet skulle vært ferdig den dagen rekvisisjon ble bestilt, kremt. HD-avlesning på mandag og onsdag, AD på tirsdag denne uken. Krysse fingrene for at avleserne ikke har tatt helg :pinch:

Tre hunder røntget på torsdag ble avlest i dag. Ringe å høre på fredag om de har kommet til konklusjon at de trenger nye bilder, tenker jeg. Så er det mulig å få fort gjort og bestilt time på fredag. Hva er vanlig hos veterinær ved rerøntgen, må man ut med hele summen igjen? Må ny rekvisisjon bestilles?

Nei de pleier ikke ta betalt, og nei ny rekvisisjon kreves ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står jo dato for når bildene er avlest, så om en gløtter på en kalender går det an å se hvilke dager det er avlesning. Men hittil i år har det ikke vært helt lett å identifisere noe mønster, så jeg tenker de stakkars avleserne har forsøkt å gjøre mest mulig så ofte som mulig for å komme ajour med opphopningen. Avleserne har jo også andre jobber, så det kan jo tenkes det er lettere for dem å stikke av fra jobben en time om dagen enn å lese i fem timer en dag i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, JeanetteH skrev:

Mulig jeg har hatt flaks med de beroligende stoffene og veterinær som er flink med mengde. Men de fleste hundene mine er friske og rase ganske kort tid etter beroligende fra HD røntgen (AD må ikke hunden dopes for å gjøre så lenge den kan håndteres og ligger rolig nok til å ta bilde)

At en røntgemaskin ikke virker og de velger dope ned bikkjen først kan ikke helt NKK sin avleser lastes for vel? :) 

Jeg har vel ikke sagt at NKK skal lastes for noe som helst, jeg har bare sagt at de plutselig har begynt å sende tilbake bilder som de tidligere har godkjent. Men for dyreeiernes skyld hadde det jo vært fint om NKK hadde sagt i fra til veterinærene at de har blitt strengere på bildekvaliteten, sånn at folk slapp å dra dobbelt opp til veterinæren. Endel kjører jo langt for å røntge hundene, og for å få ny-røntgingen gratis må man fort tilbake på samme klinikk.

Sedering er alltid en risiko, og det er ikke noe jeg vil utsette hunden min for unødvendig. Selv om de aller fleste hunder tåler det bra, er det ikke alle som gjør det. Personlig forventer jeg at en veterinær klarer å ta godkjente bilder på første forsøk, SÅÅÅ vanskelig er det ikke å ta HD-bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.1.2016 at 4:40 PM, maysofie skrev:

NKK sier jo inntil 10 virkedager for HD og 3 uker for AD. AD er jeg ikke så veldig spent på, men HD er nervepirrende. Tålmodigheten min tilsier at resultatet skulle vært ferdig den dagen rekvisisjon ble bestilt, kremt. HD-avlesning på mandag og onsdag, AD på tirsdag denne uken. Krysse fingrene for at avleserne ikke har tatt helg :pinch:

Tre hunder røntget på torsdag ble avlest i dag. Ringe å høre på fredag om de har kommet til konklusjon at de trenger nye bilder, tenker jeg. Så er det mulig å få fort gjort og bestilt time på fredag. Hva er vanlig hos veterinær ved rerøntgen, må man ut med hele summen igjen? Må ny rekvisisjon bestilles?

De kom nå (hvis jeg tippet riktig hund) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Tok HD og AD bilder onsdag 03. februar. Bildene ble registrert som mottatt på fredag 05. februar.
08. februar var AD resultatet klart men enda ikke fått svar på HD. Og nå er vel kontoret stengt etter 15:30. 
Antar at de kanskje vil vi skal ta nye bilder men ikke hørt noe fra klinikken om det og de skulle ta kontakt med en gang hvis det viste seg at NKK krevde nye bilder. Så har ikke ringt og mast på hverken NKK eller klinikken.

Men ventetiden blir så lang. Vanligvis blir ved HD resultatene klare før AD? Men her var det motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lailakatrin skrev:

Tok HD og AD bilder onsdag 03. februar. Bildene ble registrert som mottatt på fredag 05. februar.
08. februar var AD resultatet klart men enda ikke fått svar på HD. Og nå er vel kontoret stengt etter 15:30. 
Antar at de kanskje vil vi skal ta nye bilder men ikke hørt noe fra klinikken om det og de skulle ta kontakt med en gang hvis det viste seg at NKK krevde nye bilder. Så har ikke ringt og mast på hverken NKK eller klinikken.

