Gå til innhold
Hundesonen.no

Tråden for tegning


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Denne tråden har jeg ikke sett før! Jeg liker også å tegne!!  Nå er det riktignok en liten stund siden sist, nærmer seg vel snart året for siste tegningen.. Tidsklemma. Men skal snart sette igang igje

Tegnegleden er for meg utrolig givende. Ekstra mye når andre gleder seg over tegnearbeidet mitt. Jeg er så heldig å få tegne mange forskjellige motiv på bestilling, men det jeg liker absolutt best å t

Denne tråden er jo dau! Her er en tegning jeg tegna til broshan, som drømmer om vorsteh Referansebilde fra vom og hundemat:

Posted Images

Ja, det er gøy :whistle:

Hvilket program bruker du? Er jo ikke en dårlig start det der:)

Jeg bruker photoshop :wave: Den av Betty gadd jeg ikke fortsette på, så jeg har prøvd meg på hunken enn så lenge. Veldig morro, fikk helt "må tegne", abstinenser :blink:

Her er bildet av hunken enn så lenge :-) Så håper jeg at jeg kan få noe "bra" ut av det :-)

149005_10150099399220586_632600585_7897654_902226_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra RTL! :P Kjempemorro å tegne og så har man så mange muligheter i photoshop. :blink:

Jeg bruker ofte å lage grunnlaget litt røft for så å gå over områdene med Smugde Tool. Får en fin effekt av det også :)

Blir spennende å se hvordan det blir etterhvert! :wave:

EDIT:

Da er jeg akkurat ferdig med en hund til.. Og dette er Zima som tilhører Mailin her inne :whistle:

Litt småpirk her og der som trengs for å få det helt ferdig, men nå ble jeg litt lei av å tegne så da gikk det litt fort på slutten :P

zima.jpg

Jeg vil se flere tegninger! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pennende å se hvordan det blir etterhvert! :P

EDIT:

Da er jeg akkurat ferdig med en hund til.. Og dette er Zima som tilhører Mailin her inne :P

Litt småpirk her og der som trengs for å få det helt ferdig, men nå ble jeg litt lei av å tegne så da gikk det litt fort på slutten :P

zima.jpg

Jeg vil se flere tegninger! :P

Nydelige Zima :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg akkurat ferdig med en hund til.. Og dette er Zima som tilhører Mailin her inne :P

Litt småpirk her og der som trengs for å få det helt ferdig, men nå ble jeg litt lei av å tegne så da gikk det litt fort på slutten :P

zima.jpg

Jeg vil se flere tegninger! :P

Se der! Prinsessa ble pen! Liker at det ser tegnet ut :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett tips for at du skal ikke pirke alt for mye i starten, er å begynne med veldig grove farger og plassering av mørkt/lyst. Samt også bruke layers for f. eks øynene, nesa og munnen som ligger på toppen. Jeg gjorde det samme i starten, startet med ting som egentlig burde komme til slutt, noe som gjorde at jeg brukte enda mer tid (bruker fortsatt veldig mye tid, men det kommer seg!).

Samt tørre å tegne litt større!

Her er fra tegningen av Lunah, på første har jeg bare tatt veldig grove farger og lagt der de skal være i bunn. Etter neste "skritt" og litt mer jobb har det kommet flere nyanser:

lunahex.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke brushes har du brukt på den første der? Altså før "grovarbeidet" ?

Har brukt den jeg viste på bilde tidligere :) "Airbrush Pen Opacity Flow".

Edit: Ja, Pippin, gjør det! Jeg kan sikkert snappe opp noen nye triks fra deg :) Alltid interessant å se hvordan andre gjør ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg begynt å tegne en ny hund. Tila denne gangen..

Så har jeg laget litt kort om hva jeg gjør så langt som jeg har kommet. Kommer vel mer iløpet av kvelden. Jeg bruker et Wacom tegnebrett som jeg fikk i julegave for noen år siden. Billig og helt enkelt.

