Gå til innhold
Hundesonen.no

Back on track hundedekken


Recommended Posts

  • Svar 297
  • Created
  • Siste svar
Noen som har vasket de i maskin? Står vel mindre enn 30 grader på vaskelappet på de, men går det bra å hive de på 30 grader?

Nå har ikke Sølve BOT dekken, men han har på BOT minifilt i sengene sine og de har jeg vasket på 30 grader i vaskemaskin -enten på ull/silke/syntetisk program. Så lenge du ikke har i mykemiddel er det ikke noe problem. :) I går vasket jeg faktisk det ene BOT teppe på 40 grader siden Sølve hadde diare og sølte til teppe sitt og det ser foreløpig ut som det har gått fint, men da brukte jeg et skånsomt vaskeprogram beregnet på syntetiske stoffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Idag har canis 25%rabatt på dekken, så da må man jo benytte anledningen!

Jeg målet Kiter til ca 65cm, skal jeg kjøpt str 63 eller 67 da? Han har litt lang rygg og er ellers ganske tynn, så er redd 67 blir alt for vid rundt magen.

Amira har 55 i den tynne versjonen og jeg synes det er i minste laget. Noen som vet om det er stor forskjell på netting-versjonen og den vanlige BOT?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har canis 25%rabatt på dekken, så da må man jo benytte anledningen!

Jeg målet Kiter til ca 65cm, skal jeg kjøpt str 63 eller 67 da? Han har litt lang rygg og er ellers ganske tynn, så er redd 67 blir alt for vid rundt magen.

Amira har 55 i den tynne versjonen og jeg synes det er i minste laget. Noen som vet om det er stor forskjell på netting-versjonen og den vanlige BOT?

Takk for tipset om tilbud på dekken. Slo til og handlet både BOT, fleecekjeledress, vanlig hurrtadekken og everlasting ball. Kremt.

Sprent på om dekkenet vil passe Garp. Bestilte 37cm og han er 35 i ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiwi er 31 cm, så da kjøpte jeg 31 cm og håper det passer.

Søsteren min har ett sånn dekken til ene kineseren sin, den er målt 30 cm i ryggen, og dekkenet er 29 cm, men det er litt for lite, og hun skulle egentlig hatt 30 cm (31 cm siden de ikke har 30).

Så da tror jeg str stemmer ganske bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville hellet gått opp et par cm enn ned :) Men nå liker jeg at BOT dekkenet er litt romslig sånn at det dekker mer av muskulaturen på lårene.

Det jeg ser som ett mulig problem hos Kiwi, hun er jo så kort i bena at jeg er redd at et litt for stort dekken vil dekke mer enn bare lårene. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne bestilt - begge hadde sikkert hatt godt av det, men jeg tenker mest på Orry. Dog kvier jeg meg litt, rett og slett fordi jeg liker å prøve først, det er så kjedelig å sende ting tilbake :P

Det er ikke noen som har Hurtta-dekken OG Back on Track? Hvordan tilsvarer størrelsene i så fall?

I følge raseoversikten til Back on Track skal en springer ha 43, 46 eller 49 cm, de to førstnevnte størrelsene hørtes veldig feil ut i mitt hode...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne bestilt - begge hadde sikkert hatt godt av det, men jeg tenker mest på Orry. Dog kvier jeg meg litt, rett og slett fordi jeg liker å prøve først, det er så kjedelig å sende ting tilbake :P

Det er ikke noen som har Hurtta-dekken OG Back on Track? Hvordan tilsvarer størrelsene i så fall?

I følge raseoversikten til Back on Track skal en springer ha 43, 46 eller 49 cm, de to førstnevnte størrelsene hørtes veldig feil ut i mitt hode...

Jeg har både Hurtta dekken og back on track til papillonen,hun har størrelse 28 cm. i BOT og 30 cm. i Hurtta:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til hvor mye vi kan gå opp i str på valp? Antall cm som er fornuftig? For vi kjøper jo helst ikke et 100% passende dekken, det må heller være litt stort.. ;)

Jeg vil tippe at din golden kan ha rundt str 65 et sted.... Det går jo an å kjøpe 63 og evt selge brukt om det blir litt snaut (de er lett å få solgt brukt til en ok sum).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tippe at din golden kan ha rundt str 65 et sted.... Det går jo an å kjøpe 63 og evt selge brukt om det blir litt snaut (de er lett å få solgt brukt til en ok sum).

