Gå til innhold
Hundesonen.no

Back on track hundedekken


Recommended Posts

Har du bilde? :)

Jeg har tenkt å bestille til mine to, men blir litt usikker når jeg leser dette.

Vil gjerne se bilder av andre sine hunder m/dekkenet på også :o

Her er Arn i sitt:

1855939e.jpg

66e1bdc6.jpg

a9e4e020.jpg

215dd312.jpg

f546e361.jpg

87ceb116.jpg

Synes det sitter bra, jeg, men til mye bevegelse er det kanskje en anelse for langt i front.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 297
  • Created
  • Siste svar

Kjører en reprise jeg :|

2008_11180003.jpg

Passformen er ikke den beste, jeg må også ha alt helt på det strammeste. Men jeg kjøpte det en str for stor sånn egentlig. Det gjor jeg kun for at det skulle dekke dem store muskelgruppene og halen ordentlig. Jeg har ikke beregnet at dem skal gå tur med det eller i annen stor aktivitet.

Dem har ingen problemer med å bevege seg med det eller løfte halen, jeg har ikke brydd meg med å dytte ut halen i hullet e.l.

Har faktisk tenkt bestille ett til av samme type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg måle fra manke til halefeste? Jeg er så redd for at 54-56 cm er for lite/stort til Cita.

Om du har tålmodighet så kan du prøve mitt neste helg, om du da skal på exporama.

Jeg har 54-56 til mine, som sagt så er det stort og alt er strammet inn maks. Talli og Blaze er 52-53 cm fra manke til halefeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har tålmodighet så kan du prøve mitt neste helg, om du da skal på exporama.

Jeg har 54-56 til mine, som sagt så er det stort og alt er strammet inn maks. Talli og Blaze er 52-53 cm fra manke til halefeste.

Er ikke sikkert jeg skal på exporama, i så fall blir det uten Cita tror jeg. Men takk for tilbudet :)

Cita er 56 fra manke til halefeste. Lurer på om jeg skal satse på den størrelsen da.... Står at de er utsolgt, men jeg får vel bare være tålmodig.

Bruker canis veldig lang tid på disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikkert jeg skal på exporama, i så fall blir det uten Cita tror jeg. Men takk for tilbudet :)

Cita er 56 fra manke til halefeste. Lurer på om jeg skal satse på den størrelsen da.... Står at de er utsolgt, men jeg får vel bare være tålmodig.

Bruker canis veldig lang tid på disse?

Som jeg har tipset om før: Dem her, i Sverige, er raskere enn Canis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg har tipset om før: Dem her, i Sverige, er raskere enn Canis.

De sender ikke til Norge desverre..

Noen her som har prøvd noen av de andre back on track produktene ?:hyper: Vurder å kjøpe hundemadrassen i påvente av at hunden skal bli fullt utvokst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sender ikke til Norge desverre..

Noen her som har prøvd noen av de andre back on track produktene ?:) Vurder å kjøpe hundemadrassen i påvente av at hunden skal bli fullt utvokst.

Det var da litt rart ettersom det er tredje gangen jeg bestiller derifra :lol: Dem to første har jeg alt fått og fikk akkurat mail om at den tredje bestillingen er på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld! Her kommer det bilder:

Canon2009081.jpgHer kan man se at dekkenet ikke sitter godt i front.

Canon2009082.jpgHenger over hodet på henne liksom, pluss at den "kulen" på toppen er en formsydd del av dekkenet, og den passer ikke slik den skal. Halefestet hennes er ca mellom a og c i TRACK, og det blir alt for langt bak i forhold til hvor hullet til halen er, som slutter ca der hennes halefeste begynner, om det var forståelig. Lårene er ikke så godt dekket som jeg skulle ønske.

Canon2009084.jpg

Det ser bare rart ut..

Canon2009086.jpg

Her med fester for bakføttene på. Festene begynner forresten midt på lårene, og ikke bak. Altså; det bakerste festet på strikkene som skal gå rundt lårene, ligger midt på lårene hennes.

Canon2009087.jpg

Jeg har strammet inn max her, men man kan jo lett se dekkenet ikke ligger slik det skal.

Canon2009088.jpg

De to siste bildene har jeg lagt ned kraven, pluss at jeg ikke bruker strikkene rundt lårene. Da dekker det lårene enda mindre..

Sånn det ser ut, så later det jo til at jeg har bestilt en str for lite, men hadde jeg bestilt større, hadde jo bikkja hoppet lett ut av det. Hun trør seg raskt ut av det som det er nå, og jeg kan altså ikke stramme inn mer. Blir det større i front, aner jeg ikke hva som skjer, men hunden forblir i alle fall ikke inni dekkenet, og det vil heller ikke dekke halsen spesielt bra, og antageligvis vil heller ikke brystet bli dekket i noen særlig grad.

Sånn, sorry at bildene ble så treige.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har en ide hvordan det ville bli sittendes på en cavalier?

