Gå til innhold
Hundesonen.no

Tråden for tegning


Mirai
 Share

Recommended Posts

jeg synes paint tegninger er mye mer imponerende enn photoshop så du må GJERNE legge de ut for min del ;)

(paint har mye færre verktøy enn photoshop, så jeg synes det er kult at folk klarer å lage tegninger med det)

Ok, du ba om det! :drool:

Har alle tegningene mine på den gamle pc'en, som er temmelig død. Men jeg tegnet en i dag;

Franktegning.png

(Dette er Frank Kjosås, min favorittskuespiller. Teksten er det han skrev på autografer da han spilte i Peter Pan. Den skulle egentlig ikke vært med, men jeg tegnet bildet til en venninne. Ja, litt internt. bare overse det ;) )

Jeg ble sånn ca fornøyd. Skulle ønske jeg klarte å skyggelegge (kinnbeina, håret, etc..) men jeg har aldri vært noe flink til sånt ;) Men hvis noen vil prøve, hadde det vært veldig gøy å se!

Her er bildet jeg tok utgangspunkt i;

frankminprofilbilde.jpg

Hadde ikke bildet på pc'en da jeg tegna, så det ble ikke så likt som jeg gjerne skulle hatt det, da jeg ikke hadde noe å se etter. Men men! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Denne tråden har jeg ikke sett før! Jeg liker også å tegne!!  Nå er det riktignok en liten stund siden sist, nærmer seg vel snart året for siste tegningen.. Tidsklemma. Men skal snart sette igang igje

Tegnegleden er for meg utrolig givende. Ekstra mye når andre gleder seg over tegnearbeidet mitt. Jeg er så heldig å få tegne mange forskjellige motiv på bestilling, men det jeg liker absolutt best å t

Denne tråden er jo dau! Her er en tegning jeg tegna til broshan, som drømmer om vorsteh Referansebilde fra vom og hundemat:

Posted Images

Ok, du ba om det! ;)

Har alle tegningene mine på den gamle pc'en, som er temmelig død. Men jeg tegnet en i dag;

Franktegning.png

(Dette er Frank Kjosås, min favorittskuespiller. Teksten er det han skrev på autografer da han spilte i Peter Pan. Den skulle egentlig ikke vært med, men jeg tegnet bildet til en venninne. Ja, litt internt. bare overse det ;) )

Jeg ble sånn ca fornøyd. Skulle ønske jeg klarte å skyggelegge (kinnbeina, håret, etc..) men jeg har aldri vært noe flink til sånt ;) Men hvis noen vil prøve, hadde det vært veldig gøy å se!

Her er bildet jeg tok utgangspunkt i;

Hadde ikke bildet på pc'en da jeg tegna, så det ble ikke så likt som jeg gjerne skulle hatt det, da jeg ikke hadde noe å se etter. Men men! :drool:

jeg synes det ble KJEMPEFINT jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt... du må få deg et tegnebrett, tenk hvor mye gøy du kunne hatt det når du klarer det der med musa! Det er jo snart jul ;)

Veldig veldig raskt gjort men. Det er ikke så mye som skal til:

frankj.jpg

Å, herregud! Ja, tror jeg må få meg et sånt. ;) Plutselig var det liksom... han!

Veldig gøy å se ;)

jeg synes det ble KJEMPEFINT jeg ;)

Tusen takk! :drool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på hva du tenker på?

Jeg bruker deviantart.com for inspirasjon og tutorials.

http://digitalartsecrets.com/2010/04/14/traditional-art-techniques-on-photoshop/

http://digitalartsecrets.com/2010/04/28/how-to-transform-your-imagination-to-reality/

(jeg gjør det ikke på denne måten, men det er smak og behag):

http://ayleid.deviantart.com/art/Tutorial-Basic-Coloring-98607193

http://yumix.deviantart.com/art/Realism-Tutorial-51879250

Eller lag deg en account og surf i denne kategorien:

http://browse.deviantart.com/resources/tutorials/digiart/

Det er maaaaasse å ta av.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig ;) Jeg anbefaler deviantart i vilden sky jeg da, det er jo gratis å registrere seg, og så er det så uendelig mye å se på.. noen ganger blir jeg bare sittende og surfe i flere timer i strekk. Også kjekt at man kan se på andre folk sine favoritter, for hvis du finner noen med lik "smak" som deg, så har de ofte masse bra å se på i favorittgalleriet sitt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dompapen var fin! :lol:

Jeg ble så inspirert av hundetegningene her at jeg måtte lage en selv. Og det ble en siberian denne gangen :hmm: Ikke 100% ferdig enda da.. Må fikses på litt her og der..

the_siberian_700.jpg

Ellers er det utrolig mange flinke tegnere her! :)

Og ja, som IW sier så anbefaler jeg også DeviantArt! Der er det såå mye fint og inspirerende! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin! Liker spesielt godt pelsen rundt på nakken og øret, og øyet er også veldig fint.

Som bakgrunn, er det et veldig blurret bilde du har brukt?

Hehe.. Takk! Du nevnte akkurat de områdene jeg ble mest fornøyd med selv.. :hmm:

Brukte et bilde som jeg blurret ja. Inspirert av tutorialen du la ut. Gaussian blur var det vel på bildet. Har bestandig tegnet bakgrunn selv og aldri tenkt på å gjøre det på den måten.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anette: Takk for det! Og ja, prøv det - det er eneste veien å gå! I dette bildet jeg holder på med nå er det ting jeg aldri i livet hadde kommet på å tegne av meg selv. F. eks trær, baby, barn og en genser av alle ting :ahappy: Hehe. Lærer masse da! Blir tvunget til å prøve nye ting for å få det til å virke.

Siri: Her er en av mine første tegninger på tegnebrettet *ler*

jente1d.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg blir å skarpe opp noe annet enn hodet på corgien, vil ha et litt blurry utseende, litt drømmende :) Det var kattepus-bildet ditt som fikk meg til å ta opp corgi-tegningen igjen, ble mye mer fornøyd nå, men vil gjøre noe mer med pelsen på hodet og spesielt ørene kanskje. Det er noe som ikke stemmer der for min del... :wub: Det er vanskelig å bli fornøyd :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...