Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppstillingsbilder


Zoey

Recommended Posts

  • Svar 345
  • Created
  • Siste svar

Nå tror jeg endelig vi kanskje ser lys i tunnellen her.

Sheltiefolk, og dere andre, hva tror dere om dette?

Ser veldig bra ut synes jeg. Fin og avslappet hals og overlinje og korrekt vinkel på hodet, og hun ser ut til å stå veldig balansert og fint :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser veldig bra ut synes jeg. Fin og avslappet hals og overlinje og korrekt vinkel på hodet, og hun ser ut til å stå veldig balansert og fint :)

Weee ;) Takk Caroline, det var utrolig godt å høre :ahappy:

Vi har nemlig trent ganske mye på å fristille, og på dette bildet har jeg ikke "pillet" på henne, hun er begynt å stille seg opp selv nå, med ørene opp og fram :) Flinkeste boffen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
Nå tror jeg endelig vi kanskje ser lys i tunnellen her.

Sheltiefolk, og dere andre, hva tror dere om dette?

Om selve bildet skulle ha vært bedre, så skulle jeg ha ønsket at fotografen satte seg på nivå med hunden (vet at de ikke er av de største, men selve bildet blir bedre da). Ellers så synes jeg at hunden står veldig fint, uten at jeg har spesiell peiling på hvordan rasen skal stilles :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorte mopsen min har en vane (som også eiern har...) å hvile ene bakfoten.. altså. "hviler på hoften?" ene foten perfekt.. den andre bare er der liksom ett sted...

Det jeg la opp som er ifra ringen... syns dere jeg skulle strukket han mer?

Det andre med gresset i bakgrunnen er sånn jeg liker ståbilder best.. Men det to LANG tid å få til..

Fine gutten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer noen utstillingsbilder av mine to. Ingen av de står helt korrekt, men sånn noe lunde i hvertfall.

TreningpBjoa5Mars067.jpg

Oscar han kan jo dette, eneste han står noe framoverlent og ikke parralelt men frableina på bildet. Ellers er det veldig flott!

TreningpBjoa5Mars053.jpg

Nokas under trening. En av første gangene han blir stillt opp, men står hvertfall greit med bakbeina.

TreningpBjoa5Mars014.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guri så skjønn Nokas er da :)

Han kan vel kanskje stå litt lengre bak med bakbeina, men ser bra ut syns jeg..

Takk! Ja, han vet å sjarmere :) Jada, var ikke helt som det skulle, men var ein av første gangene også. Hehe men bare å få han til å stå i ro er jo en utfordring, men det går nok greit på rasespessialen i Bergen håper jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal jeg klare å få stilt opp hunden når hunden ikke takler at jeg holder den fast i hals/hode? Jeg prøver å holde hånden under haka eller holde i nakken, men da vræler og vrir hunden seg og trekker seg bakover. Også ved bruk av halsbånd. Hvis det blir litt motstand, rygger hunden og hyler som en stukket gris :) Jeg får ikke helt til å stille han optimalt ved kun godbiter, føler jeg må holde han litt for å sette han i riktig posisjon. For han er også ganske urolig generellt.

Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal jeg klare å få stilt opp hunden når hunden ikke takler at jeg holder den fast i hals/hode? Jeg prøver å holde hånden under haka eller holde i nakken, men da vræler og vrir hunden seg og trekker seg bakover. Også ved bruk av halsbånd. Hvis det blir litt motstand, rygger hunden og hyler som en stukket gris :) Jeg får ikke helt til å stille han optimalt ved kun godbiter, føler jeg må holde han litt for å sette han i riktig posisjon. For han er også ganske urolig generellt.

Tips?

Å, det hørtes veldig veldig ut som en viss Willymann, det der :). Det var plent umulig å få han til å stå stille dersom han hadde på bånd og jeg så mye som forsøkte å holde i båndet. Ikke stod han bra ved å bruke godbit, heller... Jeg trodde aldri jeg skulle få ham til å stå oppstilt noen gang, og ble svett bare ved tanken.

Men - jeg fant ut at jeg bare måtte trene på. Jeg trente først bare på å få ham til å stå rolig med godbit foran nesa (sånn at han strakte seg litt etter godbiten, men ikke sånn at han hoppet etter den - dvs han måtte først lære at det vanket godbit dersom han var flink og stod rolig). Jeg var ikke så nøye på hvordan han stod, bare han stod liksom. Jeg trente mye på dette før første valpeshowet hans, korte korte økter, men han fikk masse ros og godbit for å stå rolig. Etterhvert økte jeg tida han måtte stå, samtidig som jeg forsøkte å få ham til å stå litt bedre (jeg trente på å holde godbiten foran snuten MENS jeg kunne flytte litt på beina - uten at han gikk framover eller trakk seg tilbake). Jeg brukte fortsatt ikke båndet - det bare hang der...

