Gå til innhold
Hundesonen.no

Tullas første kull


Huldra

Recommended Posts

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Internett forsvant akkurat idet jeg skulle til å oppdatere, men here comes:

Mål:

Brystkasse: 73 cm (68 normal)

Brystkassen på det størte: 76 cm (sist uke: 73,5 cm)

Buken: 66 cm (53 normal)

Tempen i dag: 37,8 C

Bilde ovenfra:

8uker017.jpg

3 uker ovenfra:

3uker.jpg

Fra siden:

8uker016.jpg

Ovenfra når hun ligger:

8uker006.jpg

Har fått valpekassen og malt den, her er bilder av den også:

Umalt:

_MG_3867.jpg

Ett strøk:

_MG_3868.jpg

Ferdigmalt:

IMG_3895.jpg

Tulla prøveligger:

IMG_3896.jpg

Tulla mener hun er alt for ballong til å gjøre noe annet enn å ligge og dra seg:

8uker003.jpg

Noe jeg har glemt? :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, tjukke-Tulla :) Ikke lenge igjen nå da, så spennende!

Oi, for en valpekasse! Ikke noe småtteri det der altså, den var kjempefin :D

Nei, den ble egentlig alt for stor. Jeg ba om at den skulle være 80x110, men den "ble visst" 110x120cm.. :) Tenkte at en på 80x110 kaaanskje kunne brukes til mindre hunder også hvis det skulle være behov, men denne er jo egentlig for stor for Tulla også. Jaja, men den har fin dør jeg kan åpne så valpene kan tusle ut på egen hånd, og noen pene detaljer som knotter og nedsenkning på to av sidene. :blink: Får ikke fargen til å se skikkelig ut på bilde, men den er "lys nougat". Kennelnavnet skulle forresten vært i noe brun-aktig, men det ble ikke sånn gitt. :D

Edit: glemte å si at jeg kjente en valp eller to sparke i går! :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin valpekasse!

Det her er så spennende, og klart Tulla bare skal få ligge rett ut nå, er slitsomt å bli så stor. Håper hun får servert mat på sofaen mens hun slapper av. Mat er veldig viktig, må ikke glemme mat.... snakker jeg mye om mat? :)

Men hun har virkelig vokst. Så nå kan det vel ikke være så lenge igjen?

Jeg tror det blir 6 tisper og 2 hanner. Fire tan. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, jeg må gjette jeg også. Det er født så mye tisper i de siste kullene jeg har hørt om, at det er nok ikke så mange tisper igjen til deg. Derfor tipper jeg fem hannhunder og to tisper. Jeg klarer dessverre ikke å se noen med tan, men tispevalpen du beholder vil få tanvalper når hun reproduserer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, jeg må gjette jeg også. Det er født så mye tisper i de siste kullene jeg har hørt om, at det er nok ikke så mange tisper igjen til deg. Derfor tipper jeg fem hannhunder og to tisper. Jeg klarer dessverre ikke å se noen med tan, men tispevalpen du beholder vil få tanvalper når hun reproduserer seg.

Jøss, det var en veldig spesifikk spådom! Er du synsk på fritiden? :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, det var en veldig spesifikk spådom! Er du synsk på fritiden? :lol:

Fritiden???

Jeg har mitt eget 800-nummer, jeg, du finner meg bakerst i VG. Hvordan tror du ellers vi har fått kjøpt oss hus???

:rolleyes2: :lol: :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fritiden???

Jeg har mitt eget 800-nummer, jeg, du finner meg bakerst i VG. Hvordan tror du ellers vi har fått kjøpt oss hus???

:):lol: :lol:

Hehe! NÅ skjønner jeg alt! Hvordan du har råd til å reise land og strand rundt på utstilling, osv osv. :lol: Det kommer vel ingen regning i posten håper jeg? :rolleyes2:

Fine tulla!:lol: Husker Rikke på den tiden der var så tjukk at hun knapt klarte å legge seg ned. :lol:

Det er vel nesten det eneste Tulla klarer nå; å legge seg ned. Verre å komme seg opp igjen, eller å komme seg opp i sofaen eller sengen. :) Hun faller nesten bare sammen - håper valpene ikke får slagskader av slik hun holder på! Og når hun skal reise seg har jeg sett hun til tider bruker hodet for å løfte opp overkroppen med før hun stabler frambeina under seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det ikke er lenge igjen nå da! Blir valping til helga da vel ca?

Neineinei! Tulla må vente til etter helgen, eller evt. presse de ut før helgen. Jeg skal nemlig bort i helgen og har ikke mulighet til å oppdatere meg på sonen. Dette MÅ da Tulla ta hensyn til!

:rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...