Gå til innhold
Hundesonen.no

Tråden for tegning


Mirai
 Share

Recommended Posts

Takker :)

Så avataren din og regnet med du hadde tegnet den selv :) Jeg klarer ikke å tegne hunder, men altså... hadde jeg satt meg ned for å lære det så hadde jeg sikkert blitt flinkere etterhvert. Jeg kan ikke akkurat skryte av at mine første tegninger av mennesker med dette brettet var så veldig fine, hehe! Begynte vel egentlig bare med å tegne øyne fordi jeg syntes det var gøy.

Bruker bildereferanser når jeg tegner, for jeg har ikke nok materiale og kunnskap til å klare å tegne alt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Denne tråden har jeg ikke sett før! Jeg liker også å tegne!!  Nå er det riktignok en liten stund siden sist, nærmer seg vel snart året for siste tegningen.. Tidsklemma. Men skal snart sette igang igje

Tegnegleden er for meg utrolig givende. Ekstra mye når andre gleder seg over tegnearbeidet mitt. Jeg er så heldig å få tegne mange forskjellige motiv på bestilling, men det jeg liker absolutt best å t

Denne tråden er jo dau! Her er en tegning jeg tegna til broshan, som drømmer om vorsteh Referansebilde fra vom og hundemat:

Posted Images

Det gjør jeg og. :) Bruker en stor overflate når jeg tegner, også har jeg masse mindre bildereferanser til det jeg tegner på rundt der jeg tegner :) Ser ganske kaotisk ut, men det er jo greit siden man tegner digitalt :) I luv it! Føles ut som jeg har funnet det jeg har manglet i alle år *ler* Jeg tegnet veldig mye som barn og tenåring, men la det fra meg fordi jeg aldri ble "fornøyd" - men som 16åring begynte jeg på formgivningsfag på VGS. Vet ikke hva det heter nå, er jo mange år siden... Men de 7-8mnd jeg gikk på skolen der lærte jeg nok litt ihvertfall, for vi hadde en streeeeng men hyggelig lærer som var VELDIG på dette med skyggelegging og proposjoner. :) Og der fikk jeg prøvd meg i photoshop med et tegnebrett for første gang, og der oppdaget jeg photoshop. Før brukte jeg Paint Shop Pro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke alle sammen er :)

Noen av dere kreative personene der ute som har lyst til å tegne den nye tatoveringen min?

Det ska være et poteavtrykk av hund en et av en ilder. den ska plasseres på underarmen.

Men det kan være noe mer med den og ikke bare to avtrykk liksom.

Hvis det er noen som gidder da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tegnet jo nydelige hunder Anniken! Og det siste bildet der IW, sykt fint, jeg har fulgt med på bloggen din og du har blitt utrolig flink til å tegne mennesker! :wub:

Jeg ønsker meg også digitalt tegnebrett, men jeg kan ikke photoshop en gang, så jeg tror ikke det er vits.. *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :wub::o

Hvis du liker å tegne og ønsker deg et brett, så lærer du deg Photoshop :lol: Det er jo bare å spørre her, eller på andre forum. Pluss det finnes masse gode tutorials rundt omkring. Klart, Photoshop er et SVÆRT program og jeg føler meg langt fra utlært selv om jeg har brukt det i sånn 6 år :lol:

Men det er INGEN forutsetning å ha brukt Photoshop i 6 år for å lære seg å tegne med tegnebrett i det :o Jeg kunne ingenting om digital tegning før jeg kjøpte brettet mitt, men jeg hadde jo litt bakgrunnskunnskap om hvordan man brukte programmet, da.

Edit: Ferdig versjon:

ole.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut! Tegner du over, eller ser du etter?

På den av Petrucci har jeg lagt utlinjene over (det var jo såååå mye!) men resten er gjort ved å ha referansebildene på siden av tegningen. :) Han begynte ved å være en utlinje, så ble han fargelagt i hudfarger også la jeg til de andre fargene på gitaren, skjorta, håret osv. før jeg begynte å skyggelegge og legge litt detaljer.

Så flinke dere er. :lol: Hvem er han gitaristen, Anniken?

John Petrucci fra Dream Theater, the one and only :ahappy::lol::D :D The god himself :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, spennende tråd, da jeg eeeelsker alt som har med det kreative å gjøre. Utrolig mye stilig dere har lagd :whistle: Er ikke flink på skyggelegging, så det håper jeg at jeg blir flink på en gang. Fikk selv for ett par måneder siden ett elektronisk tegnebrett, og har sittet å tegnet en del forskjellig. Liker godt å lage illustrasjoner m.m. Har i det siste ukene sittet å tegnet Neytiri ifra Avatar, jeg ble virkelig betatt av den filmen. Og lot meg inspirere av de mange speed painting filmene på Youtube.

AvatarNeytiri_lite.jpg

Stord_cert-bir.jpg

Ett skrytebilde av frøkna mi sist hun fikk Cert og BIR :wub: Denne er laget med vektorgrafikk i photoshop, og det ble sikkert rundt 300 lag, haha.

Har også laget illustrasjonen som preget NCCK, norsk chinese crested klubb, sin hjemmeside: www.norskccklubb.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt fantastisk vakkert det av hun fra filmen :wub: Jeg har sett flere tutorials og har hatt lyst til å prøve meg på henne (:aww:), men tentke å vente til jeg har fått sett filmen så jeg har litt "bakgrunnsstoff" i hodet.

Petrucci har fått litt mer former i ansiktet :hmm: Jeg sliter med øynene, blir aldri fornøyd. Har tegnet dem på og visket dem vekk sikkert 20 ganger nå :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...