Vi har altså trent inn det å stå rolig og flytte beina uten at jeg har brukt båndet. Etter en del trening - og noen valpeshow - har dette med båndet blitt mer naturlig for ham (jeg har stilt ham opp med godbit, flytta bein - og SÅ tatt tak i båndet veldig forsiktig - og gikk godbit etter det liksom) - og sakte men sikkert har det gått helt fint å holde i båndet samtidig som jeg stiller opp hunden. Han har etterhvert blitt såpass flink at han stiller seg stort sett selv, og jeg bare korrigerer framparten sånn at han tar et par støtte-steg framover slik at han står avslappet og greit. Og da ser det sånn ut:

Li-BriesFreeWheeler22.jpg

Cluet er altså å være rolig, belønne det du vil ha, og være tålmodig :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag har ju inga utställningshundar, men det här tycker jag i alla fall är en fin uppställningsbild på världens vackraste cocker spaniel (synd med halsbandet bara):

floridablog1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun litt framskutte skuldre? Hun ser veldig rett ut. Om ikke Whippeten skal det så kan det lønne seg å prøve plassere frambena bare pitte-litte-granne lengre bak.

Fremskutte skuldre? Om disse bildene snakker sant så har ihvertfall ikke denne hunden fremskutte skuldre!

(Og for ordens skyld, det hjelper lite å trekke frambena lenger under kroppen på hunden for å bedre på skulderplasseringa, det kan eventuelt hjelpe om hunden har rak overarm... )

Forøvrig vil jeg bare si til dem som driver utstillingstrening av VALPER - det skal være GØY FOR VALPEN, DET SKAL UTELUKKENDE VÆRE POSITIVT OG MAN UTSETTER DEN IKKE FOR BEHANDLING SOM DEN BLIR REDD OG SKRIKER AV.

Godbiter, ros og lek er det ENESTE som er tillatt. Djises!

(Og i starten så holder det om man klarer å få valpen til å stå stille i 3 sekund. Sett hånda med en godbit foran nesa på dyret, snakk i en blid og rolig stemme og si STÅÅÅÅÅ - bruk hånda med godbiter som "brems" når hunden vil gå framover, og la det bli med det. Etterhvert kan du forsiktig prøve å flytte ben litt fram og tilbake, gjenta kommandoen "ståååå" og ta det derfra.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Fremskutte skuldre? Om disse bildene snakker sant så har ihvertfall ikke denne hunden fremskutte skuldre!

(Og for ordens skyld, det hjelper lite å trekke frambena lenger under kroppen på hunden for å bedre på skulderplasseringa, det kan eventuelt hjelpe om hunden har rak overarm... )

OM du leser igjen så står det i spørsmål (?) format pga jeg er usikker. Viste ikke at det var forbudt å bruke feil termologi, eller være usikker på en standar på en rase jeg ikke har satt meg inn i. Så takk Lotta for at du rettet opp feilen slik at vi alle kan lære litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OM du leser igjen så står det i spørsmål (?) format pga jeg er usikker. Viste ikke at det var forbudt å bruke feil termologi, eller være usikker på en standar på en rase jeg ikke har satt meg inn i. Så takk Lotta for at du rettet opp feilen slik at vi alle kan lære litt...

Du synes ikke selv det er i overkant teit å å:

a) kommentere en rase man ikke har peiling på

b) bruke terminologi man ikke aner hva betyr

c) gi misvisende råd - for det spiller altså ingen rolle hverken med kameravinkel eller rasestandard, man kan ikke bedre en hunds skulderplassering ved å flytte på bena - men man kan gi inntrykk av at skulderen ligger bedre plassert ved å sørge for at hunden strekker halsen mer framover og ikke ser opp. Da vil man også få minimalisert ev hjortehals...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_9165.jpg

Tekla 1år gammel, fant ikke noe nyere :icon_confused:

Jeg synes egentlig hun står veldig fint, men forbeina kunne kanskje vært pittelitt mer under henne? Når det er sagt; jeg har ikke peiling på toller *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Du synes ikke selv det er i overkant teit å å:

a) kommentere en rase man ikke har peiling på

b) bruke terminologi man ikke aner hva betyr

c) gi misvisende råd - for det spiller altså ingen rolle hverken med kameravinkel eller rasestandard, man kan ikke bedre en hunds skulderplassering ved å flytte på bena - men man kan gi inntrykk av at skulderen ligger bedre plassert ved å sørge for at hunden strekker halsen mer framover og ikke ser opp. Da vil man også få minimalisert ev hjortehals...

Vet du hva Lotta, dette blir for dumt. Hvor mange har peiling på rasene dem uttaler seg om her inne?

Dette er en morro tråd!

Om ingen skulle uttalt seg om noen raser som dem ikke var satt inn i så hadde ikke denne tråden finnes. Jeg hadde heller aldri fått ett svar på min egen rase. Å skrive slik som du gjør det skremmer rett og slett livskitten ut av dem som er nye og gjerne vil svare i slike tråder.

Og om du kan så mye så hvorfor svarer du ikke på spørsmål på dem rasene du kan istedet for å hakke på dem som faktisk engasjerer seg og? Kanskje du heller skulle benyttet den kunnskapen du har til å fortelle folk hva som er riktig istedet for å å fortelle hva som er feil? Det pleier normalt være langt mer engasjerende og kunnskapsgivende for tilhørerene.

Takk for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du heller skulle benyttet den kunnskapen du har til å fortelle folk hva som er riktig istedet for å å fortelle hva som er feil? Det pleier normalt være langt mer engasjerende og kunnskapsgivende for tilhørerene.

Neimen gud forby om Lotta skulle skrive på en konstruktiv og hyggelig måte... :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen gud forby om Lotta skulle skrive på en konstruktiv og hyggelig måte... :icon_confused:

Jeg vurderer sterkt å begynne å skrive masse hyggelig svada om en haug med ting jeg ikke har pilla feiling på i håp om å bli popppulæææær!

Juhu! :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...