Gå til innhold
Hundesonen.no

Vi som liker blekk!


Coco
 Share

Recommended Posts

Tusen takk for svar! Eg har god tid, no skal eg kose meg og leite fram på nett. :D Kikka på ein del av det Jannicke har gjort (som var lett å finne på nett, har ikkje gjort spesielt godt grunnarbeid enno. :P ), og deler av det likte eg veldig godt, medan andre var litt "meh", men sånn vil det vel alltid bli, tatovøren må vel nødvendigvis høyre litt på kva personen vil ha og. ;)

På Lets Buzz er det som regel lange ventetider hos Jannicke og Tomas. Sist jeg tok hos Jannicke var det et halvt års ventetid for å kunne sette seg på liste (møte tatovøren, diskutere motiv, og avtale time) og videre et halvt år igjen for å få time. :P Er vel noe av det samme hos Tomas. Men sånn er det hos dyktige tatovører :)

Jeg har også tatt hos en annen der, og jeg var ikke fornøyd. Det ble helt anderledes enn jeg hadde sett for meg, selv om jeg følte jeg forklarte ting bra. Jannicke har tatt en cover up (på tidligere nevnte tatovering) for meg, og en helt ny, og hun har fått det til nøyaktig slik jeg har ønsket hver gang.

Det er ingenting i veien for å stikke innom, snakke med tatovører, høre hvilken som ville passet best til det du hadde tenkt deg, kanskje få noen tips. Man må ikke bestille time der og da bare fordi man har stukket innom. :)

Og igjen, still gjerne spørsmål i den tråden jeg linket til lengre oppe. Der er det mange som driver med dette på heltid som holder til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da er jeg ferdig og fysj det var vondt på slutten. Tårene bare rant og heldigvis kom min snille stedatter til unnsetting og fant frem bedøvels spray til meg. Det tok ca 4 timer og nå er jeg sliten git

Herreeeeeeee! Har glemt å poste den her! Sorry! JEG ELSKER DEN! Verdt turen, pengene, ventinga, alt! Verdens flotteste folk på studioet, og verdens fineste tatovering!

Da er jeg offisielt ferdig med sleeven! Her er bilde tatt rett etter hun var ferdig, og som dere ser så tatoverte hun ved underarmen min  Er grisefornøyd!   Edit: allons-y er skrevet i @ingv

Posted Images

Jeg har sendt inn tattoo brief til Paul Talbot (han som lagde @SoppenCamilla sin) og håper at han digger idéen min såpass at jeg kan dra til Brighton i februar og få det gjort! Har to kompiser som står klare som reisefølge, og jeg er så spent. Har maila en del med Karen som driver studioet (og som er gift med Paul), og har så mye tillit til at dette blir en bra greie! De går gjennom briefene på mandager, så jeg har sjekka mailen min for potensielle svar i hele dag, hehe.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Lets Buzz er det som regel lange ventetider hos Jannicke og Tomas. Sist jeg tok hos Jannicke var det et halvt års ventetid for å kunne sette seg på liste (møte tatovøren, diskutere motiv, og avtale time) og videre et halvt år igjen for å få time. :P Er vel noe av det samme hos Tomas. Men sånn er det hos dyktige tatovører :)

Jeg har også tatt hos en annen der, og jeg var ikke fornøyd. Det ble helt anderledes enn jeg hadde sett for meg, selv om jeg følte jeg forklarte ting bra. Jannicke har tatt en cover up (på tidligere nevnte tatovering) for meg, og en helt ny, og hun har fått det til nøyaktig slik jeg har ønsket hver gang.

Det er ingenting i veien for å stikke innom, snakke med tatovører, høre hvilken som ville passet best til det du hadde tenkt deg, kanskje få noen tips. Man må ikke bestille time der og da bare fordi man har stukket innom. :)

Og igjen, still gjerne spørsmål i den tråden jeg linket til lengre oppe. Der er det mange som driver med dette på heltid som holder til :P

Never mind, leste helt feil! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, hallo. Hvor lang tid tar det å gå gjennom noen skarve idéer?!? :frantics: Det har jo slutta å være mandag siden kl 24 i natt! :teehe:

For å døyve lengselen etter svar, så deler jeg idéen min med dere:

Jeg vil ha en lotusblomst og teksten "Take me with you" på venstre skulder. Han kan tegne blomsten akkurat hvordan han vil, for jeg vil uansett vite at det er en lotus. Jeg vil at teksten skal være stor nok til å kunne leses, men ikke så stor at det ser ut som en sånn bokstav-tattis over ryggtavla.

