Gå til innhold
Hundesonen.no

Vi som liker blekk!


Coco
 Share

Recommended Posts

Guest Jonna

Second sitting.

Vi ender med minst en sitting til ettersom de nederste feltene ikke var ordentlig grodd. Og han må se på en runde til å cover up delen. Ville heller ta to runder enn å lage det for mørk første. Så mangler fortsatt hvitt på det hvite treet og skygger inntil armen ettersom det fortsatt var sårt.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da er jeg ferdig og fysj det var vondt på slutten. Tårene bare rant og heldigvis kom min snille stedatter til unnsetting og fant frem bedøvels spray til meg. Det tok ca 4 timer og nå er jeg sliten git

Herreeeeeeee! Har glemt å poste den her! Sorry! JEG ELSKER DEN! Verdt turen, pengene, ventinga, alt! Verdens flotteste folk på studioet, og verdens fineste tatovering!

Da er jeg offisielt ferdig med sleeven! Her er bilde tatt rett etter hun var ferdig, og som dere ser så tatoverte hun ved underarmen min  Er grisefornøyd!   Edit: allons-y er skrevet i @ingv

Posted Images

  • 3 weeks later...

Tror ikke det er så enkelt rett og slett. Feks at min tatovør måtte avslutte før på ryggen min pga små muskler begynnte hoppe rundt som han ikke greide holde fast (og jeg hadde ingen kontroll på de).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så vondt ut, maskinen bare kjører på. Og jeg tenker ganske upraktisk om man selv må bevege hånden slik at det blir rett, samt kanskje litt vanskelig å holde seg helt i ro når ingen holder armen, vanskelig å ta pause mtp å få oppstart på riktig plass osv, ser vell egentlig ingen spesielt positive ting med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det må jo åpenbart utvikles mye mer før det skulle bli et aktuelt alternativ. Men OM de greier å lage en sånn maskin en gang som kunne tilpasset seg en levende kropp med alt det innebærer - ville dere vurdert det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det må jo åpenbart utvikles mye mer før det skulle bli et aktuelt alternativ. Men OM de greier å lage en sånn maskin en gang som kunne tilpasset seg en levende kropp med alt det innebærer - ville dere vurdert det da?

Nei, for meg forsvinner det kunstneriske og personlige over det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det må jo åpenbart utvikles mye mer før det skulle bli et aktuelt alternativ. Men OM de greier å lage en sånn maskin en gang som kunne tilpasset seg en levende kropp med alt det innebærer - ville dere vurdert det da?

Ja, hvorfor ikke? Hadde nok blitt en liten sak i første omgang, men det hadde vært spennende å prøve noe nytt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som tar/har tatt, hva ser dere etter hos tatovøren?

Jeg kjenner ei som tar tatoveringer av russere og spanjoler som reiser rundt for en slikk og en ingenting. Jeg er skeptisk med en gang, tatoveringer skal jo ikke være billige, men er jeg i overkant paranoid?

Jeg har lyst på selv, men kjenner jo på lommeboka at det blir lenge til. En tatovering til 400-500 kr hadde jo vært fantastisk, men igjen - skeptisk. Jeg har sett arbeidet og de er utrolig dyktige så står ikke på det - mer det at jeg syns det virker så usikkert når de ikke har fast "salong".

Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe problem med omreisende tattovører, de er gjerne gjester på ett skikkelig studio vel og merke, så selv om de kommer fra russland/søramerika/skotland eller andre steder, så er forholdene rundt tattoveringa hygeniske, og de har en portfolio som indikerer at arbeidet deres er av typen jeg vil ha.

Jeg er litt enig med deg @Lica i at prisen skal ikke være superviktig i forbindelse med tattoveringer, og med en gang noen begynner å underby blir jeg skeptisk.

Velrenomerte utlandske tattovører tar omtrent det samme som norske priser når de jobber i Norge (og norske tattovører går gjerne ned i pris når de jobber i utlandet). Hvis de operer utenfor bransjen blir jeg svært nysgjerrig på hvorfor?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe problem med omreisende tattovører, de er gjerne gjester på ett skikkelig studio vel og merke, så selv om de kommer fra russland/søramerika/skotland eller andre steder, så er forholdene rundt tattoveringa hygeniske, og de har en portfolio som indikerer at arbeidet deres er av typen jeg vil ha.

Jeg er litt enig med deg @Lica i at prisen skal ikke være superviktig i forbindelse med tattoveringer, og med en gang noen begynner å underby blir jeg skeptisk.

Velrenomerte utlandske tattovører tar omtrent det samme som norske priser når de jobber i Norge (og norske tattovører går gjerne ned i pris når de jobber i utlandet). Hvis de operer utenfor bransjen blir jeg svært nysgjerrig på hvorfor?

Greit å vite at jeg ikke er alene. Jeg kjenner ikke til bransjen, men det skurrer når de går såpass ned i pris. Jeg ønsker ikke ta en risiko med noe som skal på kroppen og inn under huden. Har jo hørt skrekkhistorier og at du heller ikke vet hva som er i blekket..

