Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppstillingsbilder


Zoey

Recommended Posts

  • Svar 345
  • Created
  • Siste svar
Jeg så at denne hunden sto ganske bra, så jeg stjelte bildet. Ser at mange her har bakbeina overstilte, hasene er i feil vinkel etter hva jeg har forstått :getlost:

Her er bilde for å vise, hunden står kanskje litt for langt frem med forbena:

x43bcn.jpg

Jepp, han har en tendens til å fremstille seg litt :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenzo009.jpg

Kenzo010.jpg

Kenzo005.jpg

Kom gjerne med kritikk! :)

Kenzo er så nydelig! Fargene og tegningene er perfekt og perfekt plassert syns jeg :P Jeg har til og med prøvd å lage en lignende Kenzo hund på Sims :aww:

Nå skal jo papillon stilles fritt opp. Men jeg har bilder på bordet også. Noen ganger retter jeg opp litt på beina hennes også om hun står fint, bortsett fra en fot :P

LINK TIL BILDER: KLIKK HER, TAKK :P

En ting jeg lurer på, det er fargen på klærne. Jeg syns ihvertfall at buksen bringer brun fargene til Blondie veldig godt frem. Jeg syns også jakken funker bra, og får pelsen hennes til å se hvitere ut. Og passer fargene til Tibbe? Hva syns dere andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer det et av min Papillon, stilt opp uten bånd, og egentlig ikke noe veldig gjennomtenkt "oppstillingsbilde" :aww:

Mischa_004.jpg

Jeg syns han stod fint, men jeg er usikker på om han blir seendes for lang ut når du stiller bak beina så langt bak. Jeg vet jeg gjør det selv på min hund på bordet, men jeg skal slutte med det nå :) For hun blir seendes for lang ut og vinklene bak blir dårligere enn hva de faktisk er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk Only Blondie! Så søtt av deg å lage han på sims, hihi ^^

Her er to bilder av Kenzo, jeg har bare tilfeldig stilt han opp på tur, så da står han ikke akkurat likens som når jeg selv stiller han og er der ved han.. Her har jeg stilt han opp og løpt til kameran og tatt bilde :aww:

3797664485_3d3c156565.jpg

Bildet er tatt litt skrått som jeg ikke oppdaget da jeg tok det.

3620340835_d2431efebc.jpg

3776586616_7993896e47.jpg

Måtte bare ta enda med dette bildet ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns han stod fint, men jeg er usikker på om han blir seendes for lang ut når du stiller bak beina så langt bak. Jeg vet jeg gjør det selv på min hund på bordet, men jeg skal slutte med det nå :aww: For hun blir seendes for lang ut og vinklene bak blir dårligere enn hva de faktisk er.

Hihi, han er rimelig kort "in real" så det å strekke han litt gjør ikke noe, greia er at jeg nesten må gjøre det, for som du ser, står han omtrent 90 grader med bakbeina, så stiller jeg han noe kortere, får han beina innunder seg.. Eneste som kan bli problemet med det, er at han kan bli hakket lavere bak.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, han er rimelig kort "in real" så det å strekke han litt gjør ikke noe, greia er at jeg nesten må gjøre det, for som du ser, står han omtrent 90 grader med bakbeina, så stiller jeg han noe kortere, får han beina innunder seg.. Eneste som kan bli problemet med det, er at han kan bli hakket lavere bak.. :aww:

Ja, jeg ser at han blir litt lavere da. Vell, da stilte du han opp slik som han ser best ut da :) Bra jobbet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen bilder som trenger komentarer.. tar i mot alle tips.. dette er helt nytt for meg og for hunden.

Bildene er tatt når hun er 3 1/2 mnd gammel!

Klippklipp!

Synes du har strekk bakbena litt vell mye, og på noen bilder står ikke bakbena rett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så mange bilder. Disse er de nyeste:

*snipp*

Ikke så ille, halen brude vært rett ned, og frembena burde kanskje vært 'rettere'(?) og med mer avstand fra hverandre(?) Om hun hadde sett mer rett frem hadde vel også vært noe.

Nå vet jeg selv at hun ikke står slik rasen egenglig skal stilles opp da. Men prøvde å få til noe liknende. Kom gjerne med kritikk :closedeyes: .

Ta en titt på bildene av Kenzo her. Det er mye mere korrekt oppstilling, også får ei pie.. :D

Jag har ju inga utställningshundar, men det här tycker jag i alla fall är en fin uppställningsbild på världens vackraste cocker spaniel (synd med halsbandet bara):

floridablog1.jpg

øhm ekke det der en setter? :icon_confused:

tusen takk Only Blondie! Så søtt av deg å lage han på sims, hihi ^^

Her er to bilder av Kenzo, jeg har bare tilfeldig stilt han opp på tur, så da står han ikke akkurat likens som når jeg selv stiller han og er der ved han.. Her har jeg stilt han opp og løpt til kameran og tatt bilde :)

*snipp*

Han er såå pen! Og står veldig bra her synes jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

679.jpg

Vet bildet er tatt skjevt, men det var det jeg hadde. (er ikke så ofte jeg har med fotograf når jeg trener :D ) Domino er 5 mnd og vi trener til valpeshow. Det er en utfodring i seg selv å få han til å stå og når han først står slutter han å logre, de skal jo helst logre ettersom jeg har forstått. Denne hunden logrer nemlig sjeldent om han er kjempefokusert på noe og her er det godis/ball han venter på :) Skal heldigvis få litt utstillingstrening med oppdretter, da blir det nok orden :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

