Gå til innhold
Hundesonen.no

Vi som blir sunnere!


Mirai

Recommended Posts

Da har jeg faktisk trent litt :D Ikke at maten jeg spiser er så fryktelig sunn da men, frokost; havregrøt, lunsj; frokostbrød med ost, skinke og masse grønnsaker, middag skal være pølse, poteter og gulerøtter :D Men jeg har hvertfall spist idag! :) Kanskje litt for sjeldent, 4-5 timer mellom hvert måltid, er det bra eller?

Skrev dette i Akkuratt nå traden jeg, så jeg legger det bare inn her :P

Har lyst å bli sunnere ja,men får det liksom ikke helt til... <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 219
  • Created
  • Siste svar
Jeg er enig der. Betale masse penger for å gå på treningsstudio, det er reinspikka sløseri, i hvert fall for oss med hunder. En god treningsøkt kan man fint få til i samarbeid med hundeholdet. Summen blir et bedre hundehold og bedre helse.

Jeg tror nok at treningsstudioene tjener godt på folk som melder seg inn og aldri trener. Selv bor jeg 5 min. gange fra idrettsbygget, og det koster bare 550 kr i året for å være medlem for oss studenter. Det er vel anvendte penger for meg i hvert fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig der. Betale masse penger for å gå på treningsstudio, det er reinspikka sløseri, i hvert fall for oss med hunder. En god treningsøkt kan man fint få til i samarbeid med hundeholdet. Summen blir et bedre hundehold og bedre helse.

Jeg er ikke litt enig engang...Men det gjelder altså meg.

Viktigheten av å gjøre noe man synes er moro er alfa og omega for treningsgleden, og for at treningen skal bli opprettholdt. Jeg har i flere år tenkt akkurat det samme som deg, at nei, mye bedre å jogge, sykle, gå på rollerblades etc med bikkja, og det har ikke blitt trening over hodet...

Nå har jeg omsider meldt meg inn på ett treningssenter og gjør noe JEG synes er morsomt. Jeg kommer meg derfor på trening flere ganger i uka, hver uke, og den ekstra energien jeg får av det, ja DEN blir bonus til bikkja...

(og jeg betaler kun 800,- i halvåret for å trene)

Når det gjelder juice kontra brus, så har jeg selv byttet ut cola med ferskpresset juice (uten tilsatt sukker). Og ja, kallorimessig og sukkermessig er det vel omtrent hipp som happ, men juicen inneholder i det minste en del vitaminer og "sunne" ting i tillegg, så litt bedre vil jeg vel si det er...

Edit: jeg drikker ikke flere liter juice om dagen altså, men ett glass eller to i løpet av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok at treningsstudioene tjener godt på folk som melder seg inn og aldri trener. Selv bor jeg 5 min. gange fra idrettsbygget, og det koster bare 550 kr i året for å være medlem for oss studenter. Det er vel anvendte penger for meg i hvert fall :)

Har man først tatt steget og betalt for medlemskap så er det jo veldig ok å faktisk også trene litt. Men sånn i utgangspunktet hadde jeg ikke meldt meg inn, fordi jeg fint kan komme i form uten. De to timene jeg for eksempel bruker på treningssenter, kunne jeg jo heller vært brukt på en totimers tur med hunden. Da trenger jeg ikke å ha dårlig samvittighet for min egen del, og jeg vil heller ikke ha dårlig samvittighet for hunden som sitter alene hjemme i to timer og kjeder seg. Og; det er helt gratis :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle GJERNE blitt medlem på treningssenter, rett og slett fordi der er det folk som kan motivere, hjelpe og pushe deg. Det er ikke alltid like lett på egenhånd :D Men pr. dags dato må jeg vente litt, det er en del ting som suger penger dessverre :D Når jeg får penger skal jeg begynne samme sted som Martine!