Ut i fra det jeg kan tenke meg til, så passer dekkenet bedre til hunder som er korte i ryggen og langbeinte, som mynder, og en del andre typer hunder av større type. Små hunder som er lange i ryggen tror jeg dekkenet sitter dårlig på. Men det kommer veldig an på kroppen; både for de store og de små. Jo større kroppen er i forhold til lengden, jo bedre tror jeg dekkenet vil sitte. Fx tror jeg det vil sitte greit på mops. Når det gjelder store hunder, så har jo ikke en cm eller to i "til overs" eller "for lite" så mye å si, mens for en liten hund betyr det veldig mye.. Så nei, jeg tror ikke det kommer til å passe en cavalier så godt, men det kan hende jeg tar feil. :lol: Cavalierer er jo også litt forskjellige i kroppsfasongen noen ganger; noen er veldig små og spinkle, andre er kraftigere og har mer "substans".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra det jeg kan tenke meg til, så passer dekkenet bedre til hunder som er korte i ryggen og langbeinte, som mynder, og en del andre typer hunder av større type. Små hunder som er lange i ryggen tror jeg dekkenet sitter dårlig på. Men det kommer veldig an på kroppen; både for de store og de små. Jo større kroppen er i forhold til lengden, jo bedre tror jeg dekkenet vil sitte. Fx tror jeg det vil sitte greit på mops. Når det gjelder store hunder, så har jo ikke en cm eller to i "til overs" eller "for lite" så mye å si, mens for en liten hund betyr det veldig mye.. Så nei, jeg tror ikke det kommer til å passe en cavalier så godt, men det kan hende jeg tar feil. :lol: Cavalierer er jo også litt forskjellige i kroppsfasongen noen ganger; noen er veldig små og spinkle, andre er kraftigere og har mer "substans".

Fikk ikke målt ham fullt så godt nå(utslitt etter ag kurs) , men han er ca 40cm i lengden (+- 5cm :P ) og han er 33-34cm ifølge målebrevet på follo i helga :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huldra: dekkenet ser helt feil ut på henne. Og ja jeg tror du har kjøpt en str for liten. Men hovedproblemet ser ut til å ligge i kraven.

Jeg vil anbefale deg jeg har kjøpt av flere grunner. Den kan strammes rundt halsen og ikke bare i bryste, så den får den ekstra "løften" som dekkenet ditt mangler rundt nakken/halsen.

Og det er såpasse lett at det er ikke i veien for halen dems overhode, så jeg trenger ikke bruke "hullet".

Men om det skal brukes til hunder som fryser, regndkken eller som varmedekken så er det tynne ubrukelig. Det er beregnet mer til "gå opp og ned bruke". Selv putter jeg varmedekken over det når dem ligger i bilen, men jeg forventer å bruke det sommerstid også, så jeg vil ikke at det skal ha "holde på varmen" effekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare spør igjen, synes ikke jeg får skikkelig svar

Er det helt normalt at hunden blir skikkelig trøtt når de får på seg BOT dekkenet... Min blir jo helt salig,og går nesten i koma...

Min blir ganske salig, ja :lol: Han bare legger seg rett ned, strak ut, eller finner seg en ekstra god stilling i sofaen og der blir han liggende leeenge :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeanette: Hvilken type dekken har du da?

Hun har de inne-dekkene som hun har lagt ut bilder av litt bak her i tråden en plass. De er beregnet på innendørsbruk, eller til å ha under vanlige ute-dekken. Jeg syns de ser fine ut og vurderer sterkt å kjøpe et slikt til Emma etterhvert. :) Virker som de har bedre passform og bedre innstillingsmuligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeanette: Hvilken type dekken har du da?

Jeg har denne typen.

Skal man bruke slike dekken inne? :) Hva er funksjonen da, og hva er forskjellen fra ett vanlig dekken? :)

BOT dekkenet skal ha en kinologisk effekt. Du kan lese mer om det her.

Kort fortalt om Back on Track effekten:

Smärtlindring

Lindrar inflammation

Minskar muskelspänning

Ökad blodcirkulation

Läkning påskyndas

Funktion:

Lindrar och påskyndar läkning av skador i muskler och leder

Uppvärmning av muskler inför arbete eller fysisk träning

Förebygger skador i muskler och leder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emma er så lita og spinkel, og når drømmeprinsen hennes, papillonen Spike i Tromsø har det minste BOT-dekkenet og det enda er alt for stort til HAN - så er nok kampen tapt for Emmas del.. Kjedelig at det ikke finnes enda en størrelse eller to under den minste størrelsen de har nå..

Men tenkte jeg skulle få tak i et sånt BOT-underlag (en "teppeflekk" med samme egenskaper som dekkenet) som Emma kan ha øverst i baggen sin, i buret sitt osv. :)

Kanskje det går ann å sy noe av et BOT-teppe til småhunder, hvis man er god med symaskin? Jeg kan ikke sy i det hele tatt, men kanskje dere andre kan?

Så ikke denne før nå.. Men jeg har hatt det "morsomt" med å kappe til, og styre med dekkenet slik at det tilslutt kan sitte på i bilen og inne...

bot.jpg

Sånn ser det ut nå. Hadde jeg skulle gjøre det igjen hadde jeg bestilt et bandasjeunderlag til hest, og kuttet ut en liten bue til hodet, og sydd på stropper :) Spike har den minste størrelsen, og dekkenet har ikke passform til papilloner i det hele tatt. Dette vet produsenten godt, og de vurderer om man skal lage et eget dekken til papillonene har jeg fått høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...