Gå til innhold
Hundesonen.no

Bildekritikken


Mirai
 Share

Recommended Posts

Det hadde vært interessant og fått noen tilbakemeldinger på disse bildene. Lurer på hva andre synes, og hva jeg kunne gjort for å eventuelt få dem bedre. :)

Det siste er hentet fra Facebook siden råbildet er for stort til å legge ved i posten:

Bilde 1) hunden sitter med ryggen mot sola, ansiktet havner i skyggen og det gir bildet en halvferdig følelse. For mye blender slik at man ser bakgrunnen for godt, bilde tatt litt for mye til siden til at jeg føler det er et blikkfang. Hunden skulle vært snudd mot sola og vi skulle sett mer av ansiktet, så hadde det vært riktig så flott!

bilde 2) enten nærmere hunden eller bøyd deg litt lengre ned. Fått med mer utsikt og mindre hvit bakke. Kanskje fått hunden til å posere mer, kroppsholdninga ser jo ut som en rev som rasker over isen og er ikke så veldig inspirerende, om du skjønner :P Jeg hadde kanskje fått hunden til å stå/sitte på den steinen/forhøyningen vi ser i bakgrunnen :)

bilde 3) veldig fin komposisjon, korrekt plassering etc - men bildet er overeksponert (det hvite flyter utover / er utbrent) og bildet får derfor et uklart preg. Ser ut som det er tatt med mobiltelefon eller ikke årets modell av et digitalkamera. Kanskje du kunne bøyd deg enda litt mer ned, men det blir pirk.

Tabris, om det var mig, ville jeg ligge mig på maven, når jeg tager billeder af hunde i bevægelse. Så synes jeg perspektivet bliver bedre...

Bilde fra i går.

Fokuset skulle vært på øynene! Men ellers fint :)

Leka meg litt med kameraet her om dagen, og her er litt av resultatet..

Noen tanker? Innspill? :)

Enda mer zoom inn på hunden, kanskje litt mer bøyd ned slik at den hvite hunden ikke bare hopper på bakgrunn av hvit snø - men evt skog / himmel? Det er skarpe bilder men jeg føler noe mangler for å bli skikkelig blikkfang :P Enda mindre blenderåpning for mer difus bakgrunn, kanskje også? :P Vet ikke, bare skriver ting som faller meg inn! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tar sinnsykt mange bilder på lure coursing treninger/prøver. Utfordringen min er å få bilder som ikke er kjedelige og platte.. Føler jeg traff litt annerledes her!

Posted Images

*snipp*

Her ville jeg faktisk gjort hunden til silhuett jeg, siden selve hunden er såpass undereksponert at du ikke ser noe særlig av den uansett. Ellers er bildet litt kornete - hadde du på høy ISO? Liker at det står snø opp fra labbene!

Jeg er kjempefornøyd med dette bildet av den nye katten, jeg. Men hvis dere har noen forslag til videre redigering, så si fra :)

60450_10151386986774601_853688437_n.jpg

Og hva med disse to? Hvilket av dem er egentlig best, og hva kan gjøres med dem?

65175_10151215416434601_1976568582_n.jpg

45729_10151343825634601_1734805715_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke skyt meg, jeg kan verken frem eller bak på et kamera, men jeg liker ikke den sorte flekken (et øre, en hale, en alien?) nede til høyre i bildet. Ellers, herlig!

:lol: Det har du helt rett i! Jeg vet ikke riktig hva det er, men jeg tror det er en teppeflik. Nå som du nevner det, legger jeg merke til det. Jeg ser det er en flekk til litt lenger oppe som skulle forsvunnet! Sånne ting pleier å irritere meg også. Jeg har irritert meg mest over at det er så mørkt på høyresiden. Detaljer, detaljer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8412477734_5e67beb237_b.jpg

Kjempefint bilde, men kanskje litt overkant skarpet opp. Du ser det blir veldig kornete nederst på bildet også syntes jeg ansiktet til Kamar blir blitt for skarpt rett og slett. Men det er bare småpirk altså.

Her ville jeg faktisk gjort hunden til silhuett jeg, siden selve hunden er såpass undereksponert at du ikke ser noe særlig av den uansett. Ellers er bildet litt kornete - hadde du på høy ISO? Liker at det står snø opp fra labbene!

Jeg er kjempefornøyd med dette bildet av den nye katten, jeg. Men hvis dere har noen forslag til videre redigering, så si fra :)

Og hva med disse to? Hvilket av dem er egentlig best, og hva kan gjøres med dem?