Du tenker på noe som skal passe som voksen også? Han er jo ikke fire måneder en gang, tviler sterkt på at vi kan kjøpe et dekken som passer han NÅ og som KAN passe når han er voksen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker på noe som skal passe som voksen også? Han er jo ikke fire måneder en gang, tviler sterkt på at vi kan kjøpe et dekken som passer han NÅ og som KAN passe når han er voksen?

Mine hunder har stort sett vokst seg til i høyden når de har vært ca 5 mnd, så selv om de er hengslete og ser veldig valpete ut, er det ikke SÅ stor forskjell i størrelsen. Dekkenet vil være stort, men du kan snurpe det sammen og han kan ihvertfall bruke det når han hviler i bilen og ha det på før/etter aktivitet. Under aktivitet er det muligens for stort.

Jeg har flere ganger blitt overrasket når jeg har prøvd dekken på valper. Ifjor tok jeg frem et av Amiras dekken og satte på 3 mnd gamle Kiter og det passet faktisk ganske bra, selv om han var veldig mye mindre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine hunder har stort sett vokst seg til i høyden når de har vært ca 5 mnd, så selv om de er hengslete og ser veldig valpete ut, er det ikke SÅ stor forskjell i størrelsen. Dekkenet vil være stort, men du kan snurpe det sammen og han kan ihvertfall bruke det når han hviler i bilen og ha det på før/etter aktivitet. Under aktivitet er det muligens for stort.

Jeg har flere ganger blitt overrasket når jeg har prøvd dekken på valper. Ifjor tok jeg frem et av Amiras dekken og satte på 3 mnd gamle Kiter og det passet faktisk ganske bra, selv om han var veldig mye mindre...

Okei, takk! Tror aldri jeg har bestilt dekken uten å prøve det på.. :-) Da skal jeg se hva jeg finner! Takk igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehmn, jeg bestilte størrelse 55 til Grumpy, burde jeg hatt større, siden alle med bc tydligvis bestiller så mye større størrelser? :icon_confused: Hmm.. Tror jeg fortsatt har mulighet til å endre bestillingen min.

Det er samme størrelse som jeg har til Amira (17 kg tispe). Passer fint, selv om jeg gjerne skulle sett at det rakk litt lenger ned på lårene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er samme størrelse som jeg har til Amira (17 kg tispe). Passer fint, selv om jeg gjerne skulle sett at det rakk litt lenger ned på lårene.

Okey!

Hmm.. Han veier jo omtrent det samme som henne, 18 kg ca. Håper jeg kan bytte den hvis den er for liten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer noen å fortelle meg hva som er forskjellen mellom greyhounddekken og vanlig hundedekken? Se her: http://www.backontrack.no/prod021.htm

Klarer liksom ikke å se den store forskjellen.

Jeg forhandler BoT- dekken... Forskjellen på ordinære dekken, og greyhound dekken, er at greyhound dekken er smalere. Greyhound og andre mynder er gjerne smalere i kroppen enn andre hunder som er like lang i ryggen.

Ehmn, jeg bestilte størrelse 55 til Grumpy, burde jeg hatt større, siden alle med bc tydligvis bestiller så mye større størrelser? :icon_confused: Hmm.. Tror jeg fortsatt har mulighet til å endre bestillingen min.

Som forhandler av Bot- dekken er min erfaring at dekken til BC varierer veldig i størrelse. Jeg har selv ei lita tispe, og hun kjøpte jeg str 46 til som 18 mnd. Når hun passerte 2 år og bygde mer bredde, så måtte jeg opp en str til 49. Hannhunder ligger somregel fra 52-55. Ta ett mål fra underkant av halsbåndet til haleroten - for å finne riktig størrelse

leste på canis sidene at man burde ta en str større enn hundens lengde når man har hannhund, så jeg handlet inn str 63cm. har en bc, å han er ca 58 cm lang fra hals/manke til haleroten begynner..

men syntes det ble stort til han, noen andre som ha erfart det? eller har jeg bare en smal og lang dachsborder?smile.gif

Synes det hørtes veldig stort ut! Du skulle ha tatt turen til meg, så hadde du kunne ha prøvd før du kjøpte! Min retriever har str 63, men hun er jo ganske så mye lengre i ryggen. Tror aldri jeg har solgt større enn 55 til bc hann.

