Gå til innhold
Hundesonen.no

Tullas første kull


Huldra

Recommended Posts

Hehe, da tror jeg det blir litt omvei. Han jobber midt i sentrum skjønner du. Men takk for tilbudet! ;)

Mål i dag:

Brystkassen: 71 cm (68 normal)

Rundt største delen av brystkassen: 79 cm ( 73,5 uke 7)

Buken: 73 cm (53 normal) Hun var forøvrig 66 cm på søndag! ;)

(Normalmålene er, for de som ikke har fått med seg det, med utgangspunkt i uke 3.)

Drev og kikket gjennom noen litt eldre bilder, og fant et av Tulla i kondomdressen sin, mens hun er ute på verandaen og spiser margbein. Og da slo tanken meg - kondomdressen får jo virkelig frem formene på hunden - så hvorfor ikke prøve å tre den på henne nå også?! :whistle:

Først bildet fra i fjor:

Nikon2009%20076.jpg

Og så bildet fra i dag :ahappy: :

59dager%20015.jpg

For å si det sånn; hun var ikke heeeelt fornøyd med situasjonen stakkars, haha! :D

HAHAHAHAHA...det der er det kuleste jeg har sett! ;) Jeg tror jeg må kjøpe en sånn dress. Det er utrolig vanskelig å ta bilder av gravide svarte hunder også, å jeg føler jeg liksom aldri får vist frem hvor stor mage de har så det der var en super ide for å fremheve mager.

PS! Den er også et bra hint om hva man ikke skal kle seg i om man ikke har figur til det :lol::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Ja, du har retti at det er behenget som har skjult hennes egentlige form ja. Og mål og vekt sier kanskje ikke så mye bortsett fra at det øker, derfor kom jeg på at et bilde kan si mer enn 1000 ord, og vips var pølseskinnet stramt og bildet tatt! Drektig - uten tvil! :whistle:

Drit i ultralyd, liksom, en får mye mer ut av en slik dress!

OK, hun har kanskje fått mat, men de skal være bra feite for at det henger UNDER, og ikke bare på ribbene. Sprøtt, sprøtt, sprøtt... Du tar en hannhund, en tispe, litt jukking og litt mmm, også får du det der... Vent et par dager til, også får du sprell levende valper!

Jeg kan blomsten og bien, jeg synes likevel det er surrealistisk at sædcelle og egg blir til valp. Nesten usynlig væske bli til en valp av kjøtt og bein? Gud var kreativ der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent et par dager til, også får du sprell levende valper!

Neinei! I dag er dag 60! Huldra har lovd oss valper i dag eller i morgen! :whistle:

Jeg kan blomsten og bien, jeg synes likevel det er surrealistisk at sædcelle og egg blir til valp. Nesten usynlig væske bli til en valp av kjøtt og bein? Gud var kreativ der...

Ja, helt utrolig! Og at man tar en celle + en bitteliten celle og ut fra det så får man nye celler som får helt forskjellige funksjoner! At ikke flere blir født med hår under beina eller tomler i panna er jo strengt tatt et mirakel! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neinei! I dag er dag 60! Huldra har lovd oss valper i dag eller i morgen! :ahappy:

Hadde jeg vært Tulla, hadde jeg knepet igjen til over helga, for da kan hun få all oppmerksomhet. Nå er de fleste opptatt med NKK Bø... :whistle:

Ja, helt utrolig! Og at man tar en celle + en bitteliten celle og ut fra det så får man nye celler som får helt forskjellige funksjoner! At ikke flere blir født med hår under beina eller tomler i panna er jo strengt tatt et mirakel! :lol:

Ja, en blir jo nesten religiøs! Nesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHAHAHAHA...det der er det kuleste jeg har sett! :) Jeg tror jeg må kjøpe en sånn dress. Det er utrolig vanskelig å ta bilder av gravide svarte hunder også, å jeg føler jeg liksom aldri får vist frem hvor stor mage de har så det der var en super ide for å fremheve mager.

