Gå til innhold
Hundesonen.no

HD og AD bilder


PsychoLynx
 Share

Recommended Posts

Når jeg ser alle andres bilder, så blir jeg litt forunderlig over Keos. Hvorfor fikk han identifiseringen midt på ballene? Hva bruker de egentlig til navnelapper? :lol:

Der jeg jobbet, brukte vi klistrelapper med bly som vi skrev på, og klistret på røntgenplaten. Er sikkert litt forskjellig hvor vet. foretrekker å plassere lappen, vi pleide bestandig å plassere mellom bena.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ja! Det ble fritt, HD: B! 

HD A  Da venter jeg bare på AD resultatet.

A på begge sider Tesh er dermed fri foran og bak :D :D

Posted Images

15158268690_51122627e0_o.jpg

Der jeg jobbet, brukte vi klistrelapper med bly som vi skrev på, og klistret på røntgenplaten. Er sikkert litt forskjellig hvor vet. foretrekker å plassere lappen, vi pleide bestandig å plassere mellom bena.

Som sagt, midt på ballene, ikke rart han sleiket seg når vi var ferdige :lol:

Takk for svar!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Vi røntga torsdag for over to uker siden, svaret kommer jo aaaldri! Hvor lang tid tar det normalt? Er så spent. Klinikken skulle sende meg kopi av bildene på en cd også, ville jo legge de ut her til gjetting før resultatet kom, men bildene kommer jo heller aldri :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi røntga torsdag for over to uker siden, svaret kommer jo aaaldri! Hvor lang tid tar det normalt? Er så spent. Klinikken skulle sende meg kopi av bildene på en cd også, ville jo legge de ut her til gjetting før resultatet kom, men bildene kommer jo heller aldri :P

Jeg fikk tilsendt bildene på e-post tilogmed før bikja var klar for å forlate klinikken ;) Jeg fikk HD resultatet innen 5 dager, mens AD resultatet kom etter ca 3 uker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tilsendt bildene på e-post tilogmed før bikja var klar for å forlate klinikken ;) Jeg fikk HD resultatet innen 5 dager, mens AD resultatet kom etter ca 3 uker..

Så kjekt! De kunne ikke sende på epost fikk jeg beskjed om.. Pluss at de var litt usikre på hvordan maskinen virket så de fikk ikke brent bildene på cd til meg når jeg var der :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, dette er da bilder av en 5 mnd gammel valp.

Første bilde er ett normalt HD bilde og andre bilde er med press.

Utdrag av komentaren fra den polske radiologen:

"Clear characteristic development of bilateral dysplasia. Clearly shalower acetabulum. On the picture with visible distraction, strong bilateral subluxation."

post-13706-0-14484800-1428742963_thumb.p

post-13706-0-45633400-1428742965_thumb.p

Har bilder som er tatt to dager senere også, men de er ikke digitale og jeg får ikke tatt noe godt bilde av de. Men hvis jeg husker det skal jeg ta de med på skolen og få digitalisert dem :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hva gjetter dere?
Hoftekulene er noe kantet, men veterinæren min trodde ikke det hadde betydning. Får svar om noen dager vil jeg tro.
Det er et avkom etter kullet jeg fikk i fjor i mars. Boxerhanne 14 mnd.

11275626_10152764967467105_674985949_n.j

Og så vet jeg ikke om dere vil se rygg og knær?

11263801_10152764967497105_809053360_n.j

11271947_10152764967462105_457402837_n.j

11289679_10152764967492105_1509614705_n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Mew ble røntget i dag, og veterinæren likte ikke helt det hun så på hoftene, så det blir noen pinefulle uker framover :no: Hun hadde også et ekstra bein som ikke hørte hjemme noe sted, så alt sammen kan jo ha sammenheng med at hun fra tid til annen halter litt etter lengre turer og slikt, og ofte passer. Krysser fingrene for lille-blå og håper på fine resultater tross alt :hmm:

11262919_10153236427045399_840156334_n_z

Albuene syntes hun så greie ut i det minste :)

11258939_10153236695680399_664970078_n_z

11275680_10153236695910399_1690905409_n_

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mew ble røntget i dag, og veterinæren likte ikke helt det hun så på hoftene, så det blir noen pinefulle uker framover :no: Hun hadde også et ekstra bein som ikke hørte hjemme noe sted, så alt sammen kan jo ha sammenheng med at hun fra tid til annen halter litt etter lengre turer og slikt, og ofte passer. Krysser fingrene for lille-blå og håper på fine resultater tross alt :hmm:

11262919_10153236427045399_840156334_n_z

Albuene syntes hun så greie ut i det minste :)

11258939_10153236695680399_664970078_n_z

11275680_10153236695910399_1690905409_n_

Jeg er dessverre stygt redd for at du ikke vil få et godt HD-resultat. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mew ble røntget i dag, og veterinæren likte ikke helt det hun så på hoftene, så det blir noen pinefulle uker framover :no: Hun hadde også et ekstra bein som ikke hørte hjemme noe sted, så alt sammen kan jo ha sammenheng med at hun fra tid til annen halter litt etter lengre turer og slikt, og ofte passer. Krysser fingrene for lille-blå og håper på fine resultater tross alt :hmm:

11262919_10153236427045399_840156334_n_z

Høyre så jo ikke så gal ut, men venstre ser litt grunn ut. Så merkelig med det ekstra benet! :hmm: Er det det som er inni "hullet" på venstre side?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har røntget labradoren min denne uken. Dyrlegen mente den ene hofta så grei ut, men den andre kom til å få en anmerkning. aldri sett på røntgenbilder før, så aner ikke hva det blir. Noen som har noen kommentarer?

719751432896175-4.png

719751432896175-5.png

Bare jeg som ikke får sett bildene? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Takk for at dere sier ifra :)

 

Prøver på nytt - går det an å se bildene nå?

Nå var det mulig ja :) Høyre side er vel den vetten hadde kommentar på? :) Hoftekula ligger ikke helt på plass i acetabulum, litt av det samme som du kan se på bilder av min noen poster lengre opp.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det mulig ja :) Høyre side er vel den vetten hadde kommentar på? :) Hoftekula ligger ikke helt på plass i acetabulum, litt av det samme som du kan se på bilder av min noen poster lengre opp.

Så bra. Er ikke så god på å legge ved bilder og slike ting tydeligvis :P

Det var den høyre dyrlegen kommenterte ja, blir spennende å høre hva NKK sier. Håper å få svar i neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kjenner veldig på det samme. Da min var 11 tenkte jeg "jøss, er det dette som er gammel hund?", for jeg så ingen tegn til alderdom. Nå som hun er er 13 er det derimot veldig tydelig at hun er gammel i kroppen, mens hodet fortsatt vil så mye... Det knuser meg å se henne sånn.
    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...