Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppstillingsbilder


Zoey

Recommended Posts

takk:) vi får vel trene jevn og trutt:) skal stille på valpeshow i april se;)

etter det jeg har sett av GD på hamar er det ikke vanelig å fristille dem :rolleyes: men det kan jo se imponerende ut;)

ho begynner å skjønne at nåe jeg sier "stå" så skal ho stå stille og bare glo :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 345
  • Created
  • Siste svar

Men skal du ikke holde ørene på GD?

Kanskje om hunden venner seg til at du skal stå bak/på siden som denne personen, slik at du kan holde båndet slik som dette:

Hauger04.jpg

bildet lånt fra nanset.net

At kanskje hunden begynner å strekke seg mer ut? Da kan du f.eks kose med den når du skal flytte på bena (stryke den nedover beinet for så å flytte litt på det? Hunden kan fort "dette sammen" av den syntes det er ekkelt at du flytter på kroppsdeler/prøver å flytte på de ved å bevege deg. Det skader i hvertfall ikke å prøve noe annet enn å stå foran.

Tror dette ble veeldig dårlig forklart, men håper du forstod :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp forsto det og det skal prøves:) er ikke alle som holder ørene på GD. det kan bli både bra og dårlig, avhengig av om handler kan det og at dommeren liker det :icon_redface:

dårlig unskyldning, men eneste grunden til at ikke jeg står ved siden av er at ikke det er plass mellom ho og stuebordet :lol:

vi får bruke teppet i gangen tror jeg:) og ørene holder jeg først når ho har lært helt 100% å stå:icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diego 13 uker. Skal stilles for første gang på valpeshowet i Drammen i slutten av April.

Det blir min første gang, så er bare å komme med tips :ahappy:

For en fin fyr da! Synes han ser veldig bra ut altså.

*Litt rettere vinkel på nærmeste bakben, ellers står han veldig fint synes jeg. Hvis man skal være veldig pirkete, så kan det bakerste frambenet flyttes bittebittelitt fram slik at det "skjules" av det hiterste frambenet (Edit: Kanskje det egentlig blir rettere om det hiterste frambenet er litt lengre bak istedet?). Selv har jeg ikke fått til et perfekt oppstillingsbilde ennå, det er liksom alltid noe pirk! Hehe!

Men gutten din er skikkelig fin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som lurer på oppstilling av sin rase, så er dette en fin side å titte på, kanskje man får litt tips!

Er hentet fra "The sport of juniorhandling/Juniorhandling i Norge". De som har drevet litt med JH (eller var på NNKU-leir i år) kjenner nok til dette;)

Den siden med oppstillingsbilder. Er det Vorstehhund der? :ahappy:

Edit: Noen som har bilder av oppstilt Vorstehhund? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*snip*

Kvaliteten på bildet kunne selvsagt vært bedre, men det er ikke essensielt i dette tilfellet :)

Sånn bortsett fra det åpenbare - få hodet framover :) - bør hun stå parallelt med beina. Det kan se ut som om frambeinet lengst bort er plassert best, altså få det andre til å stå parallelt med det. Deretter må du stille på bakbeina - nå står hun for langt bak med det nærmeste og kompenserer derfor med å sette det lengst unna litt under kroppen for å holde balansen. Få hasen (nederste delen av beinet) til å stå vinkelrett på underlaget.

Ellers kan det være et tips å trene et annet sted enn inne. Parkett er egentlig det verste underlaget å trene på, for det er også det glatteste. Asfalt, veranda, betong, grus, steinheller, gress, teppe - det meste er bedre enn parkett.

Det er vanligst å fristille labradorene, men det er egentlig ingenting i veien for å stille henne opp selv. Om du gjør det, kan du tenke på å prøve og få ned halen litt. Jeg er klar over at det er halefestet som er høyt, men om du klarer å få ned halen litt (prøv å massere litt i halerota, for eksempel), vil både rygglinja og helheten se mye bedre ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vi prøvd, tro meg. Selv når jeg vifter med favorittleka henger halen like slapt, men ho logrer så snart ho beveger seg da. Tror jeg får prøve å klikke inn logring med halen og sette kommando på det.

Andre tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det første bildet av Kenzo er helt klart finest :wub: Det eneste jeg kan si noe på er at han kanskje kunne lagt piiittelitt mer vekt fremover så det ser ut som han "strekker" seg litt fremover. Men det tror jeg du enkelt kan løse med å flytte frambeina hans noen få mm lengre under kroppen hans. Han fikk ihvertfall veldig flott rygglinje på det øverste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for kritikk :wub: Ja, jeg syns også det med vekten. Men liksom det vi sliter litt med, skal jobbe med det videre.

På det andre bildet husket jeg å få han til å lene seg framover, sette vekta på frambeina. Men som sagt så var han jo ganske overstilt der :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for kritikk :wub: Ja, jeg syns også det med vekten. Men liksom det vi sliter litt med, skal jobbe med det videre. På det andre bildet husket jeg å få han til å lene seg framover, sette vekta på frambeina. Men som sagt så var han jo ganske overstilt der :D

Jeg synes definitivt han står best på det andre bildet, og nei, han virker ikke overstilt i det heletatt. Overlinja er mye bedre (vannrett), han strekker seg noe framover og du får fram både fram- og bakbeinsvinklene bedre. På det første bildet trøkker du ham litt bakover og han får verken bra overlinje eller god front.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSCN2418.JPG

Vi hadde litt flaks etter dagens bading og plutselig sto visst Rex`en oppstilt. Noen kommentarer fra mer drevne utstillere?

Som naturlig oppstilling av setter ville jeg ikke pirket. Om man skulle stilt den opp ville jeg dratt bakbenet lengst vekk litt lenger bak for å få 90 grader :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...