Hvorfor (og om de) de evnt opererer utenfor bransjen vet jeg dessverre ikke. Har ikke vært med henne, har bare sett det ferdige resultatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som tar/har tatt, hva ser dere etter hos tatovøren?

Jeg kjenner ei som tar tatoveringer av russere og spanjoler som reiser rundt for en slikk og en ingenting. Jeg er skeptisk med en gang, tatoveringer skal jo ikke være billige, men er jeg i overkant paranoid?

Jeg har lyst på selv, men kjenner jo på lommeboka at det blir lenge til. En tatovering til 400-500 kr hadde jo vært fantastisk, men igjen - skeptisk. Jeg har sett arbeidet og de er utrolig dyktige så står ikke på det - mer det at jeg syns det virker så usikkert når de ikke har fast "salong".

Hva tenker dere?

Jeg ser på hva de har gjort før, hvordan det ser ut, detaljer osv, om det er bra arbeid rett å slett. Deretter gjelder det jo å finne en som gjør bra arbeid og som er god på den stilen man ønsker. Ordnede forhold setter jeg høyt, og der er det litt begrenset hvor mye man får sjekket opp så der har det for min del gått litt på ting jeg har hørt fra andre osv i tillegg til min egen oppfatning. Ikke nødvendigvis noe problem å tattovere seg hverken i utlandet eller noen her som ikke har studio så lenge man finner de som er flinke og seriøse, men det er jo antagelig litt vanskeligere å sjekke noen som driver i mindre skala hjemme e.l. Jeg kjenner en som driver slik (han tattoverer ikke på heltid, men litt nå og da til folk han kjenner osv) og han hadde jeg lett kunnet gå til mtp sikkerhet og hygiene, dessverre så har han ikke helt min type stil så da velger jeg heller andre. Men ikke fast salong, mener du da at de driver hjemmefra eller at de er gjesteartister hos andre salonger? Viss sistnevnte så tipper jeg at det er rimelig trygt, viss ikke hadde de nok ikke fåt gjestet noen spesielt heller.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på hva de har gjort før, hvordan det ser ut, detaljer osv, om det er bra arbeid rett å slett. Deretter gjelder det jo å finne en som gjør bra arbeid og som er god på den stilen man ønsker. Ordnede forhold setter jeg høyt, og der er det litt begrenset hvor mye man får sjekket opp så der har det for min del gått litt på ting jeg har hørt fra andre osv i tillegg til min egen oppfatning. Ikke nødvendigvis noe problem å tattovere seg hverken i utlandet eller noen her som ikke har studio så lenge man finner de som er flinke og seriøse, men det er jo antagelig litt vanskeligere å sjekke noen som driver i mindre skala hjemme e.l. Jeg kjenner en som driver slik (han tattoverer ikke på heltid, men litt nå og da til folk han kjenner osv) og han hadde jeg lett kunnet gå til mtp sikkerhet og hygiene, dessverre så har han ikke helt min type stil så da velger jeg heller andre. Men ikke fast salong, mener du da at de driver hjemmefra eller at de er gjesteartister hos andre salonger? Viss sistnevnte så tipper jeg at det er rimelig trygt, viss ikke hadde de nok ikke fåt gjestet noen spesielt heller.

Jeg tror de driver hjemmefra.. Det går nok på kjennskap og vennskap her også tipper jeg. Jeg er skeptisk fordi de tar så lite for det i kombinasjon med at jeg ikke kjenner til bransjen, jeg vet ikke hva jeg bør se etter/unngå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de driver hjemmefra.. Det går nok på kjennskap og vennskap her også tipper jeg. Jeg er skeptisk fordi de tar så lite for det i kombinasjon med at jeg ikke kjenner til bransjen, jeg vet ikke hva jeg bør se etter/unngå..

Mye av prisen hos kjente tattovører er jo fordi de er kjent og kan ta mer, samt selvsagt at det koster å ha lokaler osv også. Og noen som evt bare har det som hobby og tar en tattovering her og der er ikke sikkert ser behovet for å ta så fryktelig mye betalt, kanskje de bare er fornøyde med å få gjøre noe de liker og at det holder å få dekt utgifter samt noen kr for jobben. Det er vanskelig å si hvordan det er, man kan jo ikke se så godt hvorvidt hun har blekk av god kvalitet, er nøye med å holde blekket sterilt og hvor god hun er på å holde lokalene sine så sterile som mulig. Men selve prisen trenger ikke være et tegn på at noe er galt eller dårlig. Det beste er nok å forsøke å snakke med noen som har vært der og/eller ta seg en tur å se og prate litt med vedkomende. :) Men ja, det er vanskelig. Det finnes mange ukjente stjerner rundt om og det finnes minst like mange dårlige og useriøse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville holdt meg til godkjente studier. Helsen er ingenting å gamble med. Prisen reflekterer hva du får, og jeg ville uteb tvil holdt meg unna omreisende tatovører uten tilknytning til godkjent studio.

