Gå til innhold
Hundesonen.no

Vi som blir sunnere!


Mirai

Recommended Posts

Jeg har allerede startet min bedre livsstil, for en uke siden. Nå er det slutt på ferdigmat 5 ganger i uka!

Første skritt på min vei var å rett og slett bli mer bevisst på alt som puttes i munnen. Brus har jeg sluttet å drikke! Det var faktisk ikke så vanskelig. Så spiser jeg flere "måltider" enn jeg gjorde før, frokost når jeg kommer på jobben, og så f. eks en brødskive/rugsprø knekkebrød i pausene, eller banan/eple.. Har lest på iform.no at det er godt med sånn naturell Kesam med forskjellig gøy-saft oppi, så det skal jeg teste ut snart.

Antall kilo er ikke det viktigste for meg, det er mer hvordan kroppen ser ut og om buksene passer :D Nekter å kjøpe meg nye bukser, skal heller få de trangeste til å passe igjen!

Ellers skal jeg få tak i litt bedre utstyr enn halsbånd, og starte å jogge med Mona. Vi har elendig kondis begge to :closedeyes:

Så tenkte denne tråden kunne være litt inspirasjon og motivasjon for hverandre. Om noen sliter med å slutte å drikke brus f. eks, så skal jeg gjerne gi applaus om du klarer en uke uten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 219
  • Created
  • Siste svar

Det er vel kanskje vanskeligere å bli sunnere sånn "all over" når man slutter å røyke? Jeg vet ikke, har heldigvis aldri røyket :)

Vet bare at en nær slektning sluttet å røyke, og etter det har hun vært mye syk, rett og slett. Det kan jo umulig gjøre saken noe enklere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med !

Har vært flink med brus, men sliter med å unngå godis/sjokolade når jeg er på jobben ( kjede spising ? )

Ellers har jeg syklet 3 dager forje uke og syklet i går. Nå skal form og kondis bli bra.

Men jeg trenger å vedlikeholde motivasjonen ....he he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en veldig god uke for to uker siden, men forrige uke hadde jeg verdens største nedtur. Mitt problem er at jeg er verdens største slikkmunn, jeg ELSKER alt som er søtt elller salt eller surt med mye sukker og e-stoffer i. Nå jobber jeg kveld, og det er først og fremst da jeg får lyst på godis, så det hjelper mye. Min utfordring er a) kutte ned på godteri (ikke kutte ut totalt) og b) bli flinkere til å lage god og sunn mat før jeg skal på jobb, sånn at jeg ikke bare spiser junk. Mitt mål er å passe inn i buksene mine igjen:D Mitt drømme-mål er å kunne ha singlet og olabukser uten at det ser stygt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med syklingen hørtes veldig bra ut, du får være strukturert så du klarer å fortsette!

Ellers har jeg funnet ut at det er smart å ha f. eks et eple eller en banan liggende (eller anne frukt man liker). Det er litt søtt, og metter litt i magen. Kjøp det om morran, så unngår du å dra på butikken i lunsjen når magen SKRIKER etter noe DIGG :)

Edit: Det med godteri.. jeg har gitt meg selv lov til å ta LITT godteri på lørdager. Ikke spise en hel Walter akkurat, men bare bittelitt. Ellers blir det rett og slett for hardt, jeg klarer ikke en 100% overgang. Det skal jeg ærlig innrømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som jeg slutter å jobbe på dagtid, skal jeg 2-3 dager i uken på treningssenter. Så nå er det bare å melde seg inn, å komme over de første vanskeligste ukene.

Masse lykke til... Finn noe du liker og bit tenna skikkelig sammen de første gangene, og for all del ikke sats for høyt sånn helt til å begynne med...

Jeg startet å trene tidlig i mai. De første par ukene var beintøffe, men det ble letter og mer moro for hver gang jeg var der. Jeg startet med to ganger i uken, og økte etterhvert til 3 ganger.