Dårlig samvittighet for å være borte? Da er det sjelden jeg kan dra ut, hvis jeg skal tenke sånn :) hehe.. Går jo fint an å kombinere å trene på studio og å trene med hunden(e).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooo! trenings/sunnhetstråd! guddi guddi :D

Jeg trener en del, ca 5 dager i uka, og noen dager to ganger dagen. (går på idrettstudie)

Jeg har trent fast i ca 2 år nå, og merker stooor forkjell på hvordan jeg takler hverdagen nå, og hvordan jeg taklet den tidligere! Nå har jeg mye overskudd, og er "Redy to go" hele tia! (blitt litt border collie :D )

Jeg spiser ikke sånn kjempesundt, er mer nøye med at jeg spiser nok.. Sliter med å holde vekta oppe.. (luksusproblem sier sikkert noen, men nei, skulle heller ønske det var motsatt faktisk..)

Trener på i horten og er knallfornøyd!

Tips til dere som trener på treningsenter: Finn et senter hvor de har gratis veiledningstimer, knæbb en trener, og få han til å hjelpe deg! Gjør dette heller en gang for mye, enn en gang for lite, og vips, så har man en som "pusher" deg litt når du trener! (er han/hun en kjekkas så er det jo enda bedre :P )

"Min" trener (velger å kalle han min selv om han ikke er det..) er smellkjekk, og i tilegg knallhyggelig, så det er jo en ekstra motivasjon for å dra på trening :)

kan vi ikke dele litt sånn treningstips og sånn også? om noen har no smart på lur;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å trykke ned noen brødskiver eller rugsprø, men jeg syns ikke mat smaker når jeg står opp, så da går det gjerne noen timer før jeg får i meg noe.. Ofte til middag. Vi spiser sunne middager med hvitt kjøtt/fisk og grønnsaker, men er litt for glad i saus :) Tåler nesten ikke noe frukt eller nøtter, så slike mellommåltider er litt vanskelig. Jeg får spise gulerøtter tror jeg..

Edit: Nå er det "morgen" og jeg har spist 2 rugsprø med ost og en pære. Ett glass med cola zero og en røyk var helt tvingende nødvendig.. Jeg føler meg litt flink nå.

Så bra at du fikk det til i dag :D Det er veldig viktig å få i seg noe innen den første timen man er oppe, ellers senker kroppen på forbrenningen og du går på sparebluss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du fikk det til i dag :) Det er veldig viktig å få i seg noe innen den første timen man er oppe, ellers senker kroppen på forbrenningen og du går på sparebluss.

Oi, den første timen? Der må jeg bli litt flinkere gitt.. Det går fint når jeg har tidligvakt før jeg drar på jobb, men på "frimorgener" går det ofte noen timer før det blir frokost.

I dag har jeg fått spist altfor lite, men venter på at middagen skal bli klar nå i hvert fall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Så bra at du fikk det til i dag :) Det er veldig viktig å få i seg noe innen den første timen man er oppe, ellers senker kroppen på forbrenningen og du går på sparebluss.

Takk! Med den oppmuntringen skal jeg ha som mål å spise frokost hver dag i en uke.. Må starte med korte overkommelige mål. Jeg vet at jeg ikke kommer til å klare det på lørdag for da skal jeg opp kl 05.00 og det er midt på natten etter mitt syn, men jeg skal smøre matpakke så jeg får i meg noe annet en "ræl" før det blir middagstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært flink.

Godis på jobben, men er blitt enig med min kollega om at til mandag er det SUTT. Vi skal backe hverandre opp.

Ellers sliter jeg med det å skulle spise ofte. Blir gjerne frokost, lunsj og middag. Ikke rart man har dårlig forbrenning ....

