Gå til innhold
Hundesonen.no

Tråden for tegning


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Denne tråden har jeg ikke sett før! Jeg liker også å tegne!!  Nå er det riktignok en liten stund siden sist, nærmer seg vel snart året for siste tegningen.. Tidsklemma. Men skal snart sette igang igje

Tegnegleden er for meg utrolig givende. Ekstra mye når andre gleder seg over tegnearbeidet mitt. Jeg er så heldig å få tegne mange forskjellige motiv på bestilling, men det jeg liker absolutt best å t

Denne tråden er jo dau! Her er en tegning jeg tegna til broshan, som drømmer om vorsteh Referansebilde fra vom og hundemat:

Posted Images

I PhotoShop kan du velge det når du lager nytt dokument. Du kan også finne det under Image - Mode (om jeg ikke husker helt feil). Vet ikke med painter men sikkert noe lignende!

Om du ikke endrer så er standard JPG men det er ok det også. Cmyk er bare bedre egnet for print. Lærte dette på skolen men husker ikke i detalj hvorfor :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagrer kun i jpg for å vise fram - standardformatet for Painter er .riff. Skal sjekke litt rundt hvordan man finner sånt ut, takker og bukker :)

(det er iallefall ikke en valgmulighet når man lager dokumentet. Siden painter gir seg katta i fotografier mangler vi mange av de valgmulighetene der...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I PhotoShop kan du velge det når du lager nytt dokument. Du kan også finne det under Image - Mode (om jeg ikke husker helt feil). Vet ikke med painter men sikkert noe lignende!

Om du ikke endrer så er standard JPG men det er ok det også. Cmyk er bare bedre egnet for print. Lærte dette på skolen men husker ikke i detalj hvorfor :P

CMYK til trykk..

RGB til nett..

CMYK er en forkortelse for Cyan, Magenta, Yellow og Key Color (Sort)

RGB står for: Rød Grønn og Blå

Det har noe med nyansene i fargene og hvordan dette vil vises på trykk i motsetning til på nett. Husker ikke detaljene selv, tok ikke særlig gode notater den timen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CMYK til trykk..

RGB til nett..

CMYK er en forkortelse for Cyan, Magenta, Yellow og Key Color (Sort)

RGB står for: Rød Grønn og Blå

Det har noe med nyansene i fargene og hvordan dette vil vises på trykk i motsetning til på nett. Husker ikke detaljene selv, tok ikke særlig gode notater den timen.

Ja, leste meg nettopp opp på dette nå - fant også ut hvordan man fikser det i Painter, hurra! :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå fått fikset print av bilde til Carina. Legger ved kopi her av svaret jeg fikk, så kanskje dere vet litt mer av hva dere kan gå etter når det gjelder størrelse? Jeg står for betalingen av printet, siden dere ordner bilde! :D

Meldingen:

Hei på deg Veronica!

Jeg kan printe ut i størrelse A3+ (og alt mindre enn det)

- A3+ = 13" x 19" ("=tommer) (31,7 x 47,2 mm) (dvs. dette er INNERMÅL på ramma)

- Pairvalg: (Hannemühle)

* Fine Art Paper "Photo Rag" (3D-look)

* Blank (glatt)

* "Museum" = Ekstra dyrt (og blir mindre om man skal få et godt resultat av utskriften)

Jeg lager rammer selv, og folk kan selv bestemme fargen de vil ha, men ettersom jeg ikke har en "fabrikk" for å lage rammer, blir ikke rammene "perfekte" av utseende.

Eksempel:

* Svart (lakk) (Er det enkleste for meg)

* Teak

* Maroon (etc.) (mye å velge mellom)

Beiset m/et voks-lag utenpå for å få litt glans i det. (tar lang tid å lage) USJ...

Man kan velge å lage rammer selv, eller kjøpe en stor ramme med de målene de opererer med - og legge inn en passepartout.

Angående lerret; Dette papiret (Photo Rag) er lagd av bomull, og er det samme som kunstnere bruker til "vannmaling".

GOD HELG!

Kanskje dere kan si meg hva vi bør gå for også, med tanke på papir. rammer osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, dette er så utrolig fint gjort av dere.

Hadde jeg gjort noe bedre enn strektegninger skulle jeg så gjerne bidratt. Skulle i det minste ønske jeg hadde noen penger, men der har jeg også lite å stille opp med. Rop ut om det er noe jeg kan bidra med. Dette er bare så fantastisk flott!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med IA, altså. Jeg tror ikke jeg har noe å bidra med i form av tegnekunnskaper, og akkurat nå har jeg selvsagt ikke penger, men om noen vil legge ut så lenge, betaler jeg gjerne tilbake når jeg har råd! Ellers er det bare å si ifra om det er noe annet.

