Gå til innhold
Hundesonen.no

Back on track hundedekken


Recommended Posts

  • Svar 297
  • Created
  • Siste svar
Oki. Jeg målte henne en gang til, og da var hun mellom 33 og 32, så da ble det det minste. Halen kan jo komme i konflikt med dekkenet tenker jeg; for det går jo ganske langt ned bak?

Jeg har klippet bort den lille "flappen" bak, så da fikk Chicka bedre plass til halen sin.

(jeg kjøpte stort dekken med vilje så det ligger godt bak)

3817.JPG

3819.JPG

3822.JPG

Her ser du veldig godt hvordan det blir hvis man klipper den bort, jeg er iallefall veldig fornøyd med dekkent etter at jeg klippet den bort.

-er jo en åpning oppe ved krysset også som man kan ta halen ut i, men da syntes jeg hunden ser så teit ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jeg kjøpte 60-63 til min dalmis tispe,og det var stort.. Både i lengde og bredde..

Er så fornøyd med at jeg endelig fikk det..

Men tok det på for ca to timer siden, og virker som hun liker det..

men det tok vel en halvtime før hun sovnet.. Virker som hun blir veldig døsig av det- er det normalt???

Skal ta det av snart da det sto under fire timer de første gangene..

Ble bare litt bekymret for den noe merkelige oppførselen- dette er vanligvis en adhd hund som ikke sover...Hvertfall ikke hvis man har fått en kong med vogh i..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte dekken fra julekalenderen, og i dag kom Aynï sitt. Tulla sin størrelse er ikke kommet inn enda, så det kommer senere. Prøver det på akkurat nå, og Aynï er ikke direkte over-happy.. :) Hun liker ikke å bli kledd opp og klarer seg fint uten klær mener hun, men bortsett fra det (som går over etter hvert), så synes jeg det var en helt forferdelig ELENDIG passform! :shocked: Det er for kort (!), men likevel alt for stort rundt kroppen, selv om jeg har strammet inn max. Hun trør frambeina ut av det, og hullet hvor man kan ta ut halen er midt på krysset. Nakke-delen kommer langt oppå hodet, og strikkene til bakbeina er litt stramme. Det dekker dårlig på lårene i tillegg. Den delen som går over brystet ligger alt for langt ned, sånn at frambeina hindres i å bevege seg. Det var i alle fall ikke prøvd på cairn da målene for dekkenet ble satt, for å si det på den måten.. <_< Nå håper jeg bare at Tulla sitt ikke er like ille, noe som skal godt gjøres siden hun har en litt annen kroppsfasong. Men fytti altså - dette kan jeg knapt bruke i bilen engang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte dekken fra julekalenderen, og i dag kom Aynï sitt. Tulla sin størrelse er ikke kommet inn enda, så det kommer senere. Prøver det på akkurat nå, og Aynï er ikke direkte over-happy.. :o Hun liker ikke å bli kledd opp og klarer seg fint uten klær mener hun, men bortsett fra det (som går over etter hvert), så synes jeg det var en helt forferdelig ELENDIG passform! :shocked: Det er for kort (!), men likevel alt for stort rundt kroppen, selv om jeg har strammet inn max. Hun trør frambeina ut av det, og hullet hvor man kan ta ut halen er midt på krysset. Nakke-delen kommer langt oppå hodet, og strikkene til bakbeina er litt stramme. Det dekker dårlig på lårene i tillegg. Den delen som går over brystet ligger alt for langt ned, sånn at frambeina hindres i å bevege seg. Det var i alle fall ikke prøvd på cairn da målene for dekkenet ble satt, for å si det på den måten.. <_< Nå håper jeg bare at Tulla sitt ikke er like ille, noe som skal godt gjøres siden hun har en litt annen kroppsfasong. Men fytti altså - dette kan jeg knapt bruke i bilen engang!

Har du bilde? :)

Jeg har tenkt å bestille til mine to, men blir litt usikker når jeg leser dette.

Vil gjerne se bilder av andre sine hunder m/dekkenet på også :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Klippeti-klipp*

Det var i alle fall ikke prøvd på cairn da målene for dekkenet ble satt, for å si det på den måten..

Jøsses, det var ikke småtteri....

Men egentlig er det ganske logisk at det ikke passer Cairn for det sitter perfekt i passform på mine salukier.

De springer, leker, sitter, hopper, danser, sover, ja faktisk alt kan de gjøre med det dekkenet på, så jeg er jo superfornøyd da :)

Hmmm.... håper for din skyld det passer bedre til andre hunden. Men du kan vel returnere det som ikke passer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bilde? :P

Jeg har tenkt å bestille til mine to, men blir litt usikker når jeg leser dette.