Men jeg er ikke sulten på kvelden. Kommet i en dårlig sirkel. Skal fra i morgen prøve å endre på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke værre enn ta seg ett eple/gulrot og ett knekkebørd eller to :D Trenger ikke mye mat på kvelden, lite mat er bedre enn ingen mat :)

Her maler jeg om dagen så blir cola og røyk til alle døgnets tider. Og fjordland eller pizza til middag... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, min første dag på vei til å bli sunnare! I dag har eg berre åte Rugbrød med salami og brunost, salat, fullkornkjeks og plomme frå treet i hagen :D Ikkje noke usunt pålegg( eller pålegg med sjoko.), og ikkje noke godteri eller yoghurt av noko slag :) Treninga er det verre med.. Men vi skal på fjelltur i morga da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går gikk jeg en god tur, og nå har jeg laget matpakke! :) I dag skal jeg også gå tur, skal gå stolzekleiven!

Jeg får forresten mye mer utav å gå på timer på treningsstudio enn å gå tur eller trene selv (løpe/sykle/jogge osv). Når en går på aerobic eller spinning er det noen som presser deg nesten til det ytterste i 1-1/2 time og det er veldig effektivt. Men jeg tror det er viktig å kombinere med turer ute også for å få litt variert underlag under beina og få bygget opp rygg/mage på en annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg spiste frokost i dag, det var riktignok restene av middagen fra i går, men det tells allikevel- gjør det ikke? Spagetti og kjøttsaus kan da ikke være sååå usunt på morgenen når det er greit på kvelden?. Spiser en pære, har drukket fun light i steden for brus.

Monica: Du er mye flinkere enn meg- 3 måltider om dagen er målet mitt, nå er jeg fornøyd fordi jeg klarer 2..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man først tatt steget og betalt for medlemskap så er det jo veldig ok å faktisk også trene litt. Men sånn i utgangspunktet hadde jeg ikke meldt meg inn, fordi jeg fint kan komme i form uten. De to timene jeg for eksempel bruker på treningssenter, kunne jeg jo heller vært brukt på en totimers tur med hunden. Da trenger jeg ikke å ha dårlig samvittighet for min egen del, og jeg vil heller ikke ha dårlig samvittighet for hunden som sitter alene hjemme i to timer og kjeder seg. Og; det er helt gratis :happy:

Den er eg enig i. Sliter med å gå fra Ace 3 ganger i uken, på kvelden, for å få utbytte av meldemsskapet på Svett og Blid. Desverre har eg vært støttemedlem i mange mnd nå...*irritert på seg selv*

Når en har fulltidsstudie, jobb og hund, sier det seg selv at en ikke har mye tid til å trene på treningsstudio.. De som gjør det, hvordan får dere kabalen til å gå opp?

Ellers er vi forholdssvis sunn i dag, ellers også faktisk. Lite sukker, mye grønt og frukt. Sunne middager og små måltider. Synes ikke det er så ille, men vært sinnsykt oppblåst i det siste, på tross av at eg eter lite..... :shocked:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er eg enig i. Sliter med å gå fra Ace 3 ganger i uken, på kvelden, for å få utbytte av meldemsskapet på Svett og Blid. Desverre har eg vært støttemedlem i mange mnd nå...*irritert på seg selv*

Når en har fulltidsstudie, jobb og hund, sier det seg selv at en ikke har mye tid til å trene på treningsstudio.. De som gjør det, hvordan får dere kabalen til å gå opp?

Ellers er vi forholdssvis sunn i dag, ellers også faktisk. Lite sukker, mye grønt og frukt. Sunne middager og små måltider. Synes ikke det er så ille, men vært sinnsykt oppblåst i det siste, på tross av at eg eter lite..... :shocked:

Jeg har fulltidsstudie, hund og trener, OG jobber litt noen kvelder..

Her løses det med at jeg er übereffektiv!

Mamma og pappa har lille vofs på dagtid, og når hun skal være alene mens jeg er på skolen er hun hos mamma og pappa mens jeg trener. Hvis ikke det går, så tar jeg rett og slett med meg hunden og løper i skogen! og om jeg jobber kveld er hun med meg!

saken er den, at hvis man får et skikkelig treningsoplegg, som går over litt flere dager, så tar det ikke så fryktelig lang tid å trene!