Noen som kan anbefale tarovør i oslo? Geometrisk tatovering og halveis cover-up/påbygg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst på selv, men kjenner jo på lommeboka at det blir lenge til. En tatovering til 400-500 kr hadde jo vært fantastisk, men igjen - skeptisk. Jeg har sett arbeidet og de er utrolig dyktige så står ikke på det - mer det at jeg syns det virker så usikkert når de ikke har fast "salong".

Hva tenker dere?

Studioet jeg tok hos har en minstepris på 800,- uansett størrelse (min kostet 900,-). Da var jeg i studio i halvannen time, så det synes jeg absolutt var verdt pengene. Også en stor trygghet med "helsesertifisering" eller hva det nå heter :P Omreisende spanjoler hadde jeg styrt laaaaaaaangt unna...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke til å reise til en "omreisende ukjent" en.

Også pga ett studio oppfyller div krav satt av mattilsynet. Ikke minst pga hvilken blekk de bruker. Husk at i enkelte steder i verden bruker de fortsatt bla kvikksølv og andre skadelige stoffer for å forsterke farger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar @Tekopp @Malamuten @Elisabeth00 @Wilhelmina og @JeanetteH

Da styrer jeg unna, er jo som sagt min egen kropp dette kan gå negativt utover.. At de kan ha kvikksølv i blekket er jo bare helt forferdelig! Jeg har fått med meg at det var mange tatovører i Danmark som brukte vanlig kulepennblekk og slik har ikke jeg lyst å få under huden..

Om noen har noen tatovører/lokaler de er fornøyde med så ønsker jeg gjerne tips. Holder til i Haugesund, men kan godt reise litt når jeg først tar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar @Tekopp @Malamuten @Elisabeth00 @Wilhelmina og @JeanetteH

Da styrer jeg unna, er jo som sagt min egen kropp dette kan gå negativt utover.. At de kan ha kvikksølv i blekket er jo bare helt forferdelig! Jeg har fått med meg at det var mange tatovører i Danmark som brukte vanlig kulepennblekk og slik har ikke jeg lyst å få under huden..

Om noen har noen tatovører/lokaler de er fornøyde med så ønsker jeg gjerne tips. Holder til i Haugesund, men kan godt reise litt når jeg først tar :)

Veldig fornøyd med letz buzz i Bergen. Nå er ikke min tatovering av de mest krevende, men kunne ikke vært mer fornøyd. Valgte dem på grunnlag av anbefalinger av andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen har noen tatovører/lokaler de er fornøyde med så ønsker jeg gjerne tips. Holder til i Haugesund, men kan godt reise litt når jeg først tar :)

Hvis du plutselig skulle befinne deg i Tromsø kan jeg varmt anbefale Underdawg Tattoo. Max, tatovøren der, er en utrolig behagelig person. Han er utdannet grafisk designer, og kjent for å jobbe veldig raskt og effektivt. Jeg følte meg veldig avslappet og komfortabel sammen med han (sånn bortsett fra akkurat da jeg ble tatovert :P ), og det var en veldig positiv opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen har noen tatovører/lokaler de er fornøyde med så ønsker jeg gjerne tips. Holder til i Haugesund, men kan godt reise litt når jeg først tar :)

Hvis jeg bodde i haugesund ville jeg lett tatt turen til Tattoo convention (link til begge) i Bergen (8mai) eller/og Stavanger 24juli.

Du kan sjekke ut portfolioer via nettsida og bestille time på forhånd. Evt bare dra for å speide etter noen du liker og avtale senere (eller ta noe på impuls :innocent: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornøyd med letz buzz i Bergen. Nå er ikke min tatovering av de mest krevende, men kunne ikke vært mer fornøyd. Valgte dem på grunnlag av anbefalinger av andre.

Ja, de hørtes kjente ut :P Takk! :)

Hvis du plutselig skulle befinne deg i Tromsø kan jeg varmt anbefale Underdawg Tattoo. Max, tatovøren der, er en utrolig behagelig person. Han er utdannet grafisk designer, og kjent for å jobbe veldig raskt og effektivt. Jeg følte meg veldig avslappet og komfortabel sammen med han (sånn bortsett fra akkurat da jeg ble tatovert :P ), og det var en veldig positiv opplevelse.

Litt langt til Tromsø, men jeg har faktisk ei venninne der oppe, hmm :P Da vet jeg om det hvertfall, takk! :)

Hvis jeg bodde i haugesund ville jeg lett tatt turen til Tattoo convention (link til begge) i Bergen (8mai) eller/og Stavanger 24juli.

Du kan sjekke ut portfolioer via nettsida og bestille time på forhånd. Evt bare dra for å speide etter noen du liker og avtale senere (eller ta noe på impuls :innocent: ).

Jeg er ofte i Bergen faktisk, så mulig jeg havner der på impuls :lol: Jeg har gått og grublet i 2 år nå, så helt impuls blir det ikke, men jeg trenger kanskje et spark i rumpa for å faktisk gjennomføre det :lol: Takk :)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...