Gå til innhold
Hundesonen.no

Tråden for tegning


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Denne tråden har jeg ikke sett før! Jeg liker også å tegne!!  Nå er det riktignok en liten stund siden sist, nærmer seg vel snart året for siste tegningen.. Tidsklemma. Men skal snart sette igang igje

Tegnegleden er for meg utrolig givende. Ekstra mye når andre gleder seg over tegnearbeidet mitt. Jeg er så heldig å få tegne mange forskjellige motiv på bestilling, men det jeg liker absolutt best å t

Denne tråden er jo dau! Her er en tegning jeg tegna til broshan, som drømmer om vorsteh Referansebilde fra vom og hundemat:

Posted Images

Kjempefine!

Men jeg klarer ikke å skjønne hvordan dere tegner dette på pcen? feks den avatar tegningen.. tenger du med en penn på en slags plate eller noe? Har aldri skjønt meg på denne datategningen. :whistle: Man får jo ikke slikt til med vanlig penn og papir (ser ut som effekter som er lagt på), så noe annerledes må det være. kanskje noen vil forklare?

Anniken: tenger du noe for frihånd sånn ellers, eller har du begynt direkte på pcen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefine!

Men jeg klarer ikke å skjønne hvordan dere tegner dette på pcen? feks den avatar tegningen.. tenger du med en penn på en slags plate eller noe? Har aldri skjønt meg på denne datategningen. :P Man får jo ikke slikt til med vanlig penn og papir (ser ut som effekter som er lagt på), så noe annerledes må det være. kanskje noen vil forklare?

Anniken: tenger du noe for frihånd sånn ellers, eller har du begynt direkte på pcen?

Jepp. Plata er et "elektronisk ark" og penna er malekost, blyant, kullstift osv. og alt du kunne tenkt deg. :P Man har masse forskjellige "koster" i photoshop, også kan man forandre styrke på disse og størrelse. Så maler man lag på lag på lag som man ofte gjør når man tegner, og etterhvert danner lagene en "tegning"

Jeg har alltid tegnet på et eller annet vis, men har hatt en lang pause fra jeg var i begynnelsen av tenårene og til nå. ;) Flyttet jo til Bodø for å begynne på formgivningsfag når jeg var 15.

Aha, jeg syns det lignet veldig, men turte ikke å gjette. Det er vel ikke mange som holder gitaren like høyt som han. :) Gleder meg til å se det ferdige resultatet. :P

Fineste måten å holde gitarer på :P Neste gang skal jeg tegne han med kort og flekkete hår :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Naaais! Så faktisk hvem det var før jeg la merke til teksten :lol:

Konstruktiv kritikk...hmm... er det like stor forskjell på øynene hans på bildet du tegner etter?

Samt ørene hans ser ut til å være litt høyt oppe, men det kan også være bildet.

Uansett veldig bra!

Har ikke gjort noe spennende siden sist.

Skal gjøre halen på nytt, for den øvre halvdelen av denne tegningen er så veldig mye bedre enn den nedre :rolleyes2:

phoenix2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Har sett igjennom bildene grundig her, men hvordan får dere til å skygglegge så utrolig bra med tegnebrett. Har tegnebrett selv, men jobber dere i layers? Og hvordan får dere skygginga til å blende så godt inn i hverandre?

SUPER FLOTTE BILDER ALTSÅ :ahappy::thumbs::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Jepp. Plata er et "elektronisk ark" og penna er malekost, blyant, kullstift osv. og alt du kunne tenkt deg. :D Man har masse forskjellige "koster" i photoshop, også kan man forandre styrke på disse og størrelse. Så maler man lag på lag på lag som man ofte gjør når man tegner, og etterhvert danner lagene en "tegning"

Jeg har alltid tegnet på et eller annet vis, men har hatt en lang pause fra jeg var i begynnelsen av tenårene og til nå. :D Flyttet jo til Bodø for å begynne på formgivningsfag når jeg var 15.

Fineste måten å holde gitarer på :D Neste gang skal jeg tegne han med kort og flekkete hår :D

Åååhhh, så flinke dere er! Avatarbildet var bare helt fantastisk :P

Anniken: hva mener du med at man maler lag på lag på lag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

WOW sier jeg bare,jeg vil også inn i den verden..kan noen snille sjeler gi meg en sånn abc liste på hva jeg må ha/hvor jeg skal gå? Dere snakker om steder å finne brushes på osv? Jeg ble så imponert av de flotte tegningene jeg vil prøve selv ! Utrolig flinke er dere! PC er gøy,og alle dem ikke pcnerdene som lurer på hva vi driver med her kan jo feks bare se på deres verk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange kule tegninger altså! Flinke hele gjengen! :lol:

I photoshop kan man lage flere "layers". Det vil si at man kan legge et lag bak eller foran et annet. Så hvis man er på et lag kan man tegne "bak" noe man her tegnet før. Jeg jobber som regel i flere lag for da kan jeg alltid gå tilbake for å forandre på noe jeg gjorde feil, eller ikke ble fornøyd med.

Jeg har i det siste blitt veldig glad i "smugde"-tool. Veldig fin teknikk å bruke hvis man vil lage pels osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig, den salukitegningen! Har ikke tegnet noe særlig i det siste. Alt jeg begynner på blir ikke ferdig! Det er jo litt teit av meg, men.. også er det gjerne sånn at om jeg legger noe fra meg i to dager så gidder jeg ikke gå tilbake til det.

Disse har jeg "lagt over", dvs laget strektegningen oppå originalbildet og så farget selv. Jeg syns liksom maledelen av det er det morsomste, jeg er litt lat og jeg vet det :lol: bør trene mye mye mer på å tegne på frihånd. Menmen! Er bare en hobby, så.

purple_by_julielzm-d2yhu2q.jpg

horse_practice_by_julielzm-d2ykvt6.jpg

Og disse to er LAAAANGT fra ferdig (sorry Astrid, hehe!).

cats_wip_by_julielzm-d2yrukb.jpg

Også er det stefaren min som sikkert aldri blir ferdig han heller, stakkars! Derimot er han tegnet på frihånd, da.

torbjorn.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefine IW! :lol:

Synes malinga er morsomst jeg også så er litt lat innimellom jeg med :lol: Dragen og ulvedyret er tegnet på frihånd.. Sewwny og House er tegnet etter et bilde. Omrisset bare, for det gadd jeg ikke tegne på frihånd :P Dragen er forresten fra en bokserie som jeg anbefaler å lese for de som er interessert i fantasi. Herlig bok! :lol: Temeraire heter den forresten..

house_by_hannord-d2xoq3s.jpg

temeraire_by_hannord-d2xm7b6.jpg

Visitor_by_hannord.jpg

Sweeny_Todd_by_hannord.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker :lol: Ja, som du ser på hestetegningen, så er det noenganger sånne strektegninger jeg gjør først.. for å slippe pirketegningen i starten (som sikkert er det jeg bør øve på, hehe..). Digget house! Dragen og ulven var også stilige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Ja skjønner hva du mener.. :P Jeg burde vel egentlig øve mer på det jeg også... spesielt mennesker.. :lol: Har en anatomibok, og har jo planer om å lære meg alt i menneskekroppen for å få riktige proposjoner og muskler osv, men jeg får meg ikke selv til å begynne :lol:

Takk =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...