Gå til innhold
Hundesonen.no

Tråden for tegning


Mirai
 Share

Recommended Posts

Jeg kan lage en ut ifra en av de jeg holder på med nå. Ikke at jeg er så god på tutorials osv, men kan alltids prøve :P

Når jeg ser på tutorials selv så pleier jeg ikke å gjøre det som står der, bare leser det og lagrer det i hjernen om jeg ser en ny teknikk jeg kunne tenke meg å prøve, eller som kan være nyttig senere.

Hva slags ting liker DERE at er med i en tutorial? Hva slags ting er nyttig, evt. unyttig?

Så kelpietegningen din på DA, den var jo SUPER!! :punk:

Sånn er jeg også. Jeg tar tips og triks som jeg kanskje har bruk for, i og med at jeg kan en god del fra før av. Men pels osv, kan man alltids bli bedre på så jeg må bare få meg til å sette meg ned å prøve :P

Takk! :) Ble ganske fornøyd med den, men det er jo ekstremt masse pirk jeg kunne gjort for å få den MYE bedre. Må bare stoppe seg selv innimellom :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Denne tråden har jeg ikke sett før! Jeg liker også å tegne!!  Nå er det riktignok en liten stund siden sist, nærmer seg vel snart året for siste tegningen.. Tidsklemma. Men skal snart sette igang igje

Tegnegleden er for meg utrolig givende. Ekstra mye når andre gleder seg over tegnearbeidet mitt. Jeg er så heldig å få tegne mange forskjellige motiv på bestilling, men det jeg liker absolutt best å t

Denne tråden er jo dau! Her er en tegning jeg tegna til broshan, som drømmer om vorsteh Referansebilde fra vom og hundemat:

Posted Images

Det ER vanskelig og det tar tid. Om det er noen trøst, så ser det ofte verst ut i begynnelsen, når alt er uskarpt, lite detaljert og det føles som om du bare gjør det samme om og om igjen.

Måtte prøve meg på litt basenji da :P Her er så langt:

Strek, laget med rosa for å enkelt kunne tegne med alle slags farger under streken:

58209513.jpg

Grovt fargelagt, på dette stadiet er det mer om å tenke områder med farger og putte dem inn, har kun brukt èn børst så langt (den heter "Soft round pressure opacity".

Ingen detaljer er lov enda!

Med streker:

26931750.jpg

Uten strek:

68334208.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

File - New - så bestemmer du størrelse på fila. F. eks 2000x2000 pixler er ganske ok å jobbe med, kommer an på hvor stort bildet er osv.

Lag gjerne bredden litt større, sånn at du kan lime inn bildet du vil tegne ved siden av der du tegner. Det er enklere enn å ha tegningen i eget vindu, og bildet i ett annet.

Litt videre:

49962967.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Kan noen mindtrick-jedi'e meg tegneskillsene til IW og pippin? Please? Pretty please? Pretty please with a cherry on top?

Edit: Jeg sliter noe sinnsykt med å tegne neser! Det er så himla vanskelig :frantics: Og øyer! DET ER SÅ VANSKELIG :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil kunne sånt!

Kanskje jeg skal prøve meg i løpet av helgen? Vi får se.

Blir uansett ikke lei meg om noen plutselig får en trang til å tegne Tinkelink. Hadde tvert imot blitt hoppende, sprettende, strålende glad! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...