Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppstillingsbilder


Zoey

Recommended Posts

Skrevet

Var i skogen i dag og i løpet av turen blei det litt utstillingstrening :) Til og med gamlefar til mamma og hennes samboer fikk prøve seg :)

Hvordan syntes dere Marco står her?? Se bort fra at han er litt lurvete etter skogsturen :blink: Hvor høyt holder de halen?? Han er 6 år kasterert (og i litt god hold :wub:

)

IMG_3418.jpg

IMG_3417.jpg

Så et bilde av Kita, der jeg syntes hun står ganske bra :) Vi ligger i hardtrening til Stange, og får snart utstillingsabstinenser, har ikke stilt siden NKK Bø :) :)

IMG_3397.jpg

  • Svar 345
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Er ikke helt sikker på hvordan GD'er skal stå, men burde hun ikke vise mer vinkler bak? Men nå tenker jeg dalmatineroppstilling jeg da, Grand danoiser skal kanskje stille seg opp nesten helt selv. Eller det gjør man jo og med dalmis her i Norge da, men man trekker dem liksom litt forover, og så de strammer seg opp litt, spenner seg.... *kløneforklaring* Hun er iallefall veldig fin! Jeg skal på stange begge dagene, så da MÅ jeg få hilst på :blink:

Skrevet

Er ikke helt sikker på hvordan GD'er skal stå, men burde hun ikke vise mer vinkler bak? Men nå tenker jeg dalmatineroppstilling jeg da, Grand danoiser skal kanskje stille seg opp nesten helt selv. Eller det gjør man jo og med dalmis her i Norge da, men man trekker dem liksom litt forover, og så de strammer seg opp litt, spenner seg.... *kløneforklaring* Hun er iallefall veldig fin! Jeg skal på stange begge dagene, så da MÅ jeg få hilst på :icon_redface:

Mulig jeg kunne stilt bakbeina litt mer samlet? de skal ha lik vekt over alle beina og stort sett stakker vi beina (flytter dem dit vi vil han dem). Men ho er nok ikke så mye bedre vinklet enn det bildet viser :innocent:

Skrevet

Ja det kan nok hende. Hun ser bra vinklet ut da, var ikke det jeg mente, mente mer om hun skulle stått mer fremoverlent, altså med lavere bakpart, nesten så det ser ut som hun trekker noe, om du skjønner. Noe alla dette i forhold til dettehvor han ikke viser vinkler på samme måte. Jeg synes han er flottest slik han står på det første bildet. Men nå googlet jeg gd-bilder, og ser ut som hun står omtrent perfekt i forhold til hvordan de tydeligvis skal stå :icon_redface: så stange går nok supert :innocent:

Skrevet

Ja det kan nok hende. Hun ser bra vinklet ut da, var ikke det jeg mente, mente mer om hun skulle stått mer fremoverlent, altså med lavere bakpart, nesten så det ser ut som hun trekker noe, om du skjønner. Noe alla dette i forhold til dettehvor han ikke viser vinkler på samme måte. Jeg synes han er flottest slik han står på det første bildet. Men nå googlet jeg gd-bilder, og ser ut som hun står omtrent perfekt i forhold til hvordan de tydeligvis skal stå :icon_redface: så stange går nok supert :innocent:

Aha:) Sånn å forstå :innocent: Skal finne et annet et til deg :whistle:(litt spent i ryggen, men viser kanskje vinklene bak bedre)

IMG_3076-1.jpg

  • 2 weeks later...
Skrevet

Min far skal endelig stille ut setteren sin, og i den forbindelse har vi trent litt på oppstilling. Hadde satt pris på om vi kunne få noen kommentarer på hvordan hun er stilt opp. Vet pappa burde ha holdt halen mer rett ut, og så blåste det litt ute så pelsen ligger litt så som så...

DSC_0080.jpg

Skrevet

Et annet tips er å få fotografert hunden på dens høydenivå - bildet er tatt bittelitt ovenfra og ned, og da får de med en gang et feil uttrykk. Om fotografen må ligge på magen på gulvet/bakken for å få et bra bilde av en liten hund - javel, da er det det en må gjøre :lol:

Takk for tips, jeg var veldig klar over det egentlig. Det var ingen fotograf til stede bortsett fra meg og et stativ som ikke kunne bli på høyde med hunden som steppet inn for meg :blink:

Skrevet

For en nydelig skapning :):ahappy::) :)

Næmmen takk! :) Det syns jeg også hun er, selv om hun kanskje ikke er verdens vakreste aussie sånn hvis man kaster henne uti en utstillingsring. *ler* Men hun er så flott og sunt bygd med det vakreste smilet i hele verden og de snilleste øynene... Og hun har verdens mykeste og blankeste pels! :)

Skrevet

Mikkel - engelsk toy terrier, 6 mnd.

Hvordan står han? Tror kanskje bakbena kunne vært litt lengre bak?

Skrevet

Mikkel - engelsk toy terrier, 6 mnd.

Hvordan står han? Tror kanskje bakbena kunne vært litt lengre bak?

Nå er jeg langt fra noen ekspert altså, men på dette bildet ser han veldig rund ut i ryggen. Og til tross for at hasevinkelen skal være 90 grader, trur jeg nok du helt sikkert kunne trukket han ut mer bak ja, uten at vinkelen blir feil. Og da ser hele hunden mye strammere ut også. :blink:

Skrevet

Enig med Sandyøyegodteri, hunden kunne med fordel vært strukket mye mer. :blink:

BasenjiCosmo, jeg synes det ser ut som han står i vinden på en måte, ser litt skakk ut om du skjønner, ingen av bena står 90grader og han står veldig foroverbøyd. Men kan være noe med vinkelen på bildet og kanskje? Basenjier skal vel også vise litt mer vinkler bak? Flott hund da :lol:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...