Gå til innhold
Hundesonen.no

Tråden for tegning


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Denne tråden har jeg ikke sett før! Jeg liker også å tegne!!  Nå er det riktignok en liten stund siden sist, nærmer seg vel snart året for siste tegningen.. Tidsklemma. Men skal snart sette igang igje

Tegnegleden er for meg utrolig givende. Ekstra mye når andre gleder seg over tegnearbeidet mitt. Jeg er så heldig å få tegne mange forskjellige motiv på bestilling, men det jeg liker absolutt best å t

Denne tråden er jo dau! Her er en tegning jeg tegna til broshan, som drømmer om vorsteh Referansebilde fra vom og hundemat:

Posted Images

Åh, dette er så utrolig fint gjort av dere.

Hadde jeg gjort noe bedre enn strektegninger skulle jeg så gjerne bidratt. Skulle i det minste ønske jeg hadde noen penger, men der har jeg også lite å stille opp med. Rop ut om det er noe jeg kan bidra med. Dette er bare så fantastisk flott!

Enig med IA, altså. Jeg tror ikke jeg har noe å bidra med i form av tegnekunnskaper, og akkurat nå har jeg selvsagt ikke penger, men om noen vil legge ut så lenge, betaler jeg gjerne tilbake når jeg har råd! Ellers er det bare å si ifra om det er noe annet.

Dere kan kanskje lage et kort vi kan sende med bildene?

Å skjønne mennesker :heart:

Nå ble jeg glad! Kan bidra økonomisk om det trengs.

Om jeg ikke får ordnet en grei deal kan jeg kanskje hyle ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det ikke ann at vi f.eks stemmer over hvilke vi kan gi Carina? Bare et forslag?

Som skrevet tidligere så tar jeg meg av betalingen så jeg kan sikkert klare å få til en deal med treningsbuddyen min, slik at alles bilder blir med :D

Jeg tenkte også sort ramme. Han treningsbuddyen har printet ut 3 bilder som han har hengt i klubbhuset, der med bilde av sorte nuffer, og det ble ganske fint altså ;)

Det går an :) Høres bra ut! ;)

Legg ut tegningene da folkens! :P

Vet ikke om vi skal legge de ut jeg? Hva om hun ser de her inne? :P Det ville jo blitt litt kjedelig.. :P Men nå har jo jeg lagt ut det bilde jeg tegner etter da, så kanskje det ikke har noe å si?

Jeg blir kanskje ferdig imorra eller på mandag. Har mye å gjøre når jeg er i Trondheim nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: Kom på en ting. Godt forslag det med å lage kort. Kanskje dere som ikke tegner store tegninger kan lage en liten tegning hver, så kan èn person redigere alt sammen sammen til et personlig kort med alt på?

Her er VELDIG redusert kvalitet pga. jeg tok bilde av skjermen med mobilen :P Er litt mindre grønt og skurrete på den faktiske skjermen.

Skal prøve å gjøre den ferdig i morgen, idag ble brukt til å fikse ting i huset samt bestemme sofa osv osv.

Tenkte forresten på en ting angående rammene. Kanskje vi skal utela rammer, og heller la henne bestemme det selv? Det har ikke noe med penger å gjøre, men det er mer at folk har gjerne en viss stil innen rammer, og vet akkurat hva de liker. Istedet for å smekke på rammer og så er det kanskje litt utenfor noe hun selv hadde ønsket? Bare en tanke, altså. Det er bra gave uansett!

cane1.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om vi skal legge de ut jeg? Hva om hun ser de her inne? :P Det ville jo blitt litt kjedelig.. :P Men nå har jo jeg lagt ut det bilde jeg tegner etter da, så kanskje det ikke har noe å si?

Helt enig, hun har kanskje fått med seg hvilke som blir tegnet, men hun aner ikke sluttresultatet, så noe kan vel alikevel bli en overraskelse? ;)

Edit: Kom på en ting. Godt forslag det med å lage kort. Kanskje dere som ikke tegner store tegninger kan lage en liten tegning hver, så kan èn person redigere alt sammen sammen til et personlig kort med alt på?

Tenkte forresten på en ting angående rammene. Kanskje vi skal utela rammer, og heller la henne bestemme det selv? Det har ikke noe med penger å gjøre, men det er mer at folk har gjerne en viss stil innen rammer, og vet akkurat hva de liker. Istedet for å smekke på rammer og så er det kanskje litt utenfor noe hun selv hadde ønsket? Bare en tanke, altså. Det er bra gave uansett!

