Gå til innhold
Hundesonen.no

HD og AD bilder


PsychoLynx
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ja! Det ble fritt, HD: B! 

HD A  Da venter jeg bare på AD resultatet.

A på begge sider Tesh er dermed fri foran og bak :D :D

Posted Images

Såpass ja. Hun er 1.5 år. Fikk henne i juli, tidligere eier hadde ikke merka noen ting, vi merka noe var galt med en gang. 

Så hun er klinisk dårlig også? Halt og stiv?

Hvilken grad tenker du?

Jeg vil tro det er en C. Ikke noen stor krise, med andre ord. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass ja. Hun er 1.5 år. Fikk henne i juli, tidligere eier hadde ikke merka noen ting, vi merka noe var galt med en gang. 

Har dere tatt sidebilde også? Kan være greit med et plan til for å se om det ikke er noe grums oppe i ryggraden nær hofta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Takk for svar. emoji4.png

 

Flere som har innspill? Har fått svar fra NKK, men er nysgjerrig på hva andre tenker.

 

Kan forsåvidt være en D også, men jeg ser ingen forkalkninger. Jeg har sett langt, langt verre hofter, så E er det i alle fall ikke, men vil tro det ligger på enten C eller D uten forkalkninger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere tatt sidebilde også? Kan være greit med et plan til for å se om det ikke er noe grums oppe i ryggraden nær hofta

Nei, det har vi ikke. Virker ikke som veterinæren er helt stø på hverken røntgen eller HD. Men det er jo egentlig ett fett hvordan hun ser ut inni, er ikke noe vi får gjort noe med uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hun er klinisk dårlig også? Halt og stiv?

Hun halter ikke, og en stiv hund vet jeg helt ærlig ikke hvordan ser ut.. Så det kan jo hende hun er stiv.

Hun holder høyre bein oppe når hun går i trapper og slenger litt med bakbeina når hun løper. Trykker vi i lysken så har hun vondt. 

Vi kjøpte henne til full pris fordi vi trodde hun var helt frisk, har hatt nok syke hunder det siste året.. Så dette er jo veldig nedtur da.

Syns det er vanskelig å vite om hun har vondt. Hun går rundt på to bein uten problemer og hopper opp og ned av sofaen flere ganger daglig. Håper det er en indikator på at det ikke er hel-gæli. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har vi ikke. Virker ikke som veterinæren er helt stø på hverken røntgen eller HD. Men det er jo egentlig ett fett hvordan hun ser ut inni, er ikke noe vi får gjort noe med uansett..

Det går jo an å lindre/forebygge at det blir verre, da.

Dekken, strekking, tilskudd i maten. Vet ikke om evt smertestillende kan være noe?

Man får jo dessverre ikke gjort hoftene bedre, men man kan jo prøve å unngå at det blir verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo an å lindre/forebygge at det blir verre, da.

Dekken, strekking, tilskudd i maten. Vet ikke om evt smertestillende kan være noe?

Man får jo dessverre ikke gjort hoftene bedre, men man kan jo prøve å unngå at det blir verre.

Vi bruker glucosamin, grønnleppet musling og lakseolje. Usikker på hvor mye hun skal ha da.. Du vet ikke tilfeldigvis hvilken mengde en 5kg hund skal ha?

Smertestillende har vi prøvd i rundt ei uke, vi merka ingen forskjell på henne.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
På 22.10.2015, 10.59.58, Malamuten skrev:

Da var det Vims sin tur:

 

 

 

 

HD_AD NKK-Hofte VD-22.10.2015-08_56_34-843.JPEG

HD_AD NKK-Hofte VD-22.10.2015-08_56_35-234.JPEG

 

Edit:

Ser ganske fint ut, tipper selv B på hofter og 0 på albuer, rygg ua. Litt kortere ryggvirvel den siste der, men fortsatt god plass så vet regnet ikke med at det kom til å gjøre noen verdens ting. Synes hoftene sitter fint på plass, men kanskje en liten anelse ujevne? Alt i alt veldig fornøyd, nå er det bare å vente på det offisielle resultatet.

Da var resultatet endelig kommet (til de som lurer så trenger man ikke henge på dogweb, fikk mail samtidig som resultatene ble lagt ut). Det ble HD:A :D Albuene har ikke kommet enda, men kan ikke forstå at de er noe annet enn 0 uansett så den tar jeg gleden av på forskudd. :D

Edit: @tonjek jeg vil nok også gjette c/d

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi røntgent i oktober så svarene har vi fått for lenge siden. Jeg er ikke noe glad i å gjette selv så jeg bare skryter jeg: Resultatet ble A-hofter og 0-albuer, og stråååler av det! :D Skal ikke legge skjul p åat jeg syns det er litt ekstra morro mtp. på rasen. Så nå gleder jeg meg til å begynne å trene agility! Har kun bilde av hoftene da, tatt kjapt med mobilen.

12180046_10153241647786475_94956526_n.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24. oktober 2015 kl. 20.13.39, Tuvane skrev:

Så hun er klinisk dårlig også? Halt og stiv?

Jeg vil tro det er en C. Ikke noen stor krise, med andre ord. :)

 

På 24. oktober 2015 kl. 20.54.34, Pringlen skrev:

D?

 

På 24. oktober 2015 kl. 21.13.11, MaritaS skrev:

D/C gjetter jeg. Er helt elendig på sånn :P 

 

På 24. oktober 2015 kl. 21.26.39, Polfarer skrev:

Tipper C :P 

 

På 26. oktober 2015 kl. 08.00.44, Belgerpia skrev:

Jeg tenker A eller B kanskje jeg - synes ikke de ser gale ut i det hele tatt :)

Men siden du har fått svar så kan du vel avsløre det :)

 

På 12. november 2015 kl. 10.10.30, Malamuten skrev:

Da var resultatet endelig kommet (til de som lurer så trenger man ikke henge på dogweb, fikk mail samtidig som resultatene ble lagt ut). Det ble HD:A :D Albuene har ikke kommet enda, men kan ikke forstå at de er noe annet enn 0 uansett så den tar jeg gleden av på forskudd. :D

Edit: @tonjek jeg vil nok også gjette c/d

 

På 12. november 2015 kl. 11.37.26, SandyEyeCandy skrev:

Jeg tipper D. Hva slags resultat fikk dere?

D uten forkalkninger. ?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@tonjek satser på at det går bare fint med han uansett, ingen forkalkninger er jo i det minste et bra tegn [emoji4] 

Ja, krysser fingrene.

Agilitykarriæren hans gikk i vasken, da, men satser på at vi kan starte noen kl 1 for moroskyld likevel. Agility er tross alt det beste han vet. Tenkte å røntge på nytt neste år en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, tonjek skrev:

Ja, krysser fingrene.

Agilitykarriæren hans gikk i vasken, da, men satser på at vi kan starte noen kl 1 for moroskyld likevel. Agility er tross alt det beste han vet. Tenkte å røntge på nytt neste år en gang.

Jeg ville ikke droppet agility helt, mesteparten av belastningen i agility er jo på fronten så litt HD er nok ikke til noe hinder såfremt han ikke viser noen plager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, tonjek skrev: Ja, krysser fingrene.

Agilitykarriæren hans gikk i vasken, da, men satser på at vi kan starte noen kl 1 for moroskyld likevel. Agility er tross alt det beste han vet. Tenkte å røntge på nytt neste år en gang.

Jeg ville ikke droppet agility helt, mesteparten av belastningen i agility er jo på fronten så litt HD er nok ikke til noe hinder såfremt han ikke viser noen plager [emoji4]

Neida, vi trener vi [emoji1]

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...