PS! Den er også et bra hint om hva man ikke skal kle seg i om man ikke har figur til det :D :D

Se der ja - torturen av Tulla var ikke så gal at den ikke var godt for noe..! Nå er det ikke trygt å være svart schäfer mer heller! :D For ja, det ER virkelig vanskelig å få frem hvor stor magen har blitt, og jeg kan tenke meg det ikke er lett på møkre hunder heller. ;)

Haha, staaaakkars Tulla! ;) Skikkelig slemt å slenge ut bilder når man er i sitt minst flatterende antrekk på et litt uheldig tidspunkt... ;)

...og note to self, skidress er ut! :P

Tulla er fremdeles snurt for dette; ligger og grynter og er misfornøyd med eieren sin. Lurer på hva en tolk hadde fått ut av henne nå? :D

Drit i ultralyd, liksom, en får mye mer ut av en slik dress!

OK, hun har kanskje fått mat, men de skal være bra feite for at det henger UNDER, og ikke bare på ribbene. Sprøtt, sprøtt, sprøtt... Du tar en hannhund, en tispe, litt jukking og litt mmm, også får du det der... Vent et par dager til, også får du sprell levende valper!

Haha - ja kanskje det blir den nye måten å konstantere/avkrefte drektighet på? :P Tre på hunden en kondomdress og la bildene tale for seg selv. Billigere er det også, for selv om en slik dress koster ca 500 kr (og ultralyd bare ca 200 mer), så kan jo dressen brukes flere ganger. :D Resirkulèrbar drektighetskontroll. Moderne, miljøvennlig og hele pakka!

Jeg kan blomsten og bien, jeg synes likevel det er surrealistisk at sædcelle og egg blir til valp. Nesten usynlig væske bli til en valp av kjøtt og bein? Gud var kreativ der...

Det er ganske vidunderlig, eller noe sånt.. :P Forstår det ikke jeg heller, men i slike omstendigheter har jeg problemer med å tro på Big Bang i alle fall..

Neinei! I dag er dag 60! Huldra har lovd oss valper i dag eller i morgen! :yes:

Whåt?! Har jeg lovd det? :whistle: Neinei, jeg sa at springere vanligvis føder på dag 60/61, men jeg mener også bestemt at jeg et eller annet sted har skrevet at jeg tror 2. parring var mer "korrekt" enn første, og dermed så kan det jo drøye helt til dag 60/61 etter 2.parring; noe som vil si lørdag/søndag. Og skal vi ta med i beregningen at hun også kan ha blitt befruktet 48 timer etter andre parring (hvis eggløsningen var da), må vi belage oss på å vente helt til mandag/tirsdag (med forbehold om at jeg klarer å holde tunga rett i munnen nå da..) :lol:

Ja, helt utrolig! Og at man tar en celle + en bitteliten celle og ut fra det så får man nye celler som får helt forskjellige funksjoner! At ikke flere blir født med hår under beina eller tomler i panna er jo strengt tatt et mirakel! :)

Haha, ja du kan så si! På den andre siden er jo flere av oss født med en skrue eller to løs, og det må vel regnes som en defekt på lik linje med en tommel eller to i panna? ;)

Hadde jeg vært Tulla, hadde jeg knepet igjen til over helga, for da kan hun få all oppmerksomhet. Nå er de fleste opptatt med NKK Bø... ;)

Hehe, jeg skal videreformidle beskjeden.

:lol: Ikke si det til Tulla, men hun ser ut som en 50år gammel mann som prøver skidressen han brukte når han var 20 år!

Lykke til med fødsel!

Uff og uff! Jeg syns det var noe kjent med den profilen ja.. :ahappy::lol:

En liten oppdatering av dagens foreløpige tilstand:

Tempen er målt to ganger i dag; i morges lå den på 37,7 C, noe som ikke er unormalt til henne å være. Nå nettopp målte jeg den til 37,4 C - og så lavt har den ikke blitt målt til tidligere. Hun har vært nede på 37,5 C et par ganger etter at målingene begynte, men kanskje kanskje er den på vei til å falle nå? Hun har forresten skjønt dette med å ta tempen; målet ligger i en skuff på stua, og når jeg går mot den og tar frem sånn plastbeskyttelse og smører på sinksalve for enklere innføring, kommer hun nå logrende bort til meg og stiller seg mellom beina mine! :o Helt utrolig den hunden altså; hun skjønner at dette er noe hun bare "må", og det er jo helt greit å få noe opp i stumpen så lenge hun får en tørrfôrkule for det. ;) Til å begynne med var hun litt urolig når jeg skulle måle, skjønte ikke hva for en merkelig rutine det var jeg hadde innført, men nå er det tydeligvis helt i orden.

