Gå til innhold
Hundesonen.no

Back on track hundedekken


Recommended Posts

  • Svar 297
  • Created
  • Siste svar
Når bruker dere dekkenet? Jeg bruker det på Cita mellom treningsøkter, men når har det ellers en positiv effekt? Cita skal steriliseres på onsdag, kan BOT-dekkenet være til nytte da etter operasjonen?

Jeg bruker det gjerne før og etter treningsøkter. Både lydighet/bruks og fysisk. Spesiellt etter fysisk lar jeg dem beholde det på 2-3 timer etterpå.

Nå har ikke hundene mine hatt noen tendens til stivhet fra før, så jeg kan ikke se at jeg ser store forsjellen :D

Jeg vil annta at det IKKE er lurt å bruke noe som øker blodsirkulasjonen rett etter en operasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hvor fikk du kjøpt dette dekkenet? I denne webshopen står det at de ikke leverer til Norge.

Har bestilt der og fått dem levert til Norge. Send dem en mail.

Jeg tror det er pga forhandler i Norge, men dem har ikke den typen her enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått dekkenet til Tulla, og det er sånn som JeanetteH sitt. Det er kanskje hakket mindre i størrelse, dvs det sitter litt strammere på Tulla enn på kelpien på bildet side 7 (sorry at jeg ikke ser forskjell på de, er det Talli?). Men jeg må også ha alt på det strammeste, selv om det ikke ser like stort ut ellers. Lurer nesten litt på hvor feite hunder de har laget dekkenet til?? Det kunne ikke ha vært mindre, for da ville det dekket dårligere nedover hunden, og hadde det vært større ville det sklidd mer. Strikkene til å ha rundt bakbeina er ALT for store forresten, og jeg har planer om å korte de inn en god del. De kunne nesten vært halvparten så lang. Det ville nok gjort sitt til at det skle mindre. Flappen som skal ligge på nakken skjønner jeg ikke vitsen med. Jeg må stramme inn der slik som på kelpie-bildet, og da stikker den jo opp og ligger ikke tett inntil nakken. Det er jo dumt, for nakkemuskulatur kan jo gjerne trenge litt "back on track".

Men det sitter mye bedre på Tulla enn hva det gjorde på Aynï, og vi har begynt tilvenningen og er nå oppe i 3-4 timer. Tulla liker generelt ikke å få på seg klær og dekken, men det går greit når hun først har fått det på, sånn som det er med alle andre ting hun også må finne seg i. Etter noen minutter blir hun veldig slapp og rar, og kommer og vil opp i sofan. Da stiller hun seg ved siden av meg og lener og støtter seg på snuten sin - ser ganske rart ut! Hun har heller ingen problemer med å bevege seg i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jølle er VELDIG stiv etter tur, så jeg har lest litt her.

Skal snakke med mamma, kanskje dette er tingen for ham?

Hvilken type passer til en korthåret vorstehhund på ca. 64 cm til manken og som veier ca. 33 kg (ps. han har gedigen brystkasse)?

Hvor får man tak i den modellen?

Hvordan tilvenner man dem?

Er det vits at Embla oså skal få ett, enda hun ikke er noe særlig stiv?

:whistle:

Edit: Når bruker man det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endelig fått Minis dekken..( Canis er trege med å levere ting altså,over 1 måned tok det.. <_< ) .Det er aaaltfor stort til han :whistle: Det går jo omtrent nedi bakken :ahappy: Vet ikke helt hvordan jeg skal sy det inn til han...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elendig bilde, men her ser dere litt hvordan det sitter på Lita ;)

DSC01825.jpg

Syns ikke det er så hoppandes galt, ihvertfall når hun har det på inne. Ute er det en litt annen sak, da danser det litt rundt. Men sånn som hun oppfører seg ute så er det kanskje ikke så rart :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,de var veldig raske med å levere før,da fikk jeg ofte tingene dagen etter jeg hadde bestilt det...Men,denne gangen tok det laaang tid...

Det kan jo ha en sammenheng med at dekkenet var i julekalenderen, og at de derfor ble kjapt utsolgt, og ikke hadde tatt inn nok. I tillegg kommer bestillinger pga snakk fra folk som har fått det etter julekalenderen (sånn som her eller kanskje andre forum), og plutselig sitter de med en hel drøss bestillinger i alle typer størrelser, og så tar det kanskje i tillegg lang tid å få fra forhandler/leverandør. Kanskje hadde de det ikke på lager engang allerede da du bestilte, og så lå det en haug bestillinger inne lenge før din pga julekalenderen?

Jeg synes de er kjappe på levering, så sant de har det på lager når jeg bestiller. Hvis de ikke har det, kan det ta alt fra noen dager lengre, til nesten to mnd lengre, alt ettersom. Jeg har ventet halvannen mnd på dekkenet til Tulla, f eks, mens andre ting jeg bestilte etter det har kommet for lengst. :huh: Hennes str var forresten utsolgt da jeg bestilte i forbindelse med julekalenderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo ha en sammenheng med at dekkenet var i julekalenderen, og at de derfor ble kjapt utsolgt, og ikke hadde tatt inn nok. I tillegg kommer bestillinger pga snakk fra folk som har fått det etter julekalenderen (sånn som her eller kanskje andre forum), og plutselig sitter de med en hel drøss bestillinger i alle typer størrelser, og så tar det kanskje i tillegg lang tid å få fra forhandler/leverandør. Kanskje hadde de det ikke på lager engang allerede da du bestilte, og så lå det en haug bestillinger inne lenge før din pga julekalenderen?

