Gå til innhold
Hundesonen.no

Ville du døpt hunden din noe annet?


Tapper

Recommended Posts

Nei, egentlig ikke. Ask er jo et ganske kjedelig navn, men jeg syns det passer veldig godt til hunden. Dessuten liker jeg navnet veldig godt. :)

Stella og Pondus var det ikke vi som ga navn til, Jeg er ikke veldig glad i navnet stella, men Pondus er et navn jeg liker, hvertfall når hunden som heter det passer så sinnsykt til navnet sitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ;) Gulla er Gulla, men har mange kjælenavn! Wilma ville jeg definnitivt ikke byttet navn på, for det navnet passer utrolig bra til henne! :) Navnet var bestem før jeg hadde funnet oppdretter.. Hun har også syyykt mange kjælenavn!

Dere vet, kjært barn har mange navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope. kunne aldri tenkt meg å bytta. Marco er en Marco til de grader. Don Juan deMarco, hehe. Jeg har faktisk blitt enda mer glad i navnet etter han fikk det. Verdens fineste navn synes jeg!

Marco'r er tøffe gutter de. Alle Marco hunder jeg kjenner har merkelig nok mange likhetstrekk :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en sort dvergschnauzer som heter Nadia, det er stamtavlenavnet hennes, men jeg angrer på at jeg ikke fant på noe annet sånn på privaten.

Hund nr to, ble en liten hvit DS som heter Melis (egentlig Aili, men det ble jeg ikke helt fortrolig med)

Melis kler navnet sitt godt, men etter at hun kom i hus, kunne jeg ønske at Nadia het Mocca, så kunne de vært Melis og Mocca. Ellers så er det mange som forelår at de kunne hett black and white og salt og pepper.

Dette holder meg altså IKKE våken om natten, men morsomt å spekulere på lell :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, egentlig ikke. Ask er jo et ganske kjedelig navn, men jeg syns det passer veldig godt til hunden. Dessuten liker jeg navnet veldig godt. :icon_confused:

Stella og Pondus var det ikke vi som ga navn til, Jeg er ikke veldig glad i navnet stella, men Pondus er et navn jeg liker, hvertfall når hunden som heter det passer så sinnsykt til navnet sitt :whistle:

Jeg synes Ask er et kjempefint navn, ikke kjedelig i det hele tatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nirm er og blir Nirm, og kunne aldri tenkt meg å bytte navn på han, selv om jeg har fått anbefalinger på det i over 7 år nå.

Vida bytta jeg navn på. Hun het Vi da jeg fikk henne, og det likte jeg ikke. Så da ble det Vida i stede, noe hun kler mye bedre, siden hun er så full av livslyst. Ikke noe problematisk å bytte navn på henne. Hun lystrer begge navnene, men har et mye mer positivt forhold til navnet Vida enn Vi, så tviler på at hunder tar så stor skade av å få nytt navn egentlig (men nå er hun jo traumatisert siden hun er omplasseringshund, så det ble vel kanskje ekstra ille å bytte navn på og da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyng er Lyng, han passer liksom ikke til noe annet. Zima var sambos valg (og hans hund) og hun passer også veldig godt til det. Lira derimot burde til tider ha hett Ivri (Ivrig) i stedefor, for det er hun virkelig, men det har litt dårlig klang og jeg liker Lira bedre, så hun blir nok fint hetende det.

Derimot har vi da kallenavn på de! Lyng lyder fint på "noldus" og "noldus ridikkilus", Zima lyder også fint på "Zvima", "Zlima" og "Hirozhima". Lira har foreløpig bare ett kallenavn og det er "gira"/"giralira" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyng er Lyng, han passer liksom ikke til noe annet. Zima var sambos valg (og hans hund) og hun passer også veldig godt til det. Lira derimot burde til tider ha hett Ivri (Ivrig) i stedefor, for det er hun virkelig, men det har litt dårlig klang og jeg liker Lira bedre, så hun blir nok fint hetende det.

Derimot har vi da kallenavn på de! Lyng lyder fint på "noldus" og "noldus ridikkilus", Zima lyder også fint på "Zvima", "Zlima" og "Hirozhima". Lira har foreløpig bare ett kallenavn og det er "gira"/"giralira" :)

Dette blir jo noe OT, men har dere fått dere en hund til? Det har i så fall gått meg hus forbi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde jeg hatt han fra valp å kunne bestemt navn selv så hadde det ikke blitt Mike^^

men ville ikke bytte navn når han hørte på navnet sitt så ble vel heller til at jeg vennte meg til det.

nå kunne han ikke hett noe anna:P (ok. mormor og typen kaller han for lurven å raggen)

ute går han som Mike men her hjemme er det mye forskjellig, det nyeste er Majken :):lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er strålende fornøyd med Blondie som navn. Jeg ville ikke ha noe som var alt for normalt og jeg syns ihvertfall ikke det er så normalt. Veldig mange som reagerer på det når jeg sier at hun heter det, og for meg er det positivt. Folk legger ihvertfall merke til det. Men stamtavle navnet som er Dobs Only Blondie kunne jeg gått tenkt meg å endre på. Men jeg hadde ikke fantasi bedre når jeg var 12 år gammel og kullet skulle være O-kull. Nå kunne jeg tenke meg at hun eventuelt het Dobs Odakota, som betyr venn på et indiansk språk. Men da hadde det sikkert blitt Dakota til hverdags og det føler jeg at hun ikke ville kledd :) Selv om hun er en liten Dakota for meg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, de passer til navnene sine..

King er og forblir king, hans navn var bestemt et par år før jeg fikk han, og selvom det er et ekstremt vanlig navn, så har det en spesielt betydning for meg, og det passer han veldig godt, selvom han nå for tiden heller går under gubben, grettne gamle gubben eller fjottpeisn..

Dakota passer også til navnet sitt, han kunne kanskje egentlig bare hett koda, for jeg har fra første dag kalt han det, og han lyder ikke engang dakota, men samtidig så elsker jeg navnet dakota og betydningen av navnet(venn) og ville nok ikke byttet det om jeg kunne gå tilbake i tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine har fått nye navn hos meg,så ja. Ike het Werner da jeg fikk han,og det var ikke aktuelt å kalle han det for min del. Felix het Shantoz,og det synes jeg er et gørrkjedelig navn som slettes ikke passer til en whippet. Felix er ikke akkurat unikt det heller,men siden han er oppkalt etter lykkedrikken felixir så blir det litt unikt allikavel :blink:

Også har vi jo en god del kallenavn etterhvert her også; Ikepike,Ikegutt,Ikemann,Lillegutt,Iken,Iiiiik. Flixen,Felixen,ZumZum,øyenstikkern,Jubajuba,jubalo

ng hoppalong,baltazar,bompi og hoppsideisi... :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...