Apropos mat.. jeg skal overhodet ikke påstå hun matvegrer, men jeg innbiller meg å se en anelse mindre intensitet i spisingen i dag. Når hun er ferdig å spise står hun og venter på at Aynï skal bli ferdig slik at hun kan slikke skålen, og det gjorde hun i dag også. Men til vanlig fyker hun frem i en rasende fart når jeg sier værsågod, i dag luntet hun bare rolig bort.. :lol: Hun hadde det heller ikke travelt med å få frokosten servert; til vanlig står hun og klaprer med tennene, sikler, piper og delvis kviner. I dag stod hun bare helt rolig og fulgte med på at jeg fylte opp skålen.

Jeg synes også å se at ryggraden begynner å bli mer tydelig. I går sa typen min at han også hadde lagt merke til det. I tillegg synes jeg hun ser mindre bred ut over brystkassen og større ut rundt magen.. Kanskje braker det løs i natt, morgen eller neste natt? :D

Edit: Beklager eventuelle forhåpninger; jeg ser at hun har blitt målt til 37,4 den 9.02 også.. :P Så det var ikke helt rett å si at hun ikke har blitt målt så lavt før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ahappy: Ikke si det til Tulla, men hun ser ut som en 50år gammel mann som prøver skidressen han brukte når han var 20 år!

:D:lol::D Genial sammenligning ;). Babs har møtt sin kondomdressoverkvinne her - definitivt *ler fortsatt*.

Lykke til med fødsel - også synes jeg at små, drektige damer skal slippe å få termometer stukket opp i hekken i tide og utide :whistle:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så morsomt dette var da! Og her møtte nok Babs sin "over-tispe" i kondom-dress grenen ja! Og så nyttig med slike bilder da! Da vet man ihvertfall hva man aldri skal bruke selv, og noe man aldri skal gi gubben i gave (øh.. vel.. man setter jo pris på en vanvittig god latter en gang i blandt, så skal kanskje ikke stryke det helt av gavelisten..)

Men krysser fingre for at lille ballong får produsert et kull flotte friske valper og holder seg frisk selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whåt?! Har jeg lovd det? :yawn: Neinei, jeg sa at springere vanligvis føder på dag 60/61, men jeg mener også bestemt at jeg et eller annet sted har skrevet at jeg tror 2. parring var mer "korrekt" enn første, og dermed så kan det jo drøye helt til dag 60/61 etter 2.parring; noe som vil si lørdag/søndag. Og skal vi ta med i beregningen at hun også kan ha blitt befruktet 48 timer etter andre parring (hvis eggløsningen var da), må vi belage oss på å vente helt til mandag/tirsdag (med forbehold om at jeg klarer å holde tunga rett i munnen nå da..) :P

*ignorerer bortforklaringer og fremdeles vente fødsel ila nærmeste døgn* :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P:P:P Genial sammenligning :o. Babs har møtt sin kondomdressoverkvinne her - definitivt *ler fortsatt*.

Hehe, ja jeg tenkte litt på Babs da jeg la inn bildet, husket at du hadde noen geniale bilder av henne! :P

Lykke til med fødsel - også synes jeg at små, drektige damer skal slippe å få termometer stukket opp i hekken i tide og utide :P.

Vel, direkte liten er hun jo ikke, så hun må nok pent finne seg i det. Det vil si; hun kommer jo og stiller seg mellom beina når jeg drar frem termometeret, så så forferdelig ille tror jeg ikke hun synes det er. Og Fannhvit som nettopp var på besøk kan nok skrive under på akkurat dèt! :P

Å så morsomt dette var da! Og her møtte nok Babs sin "over-tispe" i kondom-dress grenen ja! Og så nyttig med slike bilder da! Da vet man ihvertfall hva man aldri skal bruke selv, og noe man aldri skal gi gubben i gave (øh.. vel.. man setter jo pris på en vanvittig god latter en gang i blandt, så skal kanskje ikke stryke det helt av gavelisten..)