Jeg synes de er kjappe på levering, så sant de har det på lager når jeg bestiller. Hvis de ikke har det, kan det ta alt fra noen dager lengre, til nesten to mnd lengre, alt ettersom. Jeg har ventet halvannen mnd på dekkenet til Tulla, f eks, mens andre ting jeg bestilte etter det har kommet for lengst. ;) Hennes str var forresten utsolgt da jeg bestilte i forbindelse med julekalenderen.

Ja,dekkenet var utsolgt,men jeg bestilte mye annet også,og jeg krysset av for at jeg ville ha delt levering sånn at de skulle sende det andre med en gang og dekkenet når det kom på lager.Men,ingenting kom før etter over en måned...Men,men,jeg fikk nå det jeg hadde bestilt til slutt da :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,dekkenet var utsolgt,men jeg bestilte mye annet også,og jeg krysset av for at jeg ville ha delt levering sånn at de skulle sende det andre med en gang og dekkenet når det kom på lager.Men,ingenting kom før etter over en måned...Men,men,jeg fikk nå det jeg hadde bestilt til slutt da ;)

Åja, det har jeg aldri krysset av for, men det har alltid blitt sånn likevel.. :huh: Godt du fikk det til slutt da, er vel bare å begynne å sy tenker jeg? Hvilken str bestilte du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, det har jeg aldri krysset av for, men det har alltid blitt sånn likevel.. :huh: Godt du fikk det til slutt da, er vel bare å begynne å sy tenker jeg? Hvilken str bestilte du?

Jeg bestilte den minste størrelsen...Det fungerer greit til å ha i bilen og før trening,så jeg vet ikke om jeg kommer til å legge så mye energi i å prøve å sy det sånn at det passer...Men,han klarer ikke å gå med det da,for det er aaaltfor stort,han får frembena inni fronten på dekkenet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jølle er VELDIG stiv etter tur, så jeg har lest litt her.

Skal snakke med mamma, kanskje dette er tingen for ham?

Hvilken type passer til en korthåret vorstehhund på ca. 64 cm til manken og som veier ca. 33 kg (ps. han har gedigen brystkasse)?

Hvor får man tak i den modellen?

Hvordan tilvenner man dem?

Er det vits at Embla oså skal få ett, enda hun ikke er noe særlig stiv?

:P

Edit: Når bruker man det?

Heelp! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest hele tråden nå.

Hvis vi kjøper slike kommer vi til å bruke dem:

i bilen når vi kjører hjem fra tur

inne når hundene har vært på tur

i bilen hvis de er der og det er kaldt

når jeg går med Embla i byen.

Hundene er Vorstehhunder, vi har en tispe og en hannhund.

- Hvilken type skal vi kjøpe da? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest hele tråden nå.

Hvis vi kjøper slike kommer vi til å bruke dem:

i bilen når vi kjører hjem fra tur

inne når hundene har vært på tur

i bilen hvis de er der og det er kaldt

når jeg går med Embla i byen.

Hundene er Vorstehhunder, vi har en tispe og en hannhund.

- Hvilken type skal vi kjøpe da? :D

Lurer du på hvilken størrelse, eller hva mener du? Du må måle hundene, og så ser du hvilken str de skal ha. Hannhunder kan gjerne gå opp et hakk, tisper kan gå ned et hakk (hvis tvil om str).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Har lest hele tråden nå.

Hvis vi kjøper slike kommer vi til å bruke dem:

i bilen når vi kjører hjem fra tur

inne når hundene har vært på tur

i bilen hvis de er der og det er kaldt

når jeg går med Embla i byen.

Hundene er Vorstehhunder, vi har en tispe og en hannhund.

- Hvilken type skal vi kjøpe da? :whistle:

Nå har ikke jeg noen erfaring med dette dekkenet, men litt logisk tenking: Jepp, du må som huldra sier, måle for å finne størrelsen. Hvis spørsmålet var tjukt eller det tynne så kommer jo det an på bruk. Skal du bruke det inne så ville jeg gått for et tynt (sånn som jeanette viser på en av sine) så det ikke blir for varmt for dem og heller brukt et varmedekken oppå i ro ute (f.eks. i bilen). Kjøper du det tynne kan det brukes på sommern på den hunden som er stiv etter tur (var det ikke du som hadde det?). Men, av samme grunn varmer jo ikke det tynne noe serlig da, så skal det brukes delvis som varmedekken også så må du gå for det tjukke eller det tynne med et annet dekken oppå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer du på hvilken størrelse, eller hva mener du? Du må måle hundene, og så ser du hvilken str de skal ha. Hannhunder kan gjerne gå opp et hakk, tisper kan gå ned et hakk (hvis tvil om str).

Tenkte på det tynne eller det tykke, og synes det var snakk om greyhound modell eller noe sånt. :)

Nå har ikke jeg noen erfaring med dette dekkenet, men litt logisk tenking: Jepp, du må som huldra sier, måle for å finne størrelsen. Hvis spørsmålet var tjukt eller det tynne så kommer jo det an på bruk. Skal du bruke det inne så ville jeg gått for et tynt (sånn som jeanette viser på en av sine) så det ikke blir for varmt for dem og heller brukt et varmedekken oppå i ro ute (f.eks. i bilen). Kjøper du det tynne kan det brukes på sommern på den hunden som er stiv etter tur (var det ikke du som hadde det?). Men, av samme grunn varmer jo ikke det tynne noe serlig da, så skal det brukes delvis som varmedekken også så må du gå for det tjukke eller det tynne med et annet dekken oppå.

Vet virkelig ikke, jeg. Blir vell å bruke det inne etter tur, og mens bilen varmer seg opp eller webastoen(sånn varme ting, bilen bakker uten nøkkelen inni) er på. Kanskje når jeg går med Embla også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...