Gå til innhold
Hundesonen.no

Tråden for tegning


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Denne tråden har jeg ikke sett før! Jeg liker også å tegne!!  Nå er det riktignok en liten stund siden sist, nærmer seg vel snart året for siste tegningen.. Tidsklemma. Men skal snart sette igang igje

Tegnegleden er for meg utrolig givende. Ekstra mye når andre gleder seg over tegnearbeidet mitt. Jeg er så heldig å få tegne mange forskjellige motiv på bestilling, men det jeg liker absolutt best å t

Denne tråden er jo dau! Her er en tegning jeg tegna til broshan, som drømmer om vorsteh Referansebilde fra vom og hundemat:

Posted Images

Tusen takk, alle sammen! Glad folk liker det, var litt nervøs jeg. :)

Herregud, det har du ingen grunn til. Var helt utrolig nydelig!

Skjønner ikke hvordan dere gjør det. Når skal jeg prøve å følge oppskriften til IW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en liten idè som jeg håper dere vil være med på ;) Ser at det er mange meget dyktige tegnere her :D Vil noen av dere ta på dere "jobben" med å tegne en tegning av Cane til Carina? Ideen bare ramlet inn i hode mitt når jeg kikket på sidene her og så alle de flotte tegningene! ;) Syntes det hadde vært en superduper gave til henne :D Hva syntes dere?

Finner masse bilder i hennes blogg (se www.thargelion.com), lettere å finne bare bilder hvis dere benytter dere av kategoriene hun har på høyre side ;)

Jeg tenkte faktisk på det igår! Tenkte at siden hun var så snill å passe Mana for oss så kunne jeg tegne Cane som en gave. Jeg kan godt tegne det, flere kan jo også prøve hvis de vil det, så kunne vi kanskje ordnet en gave. Jeg har ikke råd til å printe på lerret eller noe annet hvis det var planen så jeg kan gjerne bidra med å tegne.

Jeg har litt dilla på hunder for tida. Action er snaaart ferdig: Action.jpg

Kjempebra! Ansiktet var utrolig nydelig og mykt. :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte faktisk på det igår! Tenkte at siden hun var så snill å passe Mana for oss så kunne jeg tegne Cane som en gave. Jeg kan godt tegne det, flere kan jo også prøve hvis de vil det, så kunne vi kanskje ordnet en gave. Jeg har ikke råd til å printe på lerret eller noe annet hvis det var planen så jeg kan gjerne bidra med å tegne.

Kjempebra! Ansiktet var utrolig nydelig og mykt. :D

En i klubben her har printer til lerret så det kan jeg stå for! ;) Siden jeg ikke kan tegne liksom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En i klubben her har printer til lerret så det kan jeg stå for! ;) Siden jeg ikke kan tegne liksom :P

Så bra! :) Størrelse på lerret da? Hvor stort kan det printes?

Ellers finner jeg ikke noen bra bilder fra hjemmesida jeg.. Veldig lite bilder i galleriet osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! :) Størrelse på lerret da? Hvor stort kan det printes?

Ellers finner jeg ikke noen bra bilder fra hjemmesida jeg.. Veldig lite bilder i galleriet osv.

Det kan jeg undersøke, hva er passelig grei størrelse? ;)

Jo i bloggen er det mange :D Bare trykk på kategorien bilder, og bla deg litt tilbake på månedene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg undersøke, hva er passelig grei størrelse? ;)

Jo i bloggen er det mange :D Bare trykk på kategorien bilder, og bla deg litt tilbake på månedene ;)

Hmm.. nei vet ikke? A3 eller noe? Eller blir det litt stort?

Aha der fant jeg flere bilder ja ;P

EDIT: Hvis flere vil tegne så kunne vi jo lage en liten serie med bilder osv :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. nei vet ikke? A3 eller noe? Eller blir det litt stort?

Aha der fant jeg flere bilder ja ;P

EDIT: Hvis flere vil tegne så kunne vi jo lage en liten serie med bilder osv :)

Tja, jeg skal ihvertfall høre med han på klubben hvor store han kan printe ut. Regner med at jeg treffer han Onsdag eller Torsdag ;)

Så bra du fant noen bilder :) :) Gleder meg til å se hvem du har valgt og resultatet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange måter å gjøre det på. er på tlf nå så kan ikke ta printscreen, men skal prøve å forklare.

Jeg har bakgrunnen, som er hvit eller annen valgfri farge.

Oppå bakgrunnen har jeg et nytt lag for bildet jeg vil tegne (dvs jeg limer inn bildet her). Dette laget gjør jeg ingenting med, ingenting blir tegnet i dette laget.

Neste lag igjen er strektegningen. Den tegner jeg over laget med originalbildet, eller ved siden av. Etter at grove linjer er tegnet opp så gjør jeg ikke mer med dette laget.

Deretter, for å begynne med farge: lag et nytt lag som ligger UNDER streklaget. Dvs at du kan nå farge dette laget, men fortsatt se strektegningen over. Gir det mening?

Kan ordne printscreen av det senere.

Edit: har Det skjedd noe spesielt med carina siden Det ble foreslått å tegne til henne? Eller var Det bare et generelt snilt forslag? Evt hvilke hunder ville hun satt pris på tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guuud så flinke dere er.. :| Blir helt stum over hvor flinke dere er.. :D Noen som kunne tenke seg og prøve på min lille engel? Får ikke til å legge inn bilde da jeg ikke har noen på maskinen, bare på facebook profilen min.. Da bli det litt vanskelig ja.. :thumbsdown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: har Det skjedd noe spesielt med carina siden Det ble foreslått å tegne til henne? Eller var Det bare et generelt snilt forslag? Evt hvilke hunder ville hun satt pris på tror dere?

Hun har mistet det kjæreste hun hadde - :heart: Cane :heart: . Så hadde vært kjekt å laget noe til minne om han ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk pm om hva som har skjedd, visste det ikke :( forferdelig trist. Jeg kan sikker avse litt tid for en gratis tegning. Kanskje vi som tegner kan sende noen pm oss i mellom for å sørge for at vi tegner etter forskjellige bilder og kanskje også forskjellige utsnitt? Litt mer stas enn tre helt like hodebilder, selv om vi har forskjellig tegnestil.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har valgt et vanlig portrettbilde. Kan legge det ut i spoiler. Så hun hadde lagt ut et nydelig bilde i siste blogginnlegg som jeg egentlig er mer fristet til å ta, men nå har jeg jo begynt på dette :P

Ble ikke spiler.. HVordan gjør jeg det? :P

caneportrett.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan en av dere andre velge ett bilde og sende det til meg på voffen at gmail . Com ? Eks det du nevnte som du ikke tok, pippin. Er så langtekkelig å surfe rundt og prøve å finne noe når jeg kun har tlf tilgjengelig :)

Hva slags filstørrelse har dere valgt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan en av dere andre velge ett bilde og sende det til meg på voffen at gmail . Com ? Eks det du nevnte som du ikke tok, pippin. Er så langtekkelig å surfe rundt og prøve å finne noe når jeg kun har tlf tilgjengelig :)

Hva slags filstørrelse har dere valgt?

Aymee tok det jeg tenkte på... :P Men har noen andre som jeg har samlet. De jeg syntes egnet seg for å tegne så jeg kan godt sende deg det.

Jeg tegner foreløpig på A3, slik at det blir fint nok og ikke pixlete. Vet ikke hvor store lerret de kan printes på så jeg safer litt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...