Ja det var en lur idè! ;) meeeeen jeg kan ikke tegne i det hele tatt, annet enn fyrstikk mennesker o.l :P Så håpte på at jeg fikk slippe det helt :P

Jeg skjønner hva du mener angånde rammen, men tenker også at noen ganger er det greit å få noe ferdig, slik at en ikke MÅ ut å handle før en får det opp på veggen? Og det var ikke dyre rammer heller, så da gjør det ikke noe om hun bytter den ut ;)

Fint bilde blir forresten! Du er flink! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det ikke er dyre rammer, så er det vel bare å kjøre på :)

Syns det med kortet var god ide, det skal jo ikke være sånn at man trenger å være noe genitalent for å være med å vise at man bryr seg!

Hihi, derfor jeg har skrevet at jeg står for utgiftene, siden dere andre tegner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå fått fikset print av bilde til Carina. Legger ved kopi her av svaret jeg fikk, så kanskje dere vet litt mer av hva dere kan gå etter når det gjelder størrelse? Jeg står for betalingen av printet, siden dere ordner bilde! :D

Meldingen:

Hei på deg Veronica!

Jeg kan printe ut i størrelse A3+ (og alt mindre enn det)

- A3+ = 13" x 19" ("=tommer) (31,7 x 47,2 mm) (dvs. dette er INNERMÅL på ramma)

- Pairvalg: (Hannemühle)

* Fine Art Paper "Photo Rag" (3D-look)

* Blank (glatt)

* "Museum" = Ekstra dyrt (og blir mindre om man skal få et godt resultat av utskriften)

Jeg lager rammer selv, og folk kan selv bestemme fargen de vil ha, men ettersom jeg ikke har en "fabrikk" for å lage rammer, blir ikke rammene "perfekte" av utseende.

Eksempel:

* Svart (lakk) (Er det enkleste for meg)

* Teak

* Maroon (etc.) (mye å velge mellom)

Beiset m/et voks-lag utenpå for å få litt glans i det. (tar lang tid å lage) USJ...

Man kan velge å lage rammer selv, eller kjøpe en stor ramme med de målene de opererer med - og legge inn en passepartout.

Angående lerret; Dette papiret (Photo Rag) er lagd av bomull, og er det samme som kunstnere bruker til "vannmaling".

GOD HELG!

Kanskje dere kan si meg hva vi bør gå for også, med tanke på papir. rammer osv?

Nå skal jeg være litt vanskelig her: Gidder du sjekke hvilken fargeprofil han printer i og foretrekker å få tilsendt? (RGB/CMYK, og om det er noen spesifikke innenfor her.)

Jeg vet ikke om dette er snakk om en fyr som holder på alene eller er tilknyttet ett større trykkeri - mange større trykkerier gjør konvertering av fargeprofiler for kundene da de kjenner printeren sin bedre enn folkene som tegner bilder, og det er greit å ha svar på dette. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://sullivan.deviantart.com/art/A-Fur-Tutorial-Part-2-217035127?q=gallery%3Asullivan%2F30958422&qo=3

Vet ikke om denne er lagt ut fra førav, men jeg syns den er så genial at isåffal fortjener den nesten et innlegg til :)

Jeg kan tegne igjen :D Har photoshop og painter innstallert nå, og alt virker som det skal.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg være litt vanskelig her: Gidder du sjekke hvilken fargeprofil han printer i og foretrekker å få tilsendt? (RGB/CMYK, og om det er noen spesifikke innenfor her.)

Jeg vet ikke om dette er snakk om en fyr som holder på alene eller er tilknyttet ett større trykkeri - mange større trykkerier gjør konvertering av fargeprofiler for kundene da de kjenner printeren sin bedre enn folkene som tegner bilder, og det er greit å ha svar på dette. :)

Dette er gjort og her er svaret ;)

Hei! Beklager at det tok meg så lang tid å gi et svar.

Det anbefales RGB, (siden det er en Canon-printer) men det går helt sikkert med CMYK også!

Håper det er svar godt nok. :-)blank.gif

klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er gjort og her er svaret ;)

Hei! Beklager at det tok meg så lang tid å gi et svar.

Det anbefales RGB, (siden det er en Canon-printer) men det går helt sikkert med CMYK også!

Håper det er svar godt nok. :-)blank.gif

klem!

Hurra! Da slipper jeg bale rundt med andre programmer. Tusen takk :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veronica, jeg sender deg epost i kveld med ferdig tegning :) Sender fra voffen at gmail.com. Sender over både RGB og CMYK, den er tegnet i CMYK og 300dpi, men da er vi hvertfall dobbelsikret. Legger ikke ut ferdig tegning her helt enda, tilfelle Carina popper innom ;)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke tegnebrett bruker dere, folkens? :)

Har et bittelite billig ett fra Wacom. 1000,- kostet det, fikk det i gave. Fungerer helt fint til å tegne. Hadde jo vært digg med et ordentlig stort et. Det jeg har nå er A6 tror jeg.