Vi skal ikke ta og lage vår egen strektegning, da? Det blir sikker nyydelig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert noe å putte på et lerret, tenker jeg! Måtte evt laga en sånn, da. :P

Striped_briard_by_EarudienUndomiel.jpg

Du VET jeg digger strektegningene dine? De er jo bare helt herlige, de :D.

Jeg blir jo alltid så inspirert når jeg ser hva dere får til å tegne - også må jeg liksom prøve meg da, men det blir liksom ikke helt... ehhhhh.... vel... ja... Jeg stopper liksom opp og kommer ikke videre. Jeg har ikke som mål at tegningen skal bli som et foto - det har jeg jo fotografiet til liksom, men det blir litt vel amatørmessig dette her kjenner jeg (også har jeg juksa big time, men det sier jeg ikke til noen *fnis* - jeg har ikke tegnet omriss og fylt i farger, jeg, jeg har bare lagt på et filter på bildet som gjør bildet litt mer oppdelt, men sånn at fargespekteret er i bildet liksom - jepp, kjempegod på å forklare kjenner jeg *ler*). Men altså - hvordan kommer jeg videre her nå?

Willymonster4.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter litt rask sjekking fant jeg ut at jeg ligger på 20 x 18 cm, sånn ca - synes dere jeg bør blåse det litt opp? Det er ikke noe stress å øke størrelsen enda da jeg ikke har begynt med de skikkelige detaljene, men må vite dette før jeg begynner å jobbe videre. :)

edit: skriveleifene sniker seg inn overalt. Snikleif.

Edit nummer to: (Men det blir unektelig å se bedre ut siden det var denne størrelsen jeg starta med og pcn min dør litt på seg av bilder på A3-størrelse med 300 dpi ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå fått fikset print av bilde til Carina. Legger ved kopi her av svaret jeg fikk, så kanskje dere vet litt mer av hva dere kan gå etter når det gjelder størrelse? Jeg står for betalingen av printet, siden dere ordner bilde! :D

Meldingen:

Hei på deg Veronica!

Jeg kan printe ut i størrelse A3+ (og alt mindre enn det)

- A3+ = 13" x 19" ("=tommer) (31,7 x 47,2 mm) (dvs. dette er INNERMÅL på ramma)

- Pairvalg: (Hannemühle)

* Fine Art Paper "Photo Rag" (3D-look)

* Blank (glatt)

* "Museum" = Ekstra dyrt (og blir mindre om man skal få et godt resultat av utskriften)

Jeg lager rammer selv, og folk kan selv bestemme fargen de vil ha, men ettersom jeg ikke har en "fabrikk" for å lage rammer, blir ikke rammene "perfekte" av utseende.

Eksempel:

* Svart (lakk) (Er det enkleste for meg)

* Teak

* Maroon (etc.) (mye å velge mellom)

Beiset m/et voks-lag utenpå for å få litt glans i det. (tar lang tid å lage) USJ...

Man kan velge å lage rammer selv, eller kjøpe en stor ramme med de målene de opererer med - og legge inn en passepartout.

Angående lerret; Dette papiret (Photo Rag) er lagd av bomull, og er det samme som kunstnere bruker til "vannmaling".

GOD HELG!

Kanskje dere kan si meg hva vi bør gå for også, med tanke på papir. rammer osv?

Som jeg sa i mailen jeg sendte så tenker jeg det blir fint med A3, Photo Ragpapir eller glossy, og sort ramme. Sort for å fremheve Cane osv. Og A3 for å få frem tegningene skikkelig. :) Hva tenker andre? Og hvis vi skal ha alle 3 tegningene blir det jo oppi 1500,- hvis vi skal ha ramme også. Så det koster litt. Jeg har ingenting å rutte med...

Du VET jeg digger strektegningene dine? De er jo bare helt herlige, de :D.

Jeg blir jo alltid så inspirert når jeg ser hva dere får til å tegne - også må jeg liksom prøve meg da, men det blir liksom ikke helt... ehhhhh.... vel... ja... Jeg stopper liksom opp og kommer ikke videre. Jeg har ikke som mål at tegningen skal bli som et foto - det har jeg jo fotografiet til liksom, men det blir litt vel amatørmessig dette her kjenner jeg (også har jeg juksa big time, men det sier jeg ikke til noen *fnis* - jeg har ikke tegnet omriss og fylt i farger, jeg, jeg har bare lagt på et filter på bildet som gjør bildet litt mer oppdelt, men sånn at fargespekteret er i bildet liksom - jepp, kjempegod på å forklare kjenner jeg *ler*). Men altså - hvordan kommer jeg videre her nå?

