Gå til innhold
Hundesonen.no

Generelle tilbakemeldinger

Recommended Posts

• Svar 175
  • Created
  • Siste svar

*klipp*

2) Er det mulig å få en annen skrifttype i editoren ? Courier tar fryktelig mye plass og det blir rett og slett veldig uoversiktlig når man quoter flere innlegg og kanskje også skal dele opp quotene.

Enig! Courier er litt slitsom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et problem, noen ganger når jeg går inn på en ny tråd (eller en jeg har lest før) blir det helt tull med hurtigsvar. Det er ikke hver gang det skjer, og det er ikke så stort problem for meg, bruker bare svar knappen istedet. Men tenkte jeg skulle si ifra likevell. (Har prøvd å sett om noen andre har fått svar på det før, har ikke funnet noe) Er det noe jeg gjør feil, eller venter jeg for kort stund kanskje?

Jeg bruker IE (det eneste som funker på skolen :P ) og Vista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å virke klagende over julekalenderen (det er jeg ikke, jeg klager over søkefunksjonen:)

Jeg ber på mine knær om at søkefunksjonen må bli utbedret! Slik den var før oppdateringene, så kunne man når man fikk søkeresultatet, trykke på en link som gjorde at man kom direkte til innlegget man hadde funnet (man kunne også velge å vise innlegg eller emner, savner det også MYE) - men det kan man ikke mer. Dvs at hvis jeg søker og finner noe i en akkurat nå-tråd, så må jeg BLA MEG gjennom ørtogfjørti sider (kanskje over TUSEN!!) før jeg kommer dit jeg skal - det er jo ganske enkelt horriblet hårreisende! Spesielt dumt er det jo når man må lete i en av de forbaska lange trådene for å finne svaret til en julekalendernøtt... Enten må man ha fulgt med hele tiden OG ha klisterhjerne, eller så må man bla, og bla, og bla, og bla, og bla, og bla, og bla og bla og bla og bla og bla og blav og bla og bla og bla.... Jeg tror jeg blir gal! :yes:

Sånn generelt vil jeg gjerne også at man har en sånn funksjon som gjør at man kan velge hvilken side man skal gå til i en tråd. Nå er det jo sånn at man får opp side 1,2,3,4 og hvis tråden er lenger enn det får man opp 1,2...2457,2458. Hvis man da skal til side 1673 så sliter man BIG TIME med å navigere seg dit. Når man bare klarer å hoppe to sider om gangen, så sier det seg selv at man gir opp etter å ha drevet med det der i sju minutter - seriøst! Når jeg da ser at jeg bare har kommet fire dager lenger frem i en slik akkurat nå-tråd, da faller motet langt ned i gjørma. :yawn:

Min bønn er derfor: ordne det slik at man kommer rett til det aktuelle innlegget med søkeresultatet og/eller at man kan velge hvilken side man skal gå til i en tråd, og frem til da; ikke noe mer julekalendersvar som ligger gjemt på side fjørtogtusen i en slik tråd.. vær så snill! :)

*pust pust og telle til ti*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dine bønner er svart!

Hvis du bare klikker på den pila under den tråden du har søkt opp, en litt krøllete pil vel og merke, så kommer du inn på det innlegget som er i den tråden som har blitt søkt opp. Altså det innlegget du har søkt opp og er ute etter, som er midt inni tråden... Det finner du om du klikker på pila :yawn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dine bønner er svart!

Hvis du bare klikker på den pila under den tråden du har søkt opp, en litt krøllete pil vel og merke, så kommer du inn på det innlegget som er i den tråden som har blitt søkt opp. Altså det innlegget du har søkt opp og er ute etter, som er midt inni tråden... Det finner du om du klikker på pila :)

Jeg brukte også litt tid på å skjønne hvordan man kom direkte til innlegget, så her kommer et forklarende bilde.

skefunksjon.jpg

Aha! *føle seg dum, og får til å puste igjen* :yawn::yes:

Sånn - tilbake til julekalenderen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt irriterende at hver gang jeg trykker på "Edit" for å redigere innlegget mitt, hopper bare siden så jeg kommer enten til toppen av siden eller toppen av innlegget mitt, uten at det går inn på edit-tingen. Deretter må jeg bla ned igjen, for å trykke "Edit" en gang til, da funker det som oftest slik at jeg får redigert innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn generelt vil jeg gjerne også at man har en sånn funksjon som gjør at man kan velge hvilken side man skal gå til i en tråd. Nå er det jo sånn at man får opp side 1,2,3,4 og hvis tråden er lenger enn det får man opp 1,2...2457,2458. Hvis man da skal til side 1673 så sliter man BIG TIME med å navigere seg dit. Når man bare klarer å hoppe to sider om gangen, så sier det seg selv at man gir opp etter å ha drevet med det der i sju minutter - seriøst! Når jeg da ser at jeg bare har kommet fire dager lenger frem i en slik akkurat nå-tråd, da faller motet langt ned i gjørma. :flowers:

Men det finnes jo? Foran der du kan bla deg fram og tilbake i emnet, står det hvor mange sider det er totalt i emnet, og bak der er det en pil du kan trykke på, og der kommer det opp en liten boks hvor du kan taste inn et sidetall og bestemme selv hvilken side du skal hoppe til.