Jeg vil tippe at din golden kan ha rundt str 65 et sted.... Det går jo an å kjøpe 63 og evt selge brukt om det blir litt snaut (de er lett å få solgt brukt til en ok sum).

Jeg har str 63 til min jaktgolden tispe. Nå er hun en litt stor tispe, så kanskje 59 holder.... Men det kan en jo aldri vite så lenge de er valp...

Jeg venter også på BOT dekken til Sølve, blir spennende å se hvordan passformen er. I mellomtiden sover han på BOT Minifilt hver natt i sengen(e) sin(e). Etter at jeg kjøpte Minifilt har jeg merket en stor bedring i ryggen hans, og det er rart å se hvor mye han foretrekker Minifilten som underlag - spesielt på dager som er sure og våte. I tillegg har den revmatiske moren min kjøpte seg samme teppebit og hun er blitt mye bedre i nakken og skuldrene etter å ligge på den om natten, så Minifilt er blitt fast følgesvenn for henne. :whistle: Det er veldig moro med produkter som fungerer så bra. :aww:

Jeg har selv kroppsvondt, og har både overmadrass og hodepute fra BoT i senga. Det har gitt meg ett nytt liv!

Jeg måler Amira (liten border collie tispe) til 63 cm. Tror dere jeg overdriver da? Kan liksom ikke tro at jeg må ta fra Large-kategorien...

Det må bli altfor stort! Jeg har ei lita border tispe, og hun bruker 49! 63 har jeg til min litt stor jaktgolden tispe. Har aldri solgt større enn 55 til border hann! Hvor måler du fra-til?

Dekkenet jeg kjøpte i str 54-56 cm passer fint! Litt stort rundt magen, men det sitter allikevel tett og fint :ahappy:

IMG_2285.jpg

Dette synes jeg så lite ut. Dekkenet skal gå godt ned på lårmusklene. Får du halen ut igjennom halehullet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må bli altfor stort! Jeg har ei lita border tispe, og hun bruker 49! 63 har jeg til min litt stor jaktgolden tispe. Har aldri solgt større enn 55 til border hann! Hvor måler du fra-til?

Dette synes jeg så lite ut. Dekkenet skal gå godt ned på lårmusklene. Får du halen ut igjennom halehullet?

For det første - bruk multisitat i isteden for dobbelt-post.

Tror ikke du skal være så påståelig med de størrelsene, for variasjonene er enorme. Som du ser så var 54-56 litt lite. Jeg målte henne som sagt til 64, så burde helt klart hatt rundt 60. Og nei, hun har for lavt halefeste, så får ikke halen ut av hullet. Dekkenet er litt lite, men ikke veldig... Og dette er ei ganske lita og nett tispe (18 kg, 53 cm høy) uten spesielt lang rygg... Jeg skjønner ikke noe av disse variasjonene i størrelse altså...

Min medium BC hann (20 kg) har fått str 63, men han er ganske lang i ryggen. Blir spennende å se om det passer. De fleste med BC jeg kjenner har rundt str 50-67...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestillte nettopp BOT dekken til min Flat tispe, hun har str 63. Hun er 60 cm i ryggen så 63 passet henne perfekt. Hun er også en ganske stor tispe. Det skal ikke være enkelt og handle dekken til disse hundene. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel dekkenet i str newfoundland(70)til min dalmistispe som er lang i ryggen. Og det passer godt. Mens andre hannhunder av samme rase har mindre str i dekken, så jeg synes også det er vansklig å finne riktig størrelse ja.

PS: Har hørt at bruken av BOt produkter kan øke kreftfaren betraktlig- noen som vet noe om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...