Gå til innhold
Hundesonen.no

Tråden for tegning


Mirai
 Share

Recommended Posts

Haha, jeg kaster meg på bølgen... Er også inspirert! Har ikke funnet fram det slitte, gamle tegnebrettet, så det går i mus enn så lenge. Vet at pennen til brettet er herpa, men husker ikke hvor mye.. Får se om jeg orker å lete eller om jeg bare skal ønske meg ny :icon_cry:

Edit:

Første område jeg hsr begynt å legge på pels... Kommet litt lenger nå.

ProsjektTibra-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Denne tråden har jeg ikke sett før! Jeg liker også å tegne!!  Nå er det riktignok en liten stund siden sist, nærmer seg vel snart året for siste tegningen.. Tidsklemma. Men skal snart sette igang igje

Tegnegleden er for meg utrolig givende. Ekstra mye når andre gleder seg over tegnearbeidet mitt. Jeg er så heldig å få tegne mange forskjellige motiv på bestilling, men det jeg liker absolutt best å t

Denne tråden er jo dau! Her er en tegning jeg tegna til broshan, som drømmer om vorsteh Referansebilde fra vom og hundemat:

Posted Images

Veldig bra RTL! :D Kjempemorro å tegne og så har man så mange muligheter i photoshop. :whistle:

Jeg bruker ofte å lage grunnlaget litt røft for så å gå over områdene med Smugde Tool. Får en fin effekt av det også :D

Blir spennende å se hvordan det blir etterhvert! :lol:

EDIT:

Da er jeg akkurat ferdig med en hund til.. Og dette er Zima som tilhører Mailin her inne :icon_cry:

Litt småpirk her og der som trengs for å få det helt ferdig, men nå ble jeg litt lei av å tegne så da gikk det litt fort på slutten :D

zima.jpg

Jeg vil se flere tegninger! :lol:

Må nesten få lagt ut julekortet IW har laget for oss. Forstår ikke hvordan hun (og dere) får det til, er mektig imponert og superfornøyd!

kingwanasnotext.jpg

:lol: :lol: :D :D :D

Skulle ønske jeg eide en slik mengde med talent her i verden. :) Helt sykt bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caroline: wow! Kan du det der med mus, så bør du hvertfall få orden på brettet ditt :lol:

Ok, jeg blir jo så lett miljøskadd, så jeg måtte jo bare prøve.... Første utkast - og det får holde i kveld tror jeg :whistle:. Men så aner jeg jo ikke hva jeg gjør videre, men antar det da er pirkearbeidet starter :icon_cry:

33811_178241455536405_100000516542715_557230_4524789_n.jpg

Neste skritt er bare å male oppå og male oppå, og bite tenna sammen! Til slutt ser du forskjell og forbedring :lol:

Ser ut til at alle gjør det samme når de begynner å tegne, vi har en tendens til å pirke alt for mye i starten :) legg heller et "uklart" lag i bunn, alt av skarpe skiller mellom farger osv bør komme etterpå og oppå der. Ellers bruker man lett mye tid på noe man uansett kommer til å tegne masse over etterpå.

Men veldig bra start! Jeg vil jo si klikk og godbit for fremgangen mellom strekdama og Babs (?) ! :lol:

Lagde et lite eksempel av tegningen din (bare si ifra, så kan jeg ta den vekk om du ikke vil ha den der!).

Her har jeg bare brukt den brushen jeg har "reklamert" for tidligere i tråden. Det som er kjekt med den er at den får ganske så usynlige overganger mellom hvert strøk. Det er enkelt å male oppå andre farger og så "blander" det seg fint fordi det ikke er 100% styrke på den.

Så helt på toppen har jeg brukt en liten børste med 100% styrke, på de helt lyse enslige hårene på ventresiden der. Ser forskjellen på de to børstene, jeg ville hvertfall aaaldri klart å lage noe pelsaktig med kun en så sterk børste :lol:

babseks.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Blir så inspirert av dere :icon_cry: Kan nesten ikke vente til jeg får julepenger, så jeg kan løpe og kjøpe mitt eget tegnebrett og knote med tegninger :whistle:

Edit: Det hørtes utrolig drittunge ut, men oh well :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste skritt er bare å male oppå og male oppå, og bite tenna sammen! Til slutt ser du forskjell og forbedring :icon_cry:

Det ante meg *ler*.

Ser ut til at alle gjør det samme når de begynner å tegne, vi har en tendens til å pirke alt for mye i starten :) legg heller et "uklart" lag i bunn, alt av skarpe skiller mellom farger osv bør komme etterpå og oppå der. Ellers bruker man lett mye tid på noe man uansett kommer til å tegne masse over etterpå.

Men veldig bra start! Jeg vil jo si klikk og godbit for fremgangen mellom strekdama og Babs (?) ! :lol:

Jeg tok meg i det flere ganger at DETTE ble vel litt mye pirk sånn i starten, men det bare ble sånn *ler*. Hahahhaa, ja, det skulle vel ikke så mye til å toppe strekdama *ler*.