Ikke lenge til jeg er ferdig med tegninga! :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wacom Intous 3, A4-størrelse! Skal kjøpe en Cintiq 21" så snart jeg har penger til det...

ahh okay :) Hvor lønner det seg å kjøpe dette? Er jo liksom en hel haug forskjellige tegnebrett, og har ikke akkurat så mye peil på hva jeg bør velge ;) Men et til nærmere 20 000 kr blir det ikke :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nybegynner/ganske viderekommen klarer du deg helt fint med et brett til under 2000,-. Det trenger heller ikke være kjempestort :) Jeg har Wacom Bamboo Fun Small (eller noe sånt) tegneområdet er ca A5 og det passer meg helt supert. Kostet rundt 1700,- da jeg kjøpte det, mulig du får det billigere nå i nettbutikk.

Ikke at det er så viktig, men jeg ville kjøpt svart om jeg kunne valgt. Mitt er hvitt og det ser nesten grått ut nå pga. jeg har dratt det med meg over alt! Ganske møkkete :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et bittelite billig ett fra Wacom. 1000,- kostet det, fikk det i gave. Fungerer helt fint til å tegne. Hadde jo vært digg med et ordentlig stort et. Det jeg har nå er A6 tror jeg.

Ikke lenge til jeg er ferdig med tegninga! :)

ahh okay :) Hvor lønner det seg å kjøpe dette? Er jo liksom en hel haug forskjellige tegnebrett, og har ikke akkurat så mye peil på hva jeg bør velge ;) Men et til nærmere 20 000 kr blir det ikke :whistle:

Som nybegynner/ganske viderekommen klarer du deg helt fint med et brett til under 2000,-. Det trenger heller ikke være kjempestort :) Jeg har Wacom Bamboo Fun Small (eller noe sånt) tegneområdet er ca A5 og det passer meg helt supert. Kostet rundt 1700,- da jeg kjøpte det, mulig du får det billigere nå i nettbutikk.

Ikke at det er så viktig, men jeg ville kjøpt svart om jeg kunne valgt. Mitt er hvitt og det ser nesten grått ut nå pga. jeg har dratt det med meg over alt! Ganske møkkete :)

Helt enig her - bamboo er ett kjempefint brett. Jeg jobber en del med på brettet mitt, og forelska meg hardt og heftig i Cintiq'en til en venninne av meg. Det er vel ikke noe jeg direkte trenger, (men ikke si det til samboeren min :whistle: ) men siden jeg bruker det ofte ville det vært fint å hatt ett stående brett. Det at du kan se bildet på det faktiske brettet er mindre viktig, men høres morro ut det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nybegynner/ganske viderekommen klarer du deg helt fint med et brett til under 2000,-. Det trenger heller ikke være kjempestort :) Jeg har Wacom Bamboo Fun Small (eller noe sånt) tegneområdet er ca A5 og det passer meg helt supert. Kostet rundt 1700,- da jeg kjøpte det, mulig du får det billigere nå i nettbutikk.

Ikke at det er så viktig, men jeg ville kjøpt svart om jeg kunne valgt. Mitt er hvitt og det ser nesten grått ut nå pga. jeg har dratt det med meg over alt! Ganske møkkete :)

Off jeg vet jo at jeg egentlig ikke trenger noe fancy, men det er jo gøy ;):P

Helt enig her - bamboo er ett kjempefint brett. Jeg jobber en del med på brettet mitt, og forelska meg hardt og heftig i Cintiq'en til en venninne av meg. Det er vel ikke noe jeg direkte trenger, (men ikke si det til samboeren min :whistle: ) men siden jeg bruker det ofte ville det vært fint å hatt ett stående brett. Det at du kan se bildet på det faktiske brettet er mindre viktig, men høres morro ut det også.

Jeg synes også cintiq'en virka helt fantastisk.. men gubben mente at jeg behøvde ikke det :P thihi

Men er det ikke greit å se bilde på tegnebrettet..? ser for meg at det er enklere å tegne da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du venner deg veldig fort til at du ikke ser der hånda di er når du tegner. Mindre enn ei uke :) Første par gangene går det ikke helt som planlagt, men det kommer seg!

Ja, det er null stress, går kjapt - pluss at det ser litt fancy ut der man sitter og nistirrer på skjermen mens penna danser over brettet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...