I juli var det sommerstengt, så jeg gruet meg voldsomt til oppstarten igjen og trodde det skulle være like vanskelig som de helt første gangene, men jeg kom fort i gang.

Nå trener jeg minst 3 dager uken, helst 4 og gleder meg til hver trening og synes det er skikkelig deilig (selv om jeg ofte tror jeg skal dø mens det står på).

Målet mitt er å slippe dissende lår og bilring rundt magen.

I matveien er jeg ikke så ille i forhold til HVA jeg spiser, men jeg spiser alt for sjelden og sikkert alt for lite.... Jeg har lavt stoffskifte, noe som medfører lav forbrenning, og manglende spising (sjelden) hjelper jo ikke akkurat på det.

Jeg spiser aldri godteri (nesten aldri i hvert fall), drikker sjelden brus (jeg elsker Cola, men drikker kun ett par glass i løpet av helgen), men min store lidenskap er oster... Jeg elsker oster -gule, brune, mugne, osv... Jeg gir hva som helst for en god brie, og jeg tror det er like vanskelig å kutte ut gode oster som det er å slutte å røyke... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare rapportere om at jeg testet ut Kesam mager + Fun light Wild Berries nå i pausen, og det var overraskende godt! Bare å smake seg frem med saftmengden :) 12% protein (bra for de som bygger muskler og trener litt), og bare 1% fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bli sunnere jeg også, blir helt utslitt etter jobb. Lager ordentlig middag hver dag og spiser korn til frokost, men maten på jobb er det værre med. Er kake der hver dag :) Vanskelig å si nei ;)

Blitt mye cola og røyk i det siste. Maler masse i huset, så jeg fortjener det, men må stoppe med en gang jeg er ferdig, og gå over til snus igjen. Kondisen er enda værre enn vanlig.

Jogging og trening blir det vel aldri noe av, for jeg klarer ikke gi opp nikotinen :D

Julie: synes cottage cheese med syltetøy er mye bedre! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... jeg er sånn sunnhetsfreak, jeg MÅ være sunn ellers føler jeg jeg mister kontroll over kroppen. Desverre førte dette til et hardt vekttap når jeg fikk valpen (en lat tilværelse + sunn mat = jevn vekt, en aktiv "stressende" (som det jo er med valp) tilværelse + sunn mat = vekttap). Nå ligger jeg på 17,5 i BMI og sliter med å gå opp i vekt igjen :)

Spise ofte er et nøkkelord, siden man fort bruker opp den sunne matens energi, og man får i tillegg økt sultfølelse. Pasta og liknende er det det går mye av her i huset, masse brød og potet også, for å prøve å legge på meg så mye som mulig.

Det er kjempegreit å spise sunt hvis man tar med seg matpakke - også hvis man kjøper direkte fra bondegård! Ekstra fristende og økologisk.

Og ellers kommer det jo naturlig med hund at man er aktiv på flere forskjellige måter. Før bikkja kom var jeg aktiv innen offroadsykling og div. spenstaktiviteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med! Jeg begynte egentlig dagen etter jeg kom hjem fra syden. Det er når man tvinges til å sprade rundt i bikini man ser hva man må gjøre :rolleyes:

Jeg har ikke spist snop siden torsdag- det er bra! Jeg har før spist minst annen hver dag :) Jeg har heller ikke smakt på cola noe som det også har vært et greit inntak av tidligere.

Målet er å jogge minst 3 dager i uken. Ikke nødvendigvis så langt, men røre mer på kroppen enn å bare gå tur :D Spise mer frukt, og spise oftere tror jeg også vil svare seg. Jeg spiser gjerne bare middag, så blir det ikke noe mer mat hele dagen. Det har i hvert fall jeg lagt på meg av <_<

Som andre skiver så vil jeg ha god plass i buksene mine, og at det ser ok ut å gå rundt i singlet og olabukser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med!