Lagde et lite eksempel av tegningen din (bare si ifra, så kan jeg ta den vekk om du ikke vil ha den der!).

Her har jeg bare brukt den brushen jeg har "reklamert" for tidligere i tråden. Det som er kjekt med den er at den får ganske så usynlige overganger mellom hvert strøk. Det er enkelt å male oppå andre farger og så "blander" det seg fint fordi det ikke er 100% styrke på den.

Så helt på toppen har jeg brukt en liten børste med 100% styrke, på de helt lyse enslige hårene på ventresiden der. Ser forskjellen på de to børstene, jeg ville hvertfall aaaldri klart å lage noe pelsaktig med kun en så sterk børste :whistle:

babseks.jpg

Å, så kult :lol:. Det var vel noe sånt jeg tenkte at var neste steg, men det var godt å få det på "papiret" :lol:. Stilig :lol:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er absolutt håp :icon_redface: Men det er jo der det ligger for alle, å lære seg teknikker og rett og slett ha fremgang. Jeg lærer masse hver eneste gang jeg setter meg ned med noe nytt. Foreløpig syns jeg det faktisk er enklere med hunder som har litt pels, enn de korthårede ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare prøve meg, jeg også. Her er Pablo, aka Bustebartepinn. Den er tegnet med touchpad, og det gir noen utfordringer - i hvertfall for tålmodigheten - men særlig mtp lengre, jevne linjer. Den er ikke helt ferdig, men jeg tror jeg gir meg nå og venter med å fullføre den til jeg får tegnebrett til jul. (Driver massiv tegnebrettpropagandahinting til familien, så det bare bli tegnebrett :icon_redface: )

bustebartepinn.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig syns jeg det faktisk er enklere med hunder som har litt pels, enn de korthårede ;)

Helt enig! I det med korthår vs langhår.. ;) Det er mye fortere å gjøre feil på korthårshunder fordi pelsen ikke skjuler ting.. ;)

Veldig bra tegning Havana! :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er absolutt håp ;) Men det er jo der det ligger for alle, å lære seg teknikker og rett og slett ha fremgang. Jeg lærer masse hver eneste gang jeg setter meg ned med noe nytt. Foreløpig syns jeg det faktisk er enklere med hunder som har litt pels, enn de korthårede :icon_redface:

Ja, det er jo litt sånn at man stadig lærer noe når man holder på - også er det jo også lov til å gi sin egne personlige touch på ting (jeg skjuler mine dårlige tegneegenskaper med at jeg har en naivistisk stil ;)).

Nei, jeg får se hva det blir av dette - får teste ut litt ting og tang her og se hva jeg synes fungerer (men man skulle selvsagt hatt langt mer kunnskap om hvordan Photoshop faktisk fungerer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri, jeg vil se hvor langt du har kommet på Babs :icon_redface:

Har jeg kommet greit igang med Teddy, føler jeg. Hvordan gjør dere når dere skal lage merkant pels?

Jeg har kommet ca så langt:

66867_10150102288605586_632600585_7944975_4180446_n.jpg

Veldig bra start det der ;)

Hva mener du med merkant? Detaljpels eller bare litt mer tydelig at det er pels?

Senere i prosessen går jeg over pels med en liten pensel slik at det ser ut som hår og ikke en utgnidd flekk. Ofte er det veeeldig mange nyanser i pels, så det hjelper å ha litt forskjellig type sort f.eks. Bittelitt lys og mørkere om hverandre hvis det går. Forskjellige nyanser innen den fargen man bruker i det området. Studer pelsen og se hvordan den ligger osv når du kommer så langt.

Jeg har ikke hatt tid til å tegne med på Tila enda heller.. Så får ikke vist hva jeg mener akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt tid jeg til å tegne noe mer. Akkurat ferdig med eksamen og jobber mye for tiden så er så sliten når jeg kommer hjem :( Så da vil jeg heller gjøre no hjernedødt som å se på TV eller noe.. :( Men skal få skjerpet meg å begynne på til uka igjen tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner dine egne teknikker osv, men noen fremgangsmåter er kanskje verdt å ta med seg. Derfor digger jeg å bare surfe rundt på deviantart, masse inspirasjon og måter å gjøre ting på! Så tar man litt herfra og litt derfra :(

Jeg har jo konsentrasjon som ei flue, så jeg har jo ikke tålmodighet til å surfe og lese - jeg skal liksom kunne det med en gang, jeg *ler*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen ferdige arbeider, men kan jo vise noen som ligger i "WIP"-mappa mi;

5263661124_7c30c8b8d3_o.jpg

Mye igjen på dette, hater øynene og pelsen er crappy på hele hodet.. Liker pelsen på brystet da, den ser jo nesten like myk ut der som i virkeligheten :whistle:

5263051263_d71511eb70_o.jpg

En del igjen på både kua og aussien her.. Syns pelsen er så vanskelig på hunden :/

5263050785_1850074e85_o.jpg

Begynnelsen på en Lira-lus :wub:

5263050637_fe5716fb8e_o.jpg

en husky-ulv-sak

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...