Gå til innhold
Hundesonen.no

Tråden for tegning


Mirai
 Share

Recommended Posts

Og det går saaaakte fremover her, litt for hver natt. Gjett om jeg ønsker meg tegnebrett :ahappy: Har ca en billion layers nå, og føler jeg begynner bli litt lei av å tegne pels, men vil jo gjerne ha litt mer dybde i bildet før jeg gir meg. Har ikke gjort noe med kroppen enda, stort sett bare fokusert på hodet.

chuck5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Denne tråden har jeg ikke sett før! Jeg liker også å tegne!!  Nå er det riktignok en liten stund siden sist, nærmer seg vel snart året for siste tegningen.. Tidsklemma. Men skal snart sette igang igje

Tegnegleden er for meg utrolig givende. Ekstra mye når andre gleder seg over tegnearbeidet mitt. Jeg er så heldig å få tegne mange forskjellige motiv på bestilling, men det jeg liker absolutt best å t

Denne tråden er jo dau! Her er en tegning jeg tegna til broshan, som drømmer om vorsteh Referansebilde fra vom og hundemat:

Posted Images

Hvis jeg tegner for bare min egen del og for å lære mest mulig gjør jeg alt på frihånd. Om noen vil ha en tegning "legger jeg oppå" (som med matpapir) og tegner omrisset. Men fargene og sånt legger jeg ikke oppå, der bruker jeg dråpeteller og velger farger som jeg maler/tegner med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :whistle:

Har kommet dit hvor jeg river meg litt i håret og ikke syns at noenting blir bra, men jeg vet at neste fase er "oi, nå så det plutselig ut akkurat som jeg ville det skulle", så det er bare å holde ut! Tjohei!

Tenker liksom at en schæfer er litt gulorange og svart, men det er den IKKE! Jeg bare advarer dere alle sammen!

Edit: Misheru: om smudge kun får "dra" i det laget du jobber på, så kan det hende det er derfor det ser rart ut under. Du får si ifra om det hjelper å skru på "sample all layers". :)

astikropp.jpg

Ikke vanskelig å se hvem det er, selv om det bare er kropp og bein man ser :) Flinking!

Uhm.... Er det sånn at man kan finne bilder her og be om anbud på jobben av dere eller?? Uhm, har nemlig en liten plan her som jeg håper å få ut i live, og trenger da porterettegning av Bridie og Gry. To separate bilder.... :)

Hvis det er intr, er det bare å sende bilder på mail (aussieglis@gmail.com) også kan jeg se på det. :) Jeg kan ikke si her og nå at jeg GJØR det, men jeg kan gi det et forsøk. Merle-hunder er jo så vanskelige å tegne >_<

Jeg ble fantastisk inspirert av denne tråden, og starta å tegne på en rolig nattevakt i natt. Så langt har jeg bare såvidt fått begynt, men hatt det utrolig morsomt så langt. Håper nattevakta i natt også blir rolig så jeg kan fortsette :lol:

chuck1.jpg

Her har vi første layer med bare grunnfarger

chuck2.jpg

Her har jeg såvidt begynt å fylle farger. Blir utrolig gøy å fortsette :lol:

DSC00278.jpg

Og sånn ser orginalen ut :)

Kjempe bra begynnelse :wub: Hvis du vil ha et tips, så prøv å begynn med hele bakgrunnen fargelagt med en grunnfarge, og legg deretter alle de andre grunnfargene (som det første bildet ditt i quoten over her) OGSÅ begynner du å blande fargene. Jeg syns det blir enklere da, men det kan jo bare være meg :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende RTL, bra start hvertfall :P vet ikke hvor langt du har kommet nå, men blir gøy å se resten.

Holder på med pelsen til Asti for øyeblikket. Har hatt problemer med tegnebrettet som til tider har sluttet å virke :) Angst!! Byttet kabel idag, og nå virker det strålende igjen!

Tar forresten sykt lang tid å tegne en hel kropp, hehe..

Schæfernakke/skulder:

wip1sm.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en dårlig nyhet ;) Dataen min tok kveld i går, å jeg fikk desverre ikke lagret tegningen jeg holdt på med oppi her ;) Jeg SKAL få meg selv til å tegne en gang til, for det var god trening. Om noen dager kanskje :)

Vi prøvde engang til...

tibra1.jpg

Jeg likte i grunnen den andre bedre, men vi får se hvordan den blir til slutt :-)

Edit:

Etter litt arbeid i dagmorres ser den nå slik ut:

180776_10150145085930586_632600585_8622905_2736385_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg får ikke til det... ååååååh :)

joooda.. Øvelse gjør mester! :) bare pass på at du får pelsen til å følge kroppen på en måte. Slik at den ikke plutselig stopper og går en annen retning. Det ser unaturlig ut.