WACOM CTE-440

Viktig å ikke tenke for mye på detaljer med det første. Bare tenk form og farger og se forbi alle pelshår osv..! Øyne er heller ikke viktig i begynnelsen. Ikke nese heller. Detaljer helt tilslutt!

Jeg tegner alt på ett lag, så man må tørre å gjøre feil. Man kan lagre veldig ofte slik at man ikke begår tabber når man klusser rundt. Veeeldig kjipt å ikke kunne rette på feil man gjorde for 50 strøk siden. :thumbs: Sitt lenge å jobb med pels (udetaljert). Riktig lengde, retning, farge osv. Dette kan ta lang tid, men tålmodighet gir gevinst! Ett lag for omriss av motiv. Ett lag for basisfarge. Ett lag for fargelegging som man linker sammen med basisfargelaget.

Jeg tegner best når jeg hører på filmmusikk :thumbs: Så sett på noe du liker å tegn ivei!

tut_1.jpg

tut_2.jpg

Håper folk skjønner hva jeg babler om :thumbs: Spør hvis det er noe..! Er ikke alltid like lett å forklare over nett hva jeg selv bruker å gjøre.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg begynt å tegne en ny hund. Tila denne gangen..

Så har jeg laget litt kort om hva jeg gjør så langt som jeg har kommet. Kommer vel mer iløpet av kvelden. Jeg bruker et Wacom tegnebrett som jeg fikk i julegave for noen år siden. Billig og helt enkelt.

WACOM CTE-440

Viktig å ikke tenke for mye på detaljer med det første. Bare tenk form og farger og se forbi alle pelshår osv..! Øyne er heller ikke viktig i begynnelsen. Ikke nese heller. Detaljer helt tilslutt!

Jeg tegner alt på ett lag, så man må tørre å gjøre feil. Man kan lagre veldig ofte slik at man ikke begår tabber når man klusser rundt. Veeeldig kjipt å ikke kunne rette på feil man gjorde for 50 strøk siden. :) Sitt lenge å jobb med pels (udetaljert). Riktig lengde, retning, farge osv. Dette kan ta lang tid, men tålmodighet gir gevinst! Ett lag for omriss av motiv. Ett lag for basisfarge. Ett lag for fargelegging som man linker sammen med basisfargelaget.

Jeg tegner best når jeg hører på filmmusikk :thumbs: Så sett på noe du liker å tegn ivei!

tut_1.jpg

tut_2.jpg

Håper folk skjønner hva jeg babler om :thumbs: Spør hvis det er noe..! Er ikke alltid like lett å forklare over nett hva jeg selv bruker å gjøre.. :thumbs:

Fin fin förklaring och visning!

Får suuuperlust å skaffa mig en sånn en och teckna :thumbs: vart får man tag på den som du har? behöver man något mer än den dingsen? funkar den till alla pc:er? jag har en sånn minipc (INSPIRON mini).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin fin förklaring och visning!

Får suuuperlust å skaffa mig en sånn en och teckna :thumbs: vart får man tag på den som du har? behöver man något mer än den dingsen? funkar den till alla pc:er? jag har en sånn minipc (INSPIRON mini).

Usikker på hvem som selger det. Komplett har det ikke lenger med det står litt om det her:

komplett.no

Man trenger ikke noe mer enn den dingsen.. :) Det er med penn og innstalleringscd. Det fulgte med et tegneprogram til dette brettet, men jeg likte ikke det noe særlig. Det het Corel Painter Essentials 2. Skal kunne brukes på alle PCer såvidt jeg vet.

Denne er jo helt grei. Der er det med et tegneprogram.

elkjøp.no Er bare å lete litt så står det enkelt forklart hva som er med :thumbs:

Anbefaler tegnebrett ihvertfall hvis man liker å tegne på PC! Kan jo brukes som mus også.. :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...