Jeg liker vannfargearbeidet hans:

tattoo-artist---Paul-Talbot---abstract_t

13-hummingbird-300x575.jpg

85f55e43876f3e81ce4c296cd641bafc.jpg

Jeg vil ikke ha noe rødt eller rosa, men heller blått, grønt og lilla, og ikke massivt svart. Men jeg digger de horisontale linjene hans:

20-worthwatching-300x231.jpg

2cefef5fcb7891c655c30da48d04c339.jpg

paul-talbot-world-famous-tattoo-ink-spon

paul-talbot-tattoos-tattrx-1_Watermarked

Og så digger jeg ting som er veldig detaljerte, men fortsatt "messy":

paul-talbot-tattoos-tattrx-fox-from-the-

dragonEye.jpg

924451_654557294640780_72531347_a.jpg

Og så vil jeg bare at han skal lage noe helt fantastisk til meg... :banana:

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herreeeeeeee!

Har glemt å poste den her! Sorry! JEG ELSKER DEN! :D

Verdt turen, pengene, ventinga, alt! Verdens flotteste folk på studioet, og verdens fineste tatovering!

10271597_1523249374556016_29544932256094

Duh, bildet vises ikke lengre! New pls?

Er UK stedet å tatovere seg altså? Jeg er jo oftere der enn noe annet sted... driver og vurderer litt hvor jeg skal tatovere meg nå (Thailand i vinter, krever isåfall litt reseach, Norge, lettere å finne noe anbefalt, mer reguleringer... UK?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@SandyEyeCandy Utrolig bra stil, jeg gleder meg til å se hva du ender opp med!

@simira Det er veldig mange gode tattovører i UK, og mange som er innom som gjester, men det er jo også en god del veldig flinke som kommer innom Oslo som gjestetattovører på diverse studio, og i forbindelse med tattoo convention i mai.

Jeg ville ikke tattovert meg i Thailand, også fordi den skal holdes ute av sol og vann mens den er fersk.

Men bransjen er latterlig lite regulert i Norge, om det er god regulering du er etter må du dra til utlandet ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Tekopp Jeg mente hovedsaklig ift Thailand. Grunnen til at jeg vurderer det (sånn utenom pris) er at på ferie har jeg tid og ork til å dille med slikt. På grunn av ME (jeg er helt sikker på at jeg vil tåle selve tatoveringen) har jeg ikke så mye overskudd til ekstra stell og sånt i hverdagen. Det blir isåfall på slutten av ferien, og hvis jeg finner et studio på forhånd som jeg kan være trygg på.

Men nå er planen å flytte til UK etterhvert, så kan jo titte litt der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, hallo. Hvor lang tid tar det å gå gjennom noen skarve idéer?!? :frantics: Det har jo slutta å være mandag siden kl 24 i natt! :teehe:

For å døyve lengselen etter svar, så deler jeg idéen min med dere:

Jeg vil ha en lotusblomst og teksten "Take me with you" på venstre skulder. Han kan tegne blomsten akkurat hvordan han vil, for jeg vil uansett vite at det er en lotus. Jeg vil at teksten skal være stor nok til å kunne leses, men ikke så stor at det ser ut som en sånn bokstav-tattis over ryggtavla.

Jeg liker vannfargearbeidet hans:

tattoo-artist---Paul-Talbot---abstract_t

13-hummingbird-300x575.jpg

85f55e43876f3e81ce4c296cd641bafc.jpg

Jeg vil ikke ha noe rødt eller rosa, men heller blått, grønt og lilla, og ikke massivt svart. Men jeg digger de horisontale linjene hans:

20-worthwatching-300x231.jpg

2cefef5fcb7891c655c30da48d04c339.jpg

paul-talbot-world-famous-tattoo-ink-spon

paul-talbot-tattoos-tattrx-1_Watermarked

Og så digger jeg ting som er veldig detaljerte, men fortsatt "messy":

paul-talbot-tattoos-tattrx-fox-from-the-

dragonEye.jpg

924451_654557294640780_72531347_a.jpg

Og så vil jeg bare at han skal lage noe helt fantastisk til meg... :banana:

Wow! Jeg er imponert! Har han noe hjemmeside/facebookside det går an å følge?

EDIT: Fant!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, fortsatt ikke fått noe svar fra manager Karen på briefen min, men Paul har akkurat kommet hjem fra ei messe i Tyskland, så kanskje de tar den på mandagen som kommer?

Uansett, har i det minste fått litt kontakt! Det var nemlig en som ikke dukka opp til avtalen sin (til tross for betalt depositum på 1000 kr og egendesigna tatovering), så det blei en snakkis på siden hans. Jeg skreiv følgende:

"When you're biting your nails waiting for feedback on a tattoo brief, hoping to get a spot next year, this just seem like the epitome of arrogance! :D "

Hvorpå han svarte: "I'm sure you'll be fine! ;) "

Så da velger jeg å lese det som at jeg høyst sannsynlig får et ja eller noe sånt, og at det blir noe av. :bananas:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 6 tatoveringer, og flere blir det! :D

Romertall på innsiden av overarmen, tekst bakpå ene skuldra, en liten figur mamma har tegna på innsiden av ankelen, og 3 stykker på overarmen. Det er ei minnetattovering for bestemor, tekst til minnetattoveringen og ei ugle på baksida. Nå har jeg gått å undra i et år om hva jeg skal fylle inn på resten av overarmen, slik at det blir en komplett half sleeve :) vurderer å ta et par roser til, siden det allerede er to roser i minnetattoveringen :)

