Gå til innhold
Hundesonen.no

Vi som blir sunnere!


Mirai

Recommended Posts

hehe - Jeg er ikke så sikker på om det er så innmari mye mer sunt med juice og saft enn det er med brus.. Det bare "høres" bedre ut, tror jeg :)

Juice fra f.eks nora med KUN blåbær, drue og eple er selvfølgelig sunnere enn brus - FOR KROPPEN. For tennene er det ca. like ******. Sånn var vel den regla :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 219
  • Created
  • Siste svar

Jeg føler også at juice "metter" mer enn brus, på en måte.. jeg har ikke det samme suget selv om jeg har drukket tre glass, hehe. Men det er sikkert individuelt, må bare prøve seg frem.. Særlig i en overgangsperiode om man vil gå vekk fra brus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg må ha røyk og cola light hver dag, det er noe jeg ikke er det minste motivert for å kutte ut, men jeg har kjøpt meg nye olabukser i går og de passer, men ser enda penere ut på om jeg blir kvitt den ene store valken midt på.. Så målet mitt er å få en strammere kropp. Jeg MÅ kutte ut alt godteriet (ikke så lett når gubben spiser sjokkis og andre kaloribomber hver dag! og er tynn som en strek) jeg MÅ begynne å spise mer en ett måltid om dagen, middag. Og da trenger jeg tips til hvordan jeg kan spise litt sunt uten fete sauser.. Jeg rir jo ett par dager i uka og bor på småbruk med bikkjer og hester, så burde jo klare å få endel trim i hverdagen vil jeg tro.. Jogge orker jeg ikke, men jeg går fort i skogen og bruker terrenget.

Andre tips mottas gjerne, men jeg har ikke tid eller lyst til å gå på helsestudio..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I'm in!

Jeg har som mål å få ut en del energi, har en god del overskudd med energi - rent fysisk, men pga magen (som en del sikkert har fått med seg) så får jeg omtrent ikke lov til å trene noe som helst, ikke utholdenhet heller. I matveien er jeg generelt bare møkklei av alt som må unngås, nå har jeg stort sett vært flink og spist ting jeg skal ha i ett år, men nå er jeg lei av å måtte styre unna gluten, laktose, sukker, krydret mat og sterk mat, bl.a... Og kaffe! Der har jeg ikke vært så flink til å la være, men jeg har blitt flinkere til ikke å drikke så sterk kaffe og bytte ut kaffe med te i stedet for (koffeinfri, sådan).... Så hvis noen har tips til hva man kan spise når man nesten ikke kan spise noe, så blir jeg en meget lykkelig sjel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg MÅ kutte ut alt godteriet (ikke så lett når gubben spiser sjokkis og andre kaloribomber hver dag! og er tynn som en strek) jeg MÅ begynne å spise mer en ett måltid om dagen, middag. Og da trenger jeg tips til hvordan jeg kan spise litt sunt uten fete sauser.. Jeg rir jo ett par dager i uka og bor på småbruk med bikkjer og hester, så burde jo klare å få endel trim i hverdagen vil jeg tro.. Jogge orker jeg ikke, men jeg går fort i skogen og bruker terrenget.

Andre tips mottas gjerne, men jeg har ikke tid eller lyst til å gå på helsestudio..

Det er ikke sikkert du må kutte fete sauser hvis du begynner å spise mer regelmessig. Jeg vil tippe at siden du kun spiser en gang om dagen så er forbrenningen din ikke på topp. Hvis du forsøker å spise hver 3., maks hver 4de time vil forbrenningen holde seg jevnt, samt at middagsporsjonen din vil måtte bli mindre (fordi du blir ikke så sulten).

Yoghurt med musli, litt frukt eller et knekkebrød med noe pålegg på er gode mellommåltider, som du kan greie å spise ute på tur også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det godt jeg gikk inn i den tråden her! Jeg hadde nemlig tenkt til å ta meg bittelitt sjokolade, men nå har jeg ombestemt meg *legge den tilbake i kjøleskapet* Får se om jeg finner noe annet (og sunnere) i stedet, selv om det ikke blir så lett her i huset for øyeblikket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også blir sunnere! Var på en god bølge før sommeren, men feriefølelse og 2 uker hos svigers satte litt kjepper i hjulene på meg. Jeg vil ha med matpakke hver dag på skolen, noen skiver pluss grønnsak eller frukt. Også vil jeg ha mye mer salat eller grønnsaksblanding til middagene våre. Jeg tror vi spiser alltid for lite bladgrønnsaker enn det vi burde. De fleste er fornøyd om de tar en liten håndfull til middagen, men jeg er overbevist om at det er veldig bra for kroppen å spise større mengder variert salat hver dag. Så det skal jeg bli flinkere til. Jeg skal også komme igang med turgåingen igjen, og betale semesteravgiften på treningssenteret så jeg kan gå på aerobic og spinning når jeg har tid.