Willymonster4.jpg

FINT! Det der var jo kjempebra :D Nå kan du jo begynne med finpuss. Legge på små hår her og der... Få det litt skarpere på en måte :)

Etter litt rask sjekking fant jeg ut at jeg ligger på 20 x 18 cm, sånn ca - synes dere jeg bør blåse det litt opp? Det er ikke noe stress å øke størrelsen enda da jeg ikke har begynt med de skikkelige detaljene, men må vite dette før jeg begynner å jobbe videre. :)

edit: skriveleifene sniker seg inn overalt. Snikleif.

Edit nummer to: (Men det blir unektelig å se bedre ut siden det var denne størrelsen jeg starta med og pcn min dør litt på seg av bilder på A3-størrelse med 300 dpi ;) )

Jeg har starta på A3 ihvertfall, men kan jo minske dette hvis det blir best for dere andre.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri: nå kan du begynne med tynnere pels, skarpere børste og strøk osv. Det vil si, alle detaljene på toppen som tar lang tid. Ikke tenk for mye på at det skal se perfekt it, pels går jo i alle retninger. Følg en generell retning og sørg for at det ikke ser helt glatt og flatt ut.

Jeg har også tegnet i A3, Det er stort og tar lang tid :P jeg tror aymee, hvis du vil beholde størrelsen så kan du gjøre det. Vi kan gi henne to store og ett litt mindre. Det gjør det jo kanskje enklere for Carina å plassere dem dersom hun ønsker å ha dem fremme i huset.

Tror min forresten blir ferdig i løpet av idag eller i morgen!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg sa i mailen jeg sendte så tenker jeg det blir fint med A3, Photo Ragpapir eller glossy, og sort ramme. Sort for å fremheve Cane osv. Og A3 for å få frem tegningene skikkelig. :) Hva tenker andre? Og hvis vi skal ha alle 3 tegningene blir det jo oppi 1500,- hvis vi skal ha ramme også. Så det koster litt. Jeg har ingenting å rutte med...

Går det ikke ann at vi f.eks stemmer over hvilke vi kan gi Carina? Bare et forslag?

Som skrevet tidligere så tar jeg meg av betalingen så jeg kan sikkert klare å få til en deal med treningsbuddyen min, slik at alles bilder blir med :D

Jeg tenkte også sort ramme. Han treningsbuddyen har printet ut 3 bilder som han har hengt i klubbhuset, der med bilde av sorte nuffer, og det ble ganske fint altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det er virkelig bekymringsfullt når store hunder viser aggressiv atferd, spesielt i offentlige områder. Det handler ikke bare om rasen, men også om eierens ansvar for å trene og sosialisere hunden riktig. Alle hunder, uansett størrelse, kan være fantastiske følgesvenner hvis de får riktig oppdragelse og omsorg. Det er viktig at eiere forstår sitt ansvar og jobber med hundene sine for å sikre at de kan oppføre seg trygt rundt andre hunder og mennesker. Aggressiv atferd kan ofte håndteres med riktig trening og tålmodighet.
    • Har hunden alltid vært veldig glupsk eller blitt det mer i det siste? Har hunden fått betydelig høyere appetitt er det lurt med vet.sjekk. Vektøkning og tørr hud kan være symptom på lavt stoffskifte (men også rett og slett feil kost). Ellers er fersk mat det første jeg ville anbefalt (råfôr, fryst ferskfôr evt egensammensatt med oppskrift satt sammen for din hund). Bland gjerne ut med litt grønnsaker som allerede nevnt for mer metthetsfølelse (isbergsalat og agurk har veldig lite kalorier). 
    • Wow, faren var lekker, ja!!😍  Koselige bilder🌸
    • Se der da, så nyyyydelig🥰 
    • Torsdag var en dårlig dag med tanke på trening på husreinhet. Da tisset han 5 ganger inne. Alle gangene var det rett før jeg skulle ut med han, sykt irriterende 😂 I går derimot var en veldig god dag, da hadde vi null uhell!  Vel, neste uke blir det hjemmekontor, og da er jeg plutselig i møter når han våkner. Da blir det fort mye tissing inne uansett.  I går tok vi buss for første gang. Det gikk fint ☺️  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...