Gå til innhold
Hundesonen.no

Bildekritikken


Mirai
 Share

Recommended Posts

Dette likte jeg skikkelig godt!!! For noen nydelige fargetoner! Om jeg virkelig skal whine til deg, så ville jeg forsøkt BITTELITT mer fokusfelt, slik at også den rosa fikk være med i fokus (eller omså manipulert blomsten med en pinsett for å få alle på samme høyde... :whistle::lol: ). Me like :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tar sinnsykt mange bilder på lure coursing treninger/prøver. Utfordringen min er å få bilder som ikke er kjedelige og platte.. Føler jeg traff litt annerledes her!

Posted Images

Guest vivere

Takk for kritikken :) Alt sitter på samme syltynne stengel og jeg tror at å pirke på blomstene ikke ville være spesielt lurt :) M h t fokusfeltet er jeg enig, men da måtte jeg flytte stativet og refokusere. Med en blomst som ustanselig skiftet posisjon p g a vinden var det en utfordring nok å justere fokus kontinuerlig bare for dette ene bildet :) Men jeg vurderer å kjøpe denne to-veis makroskinna som burde fungere for slike bilder. http://tinyurl.com/nde4ery

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere

Idag møtte vi ender, og tror jeg fikk til noen fine bilder. Men kommer sikkert til å stikke samme sted og få flere, så tar gjerne imot tips til om det er noe jeg kan gjøre bedre/annerledes!

Fine og skarpe bilder, flotte farger :) På de to øverste ville jeg nok hatt litt mere rom rundt stokkendene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Er ganske fornøyd med vannbildet av Casper, om jeg får si det selv :lol: ikke alltid like lett å få actionbilder til å stemme med 50mm linsen, ofte blir en fot kuttet osv, og særlig vannbilder synes jeg er litt vanskelig, ofte står solen "feil" og vannet blir utbrent osv. Men her var det flom, og en fin bakgrunn :-)

2013-06-01-093.jpg

2013-06-01-080.jpg

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere

Jeg har vært en tur innom Hadeland glassverk og "glasshytta" der. For amatørhobbyfotografer som meg et utrolig interessant sted med mange utfordringer p g a lysvariasjonene i hytta, fra dagslyset fra de store vinduene til skygger og fra brenneovnene med sine høye temperaturer og intense hvite farger.

Dette bildet er svært oppskarpet og så langt fra bra som man kan komme, men jeg syntes redigeringen var grei nok :)

9099914290_bccf58a0f1_b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere

Kult, de sirklene er jo sånne "celler" jeg pleier å ha på øynene.... :lol:

:) Sirklene er ørsmå vanndråper på blomsterkrona. Sola kommer inn bakfra og mønsteret på dråpene er strukturen i kronbladene som speiles gjennom dråpene. Synes det ble en artig effekt,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere

Fotografere småkryp er fascinerende og utfordrende og noe jeg ikke er god på. Men likevel, her er en småkryspam. På de to siste bildene er det kommet støvkorn i kamera. De er klart synlige men forhåpentligvis ikke noe som forstyrrer alt for mye. Kritikk er velkommen.

Dette er tatt i skrått motlys:

9125163363_48300dc11d_b.jpg

De to neste er av en annen flue. Bildene er tatt fra ulik vinkel og med forskjellig avstand til motivet. Egentlig burde jeg hatt et hvitt ark eller noe som reflektor. Det ville lyst opp flua litt slik at den ikke ble så mørk..

9127472777_b32fdebec3_b.jpg

Og til slutt dette bildet av samme flue som ovenfor men tatt litt nærmere fra en annen vinkel

9127471813_758fd483af_b.jpg

Og da er det slutt på fluespam. De to kommende helgene skal jeg forsøke meg på bikkjer. Gråtass skal ha kurs og så er det Norwegian Masters som er konkuransse i IPO. Gleder meg stort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere

Noen som har noen innspill på dette bildet?

Kontraster som hvitt og svart er vanskelig, men her synes jeg du har fått det fint til :) Strået i forgrunnen synes jeg sjenerer, men det kan jo andre ha andre meninger om. Jeg vet ikke hvilken blender du har brukt, men om du har mulighet senere ville jeg forsøkt en større blenderåpning (lavere blendertall) for å få bakgrunnen enda mer diffus. Men ellers: herlig hund og et flott bilde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tabris:

Enig med Vivere her ang. strået, og lavere blendertall, utenom det så var det et veldig flott og koselig bilde

Vivere: Digget det første bildet veldig, man ser virkelig detaljer på flua. Nummer to var fluen som du selv sier, litt mørk, men på nummer tre får du jo virkelig frem krypet :P Skikkelig smånasty med håra på ryggen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...