For alle dere som vil slutte å røyke, har sluttet å røyke, synes det er vanskelig å slutte å røyke eller har lyst å begynne å røyke igjen, anbefaler jeg å lese allen carrs bok. Den heter enten endelig røykfri eller endelig ikke-røyker. Jeg klarte det på andre forsøk, og det var overraskende enkelt og smertefritt :P Har vært røykfri i ett år nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For alle dere som vil slutte å røyke, har sluttet å røyke, synes det er vanskelig å slutte å røyke eller har lyst å begynne å røyke igjen, anbefaler jeg å lese allen carrs bok. Den heter enten endelig røykfri eller endelig ikke-røyker. Jeg klarte det på andre forsøk, og det var overraskende enkelt og smertefritt :P Har vært røykfri i ett år nå.

Jepp, den er genial! Sluttet også med den boka, og i desember er det 3 år siden :lol: Den heter Endelig ikke-røyker, kan virkelig anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Det er ikke sikkert du må kutte fete sauser hvis du begynner å spise mer regelmessig. Jeg vil tippe at siden du kun spiser en gang om dagen så er forbrenningen din ikke på topp. Hvis du forsøker å spise hver 3., maks hver 4de time vil forbrenningen holde seg jevnt, samt at middagsporsjonen din vil måtte bli mindre (fordi du blir ikke så sulten).

Yoghurt med musli, litt frukt eller et knekkebrød med noe pålegg på er gode mellommåltider, som du kan greie å spise ute på tur også :lol:

Jeg prøver å trykke ned noen brødskiver eller rugsprø, men jeg syns ikke mat smaker når jeg står opp, så da går det gjerne noen timer før jeg får i meg noe.. Ofte til middag. Vi spiser sunne middager med hvitt kjøtt/fisk og grønnsaker, men er litt for glad i saus :P Tåler nesten ikke noe frukt eller nøtter, så slike mellommåltider er litt vanskelig. Jeg får spise gulerøtter tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Tåler du forskjellige andre ting da, som Kikkoman, mild tabasco, Heinz har litt forskjellige saker (hvertfall på litt større butikker)?

Er veldig glad i saus selv, hehe, men lager det faktisk ikke så ofte.

Ja, så lenge det ikke er estragon i det, så er det greit. Jeg HATER estragon og kan lukte det på en km avstand.. Jeg lager som regel saus selv ellers så er Toro min gode venn. Vanligvis er det gubben som lager mat, jeg har bare gjesteopptredner på kjøkkenet jeg.

Edit: Nå er det "morgen" og jeg har spist 2 rugsprø med ost og en pære. Ett glass med cola zero og en røyk var helt tvingende nødvendig.. Jeg føler meg litt flink nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med!

Jeg må absolutt kutte ned på sukkerinntaket, spise flere sunne måltider til dagen og faktisk begynne å lage middag. De har de siste ukene bestått av alt fra kakemenner chillinøtter :) Det er ikke mye energi å få ut av det. Jeg skal få mer overskudd slik at jeg får mer ut av dagen. Treningsmessig gidder jeg ikke å melde meg inn i treningssenter, har vært det i 2år nå før jeg sa opp abonnementet i vår. Det var bare sløsing av penger for min del siden jeg aldri gikk. Jeg skal heller sykle og jogge med Kali flere ganger i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde jeg en liten styrkeøkt, og det eneste jeg spiste med sukker var to jordbær med litt mørkt sjokoladetrekk (noe som var fryyyyktelig godt). Nå skal jeg komme meg på butikken og kjøpe knekkebrød og yoghurt, pluss sunn middag. Vet ikke helt hva det blir enda, men tror det blir stekte grønnsaker eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningsmessig gidder jeg ikke å melde meg inn i treningssenter, har vært det i 2år nå før jeg sa opp abonnementet i vår. Det var bare sløsing av penger for min del siden jeg aldri gikk. Jeg skal heller sykle og jogge med Kali flere ganger i uken.

Jeg er enig der. Betale masse penger for å gå på treningsstudio, det er reinspikka sløseri, i hvert fall for oss med hunder. En god treningsøkt kan man fint få til i samarbeid med hundeholdet. Summen blir et bedre hundehold og bedre helse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...