Gå til innhold
Hundesonen.no

Ville du døpt hunden din noe annet?


Tapper

Recommended Posts

Er det sånn med dere at dere noen ganger skulle ønske dere hadde døpt hunden deres noe annet? :)

Jeg har funnet ut at Tapper hadde passet veldig godt til å hete Petter (jeg som ikke er så glad i det navnet engang ;) )! Eller Napoleon, men mest Petter. Og noen ganger tenker jeg at jeg skulle døpt han Todd eller Copper.

Jeg kommer aldri til å endre navn, han passer til Tapper også, men det er artig å tenke på andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest LeenaM

Nei, egentlig ikke. Men før vi fikk henne ville jeg egentlig at hun skulle hete Effi, og jeg holder ved det enda, men ikke slik at jeg ville døpt henne i ettertid. Hun kan ikke skifte navn, mener jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn med dere at dere noen ganger skulle ønske dere hadde døpt hunden deres noe annet? :)

Jeg har funnet ut at Tapper hadde passet veldig godt til å hete Petter (jeg som ikke er så glad i det navnet engang ;) )! Eller Napoleon, men mest Petter. Og noen ganger tenker jeg at jeg skulle døpt han Todd eller Copper.

Jeg kommer aldri til å endre navn, han passer til Tapper også, men det er artig å tenke på andre ;)

Jeg har ikke døpt barna mine engang, jeg. De er også konfirmert borgerlig. :) Fbi hadde navn før vi fikk henne og jeg hadde garantert ikke kalt henne det. I og med at mora heter Solo, ville det vært naturlig å kalle henne Fanta. Av flere grunner, i grunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Tinka er et veldig kjedelig hundenavn, og neste hund kommer til å ha et mer unikt og gjennomtenkt navn. Men Tinka er ingen andre enn Tinka (selv om hun også lyder navnet Bjarne), og det kunne ikke falle meg inn å bytte navnet hennes - jeg aner ikke hva annet hun skulle hete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Tinka er et veldig kjedelig hundenavn, og neste hund kommer til å ha et mer unikt og gjennomtenkt navn. Men Tinka er ingen andre enn Tinka (selv om hun også lyder navnet Bjarne), og det kunne ikke falle meg inn å bytte navnet hennes - jeg aner ikke hva annet hun skulle hete.

Samme her. Da vi kalte henne Sita visste vi ikke hvor vanlig det faktisk er. Og i øyeblikket var det det eneste navnet vi greide å bli enige om at vi begge likte :) Jeg ville helst kalle henne Ronja da, og har kommet på mange andre navn i ettertid som jeg kanskje heller ville brukt. Men nå heter hun Sita, og det går helt fint det også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller egentlig ikke noen rolle hva de heter, for de blir som regel kallt alt annet enn navnet sitt uansett..

nettopp! :)

her er det altifra soffen til udyret og kleggen som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Pippin heter Pippin fordi jeg har vært LOTR-fan siden jeg var 16 år. Nå er jo alle navnene fra bøkene temmelig vanlige, men sånn er nå det. Han passer til navnet sitt, kvikk, utspekulert og kosete! Symra er et navn jeg har "laget", jeg har aldri hørt det brukt på noen annen hund. Symra betyr vårtegn på gammelnorsk, det passer bra når hun er født i mars, dessuten er det et eldgammelt ord for vårblomst (kvitsymre, blåsymre etc). Jeg er veldig fornøyd med begge navnene jeg.

Og jeg vet hva neste hund skal hete, men det får dere ikke vite! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bambi= Bambi

Echo = Echo

Billy= Sprett

Centa= Centa

Dennis= Dinari (Dennis heter Dinari på stamtavla, og hadde det vært opp til oss hadde han blitt hetende det. Han bodde dog det første året hos förvert, og de kalte han Dennis. Så han har blitt værende en Dennis. Nå er han liksom en Dennis også, da :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Betty har gått over til å bli Piggy. Den hunden er skikkelig piggy til tider... og når hun til stadighet kom inn å slapp kattebæsj på gulvet, rullet seg i søle og alltid var skitten, så ble det Piggy. Betty er liksom et fint anstendig navn... hun passer ikke å hete Betty :)

Piggy it is!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg er fornøyd med navnene på mine jenter.

Hera = Camalis Hera comes the sun. Hun kalles noen ganger hera bera eller gammla

Kim = Fredriksteens Kimberly M. Hun kalles noen ganger kimmelimme eller dronninga

Dee-dee = Dee-Dee vt Veenerfje. Hun kalles ofte for dideli eller frøkna

Cita = City by night av hjørnsbo. Hun kalles ofte for mamacita eller citalita

Fly = Fly forget me never av hjørnsbo. hun kalles ofte for flyfly

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg ville kalt Zarek noe annet om jeg hadde fått muligheten, men kunne ønske jeg hadde kalt han Zikk Zakk Zarek og ikke bare Zarek ;) Hadde vært litt mer spesielt..

Oppretteren hadde egentlig kalt han Pondus, men det ville jeg IKKE at han skulle hete (selv om han passet til det), så da ble det Zarek.. Men zikk zakk Zarek hadde jo vært mye kulere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...