Vil gjerne se bilder av andre sine hunder m/dekkenet på også :)

Jeg kan ta bilde senere i dag. :o Vet ikke om det synes så godt på bildet, antageligvis vil du bare se en sort hund som drukner i et sort dekken. :o Siden det er en del bak på dekkenet som skal dekke baksiden av hunden, så ser dekkenet heller ikke kort ut; det ser ut som om det går langt nok bak. Men dekkenet er formsydd (en liten bue som skal ligge pent rundt hundens kryss og bakpart), og den sitter selvsagt ikke bra. Er usikker på om bildet vil vise det, men bilde skal bli! :o

Fra nå av vil jeg nok råde folk til å prøve dekkenet før de kjøper, for dette var virkelig ille altså.. :P Men det ser jo ut til å sitte perfekt på flatcoat, og siden Tulla er mer som en sånn enn en cairn, håper jeg hennes passer bedre. Det er i alle fall ikke noe til en dachs, eller andre hunder som er reltativt lange i ryggen i forhold til høyden, og har korte bein.

Jøsses, det var ikke småtteri....

Men egentlig er det ganske logisk at det ikke passer Cairn for det sitter perfekt i passform på mine salukier.

De springer, leker, sitter, hopper, danser, sover, ja faktisk alt kan de gjøre med det dekkenet på, så jeg er jo superfornøyd da :D

Hmmm.... håper for din skyld det passer bedre til andre hunden. Men du kan vel returnere det som ikke passer?

Har ikke du myndedekken da? De har jo en type for "vanlige" hunder, og en type for mynder, slik jeg har forstått det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, jeg kjøpte de "vanlige" og de er supre til mine "skrangleverk" :)

I følge leverandøren som jeg mailet med selger de bare greyhound-dekken nå, og da er det ikke rart om dekkenet sitter rart på en Cairn?

Jeg planlegger å kjøpe dekkenet til Sølve, men jeg vil helst kunne prøve det på han først...

Bestilte du på Canis? Mitt dekken har ikke kommet enda...Synes Canis er ekstremt trege med å sende det...

Har du fått dekkenet nå? Hvordan sitter det på Mini og hvilken størrelse bestilte du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge leverandøren som jeg mailet med selger de bare greyhound-dekken nå, og da er det ikke rart om dekkenet sitter rart på en Cairn?

Hmmmm...mulig mine er mynde-dekken? Men jeg kjøpte dem høsten-08 og sa ingenting om hvilken rase de var til og det er samme dekken de hadde bilde av på siden. Tittet også på BOT-siden i SE og mine har ikke de målene de oppgir som greyhound-dekken.

Kjøpte også et natt-dekken på St.St.H. og det passer også bra. Tror ikke de har dem i både vanlig og mynde?

Edit: fikk dem ca en uke etter bestilling, men da hadde de kanskje litt flere i div str på lager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,jeg har ikke fått det enda... <_< Jeg bestilte den minste størrelsen,men det er sikkert altfor stort til Mini...Heldigvis har jeg en farmor som er flink å sy :)

Jeg lurer så på hvilken størrelse jeg skal bestille, importøren sa nest minst størrelse til Sølve (30-32), men jeg vet ikke helt. Det hadde vært gøy å se hvordan minste størrelse sitter på Mini. :o

Hmmmm...mulig mine er mynde-dekken? Men jeg kjøpte dem høsten-08 og sa ingenting om hvilken rase de var til og det er samme dekken de hadde bilde av på siden. Tittet også på BOT-siden i SE og mine har ikke de målene de oppgir som greyhound-dekken.

Kjøpte også et natt-dekken på St.St.H. og det passer også bra. Tror ikke de har dem i både vanlig og mynde?

Edit: fikk dem ca en uke etter bestilling, men da hadde de kanskje litt flere i div str på lager.

Nå sjekket jeg mailkorrespondansen med importøren og hun skrev:

Hei

Det finnes nå kun en type dekken og det er type greyhound. Det finnes også kun i sort.

Den første typen som var blå var egentlig veldig bra men den dekket ikke skikkelig bak og derfor gikk den ut av produksjon.

Så da har du helt rett i at det var ulike typer før, men fremover vil det altså kun bli solgt greyhound dekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor stor er Sølve? Mini er ca. 22 cm. høy og 2,7 kilo..Blir spennende å se hvor stort det dekkenet blir på han i den minste størrelsen...

Sølve er 32 cm og 4,3 kg, så han er jo en del større en Mini, men han er en langbent gutt. Mini er sikkert like lang som han er høy slik som Sølve? Det var visst rygglengden som var avgjørende for hvilke størrelse som passet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,han er omtrent like lang som han er høy,så dekkenet er helt sikkert for langt for han,men farmor vil sy det inn for meg,så da håper jeg at det passer ok allikevel :)

Så flott at farmoren din stiller opp som skredder da. :o Håper du viser bilder av gromgutten med skreddersydd dekken etterhvert. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...