Denne funksjonen hadde vi jo på forumet før også, men da var det mulig å bestemme sidetallet uten å gå inn i emnet. (Altså man kunne være inne på "alt mulig" og trykke på en liten knapp ved akkurat nå-tråden og bestemme der hvilken side man skulle hoppe til, mens nå må man - såvidt jeg kan se - inn i emnet før man kan bestemme hvilken side man vil inn på.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Only Blondie: Høyre klikk på linken og velg åpne i ny fane/nytt vindu. På mac er det bare å hole inne knappen med eple på mens man trykke, så kommer den i ny fane.

Ja nå skulle jeg egentlig multiquoute her, men kom rett inn på svar... så da har jeg ikke lest resten av tråden, og vet ikke om noen har svart før meg :flowers:

Men det går iallefall også ann å holde inn CTRL mens man klikker en link, da åpner den seg i ny fane. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå skulle jeg egentlig multiquoute her, men kom rett inn på svar... så da har jeg ikke lest resten av tråden, og vet ikke om noen har svart før meg :flowers:

Men det går iallefall også ann å holde inn CTRL mens man klikker en link, da åpner den seg i ny fane. :wub:

Jeg syns det er plagsomt at vinduet åpner seg og du kommer rett inn i det selv om du holder inne eple/ctrl. For jeg pleier å åpne massevis samtidig for å så se på de, men nå kommer jeg rett inn i vinduet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det finnes jo? Foran der du kan bla deg fram og tilbake i emnet, står det hvor mange sider det er totalt i emnet, og bak der er det en pil du kan trykke på, og der kommer det opp en liten boks hvor du kan taste inn et sidetall og bestemme selv hvilken side du skal hoppe til.

Denne funksjonen hadde vi jo på forumet før også, men da var det mulig å bestemme sidetallet uten å gå inn i emnet. (Altså man kunne være inne på "alt mulig" og trykke på en liten knapp ved akkurat nå-tråden og bestemme der hvilken side man skulle hoppe til, mens nå må man - såvidt jeg kan se - inn i emnet før man kan bestemme hvilken side man vil inn på.)

Jepp. Jeg savner muligheten til å gå til en bestemt side uten å gå inn på selve tråden... Flisespikkeri kanskje, men det er jo sånn at jo enklere det er, jo bedre er det :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doh igjen! :blink: Fra nå av skal jeg holde kjeft. :banana:

Jeg syns det er plagsomt at vinduet åpner seg og du kommer rett inn i det selv om du holder inne eple/ctrl. For jeg pleier å åpne massevis samtidig for å så se på de, men nå kommer jeg rett inn i vinduet :thumbs:

Høyreklikk - åpne i ny fane? Hos meg forblir jeg i alle fall i samme vindu da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slettet cookisene min her om dagen for at orangeknappen skulle funke (et tips jeg fikk her) og det funket som bare det! Problemet er at jeg mistet alt annet.. Kan ikke linkw, smile eller mulisitere. Har forholdsvis ny vista, og har lite lyst til å innstallere alt på nytt, for jeg har rota bort/glemt endel passord.. *rødme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Multiquote har fungert her en stund, men klikket plutselig igjen nå i kveld. Utrolig slitsomt dette. Virker som om det er ustabilt for det er mange som kommenterer dette inne i "den store skravletråden" også.

Og hurtigsvar har plutselig også sluttet å fungere skikkelig, ingen smilys eller mulighet til å bruke formateringsknappene :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg også fått problemer. For det første: når jeg trykker på "Multisitat" går jeg automatisk videre til svar, akkurat slik det fungerer når man trykker "sitèr". Det gjør jo at jeg slett ikke MULTIsiterer akkurat.. :wub: Når jeg først er kommet dit, er det ingen smilier der, og teksten ser rar ut, annen font enn vanlig. For det andre: når jeg trykker i hurtigsvarruten, lastes den ikke slik som tidligere, og også her er teksten rar/annan font. Jeg har ikke hatt problemer før i går kveld. Frem til da fungerte alt supert! :getlost: Jeg har ikke endret noen ting heller. Jeg skrev et innlegg i går, gikk ikke ut av siden/logget ikke ut, og neste gang jeg skulle skrive et innlegg med mulitsitat var alt plutselig blitt sånn.. Jeg nekter å tro at "alles" nettlesere/datamaskiner plutselig skal ha klikket og gjort at dette skjer..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...