Jeg har tatt to hos Izzy (Lowlife Tattoo, Trondheim), to hos Josh Arseneau (Elm Street Tattoo, Texas), og de to første jeg tok var hos Roger Wullum (Noname Tattoo, Smøla). Veldig fornøyd med alle tre tattovørene, men Izzy er jeg kommer til å fortsette å dra til :) veldig fornøyd med henne, arbeidet hennes, og siden hun har tatt ugla og minnetattoveringen på overarmen så skal hun få fullføre sleeven :D

Edit: skulle gjerne tatt flere hos Josh også! Håper han kommer til Norge igjen etterhvert :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at pris varierer mellom studio, sted, størrelser, farger og alt det der. Men kan folk poste litt tatoveringer med pris, så man kan få en idé? Jeg vet at de fleste har en startpris på 1000, men hvor mye dekker det, liksom? Hva får man for 2000? 5000?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at pris varierer mellom studio, sted, størrelser, farger og alt det der. Men kan folk poste litt tatoveringer med pris, så man kan få en idé? Jeg vet at de fleste har en startpris på 1000, men hvor mye dekker det, liksom? Hva får man for 2000? 5000?

timeprisen bruker å være på 1200-ish, og det var minimum. Betalte vel 1500 for 1 og en halv time, og 3000 for tre. Startutgiftene i forbindelse med å fikse nytt utstyr til hver kunde er mye av grunnen til at det starter dyrt, og man får "rabatt" for jo flere timer man sitter.

1.5t gir meg ca en tattovering like stor som håndflaten min i flere farger (men ikke superkomplisert).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at pris varierer mellom studio, sted, størrelser, farger og alt det der. Men kan folk poste litt tatoveringer med pris, så man kan få en idé? Jeg vet at de fleste har en startpris på 1000, men hvor mye dekker det, liksom? Hva får man for 2000? 5000?

Min tatovør tar 1000kr timen, men det kan variere. Min tok litt over to timer, men kostet 3000 (Eller 2900 fordi jeg ville ha burger, så fikk burger-avslag :lol: ). Var mye fargelegging og mye jobb for tatovøren.

2b7b5529-9242-481a-b6ca-8f502e4bdf90_zps

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at pris varierer mellom studio, sted, størrelser, farger og alt det der. Men kan folk poste litt tatoveringer med pris, så man kan få en idé? Jeg vet at de fleste har en startpris på 1000, men hvor mye dekker det, liksom? Hva får man for 2000? 5000?

2014-11-15135039.png

2014-11-15135134.png

2014-11-15135217.png

Minnetattoveringen mener jeg at jeg betalte 3500 for, brukte vel nærmere 3 timer på den. Ugla ble tatt hos samme tatovør, 1,5 time og 1500kr. Teksten tok jeg hos Josh Arseneau fra Texas når han var i Norge. Har ikke nøyaktig pris på den da jeg betalte 2500 for den og en liten figur til. Dessuten er det vel ikke like relevant da de gjerne tar litt andre priser enn de som jobber fast på studio i Norge :) håper du fikk en liten peilepinn av dette :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått et visst innblikk i hva jeg kommer til å måtte betale (gitt at han sier ja), og det er 500 pund pr sitting, som er mellom 4-7 timer. En må også betale 100 pund i depositum, som jeg regner med trekkes fra sitting-prisen. De fleste arbeidene til Paul Talbot er veldig detaljerte og krever mange timer, så jeg regner med at jeg også lander der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått et visst innblikk i hva jeg kommer til å måtte betale (gitt at han sier ja), og det er 500 pund pr sitting, som er mellom 4-7 timer. En må også betale 100 pund i depositum, som jeg regner med trekkes fra sitting-prisen. De fleste arbeidene til Paul Talbot er veldig detaljerte og krever mange timer, så jeg regner med at jeg også lander der.

Anbefaler å ikke prøve å strekke ut til 7 timer, på det punktet har man brent gjennom alt av endorfner o.l. så det blir ganske ille. Og siden kroppen husker smerte, vil man få raskere vondt og mer vondt neste gang, om man pusher seg selv for mye.

Fikk en lengre forklaring rundt det der av en smertespesialist (fra helsevesnet) som var tattoveringsentusiast.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å ikke prøve å strekke ut til 7 timer, på det punktet har man brent gjennom alt av endorfner o.l. så det blir ganske ille. Og siden kroppen husker smerte, vil man få raskere vondt og mer vondt neste gang, om man pusher seg selv for mye.

Fikk en lengre forklaring rundt det der av en smertespesialist (fra helsevesnet) som var tattoveringsentusiast.

Nei, er du gal?!? Min er ikke så stor, og jeg har intet ønske om å ligge på benken en hel arbeidsdag, altså! :D Jeg prata om pris, ikke maks-tid.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...