Jeg begynner idag. Mindre godis, og mindre "p" mat. Poteter, pasta, pizza osv. skal det inntas mindre av.... Idag meldte jeg meg inn på S.A.T.S faktisk, så jeg er ett skritt nærmere en sunnere livsstil.

Målet mitt er å gå ned 2-3 kg og få mer overskudd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger virkelig tips til å slutte å drikke brus. Jeg er seriøst avhengig av cola light!

VIL du det, da? Er litt som med røyking tror jeg, veldig vanskelig å slutte om du ikke har en god grunn eller ønsker det ordentlig :)

Ellers som tips.. kjøp noe annen drikke du er glad i, f. eks noen ICA-butikker fører et merke som heter Vadsølille som har veldig mye forskjellige og spennende juice, lemonade osv. Ellers er det rett og slett å la være å ha det så innmari lett tilgjengelig. Prøv å kjøp en skikkelig god saft? Ikke bare ta med en halvannenliter brus når du er i butikken av gammel vane!

Eventuelt kan du kølke nedpå masse, masse vann og flytte opp magen på den måten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig med slik tråd nå, siden jeg har tenkt myye på det i det siste. Og i går bestemte jeg meg for å slutte å røyke, og har ikke hatt problemer med det. Kjøpte mye sunn mat i dag også, jogget med hundene i tillegg til vanlige turer ...

Bra! Du kan jo f. eks skrive her annenhver dag eller hver dag du ikke sprekker? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe - Jeg er ikke så sikker på om det er så innmari mye mer sunt med juice og saft enn det er med brus.. Det bare "høres" bedre ut, tror jeg :)

Jeg driver stadig og begynner på et nytt og bedre liv. For min del vil det egentlig si at jeg må prøve å spise MAT med jevne mellomrom, ikke bare middag, og kanskje ikke en sjokolade hver kveld *kremt* Planen er å gå ned noen kilo, jeg kan vel neppe skylde på kortison for alltid.. Samt komme i bedre form.. Enkelt og greit.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spist minst mulig karbo i 4 uker nå. Kutta ut ALT av brød, pasta, poteter og ris, og minimalt med frukt, heller grønnsaker. Spiser littegrann godteri på lørdag, men etter jeg starta med dette orker jeg faktisk ikke så mye når jeg først har lov. Har ikke merka noe på vekta, men enkelte av buksene sitter litt løsere :) Skal ikke begynne på treningssenter helt enda, men skal starte opp med agility igjen om en mnd. samt begynne å ri litt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver også å bli sunnere, jeg vil komme inn i favorittbuksa igjen. Den går fortsatt på, men det ser ikke spesielt pent ut :) I første omgang har jeg kuttet veldig i godisspising, jeg spiser sunnere mat, mindre porsjoner av gangen, samt at jeg har blitt hakket mer aktiv. Så da gjenstår det bare å se om det hjelper... Jeg kunne ønske jeg hadde motivasjonen til treningssenter, men den forsvinner alltid fort gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg også er med! ... Godtesuget har tatt litt for mykje over her i gården. Det er på tide å komme seg tilbake til den gode gamle stilen, med godteri KUN på lørdager. I dag har eg faktisk laga til salat som eg skal ha i morgo, slik at eg ikkje blir frista av det gode nugattipålegget. Eit skritt i riktig retning i alle fall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spist minst mulig karbo i 4 uker nå. Kutta ut ALT av brød, pasta, poteter og ris, og minimalt med frukt, heller grønnsaker. Spiser littegrann godteri på lørdag, men etter jeg starta med dette orker jeg faktisk ikke så mye når jeg først har lov. Har ikke merka noe på vekta, men enkelte av buksene sitter litt løsere :) Skal ikke begynne på treningssenter helt enda, men skal starte opp med agility igjen om en mnd. samt begynne å ri litt igjen.

Hva spiser du da? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...