Men krysser fingre for at lille ballong får produsert et kull flotte friske valper og holder seg frisk selv!

Søren og - at jeg ikke tenkte på kondomdress til gubben til bursdag! Han ønsket seg jo ski, så da manglet det jo bare en sånn! En god latter ville det definitivt blitt! :P

*ignorerer bortforklaringer og fremdeles vente fødsel ila nærmeste døgn* :P

Tja.. det spørs.. Søsteren hennes hadde ikke noe tydelig temperaturfall, så jeg vet ikke helt hvor mye jeg skal stole på målingene i dag, men her er i alle fall en oversikt:

Kl 0800: 37,7

Kl 1130: 37,4

Kl 1500: 37,4

Kl 1800: 37,4

Kl 2130: 38,1

Med andre ord; veldig stabilt og relativt langt nede. Til sammenligning har de to forrige dagene sett sånn ut (ja, jeg kan legge ut slikt i en drektighetstråd, enn så kjedelig det kanskje er):

Dag 58

Kl 1130: 37,6

Kl 2100: 38,1

Kl 2330: 37,9

Dag 59

Kl 1000: 37,7

Kl 1400: 37,5

Kl 1700: 38,0

Kl 2100: 38,1

Kl 0015: 37,5

Ellers har jeg målt henne en gang daglig sånn omtrent, og hun har ligget på 37,4, 37,8 x2, 37,9, og 38,1. Spørsmålet blir da; er det langvarige temperaturfallet i dag SELVESTE temperaturfallet??! :yawn: Eller har jeg, pga ustabile målinger hver dag tilfeldigvis bumpet borti tidspunkt hvor hun har ligget lavt? Det er jo ikke akkurat snakk om de aller største forskjellene liksom..?

Sånn ellers virker hun rolig. Mye roligere i dag enn de andre dagene; hun maser mindre etter mat (faktisk ikke i det hele tatt, men hun spiser selvsagt når hun får servert). Grynter og peser litt innimellom, men ingenting som tyder på noe oppblokkingsfase. Fannhvit syntes heller ikke hun så så pæreformet ut enda, men hun har jo ikke sett henne så mye på slutten av drektigheten etter at hun virkelig har est ut. Er det bare "stille før stormen"? Ja, dette er som en nervepirrende thriller.. :P

Måler omkrets i dag igjen, kanskje er det nettopp her vi vil se tegn til pærefasong?

Brystkasse: 74 (68 normal, 71 i går - merkelige greier!)

Brystkassen på det største: 82,5 (73,5 uke 7, 79 i går)

Buken: 70 (53 normal, 73 i går)

Noe endrer seg i alle fall.. :P Kanskje er det målingene mine som er helt ute og kjører? Kanskje legger jeg ikke målebåndet på nøyaktig samme sted som sist? Uansett; jeg synes å se tendenser til at hun fordeler valpene fra å kun ha vært i brystkasseregionen til å spre seg utover hele magen/buken. Men ikke noe veldig tydelig ryggsøyle enda, så det spørs om det kanskje heller blir i morgen kveld?

Ballongen:

60dager001.jpg

Pæreformen:

60dager004.jpg

Litt fiber (bark) i kosten er bare bra:

60dager006.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Å så morsomt dette var da! Og her møtte nok Babs sin "over-tispe" i kondom-dress grenen ja! Og så nyttig med slike bilder da! Da vet man ihvertfall hva man aldri skal bruke selv, og noe man aldri skal gi gubben i gave (øh.. vel.. man setter jo pris på en vanvittig god latter en gang i blandt, så skal kanskje ikke stryke det helt av gavelisten..

Beklager at dette blir veldig OT, men jeg må bare nevne...

Hva gjør man om varmedressen ser ut som en kondomdress når den kommer på? :yawn: Neida, det er ikke meg :P

Ellers så venter jeg spent på nytt fra Huldra, føler meg litt sånn ekstra "med" i dette kullet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...