65175_10151215416434601_1976568582_n.jpg

45729_10151343825634601_1734805715_n.jpg

Jeg syntes det nederste er finest. Men ville croppet det til så hundens hode er mer i senter. Også kanskje lysnet det ørlite grann og fremhevet fargen bittelittegrann :) Men fint motiv! Også liker jeg at hunden har litt snødryss på seg

Vil gjerne ha konstruktiv kritikk på dette :) gjerne ift om jeg kan gjøre noe annerledes mtp redigering. Har filen i raw, så gode muligheter for justeringer :)

577170_4752292369428_1953808589_n.jpg

Her er jeg litt usikker på hva du ønsker å formidle, hunden er liksom veldig liten og ut i hjørnet. Om du ser for deg at du deler blde i 4 så ville jeg heller beholdt firkanten nederst til høyre om du skjønner. Selvfølgelig hadde det jo da blitt enda bedre om hunden ble knipset i et mer flatterende punkt i løpingen.

Men det så helt herlig ut i snøen på fjellet der, så punktene min er bare pirk som jeg tror ville økt kvaliteten på bildet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gjerne ha konstruktiv kritikk på dette :) gjerne ift om jeg kan gjøre noe annerledes mtp redigering. Har filen i raw, så gode muligheter for justeringer :)

577170_4752292369428_1953808589_n.jpg

Her er jeg litt usikker på hva du ønsker å formidle, hunden er liksom veldig liten og ut i hjørnet. Om du ser for deg at du deler blde i 4 så ville jeg heller beholdt firkanten nederst til høyre om du skjønner. Selvfølgelig hadde det jo da blitt enda bedre om hunden ble knipset i et mer flatterende punkt i løpingen.

Men det så helt herlig ut i snøen på fjellet der, så punktene min er bare pirk som jeg tror ville økt kvaliteten på bildet :)

Enig - jeg ville croppet bildet. Tatt vekk mye av himmelen - den gir ikke noe særlig til bildet. Kanskje klippet litt av venstre side også. Ellers liker jeg stilen, isødet og en enslig majestet minner meg om Svalbard. Det er noe med linjene, lyset og det hvite :)

Jeg har selv ett bilde fra vestsiden av Svalbard jeg er glad i, nå er det linka fra Facebook så størrelsen og kvaliteten "gives it no justice" - men det er selve linjene og fargene som jeg trollbindes og fascineres av. Det er nok smak og behag, så du er inne på noe spennende her iallefall - Tavi!

250219_10150620558080167_6073772_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der manglede fokus på øjene på det andet bilde jeg lagde ind af Pajko, men det får dere her :D

582510_10152392307570456_2016516613_n.jp

Hans smukke brune øjene, mens vi stadig havde sne. Jeg synes selv, det er et godt bilde...

Veldif fint bilde :) Eneste jeg savner er resten av øret hans, men det er så fort gjort å glemme der man fotograferer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldif fint bilde :) Eneste jeg savner er resten av øret hans, men det er så fort gjort å glemme der man fotograferer.

Ja, det savner jeg også. Men han sidder ikke stille ret længe af gange, så det er ikke altid jeg får det hele med...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sett masse av bildene dine Bjerknez, de er jo helt fantastiske! Mange andres også selvsagt, men jeg festet meg spesielt ved dem. Er det rart man får prestasjonsangst eller?

Ok, tar sats og hopper i det... I to øverste bildene var det vanskelig å kontrollere omgivelsene, men hadde vært fint å få tilbakemelding på komposisjon osv likevel, og det er sikkert noe jeg kunne gjort i et bildebehandlingsprogram (hvilket? Jeg har ikke sånt.) for å forbedre dem en hel del.
Det siste er tatt mens jeg lekte meg med kameraet i vinduskarmen og katten bestemte seg for å holde meg med selskap. Klarte jo selvsagt å kutte av henne ørene, men så ble jeg litt i tvil på om det har så mye å si? Nå har jeg sett meg blind på det bildet. Og ja, hun har et rusk i øyet. Så irriterende!

8608354207_708df2c009.jpg

8608357149_c37c5f4f03.jpg

8609473726_1d927e4b80.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ronja fungerte som modell under ene fotoprosjektet på skolen, herlige jenta mi :heart: (Håret nedenfor øyet irriterer meg grusomt, men..)

522946_10150769410560141_217998702_n.jpg

Elsker det bildet her, men hater at jeg ikke tenkte godt nok over ørene osv..

405639_10150629366255141_1444480191_n.jp

Eksamen på VG2 (folder til Trygg Trafikk):
254130_10150254955120141_2387361_n.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker det, Vivere! Det er noe ved den båten som jeg ikke liker, dog, så selv om det gjør bildet hakket mer interessant enn "bare" lys og vann og mørke, så tør jeg ikke påstå at jeg ikke hadde likt det bedre, akkurat nå.

Edit: Det kom ett til! NYDELIGE FARGER! Liker at hovedfokuset er litt til høyre, det "tvinger" øynene mine til å se rundt på hele bildet. Det kunne jeg godt hatt på veggen! :heart:

Endret av SoppenCamilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...