Men ventetiden blir så lang. Vanligvis blir ved HD resultatene klare før AD? Men her var det motsatt.

Har også opplevd å få AD-resultatet først :) Hvis bildene ble mottatt 5. februar er det overhodet ikke noe unormalt lang ventetid. De har sikkert ikke lest av HD-bilder enda denne uka, det gjøres ikke hver dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Caroline skrev:

Har også opplevd å få AD-resultatet først :) Hvis bildene ble mottatt 5. februar er det overhodet ikke noe unormalt lang ventetid. De har sikkert ikke lest av HD-bilder enda denne uka, det gjøres ikke hver dag. 

Ok :)  Ble bare litt bekymret siden AD kom så fort og før HD resultatet. 

Neida, det er har ikke gått så lang tid enda og vanlig ventetid er vel inntil 10 virkedager når man har forhåndsbestilt røntgen. Så sånn sett er det ikke gått så lang tid ;)

Men blir bekymret for at det er noe galt med hoftene eller at bildene ikke er bra nok sånn at det må tas nye bilder. For veterinæren og dyrepleieren som tok bildene slet litt med å få hunden til å ligge helt riktig. 

Blir vel ikke lagt ut mer resultater etter 15:30 på nkk.no heller? Så er kanskje ikke vits å henge der inne mer idag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lailakatrin skrev:

Ok :)  Ble bare litt bekymret siden AD kom så fort og før HD resultatet. 

Neida, det er har ikke gått så lang tid enda og vanlig ventetid er vel inntil 10 virkedager når man har forhåndsbestilt røntgen. Så sånn sett er det ikke gått så lang tid ;)

Men blir bekymret for at det er noe galt med hoftene eller at bildene ikke er bra nok sånn at det må tas nye bilder. For veterinæren og dyrepleieren som tok bildene slet litt med å få hunden til å ligge helt riktig. 

Jeg vet ikke hvordan det fungerer, men antar det er avleser som godtar eller forkaster bildene, så jeg vil tro du ikke får svar på det før de er inne til avlesning, men det skal jeg ikke si helt sikker, altså. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst bilder blir avvist på grunn av dårlig kvalitet, kommer det da opp på Min side inne på nkk.no ? Eller må man vente til veterinæren som tok bildene får tid til å ringe og gi beskjed? Vet de på klinikken ofte er travel og har ikke telefontid før på slutten av dagen eller neste morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Lailakatrin skrev:

Visst bilder blir avvist på grunn av dårlig kvalitet, kommer det da opp på Min side inne på nkk.no ? Eller må man vente til veterinæren som tok bildene får tid til å ringe og gi beskjed? Vet de på klinikken ofte er travel og har ikke telefontid før på slutten av dagen eller neste morgen. 

Nå er det 4 år siden dette, men jeg fikk ikke beskjed på NKK men veterinæren fikk beskjed. Tok nesten 5 dager fra veterinæren visste det til han tok kontakt med meg, passe irritert da ja :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Perfect Image skrev:

Nå er det 4 år siden dette, men jeg fikk ikke beskjed på NKK men veterinæren fikk beskjed. Tok nesten 5 dager fra veterinæren visste det til han tok kontakt med meg, passe irritert da ja :P 

Er akkurat det jeg også er bekymret for at skal skje :P 
Man klarer jo ikke vente mer enn det som er absolutt er nødvendig ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Perfect Image skrev:

Jah! Jeg bodde i Nord Norge da, sånn typ 12 mil til veterinæren som hadde åpen 3 kvelder i uken... Da ventet jeg en stund før endelig resultatet kom :lol:

Off det kan jeg tenke meg til! Nå er det heldigvis bare 1 time til klinikken her så går sånn sett greit å fikse nye bilder visst det blir nødvendig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte NKK for å sjekke og de sa at hvis bildene ikke er brukbare og det må tas nye, så tar NKK kontakt med veterinæren som tok bildene og så må veterinæren ta kontakt med hundeeier. Så får håpe  veterinæren ikke glemmer meg om det er tilfellet da. Men hvis ingen andre raser er avlest enda denne uka så er det bare å vente ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10. februar 2016 at 2:12 PM, Caroline skrev:

Det er ikke lest av HD-bilder på noen andre raser heller denne uka, så jeg ville nok venta litt til før jeg ble bekymra :) 

Joo, kom to eller tre HD-resultater på finsk lapphund i går, avlest 12.02.2016.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...