Og husk å ikke ta for sterke farger når du begynner med stri hår. De skal så godt som matche fargen på pelsen i det område du holder på med. Hvert eneste hårstrå trenger ikke vises heller. Slik at de ikke skiller seg ut FOR mye fra de myke hårene bak.

Du har jo blitt kjempeflink siden du startet ihvertfall! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oioioioiii så flinke dere er! Men er det noen som kan forklare hva dere egentlig gjør? Tegner dere først på papir og farver på data? eller hva? Og hvilke programmer bruker dere? :lol:

Jeg elsker å tegne, så hvis jeg fikk vite hvordan dette fungerte, kanskje jeg også kan dele noen tegninger (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror en del av oss i denne tråden bruker tegnebrett. Dvs. du kobler et slags flatt brett til pc'en og har en plastikkpenn som følger med. Brettet er trykksensitivt, så om du tegner med svart "strek" så er den f. eks lysere om du tegner løst og blir svartere om du tegner hardt.

Det finnes mange forskjellige tegneprogram man kan bruke, selv bruker jeg Photoshop. Der har man alle slags verktøy som forskjellige "børster", fargepaletter osv. Så må man lære seg teknikkene for å få ting til å se ut som man vil. Pels kan være litt tricky i starten pga. alle fargenyansene osv.

Jeg lager først en enkel strektegning, og så tegner/maler jeg oppå der. Bruker en "dråpeteller" i programmet og velger farger fra originalbildet jeg tegner etter :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oioioioiii så flinke dere er! Men er det noen som kan forklare hva dere egentlig gjør? Tegner dere først på papir og farver på data? eller hva? Og hvilke programmer bruker dere? :lol:

Finnes mange forskjellige måter å gjøre det på, men tror mange her gjør alt på data. Man bruker et bilde av hunden som basis, lager omriss av dette og fargelegger etterpå. Finnes mange forskjellige programmer der ute, av varierende vanskelighetsgrad og pris, kommer helt an på hvor avansert program man ønsker, og hvilken pris man ønsker betale (med mindre man er en pirat :))

Dersom du ser igjennom tråden så vil du finne flere tips, fremgangsmåter og program du kan bruke.

Edit: IW slo meg akkurat og rakk svare før meg :)

Endret av gretea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oioioioiii så flinke dere er! Men er det noen som kan forklare hva dere egentlig gjør? Tegner dere først på papir og farver på data? eller hva? Og hvilke programmer bruker dere? :lol:

Jeg elsker å tegne, så hvis jeg fikk vite hvordan dette fungerte, kanskje jeg også kan dele noen tegninger (:

De fleste her inne bruker et såkalt tegnebrett og tegner direkte inn på et program på PCen.

Tegnebrett

Brettet kobles opp til PCen via usb og så kan man tegne på brettet, men det kommer opp på skjermen når man tegner. Mange bruker Photoshop som program, og andre bruker andre program. Litt etter smak og behag, og hvor lett det er å få tak i programvaren.

Det er supermorro og man kan gjøre så mye rart i programmene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er eksempel av en tegning jeg gjorde i fjor. Bare se bort fra fargene, den er fra laptop og dessverre mye mer gul enn jeg kan se på min dårlige skjerm :/

shepherdwip.jpg

Du har kommet langt da! :) Ikke at det der var dårlig, langt ifra! Men jeg ser du har forbedret deg mye.

Øvelse gjør mester folkens, selv om det kan ta laaang tid.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste her inne bruker et såkalt tegnebrett og tegner direkte inn på et program på PCen.

Tegnebrett

Brettet kobles opp til PCen via usb og så kan man tegne på brettet, men det kommer opp på skjermen når man tegner. Mange bruker Photoshop som program, og andre bruker andre program. Litt etter smak og behag, og hvor lett det er å få tak i programvaren.

Det er supermorro og man kan gjøre så mye rart i programmene! :)

Tusen takk! (: ser utrolig kult ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Herlig med tegnetråd, dere er superflinke!

Jeg driver også med litt tegning, fikk byttet ut en eldgammel Wacom Graphire tablet med en Wacom Intuos4 forrige uke, og nå sitter jeg og venter på inspirasjon og motivasjon. Er så sinnsykt dårlig på det å finne inspirasjonen til å tegne et eller annet, mens i perioder så tegner jeg så mye at hånda blir sliten. D:

Kanskje hvis det er så mange som er glad i å tegne på forumet, at vi kanskje kunne hatt en liten inspirasjonsboost-lek? Jeg vet ikke, si, en person sier "tegn en hund som hopper", feks, og den første som poster et bilde har da retten til å si en ny ting man skal tegne? Ville noen vært med på det? :) Trenger ikke nødvendigvis å være timesvis lange tegninger, en rask sketsj på 10-20 min holder i massevis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...