Jeg synes det er bedre å trene (sunnere også) 30-60 min og heller trene flere ganger i uken, i steden for å trene 1,5-2 timer, og trene to dager i uka!

Oppblåst i magen?? Det kan jeg slite med også av og til.. Det er hvis jeg spiser mye brød.. Eller drikker melk.. Drikker jeg melk ser jeg ut som om jeg er gravid!

At man blir oppblåst kommer veldig ofte ann på hva man spiser.. prøv deg litt frem!

Jeg synes i hvertfall det er veldig ubehagelig å være oppblåst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en har fulltidsstudie, jobb og hund, sier det seg selv at en ikke har mye tid til å trene på treningsstudio.. De som gjør det, hvordan får dere kabalen til å gå opp?

Det lurer jeg på også

Jeg bor alene og har ikke samvittighet til å reise fra henne på kvelden. Moren min bor ikke så langt unna, så det hender jeg kan spørre henne om det eks er møter med jobben etc. Men noe fast vil hun ikke.

Derfor blir det ikke helse studio på oss.

Men nå har jeg startet å sykle 3 dager i uka.

Så det må jeg bare fortsette med. Det er trim for meg og for bikkja. Samt at det er mer morsomt enn å jogge - som er gørr kjedelig. Har funnet noen fine sykkel stier i skogen, så det passer midt i blinken.

Skal komme igang med sit ups og push up om kvelden også.

Og i helga skal jeg prøve å være flink med spise lite og ofte !

Har syndet på jobben og spist en sjokolade og fox + rox

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har full jobb, bor alene og får likevel til å trene.

Tidligere, som nevnt før i tråden, ville jeg ikke melde meg inn på treningssenteret, da jeg følte det ville gå på bekostning av bikkja. Jogging og sykling virket som et mye bedre alternativ.

Etter å ha lovet meg selv bot og bedring ang jogging/sykling i flere år uten at det har blitt noe særlig av, meldte jeg meg allikevel inn, i første omgang kun for en mnd. av samme grunn som nevnt ovenfor.

Men da jeg kom igang med treningen opplevde jeg faktisk at det IKKE gikk på bekostning av bikkja... Ja, jeg er borte fra han 5 timer mer i løpet av uka, men det ekstra overskuddet jeg får, gjør tvert i mot at jeg har mer energi til lange turer og moro med han.

Ofte tar jeg hunden med i bilen og vi trener/går tur før eller etter treninga mi. Min treningsvenninne har også hund, så jeg tror tvert i mot bikkja synes det er helt topp at vi flere ganger i uka kan treffe kompisen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er også stort sett alene. Blitt gressenke nylig, så det er meg og bikkjen i hele verden(virker det som :))

Pleier også å ha han i bilen når eg tar meg en spinningtime. Noe vekter gidder eg ikke, men spinning går til nød.

Ellers hater eg å løpe, så jogging er uaktuelt. Men går fort ofte, og opptil 2 timer i strekk for å bare ha gjort det.

Alt var så mye bedre før. Gikk på kickboxing og var på stevner. Trente 4 dager i uken og var i knallform. Så når man møter disse gutta, så sklir alt ut. :)

Mål for høsten: Komme seg på spinning i allefall 3 ganger i uken. Og snop kun på lørdager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært så sunn hittil idag, kun to brødskiver med leverpostei har jeg spist. Samt sånn 50g med Kesam og syltetøy.

Lunsj klokka ett, da!

Du kommer til å bli så lei kesam :)

*klipp*

Når en har fulltidsstudie, jobb og hund, sier det seg selv at en ikke har mye tid til å trene på treningsstudio.. De som gjør det, hvordan får dere kabalen til å gå opp?

*klipp*

Jeg trener før skolen, så da rekker jeg det helt fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høh, skjeløyd i dag jeg, for dette innlegget skulle da virkelig ikke inn hit. Meen jeg kan jo si at jeg har vært flink og gått en time tur i ulendt terreng med krokodillen i dag, så det er kanskje håp om at jeg blir sprek jeg og. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...