679.jpg

Vet bildet er tatt skjevt, men det var det jeg hadde. (er ikke så ofte jeg har med fotograf når jeg trener :D ) Domino er 5 mnd og vi trener til valpeshow. Det er en utfodring i seg selv å få han til å stå og når han først står slutter han å logre, de skal jo helst logre ettersom jeg har forstått. Denne hunden logrer nemlig sjeldent om han er kjempefokusert på noe og her er det godis/ball han venter på :) Skal heldigvis få litt utstillingstrening med oppdretter, da blir det nok orden :icon_confused:

Synte shan står fint og var fin jeg! Ikke ille å ha en slik rygglinje i den alderen. Berit har sikkert noen tips på halen - men de fleste står vel å snakker mye med hunden sin og/eller "vifter" litt med lomma de har hånden i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan syns dere hun står nå, og hva kan jeg gjøre bedre? Jeg vil helst fristille henne, så noen tips til å lære henne å stå riktig? hun flytter alltid det ene bakbeinet lenger frem enn det andre, så de står aldri parallelt :whistle: Bruker forresten klikkertrening. (hun er jo bare 4,5 mnd så verken henne eller jeg er noe ekspert på dette :aww: )

minsket2-7.jpg

minsket-7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan syns dere hun står nå, og hva kan jeg gjøre bedre? Jeg vil helst fristille henne, så noen tips til å lære henne å stå riktig? hun flytter alltid det ene bakbeinet lenger frem enn det andre, så de står aldri parallelt :aww: Bruker forresten klikkertrening. (hun er jo bare 4,5 mnd så verken henne eller jeg er noe ekspert på dette :whistle: )

minsket2-7.jpg

minsket-7.jpg

Jeg syns hun blir seendes litt lang ut i halsen, men vet ikke om det er bra for den rasen eller ikke :S vet heller ikke hva du kan gjøre for at hun ikke skal se lang ut i halsen. Ellers er det bare å rette på henne (vet å gå lengre frem eller tilbake så hun følger etter) om hun ikke står helt rett fritt oppstilt. Helt til hun står riktig, da klikker du å belønner. Jeg vet ikke om hun etterhvert vil skjønne at det er slik hun skal stå. Men det vil sikkert hjelpe litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns hun blir seendes litt lang ut i halsen, men vet ikke om det er bra for den rasen eller ikke :S vet heller ikke hva du kan gjøre for at hun ikke skal se lang ut i halsen. Ellers er det bare å rette på henne (vet å gå lengre frem eller tilbake så hun følger etter) om hun ikke står helt rett fritt oppstilt. Helt til hun står riktig, da klikker du å belønner. Jeg vet ikke om hun etterhvert vil skjønne at det er slik hun skal stå. Men det vil sikkert hjelpe litt.

haha, det er sant, halsen ser litt lang ut på bildene. Nå stilte jeg jo henne opp, og hadde godbiten synlig. Som regel står jeg jo foran henne og hun ser opp på meg. kanskje halsen ser kortere ut da? har ihvertfall ikke fått noe om halsen hennes på kritikkene fra valpeshow..

Edit: fant et bilde hvor hun står fristilt. Her ser ikke halsen så lang ut? (ikke bry deg om hvordan hun ellers står da, hehe)

oppstilling.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, det er sant, halsen ser litt lang ut på bildene. Nå stilte jeg jo henne opp, og hadde godbiten synlig. Som regel står jeg jo foran henne og hun ser opp på meg. kanskje halsen ser kortere ut da? har ihvertfall ikke fått noe om halsen hennes på kritikkene fra valpeshow..

Edit: fant et bilde hvor hun står fristilt. Her ser ikke halsen så lang ut? (ikke bry deg om hvordan hun ellers står da, hehe)

*klipp bilde*

Som det står i "Klikkertrening for utstillingshunden" av Karen Pryor; ha ett kriterie av gangen. I starten kan du klikke for paralelle bakbein, så paralelle forbein, så at bakbeina er i rett vinkel, forbeina i rett vinkel, halen rett, ørene rett, og så kan du slå sammen de forskjellige før du klikker. Når hunden kan alt hver for seg kan du sette to og to sammen osv. Til slutt er alt perfekt :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rottmanneier:

Det står i rasestandarden til Gårdshunden: Middels lang, kraftig, lett buet nakkelinje. Den skal ikke være elegant. Ikke løs halshud.

Jeg har jo hund med kort hals, dermed stiller jeg henne opp slik at hun ser litt opp, samtidig som hun strekker halsen. På din hund ville jeg prøvd å få henne til å se rett frem, slik at hun får krøket halsen litt, bare pass på at hun ikke får "løs halshud"... :aww: Syns hun står fint på det øverste bildet. Skal ta en nærmere titt på det og komentere mer når sonen fungerer litt bedre :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rottmanneier:

Det står i rasestandarden til Gårdshunden: Middels lang, kraftig, lett buet nakkelinje. Den skal ikke være elegant. Ikke løs halshud.

Jeg har jo hund med kort hals, dermed stiller jeg henne opp slik at hun ser litt opp, samtidig som hun strekker halsen. På din hund ville jeg prøvd å få henne til å se rett frem, slik at hun får krøket halsen litt, bare pass på at hun ikke får "løs halshud"... :whistle: Syns hun står fint på det øverste bildet. Skal ta en nærmere titt på det og komentere mer når sonen fungerer litt bedre :aww:

Tusen takk for kommentar og tips :o Du kan jo en god del mer om gårdshunden enn det jeg gjør :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...